Βλέπουμε στις επιστολές του αποστόλου Παύλου:
Προς Κορινθίους Α' Ζ : 2 διά δε τας πορνείας έκαστος την εαυτού γυναίκα εχέτω, και εκάστη τον ίδιον άνδρα εχέτω. 3 τή γυναικί ο ανήρ την οφειλομένην εύνοιαν αποδιδότω, ομοίως δε και η γυνή τώ ανδρί. 4 η γυνή τού ιδίου σώματος ουκ εξουσιάζει, αλλ' ο ανήρ· ομοίως δε και ο ανήρ τού ιδίου σώματος ουκ εξουσιάζει, αλλ' η γυνή 5 μη αποστερείτε αλλήλους, ει μη τι αν εκ συμφώνου προς καιρόν, ίνα σχολάζητε τή νηστεία και τή προσευχή και πάλιν επί το αυτό συνέρχησθε, ίνα μη πειράζη υμάς ο σατανάς διά την ακρασίαν υμών. 6 τούτο δε λέγω κατά συγγνώμην, ου κατ' επιταγήν
Εδώ η εξουσία του ενός στο σώμα του άλλου δείχνει μια μορφής ισότητα ή τουλάχιστον ίσων δικαιωμάτων. Βέβαια ο απόστολος αναφέρεται στο θέμα της εγκράτειας από άποψης συνεύρεσης του ζεύγους. Με το να λέει ότι ο ένας εξουσιάζει το σώμα του άλλου δείχνει ότι στο γάμο ο αγώνας και η άσκηση πρέπει να γίνεται και να καθορίζεται απο κοινού και όχι κατά μόνας δίχως να λαμβάνεται υπόψη το έτερον ήμισυ, ώστε να μην υπάρχουν εγωισμοί και ο σατανάς να βρίσκει χαραμάδες. Αυτή πάντως η συμβουλή του αποστόλου αν και παραξευνεύει από πρώτη άποψη, νόμιζω αποτελεί ένα άριστο παράδειγμα ισορροπίας στο γάμο.
Προς Εφεσίους Ε': 28 ούτως οφείλουσιν οι άνδρες αγαπάν τας εαυτών γυναίκας ως τα εαυτών σώματα. ο αγαπών την εαυτού γυναίκα εαυτόν αγαπά· 29 ουδείς γάρ ποτε την εαυτού σάρκα εμίσησεν, αλλ' εκτρέφει και θάλπει αυτήν, καθώς και ο Χριστός την εκκλησίαν· 30 ότι μέλη εσμέν τού σώματος αυτού, εκ της σαρκός αυτού και εκ των οστέων αυτού· 31 αντί τούτου καταλείψει άνθρωπος τον πατέρα και την μητέρα και προσκολληθήσεται προς την γυναίκα αυτού, και έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν. 32 το μυστήριον τούτο μέγα εστίν, εγώ δε λέγω εις Χριστόν και εις την εκκλησίαν. 33 πλήν και υμείς οι καθ' ένα έκαστος την εαυτού γυναίκα ούτως αγαπάτω ως εαυτόν, η δε γυνή ίνα φοβήται τον άνδρα.
Από τη στιγμή που ενώνονται οι δύο άνθρωποι είναι φυσικό επόμενο αυτό που απλά ο απόστολος αποσαφηνίζει στο στίχο 28. Μέσα στο γάμο, δεν υπάρχει πια το εγώ του καθενός αλλά είναι και οι 2 ένα. Όπως ένα είναι και ο Ιησούς με την Εκκλησία. Ο δρόμους του γάμου είναι κατά τους Πατέρες η μία από τις δύο οδούς που μπορεί να επιλέξει ο άνθρωπος για να εισέλθει στη Βασιλεία των Ουρανών. Αγωνίζονται και οι 2 για τον ίδιο σκοπό, τη σωτηρία.
Το "η δε γυνή ίνα φοβήται τον άνδρα" ίσως εξηγείται λίγο και από το παρακάτω:
Προς Τιμόθεον Α' Β: 11 Γυνή εν ησυχία μανθανέτω εν πάση υποταγή· 12 γυναικί δε διδάσκειν ουκ επιτρέπω, ουδέ αυθεντείν ανδρός, αλλ' είναι εν ησυχία. 13 Αδάμ γάρ πρώτος επλάσθη, είτα Εύα· 14 και Αδάμ ουκ ηπατήθη, η δε γυνή απατηθείσα εν παραβάσει γέγονε· 15 σωθήσεται δε διά της τεκνογονίας, εάν μείνωσιν εν πίστει και αγάπη και αγιασμώ μετά σωφροσύνης.
Εδώ ο απόστολος δείχνει να δίνει στον άνδρα περισσότερο βάρος και ένα είδος πρωτείου τοποθετώντας τον στην πρώτη θέση της οικογενειακής ιεραρχίας η οποία αποτελεί κύτταρο της Εκκλησίας και κατά συνέπεια οργανώνεται όπως αυτή με κεφαλή εν προκειμένω τον Ιησού Χριστό.