Το Ευαγγέλιο της Κυριακής

Ανάλυση και συζητήσεις των βιβλίων της Καινής Διαθήκης

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
ORTHODOXIA
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:09 pm
Τοποθεσία: Ομάδα Διαχείρισης

Re: Το Ευαγγέλιο της Κυριακής

Δημοσίευσηαπό ORTHODOXIA » Σάβ Αύγ 18, 2012 11:59 am

Το Ευαγγέλιο της Κυριακής (Λουκάς ιη' 35-43)

Η πίστη στο Θεό

Τω καιρώ εκείνω εγένετο εν τώ εγγίζειν τον Ιησούν εις Ιεριχώ τυφλός τις εκάθητο παρά την οδόν προσαιτών. Ακούσας δε όχλου διαπορευομένου επυνθάνετο τι είη ταύτα. Απήγγειλαν δε αυτώ ότι Ιησούς ο Ναζωραίος παρέρχεται. Και εβόησε λέγων· Ιησού, υιέ Δαυίδ, ελέησόν με. Και οι προάγοντες επετίμων αυτώ ίνα σιωπήση· αυτός δε πολλώ μάλλον έκραζεν· Υιέ Δαυίδ, ελέησόν με. Σταθείς δε ο Ιησούς εκέλευσεν αυτόν αχθήναι προς αυτόν. Εγγίσαντος δε αυτού επηρώτησεν αυτόν, λέγων· Τί σοι θέλεις ποιήσω; Ο δε είπε· Κύριε, ίνα αναβλέψω. Και ο Ιησούς είπεν αυτώ· Ανάβλεψον· η πίστις σου σέσωκέ σε. Και παραχρήμα ανέβλεψε, και ηκολούθει αυτώ δοξάζων τον Θεόν· και πάς ο λαός ιδών έδωκεν αίνον τώ Θεώ.



Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm

Re: Το Ευαγγέλιο της Κυριακής

Δημοσίευσηαπό Athanasios » Σάβ Αύγ 18, 2012 12:00 pm

Καποτε ο Κυριος κατα το τελευταιο ταξιδι του προς τα Ιεροσολυμα, πλησιαζε στη μεγαλη πολη Ιεριχω. Ενας τυφλος, πτωχος και ταλαιπωρος ανθρωπος καθοταν εκει, στο πλαι του δρομου, και με απλωμενα τα χερια του ζητουσε βοηθεια. Ενα πληθος ανθρωπων προσκυνητων περνουσε περα απο την Ιεριχω με κατευθυνση τα Ιεροσολυμα και ηταν μια μοναδικη ευκαιρια για τον πτωχο αυτο ζητιανο, να εξασφαλισει κατι επι πλεον, για να ζησει. Τωρα ο τυφλος αντιλαμβανεται, οτι κατι το ιδιαιτερο συμβαινει στο δρομο. Οτι ενα μεγαλυτερο πληθος ανθρπων περνα. Αυτο του κινει την περιεργεια και θελει να μαθει, τι συμβαινει. Οι ανθωποι τον πληροφορουν, οτι Ιησους ο Ναζωραιος διερχεται. Ο τυφλος ασφαλως εχει ακουσει περι του Ιησου και των θαυματων του. Τωρα τον εχει εμπρος του. Μοναδικη ευκαιρια! Τι κανει; βαζει τις φωνες, θα λεγαμε σημερα: «Ιησου, υιε Δαυιδ, ελεησον με». Με την επικληση αυτη ο τυφλος παρουσιαζεται οτι εχει καποια βαθυτερη γνωση του Ιησου. Το «Υιε Δαυιδ» υποδηλωνει την κατα σαρκα καταγωγη του και τη Μεσσιακη αποστολη του. Με το «ελεησον με» του αναγνωριζει τη Θεια ιδιοτητα του. Δεν εχει βεβαια πληρη γνωση αυτης της ιδιοτητας, εχει ομως καποια γνωση της. Ο τυφλος με ολα αυτα δηλωνει οτι εχει εμπρος του αυτον, ο οποιος ειναι ο μονος που μπορει να τον βηθησει.
Οι ανθρωποι, οι προπορευομενοι του Ιησου, προσπαθουν να τον κανουν να ησυχασει, να σιωπησει. Αυτος πολυ περισσοτερο εκραζε: «Υιε Δαυιδ, ελεησον με». Ο τυφλος εχει αναγκη απο κατι και γι’ αυτο δεν σταματα. Δεν υπολογιζει κανεναν, φωναζει ζητα. Να τωρα που εφτασε ο Χριστος και λεγει να φερουν εμπρος του τον τυφλο. Τον ρωτα: τι θελεις να σου κανω; Ο Κυριος γνωριζει τι θελει ο τυφλος. Γνωριζει την επιθυμια του, θελει ομως να την κανει γνωστη ς’ ολους τους ανθρωπους. Ο τυφλος απαντα: «Κυριε, ινα αναβλεψω». Κυριε, θελω παλι το φως μου. Ο Κυριος του λεγει: «αναβλεψον». Η πιστη που δειχνεις προς εμε, οτι ειμαι απογονος του Δαυιδ, οτι εχω την δυναμη να σου δωσω την υγεια σου, σε εσωσε». Την ιδια στιγμη ο τυφλος ανεβλεψε.
Η σημερινη Ευαγγελικη περικοπη μας διδασκει, οτι πρεπει να ζηταμε απο τον Χριστο με επιμονη. Με επιμονη συνεχως να ζητουμε ολα εκεινα, τα οποια εχουμε αναγκη. Απο τι εχουμε αναγκη; υγεια, προοδο πνευματικη, και προοδο των παιδιων μας στα γραμματα. Προστασια των συζυγων, αδελφων, παιδιων που ταξιδευουν ή που ειναι μακρια αι δουλευουν; οτι εχουμε αναγκη, πρεπει να το ζηταμε κατα πρωτο και κυριο λογω απο τον Χριστο.
Μονο ο Χριστος μπορει να μας κανει καλα. Μονο ο Χριστος μπορει να προστατευει τους δικους μας. Μονο ο Χριστος μπορει να μορφωσει πραγματικα τα παιδια μας.
Ξερουμε να ζηταμε απο τον Χριστο;
Ο Χριστος δινει σε ολους τους ανθρωπους οτι του ζητουν με πιστη. Μακαρι αυτο να συμβει και σε μας.



Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm

Re: Το Ευαγγέλιο της Κυριακής

Δημοσίευσηαπό stratis » Σάβ Αύγ 18, 2012 12:00 pm

Τί σοι θέλεις ποιήσω; Ο δε είπε· Κύριε, ίνα αναβλέψω.




Νομίζω εδώ κρύβεται όλο το ζουμί. Τι θέλουμε όλοι εμείς; Τι άλλο από το να αναβλέψουμε πνευματικά. Αυτό όμως με ένα τρόπο μπορεί να γίνει, με επίκληση του Ιησού Χριστού γιατί μόνο Αυτός μπορεί να μας "ανοίξει τα μάτια".

Χρειάζονται όμως δύο εφόδια όπως βλέπουμε εδώ:

1. πίστη (η πίστις σου σέσωκέ σε). Δίχως την πίστη να αναβλέψουμε δε γίνεται.

2. Επιμονή. Ο τυφλός επέμενε, τόσο αρχικά που ζητούσε να μάθει ποιος έρχεται αλλά κυρίως μετά όταν αυτός παρά τις αντίθετες φωνές επέμενε να φωνάζει τον Ιησού.

Επιμονή+πίστη, έννοιες άρρηκτα δεμένες και ο Ιησούς Χριστός, ο μόνος αξιόπιστος για να Τον εμπιστευτούμε.



Άβαταρ μέλους
ORTHODOXIA
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:09 pm
Τοποθεσία: Ομάδα Διαχείρισης

Re: Το Ευαγγέλιο της Κυριακής

Δημοσίευσηαπό ORTHODOXIA » Σάβ Αύγ 18, 2012 12:01 pm

Το Ευαγγέλιο της Κυριακής (Λουκάς ιγ' 10-17)

Θρησκευτική υποκρισία

Τω καιρώ εκείνω ήν διδάσκων ο Ιησούς εν μια των συναγωγών εν τοίς σάββασι. Και ιδού γυνή ήν πνεύμα έχουσα ασθενείας έτη δέκα και οκτώ, και ήν συγκύπτουσα και μη δυναμένη ανακύψαι εις το παντελές. Ιδών δε αυτήν ο Ιησούς προσεφώνησε και είπεν αυτή· Γύναι, απολέλυσαι της ασθενείας σου· και επέθηκεν αυτή τας χείρας· και παραχρήμα ανωρθώθη και εδόξαζε τον Θεόν. Αποκριθείς δε ο αρχισυνάγωγος, αγανακτών ότι τώ σαββάτω εθεράπευσεν ο Ιησούς, έλεγε τώ όχλω· Έξ ημέραι εισίν εν αίς δεί εργάζεσθαι· εν ταύταις ούν ερχόμενοι θεραπεύεσθε, και μη τή ημέρα τού σαββάτου. Απεκρίθη ούν αυτώ ο Κύριος και είπεν· Υποκριτά· έκαστος υμών τώ σαββάτω ου λύει τον βούν αυτού ή τον όνον από της φάτνης και απαγαγών ποτίζει; Ταύτην δε, θυγατέρα Αβραάμ ούσαν, ήν έδησεν ο σατανάς ιδού δέκα και οκτώ έτη, ουκ έδει λυθήναι από τού δεσμού τούτου τή ημέρα τού σαββάτου; Και ταύτα λέγοντος αυτού κατησχύνοντο πάντες οι αντικείμενοι αυτώ, και πάς ο όχλος έχαιρεν επί πάσι τοίς ενδόξοις τοίς γινομένοις υπ' αυτού.



Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm

Re: Το Ευαγγέλιο της Κυριακής

Δημοσίευσηαπό Athanasios » Σάβ Αύγ 18, 2012 12:02 pm

Δεν ειναι μια και δυο οι ημερες, οπου η δυστυχη αυτη γυναικα ειναι ασθενης. Δεκαοχτω χρονια βρισκεται σ’ αυτη την απελπιστικη κατασταση. Ηταν γερμενη προς τα κατω διαρκως, με κυρτωμενο το σωμα και δεν μπορουσε να κρατησει ορθιο το κεφαλι της σε καμια περιπτωση. Δεκαοχτω χρονια καμπουριασμενη. Δεκαοχτω χρονια χωρις καμια ελπιδα να σηκωσει το κεφαλι της! Και τι εκανε ολα αυτα τα χρονια ως προς τα καθηκοντα της προς τον Θεο; Εκανε οτι επρεπε να κανει.: Κανενα Σαββατο δεν ελειψε απο τη συναγωγη. Πρωι-πρωι ξεκινουσε και σιγα- σιγα εφτανε στη συναγωγη. Απο εκει με την προσευχη της επαιρνε δυναμη και συνεχιζε το δρομο της.
Και σημερα ειναι στη συναγωγη. Σημερα ομως εκει βρισκεται και ενας «ξενος», ο Ιησους Χιστος. Αυτος την παρακολουθουσε με τα Θεικα ματια του, ολα αυτα τα χρονια. Γνωριζε την ευσεβεια της, την ελπιδα της στο Θεο της, παρα τις δυσκολιες, την εκπληρωση των θρησκευτικων της καθηκοντων, και σημερα την αμειβει. «γυναι απολελυσαι της ασθενειας σου, και επεθηκεν αυτη τας χειρας». Γυναικα, της λεει, εισαι ελευθερη απο την αρρωστια σου. Αμεσως η γυναικα σηκωθηκε και δοξασε τον Θεο.
Στη συναγωγη η γυναικα πηγε για να βρει πνευματικη παρηγορια. Αυτο το εκανε με απιστευτη συνεπεια. Θα μπορουσε να πει: ειμαι αρρωστη, δεν μπορω να παρω τα ποδια μου, πως θα βγω να παω στη συναγωγη; τιποτα απο αυτα, καθε Σαββατο αυτη τραβουσε τον ιδιο δρομο και επεστρεφε στο σπιτι της πνευματικα ηρεμη και ανανεωμενη ζητουσε την πνευματικη αναπαυση και ο Θεος της εδωσε και την σωματικη της θεραπεια.
Η ζωη ειναι γεματη θλιψεις : Θλιψεις σωματικες και θλιψεις ψυχικες.
Θλιψεις σωματικες: ειναι οι αρρωστιες. Ενα πληθος απο αρρωστιες μας χτυπουν καθημερινα. Αλλες ειναι προσκαιρες και παροδικες, αλλες μονιμες, και αλλες χρονιες. Και μας βασανιζουν, μας εμποδιζουν στις κινησεις μας και δεν κανουν τιποτα αλλο απο το να δινουν δικαιολογιες στον ανθρωπο. Ειμαι αρρωστος, δεν μπορω σημερα να παω στην εκκλησια. Ειμαι κουρασμενος, δεν πειραζει, δεν χαλασε ο κοσμος αν δεν παω στην Εκκλησια.
Θλιψεις ψυχικες: Ποσες φορες μεγαλοι στην ηλικια ανθρωποι, κλαινε στο σπιτι τους μερονυχτα; ή ακομα και νεοτεροι ανθρωποι. Κλαινε για τα παιδια τους, για καποιο διαζυγιο, για μια αρρωστια, σ’ αυτους ή σε συγγενεις τους, για καποιο θανατο, για μια εγκαταλειψη. Ποσες φορες εμεις οι ιδιοι καναμε την ζωη μας δυσκολη και δημιουργουμε θλιψεις στον εαυτο μας; Λεμε συνηθως: ειμαι στενοχωρημενος, δεν παω στην Εκκλησια. Ξεχναμε ομως κατι το πολυ βασικο, οτι στην Εκκλησια θα βρουμε την αναπαυση της ψυχης μας, την διαλυση των νεφων, την ειρηνη. Στην συναγωγη εκεινη, ισως να βρεθηκε ο Χριστος μας μια φορα. Εδω ομως ειναι παρων καθε φορα, που γινεται το μυστηριο της Θειας Ευχαριστιας.
Με την προσευχη μας στη Θεια λατρεια και κατ΄ εξοχην με τη συμμετοχη μας στο Πποτηριον της Ζωης, ο Χριστος μας βοηθαει στις δυσκολιες της ζωης μας. Ακουστε τι λεει μια ευχη της Εκκλησιας, που διαβαζεται πριν απο το «Προσχωμεν»! «Τα Αγια της αγιοις…»¨: το Σωμα Σου και το Αιμα Σου κανε τα για ολους μας και φαρμακο για την ιδιαιτερη ανακη του καθενος μας. Πηγαινε μαζι με εκεινους που πλεουν στη θαλασσα. Προστατεψε αυτους που οδοιπορουν, γιατρεψε τους αρρωστους, Συ που εισαι ο γιατρος των ψυχων και των σωματων.
Αμην!



Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm

Re: Το Ευαγγέλιο της Κυριακής

Δημοσίευσηαπό Athanasios » Σάβ Αύγ 18, 2012 12:02 pm

ο παραπανω Ιερο Ευαγγελιο αρχιζει με την φραση: «Ην δε διδασκων εν μια των συναγωγων εν τοις Σαββασι». Ο Κυριος μας, ο Θεος μας, μας δινει τον τελειο τυπο του ανθρωπου. Ο οποιος επιτελει καθηκοντα, για τα οποια αυτος θα επρεπε να ειναι απαλλαγμενος. Ο Κυριος μας, ως Θεος που ηταν , δεν ειχε αναγκη της τηρησεως της εντολης του Σαββατου. Αυτος ηταν ο Νομοθετης. Αυτος ηταν Εκεινος, τον οποιο τιμουσαν με την αργια του Σαββατου. Ο Κυριος ομως εδω στη γη, δεν ηταν μονο Θεος, ηταν και τελειος ανθρωπος. Ως τελειος ανθρωπος μας δινει αριστο υποδειγμα τηρησεως της αργιας του Σαββατου. Υποδειγμα της τηρησης του Μωσαικου Νομου: «εξ’ ημερας εργα και ποιησεις παντα τα εργα σου, τη δε ημερεα τη εβδομη, Σαββατα Κυριω τω Θεω σου». Αυτον τον Νομο τον τηρει ο Κυριος. Καθε Σαββατο πηγαινε σε μια συναγωγη και διδασκε τους ανθρωπους. Ο Κυριος γινεται υποδειγμα για μας σημερα. Τι μας λεγει; Χριστιανοι, την Κυριακη πρεπει να την τιματε με αργια.
Τι σημαινει αργια της Κυριακης; ειναι ολοφανερο το πραγμα:
Δεν θα κανω κανενα βιοποριστικο επαγγελμα την ημερα αυτη.
Τι κανουν μερικοι την Κυριακη; Πως δειχνουν την ασεβεια τους; Κτυπα η καμπανα, και αυτοι παιρνουν το ντουφεκι επιδεικτικα και πηγαινουν στο κυνηγι, αλλοι καθονται στο καφενειο, στην πλατεια, αλλοι κοιμουνται, αλλοι δουλευουν την ωρα της Θειας Λειτουργιας και υστερα πηγαινουν περιπατο. Οχι αυτα ειναι αμαρτιες και τιμωρουνται, ειναι παραβασεις του Νομου της Κυριακης αργιας.
Την Κυριακη ολη η οικογενεια (ο πατερας, η μητερα, τα παιδια, οι παππουδες) να πανε ολοι μαζι στη Θεια Λειτουργια. Αν υπαρχει κατι το εκτακτο, θα μεινει ενας στο σπιτι, και ολοι πρεπει να πανε.
Την Κυριακη πρεπει να την τιμουμε με αργια και εκκλησιασμο. Αλλα και με τα εργα της αγαπης.



Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm

Re: Το Ευαγγέλιο της Κυριακής

Δημοσίευσηαπό stratis » Σάβ Αύγ 18, 2012 12:03 pm

Πραγματικά ξεσκέπασμα της θρησκευτικής υποκρισίας. Από τη μια να φροντίσουμε τα βόδια μας αλλά από την άλλη το Σάββατο Σάββατο όταν είναι να γίνει κάποιος καλά. Ο Κύριος αποκάλυψε την υποκρισία και την αδιαφορία των αρχιερέων που έπνιγαν το λαό με τις εντολές τους και για αυτό οι αρχιερείς όπως λέει το κείμενο ντράπηκαν και ο λαός χάρηκε γιατί επιτέλους κάποιος είπε τα πράγματα με το όνομά τους.

Βασικά ο Κύριος μας λέει να κοιτάμε την ουσία και σε κάποια πράγματα να υπάρχει διάκριση, ορθή όμως διάκριση όχι σαν αυτή των αρχιερέων.



Άβαταρ μέλους
ORTHODOXIA
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:09 pm
Τοποθεσία: Ομάδα Διαχείρισης

Re: Το Ευαγγέλιο της Κυριακής

Δημοσίευσηαπό ORTHODOXIA » Σάβ Αύγ 18, 2012 12:04 pm

Το Ευαγγέλιο της Κυριακής (Λουκάς ιδ' 16-24)

Πολλοί οι καλεσμένοι, λίγοι όμως οι εκλεκτοί

Είπεν ο Κύριος την παραβολήν ταύτην· Άνθρωπός τις εποίησε δείπνον μέγα, και εκάλεσε πολλούς· και απέστειλε τον δούλον αυτού τή ώρα τού δείπνου ειπείν τοίς κεκλημένοις· έρχεσθε, ότι ήδη έτοιμά εστι πάντα. Και ήρξαντο από μιάς παραιτείσθαι πάντες, ο πρώτος είπεν αυτώ· αγρόν ηγόρασα, και έχω ανάγκην εξελθείν και ιδείν αυτόν· ερωτώ σε, έχε με παρητημένον. Και έτερος είπε· ζεύγη βοών ηγόρασα πέντε, και πορεύομαι δοκιμάσαι αυτά· ερωτώ σε, έχε με παρητημένον. Και έτερος είπε· γυναίκα έγημα, και διά τούτο ου δύναμαι ελθείν. Και παραγενόμενος ο δούλος εκείνος απήγγειλε τώ κυρίω αυτού ταύτα. τότε οργισθείς ο οικοδεσπότης είπε τώ δούλω αυτού· έξελθε ταχέως εις τας πλατείας και ρύμας της πόλεως, και τους πτωχούς και αναπήρους και χωλούς και τυφλούς εισάγαγε ώδε. Και είπεν ο δούλος· κύριε, γέγονεν ως επέταξας, και έτι τόπος εστί. Και είπεν ο κύριος προς τον δούλον· Έξελθε εις τας οδούς και φραγμούς και ανάγκασον εισελθείν, ίνα γεμισθή ο οίκός μου. Λέγω γάρ υμίν ότι ουδείς των ανδρών εκείνων των κεκλημένων γεύσεταί μου τού δείπνου. Πολλοί γαρ εισί κλητοί,ολίγοι δε εκλεκτοί.



Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm

Re: Το Ευαγγέλιο της Κυριακής

Δημοσίευσηαπό Athanasios » Σάβ Αύγ 18, 2012 12:04 pm

Στη ζωη μας καθημερινα διαλεγουμε. Αυτο το διαλεγμα που κανω δειχνει την προτιμηση της ψυχης μου. Απο την καλη ή την κακη επιλογη εξαρτω το αιωνιο μελλον μου. Διαλεγμα σημαινει κατι προτιμω και απο κατι παραιτουμαι για να διαλεξω αυτο που διαλεξα. Αυτο το διαλεγμα, η ελευθερια που εχει ο ανθρωπος, τον κανει να ξεχωριζει απο ολη τη δημιουργια, τον κανει ξεχωριστα υπευθυνο.
Ας ελθουμε τωρα να δουμε απο κοντα το διαλεγμα, που κανουν διαφορες κατηγοριες ανθρωπων. Ενας επισημος εκανε δειπνο και προσκαλεσε ορισμενους ανθρωπους. Οταν το δειπνο ηταν ετοιμο, ο οικοδεσποτης εστειλε τους δουλους του και τους ειπε να ελθουν, γιατι ολα ειναι ετοιμα. Πηγαινουν στον πρωτο, «Κυριε του λεγουν, ελατε, ο Κυριος μας εστειλε να σας πουμε οτι το δειπνο ειναι ετοιμο». Τωρα ο προσκεκλημενος εχει να διαλεξει ή να παει ή να μην παει. Αυτη η ωρα ειναι η ωρα της επιλογης. Ο προσκεκλημενος ομως εχει τις δουλειες του, μολις εχει αγορασει κατι χωραφια. «για δειπνα ειμαστε;» σκεφθηκε. Και διαλεγει να μην παει στο δειπνο. Ερχομαστε στο δευτερο: αυτος διαλεγει να μην παει στο δειπνο, εχει να δοκιμασει τα βοδια του. Ο τριτος εχει, κατα τη γνωμη του, ενα ακομα σοβαροτερο λογο: εχει νεες οικογενειακες φροντιδες, δεν πηγε και αυτος. Και οι τρεις διαλεξαν να μην πανε στον δειπνο. Περιφρονησαν τον Κυριο και το τραπεζι του. Ο οικοδεσποτης εδω ειναι το σπουδαιο, δεν τους ειπε να μην αγορασουν χωραφια, βοδια, να μην κανουν οικογενεια. Ζητησε μονο να πανε στον Δειπνο, μπορουσαν, ή πριν ή μετα, να κανουν ο,τι ηθελαν. Αυτοι ομως διαλεγουν: δεν θα παμε στο Δειπνο. Η ελευθερια τους εδωσε την προτιμηση τους στα αλλα. Τωρα θα βγει η δικαιη αποφαση του οικοδεσποτη: «ουδεις των ανθρωπων εκεινων των κεκλημενων γευσεται μοι του δειπνου. Η πορτα εκλεισε δεν προκειται να ανοιξει. Σας παρακαλω να προσεξουμε τουτο: την πορτα δεν την εκλεισε ο οικοδεσποτης, την εκλεισαν μονοι τους. Διαλεξαν να μην πανε.
Ο Οικοδεσποτης ειναι ο Θεος μας, που μας προσκαλει, το Δειπνο ειναι η Βασιλεια των Ουρανων, εδω στη γη ειναι η συμμετοχη μας στο Μυστηριο της Θειας Ευχαριστιας, αξιοι προσκεκλημενοι ολοι εμεις οι ανθρωποι. Χωραφια και βοδια και οικογενεια ειναι οι διαφορες απασχολησεις μας.
Καθε στιγμη διαλεγουμε τι θα κανουμε, τι θα προτιμησουμε. Ο Θεος δεν επεμβαινει. Ο Θεος μονο μας δινει διαφορες ευκαιριες και περιμενει να δει τι θα διαλεξουμε. Η καμπανα κτυπα, μας προσκαλει στην Εκκλησια, αν θελουμε να παμε. Εχουμε βαρος στη συνειδηση μας και μας λεγει ο Θεος μεσα στον εσωτερικο κοσμο μας: «ελα να εξομολογηθεις, ελα να ξαλαφρωσεις την ψυχη σου, ελα να σε συγχωρεσω». Ελα εμεις λεμε: οχι δεν ερχομαι. Ποιος φταιει! Εμεις!
Να προσεξουμε, οτι οι προσκλησεις αυτες θα συνεχιζονται μεχρι τη στιγμη του θανατου μας. Οταν πεθανει πλεον ο ανθρωπος, θα κριθει με οτι εχει διαλεξει, δεν υπαρχει πλεον αλλο περιθωριο. Τον Θεο διαλεξε, με τον Θεο, θα παει. Τον μακραν του Θεου κοσμο διαλεξε, εκει θα παει. Οπου διαλεξαμε εκει θα παμε.



Άβαταρ μέλους
ORTHODOXIA
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:09 pm
Τοποθεσία: Ομάδα Διαχείρισης

Re: Το Ευαγγέλιο της Κυριακής

Δημοσίευσηαπό ORTHODOXIA » Σάβ Αύγ 18, 2012 12:05 pm

Το Ευαγγέλιο της Κυριακής (Ματθαίος α' 1-25)

Η γέννηση του Θεανθρώπου

Βίβλος γενέσεως Ιησού Χριστού, υιού Δαυίδ, υιού Αβραάμ. Αβραάμ εγέννησεν τον Ισαάκ, Ισαάκ δε εγέννησεν τον Ιακώβ, Ιακώβ δε εγέννησεν τον Ιούδαν και τους αδελφούς αυτού, Ιούδας δε εγέννησεν τον Φαρές και τον Ζαρά εκ της Θάμαρ, Φαρές δε εγέννησεν τον Εσρώμ, Εσρώμ δε εγέννησεν τον Αράμ, Αράμ δε εγέννησεν τον Αμιναδάβ, Αμιναδάβ δε εγέννησεν τον Ναασσών, Ναασσών δε εγέννησεν τον Σαλμών, Σαλμών δε εγέννησεν τον Βοόζ εκ της Ραχάβ, Βοόζ δε εγέννησεν τον Ωβήδ εκ της Ρούθ, Ωβήδ δε εγέννησεν τον Ιεσσαί, Ιεσσαί δε εγέννησεν τον Δαυίδ τον βασιλέα. Δαυίδ δε εγέννησεν τον Σολομώντα εκ της τού Ουρίου, Σολομών δε εγέννησεν τον Ροβοάμ, Ροβοάμ δε εγέννησεν τον Αβιά, Αβιά δε εγέννησεν τον Ασά, Ασά δε εγέννησεν τον Ιωσαφάτ, Ιωσαφάτ δε εγέννησεν τον Ιωράμ, Ιωράμ δε εγέννησεν τον Οζίαν, Οζίας δε εγέννησεν τον Ιωάθαμ, Ιωάθαμ δε εγέννησεν τον Αχαζ, Αχαζ δε εγέννησεν τον Εζεκίαν, Εζεκίας δε εγέννησεν τον Μανασσή, Μανασσής δε εγέννησεν τον Αμών, Αμών δε εγέννησεν τον Ιωσίαν, Ιωσίας δε εγέννησεν τον Ιεχονίαν και τους αδελφούς αυτού επί της μετοικεσίας Βαβυλώνος. Μετά δε την μετοικεσίαν Βαβυλώνος Ιεχονίας εγέννησεν τον Σαλαθιήλ, Σαλαθιήλ δε εγέννησεν τον Ζοροβάβελ, Ζοροβάβελ δε εγέννησεν τον Αβιούδ, Αβιούδ δε εγέννησεν τον Ελιακείμ, Ελιακείμ δε εγέννησεν τον Αζώρ, Αζώρ δε εγέννησεν τον Σαδώκ, Σαδώκ δε εγέννησεν τον Αχείμ, Αχείμ δε εγέννησεν τον Ελιούδ, Ελιούδ δε εγέννησεν τον Ελεάζαρ, Ελεάζαρ δε εγέννησεν τον Ματθάν, Ματθάν δε εγέννησεν τον Ιακώβ, Ιακώβ δε εγέννησεν τον Ιωσήφ τον άνδρα Μαρίας, εξ ής εγεννήθη Ιησούς ο λεγόμενος Χριστός. Πάσαι ούν αι γενεαί από Αβραάμ έως Δαυίδ γενεαί δεκατέσσαρες, και από Δαυίδ έως της μετοικεσίας Βαβυλώνος γενεαί δεκατέσσαρες, και από της μετοικεσίας Βαβυλώνος έως τού Χριστού γενεαί δεκατέσσαρες. Τού δε Ιησού Χριστού η γένεσις ούτως ήν· μνηστευθείσης της μητρός αυτού Μαρίας τώ Ιωσήφ, πριν ή συνελθείν αυτούς ευρέθη εν γαστρί έχουσα εκ Πνεύματος αγίου. Ιωσήφ δε ο ανήρ αυτής, δίκαιος ών και μη θέλων αυτήν παραδειγματίσαι, εβουλήθη λάθρα απολύσαι αυτήν. Ταύτα δε αυτού ενθυμηθέντος ιδού άγγελος Κυρίου κατ' όναρ εφάνη αυτώ λέγων· Ιωσήφ υιός Δαυίδ, μη φοβηθής παραλαβείν Μαριάμ την γυναίκά σου, το γάρ εν αυτή γεννηθέν εκ πνεύματός εστιν αγίου· τέξεται δε υιόν και καλέσεις το όνομα αυτού Ιησούν, αυτός γάρ σώσει τον λαόν αυτού από των αμαρτιών αυτών. Τούτο δε όλον γέγονεν ίνα πληρωθή το ρηθέν υπό τού Κυρίου διά τού προφήτου λέγοντος· Ιδού η παρθένος εν γαστρί έξει και τέξεται υιόν, και καλέσουσι το όνομα αυτού Εμμανουήλ, ό εστιν μεθερμηνευόμενον Μεθ' ημών ο Θεός. Διεγερθείς δε ο Ιωσήφ από τού ύπνου εποίησεν ως προσέταξεν αυτώ ο άγγελος Κυρίου και παρέλαβε την γυναίκα αυτού, και ουκ εγίνωσκεν αυτήν έως ού έτεκε τον υιόν αυτής τον πρωτότοκον, και εκάλεσε το όνομα αυτού Ιησούν.




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 5 και 0 επισκέπτες