Ας δούμε τι λένε και οι βίοι των Αγίων της Ορθοδόξου Εκκλησίας, τι λένε οι Άγιοι Πατέρες της Ορθοδόξου Εκκλησίας καθώς και τι ομολογεί ο διάβολος:
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΔΑΙΜΟΝΑ
Από το αντιεξελικτικό βιβλίο ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΕΤΩ ΤΗ ΒΙΒΛΟ
του
Αρχιμ. Ιωάννου Κωστώφ, Φυσικού & Θεολόγου* * *
Δρᾶσι τοῦ δαίμονα
Διαβάζουμε στό Μέγα Συναξαριστή τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, Ἀπρίλιος, Ἀθῆναι 1968, 496, 497: Ἡ Βασιλοπούλα πού θά τήν ἔτρωγε ὁ
δράκοντας πίστευσε στό Χριστό καί ὁ Ἅγ. Γεώργιος (προτοῦ μαρτυρήση) τόν σκότωσε.
Ἀπόδειξι τῆς ταυτοχρονικότητος ἀνθρώπων-δεινοσαύρων (ἔτσι ἀπεικονίζονται οἱ δράκοι καί στήν ἁγιογραφία). Βαπτίσθησαν ὅλοι χριστιανοί. Τούς ἀποχαιρέτησε ὁ Ἅγιος καί ἔφυγε. «Καθ᾽ ὁδόν, τόν συνάντησε ὁ δαίμονας μετασχηματισμένος σέ σχῆμα ἀνθρώπου. Κρατοῦσε δέ καί δύο ράβδους πάνω στίς ὁποῖες στηριζόταν σάν γέροντας, φαινόταν, ὅμως, σάν στρατιώτης ἡττημένος στόν πόλεμο, πολύ ντροπιασμένος καί καταφρονημένος. Λέει δέ πρός τόν Ἅγιο μέ πολλή ταπείνωσι· “Χαίροις, Γεώργιε”. Ὁ δέ Ἅγιος κατάλαβε ὅτι ἐπρόκειτο γιά τό δαίμονα καί εἶπε σ᾽ αὐτόν· “Ποιός εἶσαι σύ καί ἀπό ποῦ γνωρίζεις τό ὄνομά μου; Ἄν δέν ἤσουν δαίμονας πονηρός, δέν θά μποροῦσες νά τό γνωρίζης, ἀφοῦ ἄλλοτε δέν μέ εἶδες”. Ὁ δαίμονας τότε εἶπε· “Ὑβρίζεις τούς Ἀγγέλους τοῦ Θεοῦ καί ἔπειτα ρωτᾶς ποιός εἶμαι ἐγώ; Μάθε νά μιλᾶς καλά”. Ἀλλά ὁ Ἅγιος ἀποκρίθηκε· “Ἄν, ὅπως λές, εἶσαι Ἄγγελος, ἀκολούθησέ με· ἄν, ὅμως, εἶσαι πνεῦμα πονηρό, νά μή μπορέσης νά μετακινηθῆς ἀπό τή θέσι σου”. Μέ τό λόγο αὐτό τοῦ Ἁγίου βρέθηκε ὁ δαίμονας δεμένος καί φώναζε μέ φωνές μεγάλες, λέγοντας· “Ἀλλοίμονο! Τί κακή ὥρα ἦταν ὅταν σέ συνάντησα! Ὤ τί κακό ἔπαθα ὁ ταλαίπωρος, νά καταντήσω στά χέρια σου!”.
Τότε ὁ Ἅγιος βεβαιώθηκε, ὅτι ἦταν πνεῦμα πονηρό καί εἶπε πρός αὐτόν· “Σέ ὁρκίζω στό Θεό, νά μοῦ πῆς τί ἐπρόκειτο νά κάνης σέ μένα”. Ὁ δέ δαίμονας μέ κλάματα καί στεναγμούς ἀποκρίθηκε· “
Ἐγώ, Γεώργιε, εἶμαι ἀπό τό δεύτερο τάγμα τοῦ σατανᾶ, ὅταν δέ ὁ Θεός δημιουργοῦσε τόν οὐρανό καί διαχώριζε τή γῆ ἀπό τά ὕδατα ἤμουν παρών. Καί ὅταν ἔπηξε τούς στύλους τῆς γῆς καί σφράγισε τήν ἄβυσσο, ἤμουν μαζί του· ἐγώ ἔκανα φοβερές βροντές καί ἀστραπές, ἐγώ ἔδεσα κεφαλές καί τώρα γιά τήν ὑπερηφάνειά μου κατήντησα κάτω στόν Ἅδη καί ἔγινα δαίμονας, ὅπως μέ βλέπεις. Ἀλλοίμονο σ᾽ ἐμένα, Γεώργιε, νά καταντήσω σέ σένα, νά μέ δέσης καί νά μέ σύρης σάν κατάδικο. Ἀλλοίμονό μου, Γεώργιε, διότι ἐπειδή φθόνησα τή χάρι πού σοῦ δόθηκε, ἦλθα νά σέ πλανήσω νά μέ προσκυνήσης, ἀλλά πλανήθηκα ἐγώ. Πολλούς χώρισα ἀπό τήν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ, θέλοντας δέ νά ἀπατήσω καί σένα ἀπατήθηκα ἐγώ. Ἀλλοίμονο σ᾽ ἐμένα, τί κακό ζήτησα νά πάθω καί πιά δέν μπορῶ νά λυθῶ! Σέ παρακαλῶ, Γεώργιε, θυμήσου τήν προηγούμενή μου μακαριότητα καί μή μέ ἀφήσης νά ἐπιστρέψω στήν ἄβυσσο, διότι σοῦ εἶπα τά πάντα”. Τότε ὁ Ἅγιος ὑψώνοντας τά χέρια στόν οὐρανό εἶπε· “Σ᾽ εὐχαριστῶ, Κύριέ μου, διότι παρέδωσες στά χέρια μου τόν πονηρό δαίμονα, ὁ ὁποῖος πρόκειται νά σταλῆ σέ τόπο ζοφερό, γιά νά κολάζεται αἰώνια”. Αὐτά ἀφοῦ εἶπε ὁ Ἅγιος ἐπιτίμησε καί ἀπέλυσε τό πονηρό πνεῦμα»(ΣΑπ, 498· βλ. καί: Ἰώβ 40, 15-32·
Ἕνα πρῶτο σχόλιο: Κάποιος πατέρας δέν μπορεῖ νά πῆ ὅτι ἦταν μαζύ μέ τό παιδί του γιά μεγάλο χρονικό διάστημα π.χ. στό σχολεῖο. Ὁ διάβολος, ὅμως, λέει ὅτι ἦταν παρών κατά τή δημιουργία. Ἄν αὐτή συνέβη ἐπί ἑκατομμύρια χρόνια, δέν θά ἴσχυε λογικά νά πῆ ὅτι ἦταν παρών κατ᾽ αὐτήν, ὅπως ὁ παραπάνω πατέρας.
Στοιχειοθέτησι δευτέρου σχολίου: Θά δοῦμε ἀπό παραθέματα Ἁγίων ὅτι ὁ διάβολος πλανᾶ τόν ἄνθρωπο ἐπί χιλιάδες καί ὄχι ἑκατομμύρια χρόνια. Ἐπειδή δέ ὁ ἄνθρωπος εἶναι ἰσόχρονος μέ τό Σύμπαν (βλ. τό Κεφάλαιό μας
Περί Ἀνθρώπου), ἄρα καί ὁ διάβολος —συνεπῶς καί τό Σύμπαν—ἔχουν ὕπαρξι
χιλιάδων ἐτῶν καί ὄχι ἑκατομμυρίων.
* * *
Ἰδού τώρα τά παραθέματα:
Γράφει ὁ Ἅγ. Εἰρηναῖος: «... Ἕξ ἑκατοντάδες καί ἕξ δεκάδες καί ἕξ μονάδες. Δηλαδή, ὁμιλεῖ γιά τήν ἀνακεφαλαίωσι ὅλης τῆς ἀποστασίας του, ἡ ὁποία ἔγινε κατά τή διάρκεια
ἕξι χιλιάδων ἐτῶν»(ΕΕ, 409).
• Σημειώνει ὁ Ἅγ. Ἰσαάκ ὁ Σύρος: «Προσπαθεῖς νά φιλονεικήσης ἐναντίον ἐκείνων, οἱ ὁποῖοι ἔχουν ἤδη
ἕξι χιλιάδες χρόνια πού πολεμοῦν τόν ἄνθρωπο»(ΙΣ, 126).
° Ἀκόμα: «Χριστέ, ἐξαιτίας τῆς ἁμαρτίας τῆς φύσεώς μας ἐξῆλθες στήν ἔρημο καί νίκησες τόν ἄρχοντα τοῦ σκότους, τόν κατατρόπωσες μετά ἀπό
πέντε χιλιάδες χρόνια»(ΑΣ, 155).
• Ὁ Ἅγ. Μακάριος ὁ Αἰγύπτιος σημειώνει: «Ὁ Σατανᾶς, ὄντας κοντά σου ἀπό γενετῆς, δέν γνωρίζει τούς διαλογισμούς σου; Εἶναι ἤδη
ἕξι χιλιάδων ἐτῶν»(ΒΕΠ 41, 275).
• Ὁ Ἅγ. Θεόδωρος ὁ Στουδίτης σημειώνει: «Ἐκεῖνο τόν ἀρχέκακο καί ἑλισσόμενο ὄφι, ὁ ὁποῖος
εὐθύς ἐξ ἀρχῆς τῆς κοσμοποιΐας μπαίνοντας στόν Παράδεισο κινήθηκε κατά τοῦ προπάτορός μας Ἀδάμ, καί ἀφοῦ τόν δελέασε μέ τή γεῦσι τῆς παρακοῆς τόν ἔδιωξε ἀπό τήν ἀθάνατη ἀπόλαυσι, προσφέροντάς του τήν κακόμοιρη καί ταλαίπωρη ζωή, τήν ἐδῶ παραμονή»(ΘΜ, 370).
° Ἀκόμα: «Ἤ ξεχνᾶμε πόσους κατέστρεψε
ἀπό καταβολῆς κόσμου;»(ΘΣ, 258).
• Ὁ Ἅγ. Συμεών ὁ Νέος Θεολόγος σημειώνει: «Ἐπειδή ὁ διάβολος εἶναι πνεῦμα νοερό, καί ἔχει παρρησία στή φύσι τῶν ἀνθρώπων ἀπ᾽ τόν καιρό ὅπου παρέβη ὁ Ἀδάμ τήν ἐντολή τοῦ Θεοῦ, καί ἦλθε σέ φθορά, καί κατά τοῦτο ἐνεργεῖ σ᾽ αὐτήν, γι᾽ αὐτό ἔγινε καί πολύ ἔμπειρος στό νά πολεμᾶ κάθε ἄνθρωπο. Ἐπειδή οἱ ἄνθρωποι πού πολεμοῦνται ἀπ᾽ αὐτόν, παρέρχονται συχνά κατά γενεά καί γενεά καί πεθαίνουν. Ἀλλά αὐτός μέ τό νά διαμένη ὁ ἴδιος
ἕξι χιλιάδες χρόνια καί ἑξακόσια χρόνια καί περισσότερο, εἶναι πάντοτε ἐχθρός κρυφός τῶν ἀνθρώπων, καί μάχεται, καί πολεμᾶ μέ αὐτούς»(ΣΘ, 200).
• Ὁ ὅσ. Παΐσιος Βελιτσκόφσκι σημειώνει: «Τά πονηρά πνεύματα ὁρμοῦν ἐναντίον μας σάν ἄγρια λιοντάρια. Κι ἄν δέν εἴχαμε τόν Κύριο μαζί μας, θά μᾶς κατασπάραζαν.
Χιλιάδες χρόνια ἀσκοῦν τήν τέχνη τῆς ἄγρας ἀνθρώπων κι ἔχουν ἀποκτήσει τεράστια πείρα»(ΟΠ, 102· βλ. καί: 109· ΠΒ, 141).
• Τονίζει ὁ Ἅγ. Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης: «
Ἑπτά χιλιάδας καί τριακοσίους χρόνους καί ἐπέκεινα ἔχει ὅπου ἐξέπεσεν ἀπό τούς οὐρανούς ὁ διάβολος, καί ἕως τῆς συντελείας τοῦ κόσμου ὁ Θεός ἠξεύρει πόσοι χρόνοι ἀκόμη ἔχουν διά νά περάσουν. Καί μ᾽ ὅλον τοῦτο, τό τόσον αὐτό μακρόν διάστημα ὁ διάβολος τό νομίζει πολλά ὀλίγον, διά νά κάμῃ τά διαβολικά του θελήματα καί νά χορτάσῃ τήν κακίαν του, πλανώντας καί κολάζοντας τούς ἀνθρώπους... Ὁ διάβολος νομίζει τάς ἑπτά χιλιάδας χρόνους διά ὀλίγον καιρόν, καί διά τοῦτο ἀγωνίζεται μέ θυμόν μεγάλον, νά πλανᾶ τούς ἀνθρώπους»(ΧΧ, 113).
° Ἀκόμα: «Καλῶς δέ ὀνόμασεν ὁ Μελωδός τήν εἰδωλολατρίαν δουλεία τῶν εἰδώλων· διότι εἰς
τρεῖς χιλιάδας χρόνων εἶχε καταδουλωμένο τό ἀνθρώπινο γένος»(Ν3, 59).
• Γράφει κι ὁ Στάρετς Ἀμβρόσιος: «Μήν ἀφήνεσαι νά κάνης μεγάλες συζητήσεις μέ τόν ἀδελφό σου. Πρόσεξε, μήπως, θέλοντας νά ὠφελήσης ἐκεῖνον ψυχικά, βλάψης τόν ἑαυτό σου.
Νά τό ξέρης, στίς συζητήσεις αὐτές, ἀπό τό στόμα τοῦ ἀδελφοῦ σου θά ἀκοῦς “τά βαθέα τοῦ σατανᾶ”(Ἀπκ 2, 24)· δηλαδή τίς πιό ψυχώλεθρες ἀπόψεις, ἀντιρρήσεις καί ἀμφιβολίες, πού (γιά νά τίς ἐφεύρη!) ὁ σατανᾶς χρειάσθηκε
ὀκτώ χιλιάδες χρόνια!Τί λές; Εἴμασθε ἐμεῖς ἱκανοί νά τίς ἀντικρούσουμε; Καί μποροῦμε τάχα, ἔστω νά τίς ἀκούσουμε, χωρίς νά ζημιωθοῦμε;»(ΑΕ, 117).
* * *
Ὁ Ἅγ. Ἰγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ σημειώνει: «Γιά περισσότερα ἀπό
πέντε χιλιάδες χρόνια ὁ διάβολος εἶχε κυριαρχήσει πάνω στούς ἀνθρώπους, κάνοντάς τους σκλάβους του καί ὅμοιούς του μέσῳ τῆς ἁμαρτίας. Καί τώρα ἀκούει τό ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ κι εἶναι ὑποταγμένος σέ ἀνθρώπους, πού ὥς τώρα ἦταν ὑποταγμένοι σ᾽ αὐτόν, εἶναι δέσμιος στά χέρια ἐκείνων, τούς ὁποίους κρατοῦσε δέσμιους, ποδοπατεῖται ἀπό ἐκείνους τούς ὁποίους ὁ ἴδιος ποδοπατοῦσε ὥς τώρα»(ΜΙ, 107).
• Ὁ Προκόπιος Πελοποννήσιος σημειώνει: «Ἀνάμεσα σέ
5.000 χρόνους, καί ἐπέκεινα, ἐξουσίαζε αὐτός τόν κόσμο, χωρίς νά συναντᾶ καμμιά ἐναντιότητα»(Π2, 204).
• Ὁ Ἅγ. Ἰωάννης τῆς Κρονστάνδης γράφει: «“Ποῦ σου θάνατε τό κέντρον, ποῦ σου Ἅδη τό νῖκος;᾽”(Α´ Κορ 15, 55). Πόσο ἔνδοξος νικητής! Πόσο σκληρό καί πονηρότατο ἐχθρό ἐνίκησε! Ἐχθρό ὁ ὁποῖος ὑπερηφανευόταν ἐπί
χιλιάδες ἔτη γιά τίς νίκες του»(Ι, 21· βλ. καί: ΜΠ, 159).
° Ἀκόμα: «Ὁ καταστροφεύς τῶν ἀνθρώπων καί τώρα, ὅπως καί
κατά τήν ἀρχή τῆς δημιουργίας, προσπαθεῖ μέ κάθε τρόπο νά καταστρέψη τούς ἀνθρώπους»(Ι, 118).
° Τέλος: «Εἶναι σάν νά μᾶς λέη ἡ Ἐκκλησία: “Ἐξορίσθηκες ἀπ’ τόν παράδεισο γιά τήν ἁμαρτία τοῦ Ἀδάμ κι ἔχασες τή μακαριότητα γιά τήν ὁποία πλάσθηκες. Ὁ παράδεισος κλείσθηκε καί σφραγίσθηκε γιά σένα ἐδῶ καί
χιλιάδες χρόνια, τώρα ὅμως, σοῦ τόν ἀνοίγει πάλι ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ. Πίεσε τόν ἑαυτό σου, λοιπόν, νά ξαναμπῆ, γιατί ‘ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν βιάζεται, καί βιασταί ἁρπάζουσιν αὐτήν’(Μθ 11, 12)”»(ΙΜ, 21).
• Διαβάζουμε: «Ὁ δέ ἄδης κάτω μέ φόβο καί τρόμο στέναζε καί θρηνοῦσε τόν ἀφανισμό του, διότι ἐπρόκειτο σέ λίγο νά χάση τίς ψυχές, τίς ὁποῖες εἶχε κρατημένες
πέντε χιλιάδες καί πεντακοσίους χρόνους»(ΔΘ, 117).
• Ὁ π. Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης γράφει: «Ἀπό τήν ὑπερηφάνεια οἱ δαίμονες ἀπομακρύνθηκαν ἀπό τό Θεό πρίν ἀπό
χιλιάδες χρόνια καί συνεχίζουν νά ἀπομακρύνωνται μέ τήν ὑπερηφάνεια καί νά μένουν ἀμετανόητοι»(ΓΠ, 65· βλ. καί: ΔΒ, 104· ΠΕ, 84, 144· ΜΜ, 79).
• Σημειώνει ὁ Γέρ. Ἰωσήφ ὁ Βατοπαιδινός: «Ὁ διάβολος ἐξαιτεῖται “Ἰωβιαίως” νά πολεμᾶ τούς ἀγωνιστές. Ἐπειδή ἐπί πλέον τυγχάνει ἐμπειροπόλεμος, ὡς χιλιάδων ἐτῶν πολεμιστής καί πολλούς ἕως τώρα ἔχει ρίξει στήν ἀπώλεια καί ἔχει μεγάλη πεῖρα καί ἰσχύ ἐναντίον μας, γι’ αὐτό δέν ὑποχωρεῖ γρήγορα οὔτε παραδίνει εὔκολα τά νικητήρια, ἀλλά μέχρι καί μέσα στά ὀστᾶ μπαίνει καταδαμάζοντας τόν ταλαίπωρο ἄνθρωπο!»(ΙΒ, 287).
Νά τονίσουμε, τέλος, ὅτι τό ἐπιχείρημα τῶν Πατέρων θά ἦταν ἰσχυρότερο ἄν ἡ ἐμπειρία τῶν δαιμονίων στό κακό ἦταν ἑκατομμυρίων ἐτῶν.
Ἄς ποῦμε καί τό ἑξῆς: Ἀναφέραμε παραπάνω γιά τό τί εἶπε ὁ διάβολος στόν Ἅγ. Γεώργιο, πιεζόμενος ἀπ᾽ αὐτόν. Ἀντιθέτως, μόνος του ὁ διάβολος, προπαγανδίζει τά ἑκατομμύρια χρόνια τῆς Ἐξελίξεως: «Ἡ Τ. Ζ. Νάιτ, πρώην guru τῆς Shirley Μac Laine καί τῆς Linda Evans, ἔχει μιά ὀντότητα πού ὀνομάζεται Ράμθα. Ὁ Ράμθα μιλᾶ ἀπό μέσα της, καί λέει ὅτι εἶναι ἕνα ὄν ἡλικίας πέντε ἑκατομμυρίων ἐτῶν, πού διδάσκει μέσα ἀπ᾽ τήν κυρία Νάιτ»(AG, 24). Ἄς ἀνοίξουν τά μάτια τους οἱ ἐξ ἡμῶν φιλοεξελικτικοί νά δοῦν ποιόν ἀκολουθοῦν.
*Οι υποσημειώσεις (βιβλιογραφία) βρίσκονται στο βιβλίο
Από τό βιβλίο:
Ἀρχιμ. Ἰωάννου Κωστώφ, Φυσικού & Θεολόγου
ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΠΕΤΩ ΤΗ ΒΙΒΛΟ
Μωσῆς ἤ μωσαϊκό (Bruce Bickel & Stan Jantz).
Περί Ἐξελίξεως 1
ΕΚΔ. ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ (τηλ. 6978461846)
Σταμάτα 2014Πηγή:
God and Science - Orthodoxy / Θεός και Επιστήμη - ΟρθοδοξίαΘεός και Επιστήμη - Greek Orthodox Web 16