Τα μυστήρια χωρία της Καινής Διαθήκης

Ανάλυση και συζητήσεις των βιβλίων της Καινής Διαθήκης

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Νέστορας
Δημοσιεύσεις: 68
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:39 pm

Τα μυστήρια χωρία της Καινής Διαθήκης

Δημοσίευσηαπό Νέστορας » Παρ Αύγ 17, 2012 8:07 pm

Είναι ένα θέμα το οποίο μας είχε απασχολήσει επιδερμικά και στο "Προφητείες Αγίων". Υπάρχει πληθώρα χωρίων τα οποία γίνονται, για τον σοβαρό μελετητή της Γραφης, αντιληπτά από τον ανθρώπινο νου ως δυσνόητα ως προς την σύλληψή και εξήγησή τους.

Αρκετά από αυτά είναι ειπωμένα από τον Ίδιο τον Μεσσία. Είτε τα απαντούμε στα 4 Ευαγγέλια, είτε στην Αποκάλυψη. Και όσο εμπεριστατωμένη και ενδελεχή έρευνα στο Internet και αν κάνουμε, έχω την εντύπωση (με μικρή πιθανότητα σφάλματος αυτό) ότι αναφορικα με αυτά τα χωρία, λίγα θα ανακαλύψουμε.

Η αναφορά του Παύλου στην επιστολή του προς Θεσ. περί του Υιού της Απωλείας είναι ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα των όσων λέω. Όμως δεν αναφέρομαι σε αυτό το χωρίο προς το παρόν.

Θα κάνω την αρχή με κάτι που είχα παραθέσει και ερευνήσει και στο "Προφητείες Αγίων".

Το χωρίο που θα σας παραθέσω είναι χωρία μυστηρίου μεγάλου και δυσκολίας υψίστης. Ειλικρινά, δεν μπορώ να περιμένω κάτι, όμως δεν μπορώ άλλο να τα κρατάω μέσα μου και εάν δεν τα μοιραστώ μαζί σας, στην τελική, με ποίον θα τα μοιραστώ?

Αρχίζουμε λοιπόν:

Mat 24:29 ευθεως δε μετα την θλιψιν των ημερων εκεινων ο ηλιος σκοτισθησεται και η σεληνη ου δωσει το φεγγος αυτης και οι αστερες πεσουνται απο του ουρανου και αι δυναμεις των ουρανων σαλευθησονται
Mat 24:30 και τοτε φανησεται το σημειον του υιου του ανθρωπου εν τω ουρανω και τοτε κοψονται πασαι αι φυλαι της γης και οψονται τον υιον του ανθρωπου ερχομενον επι των νεφελων του ουρανου μετα δυναμεως και δοξης πολλης
Mat 24:31 και αποστελει τους αγγελους αυτου μετα σαλπιγγος φωνης μεγαλης και επισυναξουσιν τους εκλεκτους αυτου εκ των τεσσαρων ανεμων απ ακρων ουρανων εως ακρων αυτων
Mat 24:32 απο δε της συκης μαθετε την παραβολην οταν ηδη ο κλαδος αυτης γενηται απαλος και τα φυλλα εκφυη γινωσκετε οτι εγγυς το θερος
Mat 24:33 ουτως και υμεις οταν ιδητε παντα ταυτα γινωσκετε οτι εγγυς εστιν επι θυραις
Mat 24:34 αμην λεγω υμιν ου μη παρελθη η γενεα αυτη εως αν παντα ταυτα γενηται

Rev 1:3 μακαριος ο αναγινωσκων και οι ακουοντες τους λογους της προφητειας και τηρουντες τα εν αυτη γεγραμμενα ο γαρ καιρος εγγυς


Rev 22:6 και ειπεν μοι ουτοι οι λογοι πιστοι και αληθινοι και κυριος ο θεος των αγιων προφητων απεστειλεν τον αγγελον αυτου δειξαι τοις δουλοις αυτου α δει γενεσθαι εν ταχει
Rev 22:7 ιδου ερχομαι ταχυ μακαριος ο τηρων τους λογους της προφητειας του βιβλιου τουτου
Rev 22:8 και εγω ιωαννης ο βλεπων ταυτα και ακουων και οτε ηκουσα και εβλεψα επεσα προσκυνησαι εμπροσθεν των ποδων του αγγελου του δεικνυοντος μοι ταυτα
Rev 22:9 και λεγει μοι ορα μη συνδουλος σου γαρ ειμι και των αδελφων σου των προφητων και των τηρουντων τους λογους του βιβλιου τουτου τω θεω προσκυνησον
Rev 22:10 και λεγει μοι μη σφραγισης τους λογους της προφητειας του βιβλιου τουτου οτι ο καιρος εγγυς εστιν

Το γνωρίζω ότι "δεν ανακάλυψα την Αμερική". Θέλω να εφιστήσω την προσοχή ως προς το ότι το θέμα είναι πολύ βαρύ, πολύ δύσκολο, πολύ σημαντικό διότι έχει λειτουργήσει κατά καιρούς ως αμβων εκτόξευσης κατηγοριών εναντίων του Χριστιανισμού. Σε σημείο μάλιστα να υποστηριχθεί ότι ο Χριστός έκανε λάθος. Ότι η ανθρώπινη φύση του Ιησού Χριστού διέπραξε λάθος λέγοντας ότι ου μη παρελθη η γενεα αυτη εως αν παντα ταυτα γενηται. καθώς - πέραν κάθε αμφιβολίας - εκείνη η γενιά παρήλθε. (υποστηρικτές της θεωρίας - μύθου περί wandering jew ειλικρινα "θα με βρουν μπροστά τους"). Ως εκ τούτου, παρακαλώ θερμά, πριν πατήσει ο οποιοσδήποτε το "add reply" να σκεφθεί και μια δεύτερη φορά το περιεχόμενο των λόγων του.

Σας ευχαριστώ πολύ.



Άβαταρ μέλους
Χρυσούλα
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 6:53 pm

Re: Τα μυστήρια χωρία της Καινής Διαθήκης

Δημοσίευσηαπό Χρυσούλα » Παρ Αύγ 17, 2012 8:08 pm

Ξεκινώντας Νέστορά μου, να τολμήσω να προσθέσω την απάντησή μου, θα ήθελα πρώτα απ' όλα να πω δυό λόγια για τις ενέργειες του Θεού, μέσα στον χρόνο έτσι όπως τις αντιλαμβάνομαι εγώ.... γιατί η φύση του χρόνου είναι ένα πρόβληµα του οποίου η πιο κατάλληλη τοποθέτηση, δεν έχει ακόμα διατυπωθεί επιστημονικά. Οι πιο μορφωμένοι ας με διορθώσουν.... Παραθέτω και ένα κείμενο ενδιαφέρον, για τον τρόπο που βιώνει ο πιστός τον χρόνο αλλά και τον χώρο.


Ο πιστός, ευρισκόμενος μέσα στη Θεία Λειτουργία, έχει ξεπεράσει τον κόσμο της φθοράς.

Ζη και σκιρτά διαστελλόμενος πέρα από την απειλή του χρόνου, έξω από τη φυλακή του χώρου. Ενώ αυτά υπάρχουν (χώρος και χρόνος), ο άνθρωπος τρέφεται μυστικά από το «κεκρυμμένο μάννα», από μιαν άλλη πραγματικότητα· προγενέστερη του χρόνου και ανώτερη του χώρου. Και όταν αυτά πάψουν να υπάρχουν, το ίδιο ο άνθρωπος μπορεί να ζη και θα ζη.

Τότε κατεβαίνοντας από το όρος της λειτουργικής εμπειρίας, της μετοχής στο όντως ον, κυκλοφορεί διαφορετικά ο άνθρωπος μέσα στη κτίση. Στρατεύεται διαφορετικά μέσα στο χρόνο. Είναι δυναμική παρουσία ως κόκκος συνάπεως. Μαρτυρία της Βασιλείας.

Όλοι περιμένομε, έχομε ανάγκη από την παρουσία αυτών που θα έρχωνται από τη θλίψη τη μεγάλη (Αποκ.7,14) και δεν θα τους κυριεύη πια θάνατος. Θα έχουν βαπτιστή «εν τω θανάτω» και θα έχονν μεταβή εις την ζωήν. Όλοι περιμένομε την ευλογία των λειτουργημένων μορφών. Αυτών που η ύπαρξη θα σκιρτά λέγοντας: «είδομεν το φως το αληθινόν, ελάβομεν πνεύμα επουράνιον, εύρομεν πίστιν αληθή, αδιαίρετον Τριάδα προσκυνούντες· αύτη γαρ ημάς έσωσεν».

Αρχιμ. Βασιλείου, Καθηγουμένου Ι. Μονής Ιβήρων

Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΩΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΙΕΡΟΥΡΓΙΑ

Από το βιβλίο του Εισοδικόν, εκδ. Ι. Μονής Σταυρονικήτα, Άγιον Όρος 1978.




Ο Θεός μας λοιπόν είναι άχρονος - έξω από τον χρόνο, γιατί είναι πριν τον χρόνο και ο δημιουργός του χρόνου- αλλά και στο πρόσωπο του Θεανθρώπου τον καιρό της επίγειας εμφάνισής Του, μέσα στον χρόνο και τον χώρο. Μιλάει στους μαθητές του ταυτόχρονα σε ενεστώτα και μέλλοντα γιατί Είναι Αυτός χθές, σήμερα και στους αιώνες. Προσπαθεί να μας μάθει να απεγκλωβιστούμε από την αίσθηση του παρόντος για να είμαστε κάθε στιγμή έτοιμοι ν' αγκαλιάσουμε το αιώνιο και το άχρονο.
Αλλά προειδοποιεί ότι η γενιά που θα δεί την αρχή των σημείων του τέλους δεν θα παρέλθει μέχρι σ΄ότου όλα γίνουν.
Εδώ μου φαίνεται έχουμε ξανακουβεντιάσει για το γένος και την γενιά.
Κατά την γνώμη μου,αναφέρεται στο γένος των χριστιανών πιστών που αποτελούν ένα σώμα ανά τους αιώνες.

Αχ, γιατί να μην είμαι καλύτερη στην έκθεση ιδεών; :roll:

Θα συνεχίσω κάποια άλλη στιγμή, αλλά ειλικρινά ελπίζω να έχεις καταλάβει περίπου τι εννοώ. :wink:



Άβαταρ μέλους
minos
Δημοσιεύσεις: 202
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 31, 2012 3:39 pm
Τοποθεσία: Στάθης Θεσσαλονικιος

Re: Τα μυστήρια χωρία της Καινής Διαθήκης

Δημοσίευσηαπό minos » Παρ Αύγ 17, 2012 8:09 pm

Παιδια επειδη το ακουω πολυ συχνα ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ειναι ΕΝΑ, 4 οι ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΕΣ και 12 οι ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ, για να μην περναμε λαθος μυνηματα.


"ου κατώκει εν μέσω της οικίας μου ποιών υπερηφανίαν"


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 49 και 0 επισκέπτες