Ο άνθρωπος του Θεού όλα τα κάνει προσευχή

Πνευματικά θέματα της Ορθόδοξης πίστης μας - Spiritual subjects of our Orthodox faith.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
Φοιτητής
Δημοσιεύσεις: 319
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:35 pm
Τοποθεσία: Γιάννης

Re: Ο άνθρωπος του Θεού όλα τα κάνει προσευχή

Δημοσίευσηαπό Φοιτητής » Σάβ Σεπ 08, 2012 6:15 pm

Μάθε νά προσεύχεσαι
Anthony Bloom (Metropolitan of Sourozh (1914- 2003))

Εικόνα

Ἄν ἡ ἀπελπισία μας πηγάζει ἀπό πολύ βαθιά μέσα μας, ἄν αὐτό πού ζητᾶμε, αὐτό γιά τό ὁποῖο κραυγάζουμε, εἶναι τόσο οὐσιαστικό ὥστε νά καλύπτει ὅλες τίς ἀνάγκες τῆς ζωῆς μας, τότε βρίσκουμε κατάλληλα λόγια νά προσευχηθοῦμε καί μποροῦμε νά φτάσουμε στήν κορυφαία στιγμή τῆς προσευχῆς μας, τή συνάντηση μέ τό Θεό.

Θά ἤθελα νά πῶ κάτι γιά τήν «κραυγή» τῆς προσευχῆς. Φώναζε δυνατά ὁ τυφλός Βαρτίμαιος. Τί λέει ὅμως τό Εὐαγγέλιο γιά τούς ἀνθρώπους γύρω του; Προσπαθοῦσαν, λέει, νά τόν κάνουν νά σιωπήσει. Μποροῦμε νά φανταστοῦμε ὅλους ἐκείνους τούς εὐσεβεῖς ἀνθρώπους μέ τήν καλή ὅραση, τά γερά πόδια, τήν καλή ὑγεία πού περικύκλωναν τό Χριστό καί μιλοῦσαν γιά ὑψηλά θέματα, γιά τή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ πού ἔρχεται, γιά τά μυστήρια τῶν Γραφῶν, νά γυρίζουν πρός τό Βαρτίμαιο καί νά τοῦ λένε: «ἐπί τέλους, δέν μπορεῖς νά ἡσυχάσεις; Τά μάτια σου, τά μάτια σου, καί τί σημασία ἔχουν αὐτά ἐνῶ μιλοῦμε γιά τό Θεό;»

Ὁ Βαρτίμαιος φαινόταν σάν κάτι ξένο πού ξαφνικά ἔμπαινε στή μέση καί, ἀδιαφορῶντας τελείως γιά τά συμβαίνοντα, ζητοῦσε ἀπό τό Θεό κάτι πού ἀπελπιστικά τό εἶχε ἀνάγκη. Καί ὅλα αὐτά τά ἔκανε παρά τό γεγονός ὅτι μέ τίς φωνές του κατέστρεψε τήν ἁρμονία τῶν ἐθιμοτυπικῶν συζητήσεων γύρω του. Οἱ ἐνοχλημένοι θά μποροῦσαν νά τόν ἀπομακρύνουν καί νά τόν κάνουν νά σιωπήσει. Τό Εὐαγγέλιο ὅμως λέει πώς, ἐνῶ ὅλοι αὐτοί οἱ ἄνθρωποι ἤθελαν νά τόν ἡσυχάσουν, αὐτός ἐπέμενε, γιατί αὐτό πού ζητοῦσε εἶχε πολύ μεγάλη σημασία γιά τόν ἴδιο. Ὅσο περισσότερο προσπαθοῦσαν νά τοῦ κλείσουν τό στόμα, τόσο πιό πολύ ἐκεῖνος φώναζε.

Ἐδῶ βρίσκεται τό μήνυμά μου. Ὑπάρχει στήν Ἑλλάδα ἕνας ἅγιος, ὀνομάζεται Μάξιμος. Ἦταν νέος ὅταν μία μέρα πῆγε στήν Ἐκκλησία καί ἄκουσε τό ἀνάγνωσμα τοῦ Ἀποστόλου πού λέει ὅτι πρέπει νά προσευχόμαστε «ἀδιαλείπτως». Αὐτό ἔκανε τόση ἐντύπωση στό Μάξιμο ὥστε σκέφτηκε πώς δέν θά μποροῦσε νά κάνει τίποτα ἄλλο παρά νά προσπαθήσει νά τηρήσει αὐτή τήν ἐντολή.

Ὅταν βγῆκε ἀπό τό ναό σκέφτηκε νά πάει στό κοντινότερο βουνό καί ἐκεῖ ἥσυχος νά ἀρχίσει νά προσεύχεται ὅπως ἄκουσε στό Εὐαγγέλιο. Σάν Ἕλληνας χωρικός τοῦ τετάρτου αἰώνα, ἤξερε τό «Πάτερ ἠμῶν» καί μερικές ἄλλες προσευχές. Ἔτσι, ὅπως μᾶς λέει ὁ ἴδιος, ἄρχισε νά τίς λέει τή μία ὕστερα ἀπό τήν ἄλλη, καί πάλι ἀπό τήν ἀρχή, ἀσταμάτητα. Αἰσθάνθηκε, πραγματικά, πολύ ὄμορφα. Προσευχόταν, ἦταν συντροφιά μέ τό Θεό, ἦταν χαρούμενος. Τό καθετί τοῦ φαινόταν τόσο τέλειο! Μόνο πού σιγά- σιγά ὁ ἥλιος ἄρχισε νά πέφτει, ἄρχισε νά κάνει κρύο καί νά σκοτεινιάζει.

Ἡ νύχτα εἶχε πέσει γιά τά καλά ὅταν ἄρχισε ν’ ἀκούει γύρω του θορύβους, πολλούς καί παράξενους θορύβους. Ἄκουγε τό σπάσιμο τῶν κλαδιῶν κάτω ἀπό τά πόδια τῶν ζώων, ἔβλεπε τά λαμπερά μάτια τῶν ἄγριων θηρίων, ἄκουγε τίς κραυγές τῶν μικρῶν ζώων πού τά ἔτρωγαν τά μεγαλύτερα. Ἄκουγε ὅλων τῶν εἰδῶν τούς γνωστούς νυχτερινούς θορύβους τοῦ δάσους.

Τότε αἰσθάνθηκε πώς ἦταν μόνος. Πραγματικά μόνος, ἕνα μικρό ἀπροστάτευτο πλάσμα μέσα στόν κόσμο τοῦ κινδύνου, τοῦ θανάτου, τοῦ σπαραγμοῦ. Ἔνιωσε ὅτι δέν εἶχε καμιά ἄλλη βοήθεια ἄν ὁ Θεός δέν τοῦ ἔδινε τή δική Του. Δέν συνέχισε πιά νά λέει τό «Πάτερ ἠμῶν» καί τό «Πιστεύω». Ἔκανε ὅ,τι ἔκανε καί ὁ Βαρτίμαιος. Ἄρχισε νά φωνάζει δυνατά: «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, Υἱέ τοῦ Θεοῦ, ἐλέησόν με». Τό φώναζε αὐτό ὅλη τή νύχτα γιατί τά ζωντανά τοῦ δάσους καί τά λαμπερά τους μάτια δέν τοῦ ἔδιναν εὐκαιρία γιά ὕπνο.

Τέλος ξημέρωσε. Σκέφτηκε, λοιπόν, ἀφοῦ ὅλα τά ζῶα ἔχουν φύγει πιά καί πῆγαν νά κοιμηθοῦν «τώρα μπορῶ καί ἐγώ νά προσευχηθῶ». Ἀλλά τότε ἔνιωσε ὅτι πεινοῦσε. Σκέφτηκε ὅτι θά μποροῦσε νά μαζέψει μερικά βατόμουρα, γιά νά φάει. Πλησίασε ἕνα θάμνο, ἀλλά ξαφνικά τοῦ ἦρθε ἡ σκέψη ὅτι ὅλα τά ἀστραφτερά μάτια καί ἄγρια νύχια θά πρέπει νά εἶναι κρυμμένα κάπου ἐκεῖ στούς θάμνους.

Ἔτσι ἄρχισε νά προχωρεῖ πολύ προσεκτικά καί σέ κάθε του βῆμα ἔλεγε: «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, σῶσε με, βοήθησέ με, βοήθησέ με, σῶσε με. Ὦ Θεέ μου, βοήθησέ με, προστάτεψέ με». Γιά κάθε βατόμουρο πού μάζεψε, σίγουρα, εἶχε προσευχηθεῖ πολλές φορές.

Πέρασε ὁ καιρός καί ὕστερα ἀπό πολλά χρόνια συνάντησε ἕνα γέροντα καί ἔμπειρο ἀσκητή, ὁ ὁποῖος τόν ρώτησε πῶς εἶχε μάθει νά προσεύχεται ἀδιάλειπτα. Ὁ Μάξιμος εἶπε: «Νομίζω πώς ὁ διάβολος μέ δίδαξε νά προσεύχομαι ἀδιάλειπτα». Ὁ γέροντας ἀπάντησε: «Καταλαβαίνω τί θέλεις νά πεῖς. Ἀλλά θά ἤθελα νά εἶμαι βέβαιος ὅτι σέ καταλαβαίνω σωστά». Ὁ Μάξιμος τότε τοῦ ἐξήγησε πῶς εἶχε σιγά- σιγά συνηθίσει ὅλους τοὺς θορύβους καί τούς κινδύνους τῆς μέρας καί τῆς νύχτας. Ὕστερα ὅμως τοῦ ἦρθαν πειρασμοί σαρκικοί, πειρασμοί τοῦ νοῦ, τῶν αἰσθημάτων καί ἀργότερα πιό ἰσχυρές ἐπιθέσεις τοῦ διαβόλου. Ὕστερα ἀπ’ ὅλα αὐτά δέν ὑπῆρχε στιγμή τῆς μέρας καί τῆς νύχτας πού νά μήν κραυγάζει στό Θεό: «Ἐλέησον, ἐλέησον, βοήθησε, βοήθησε, βοήθησε».

Μιὰ μέρα, ὕστερα ἀπό δεκατέσσερα χρόνια ἀδιάλειπτης προσευχῆς ὁ Κύριος τοῦ ἀποκαλύφτηκε. Ἀπό τή στιγμή ἐκείνη ἡσυχία, εἰρήνη καί γαλήνη τόν πλημμύρισαν. Δέν ὑπῆρχε πιά φόβος – φόβος ἀπό τό σκοτάδι, ἀπό τούς θάμνους, οὔτε ἀπό τό διάβολο- ὁ Κύριος εἶχε ἐπικρατήσει. «Τότε», εἶπε ὁ Μάξιμος, «ἔμαθα ὅτι ἄν δέν ἔλθει ὁ Κύριος, εἶμαι ἀπελπιστικά ἀβοήθητος. Ἔτσι, καί ὅταν ἀκόμα ἤμουνα γαλήνιος, εἰρηνικός καί εὐτυχισμένος, συνέχισα νά προσεύχομαι λέγοντας: «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, Υἱέ τοῦ Θεοῦ, ἐλέησόν με, γιατί μόνο στό θεῖο ἔλεος ὑπάρχει ἡ εἰρήνη τῆς καρδιᾶς καί τοῦ νοῦ, ἡ γαλήνη τοῦ σώματος καί ἡ δύναμη τῆς θέλησης».

Ἔτσι δέν μποροῦμε νά ποῦμε πώς ὁ Μάξιμος ἔμαθε νά προσεύχεται παρά τήν ταραχή πού τόν κατεῖχε, ἀλλά ἀκριβῶς ἐξ αἰτίας τῆς ταραχῆς. Γιατί ἡ ταραχή του ἦταν ἕνας πραγματικός κίνδυνος. Ἄν μπορούσαμε νά ἀντιληφθοῦμε ὅτι καί μεῖς βρισκόμαστε σέ πολύ μεγάλη ταράχη, σέ κίνδυνο, ὅτι ὁ διάβολος παραφυλάει προσπαθῶντας νά μᾶς πιάσει καί νά μᾶς καταστρέψει, τότε θά προσευχόμαστε συνέχεια, ἀσταμάτητα.

πηγή: Αγία Ζώνη


Σκέφτομαι πόσο κοντά έρχετε αυτό το κείμενο στην δική μου πραγματικότητα.
Μόνο που αντι για σπηλιά βρίσκομαι στον κόσμο, στο σπίτι μου.
Αντι για την ανησυχία που προκαλούν τα άγρια ζώα, έχω την ανησυχία που μου προκαλούν τα προβλήματα της καθημερινότητας και τέλος αντι για τους κινδύνους στην φύση, έχω τους κινδύνους και τις προφάσεις για αμαρτίες κάθε μέρα και όμως, πόσο λίγο προσεύχομαι..



Άβαταρ μέλους
Φοιτητής
Δημοσιεύσεις: 319
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:35 pm
Τοποθεσία: Γιάννης

Re: Ο άνθρωπος του Θεού όλα τα κάνει προσευχή

Δημοσίευσηαπό Φοιτητής » Σάβ Σεπ 08, 2012 6:15 pm

Προσευχή: Το οξυγόνο της ψυχής μας


Εικόνα

To πρώτο και κύριο που έχουμε να πούμε για την προσευχή είναι ότι όποιος προσεύχεται συνομιλεί με το Θεό. Τι θα πει να είσαι άνθρωπος και να μιλάς στο Θεό ποιος δεν το ξέρει. Να εκφράσει όμως με λόγια αυτή την τιμή κανείς δεν το μπορεί.Η προσευχή σε χωρίζει από τα άλογα ζώα και σε ενώνει με τους αγγέλους. Κι ο άνθρωπος που αφιερώνει όλη του τη ζωή με επιμέλεια στις προσευχές και στη λατρεία του Θεού γρήγορα θα μετατεθεί στην πολιτεία των αγγέλων, στη δική τους την τιμή, την ευγένεια , τη σοφία και τη σύνεση.Τι πιο άγιο, πιο καλό, πιο ευγενικό και γεμάτο σοφία από τους συνομιλητές του Θεού; Αν αυτούς που μιλούν με τους σοφούς τους κάνει η συνεχής συναναστροφή να πάρουν γρήγορα κάτι από τη σοφία τους, τι θα μπορούσαμε να πούμε για κείνους που μιλούν με το Θεό και προσεύχονται; Πόση σοφία, πόση αρετή, και σύνεση και αγνότητα, πόση γλυκύτητα συμπεριφοράς τους γεμίζει η προσευχή και η δέηση;

Νομίζω πως λέει την αλήθεια όποιος πει πως οι προσευχές είναι τα νεύρα της ψυχής. Το σώμα συγκρατείται με τα νεύρα και τρέχει και στέκεται όρθιο και ζωντανό και στέρεο. Αν κάποιος κόψει τα νεύρα, τότε καταστρέφει κάθε ισορροπία του σώματος. Έτσι και οι ψυχές στερεώνονται με τις άγιες προσευχές και στήνονται όρθιες και τρέχουν με ευκολία το δρόμο του Θεού. Κι αν αποστερήσεις τον εαυτό σου από την προσευχή, είναι σαν να βγάζεις ένα ψάρι από το νερό. Όπως για το ψάρι ζωτικός χώρος είναι το νερό, για σένα ζωτικός χώρος είναι η προσευχή. Όπως το ψάρι γλιστράει στο νερό, έτσι και συ με την προσευχή μπορείς να πετάξεις, να διαπεράσεις τους ουρανούς και να βρεθείς κοντά στο Θεό.

(Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος).
Από το βιβλίο «Μικρή φιλοκαλία της καρδιάς»
http://pneumatikixara.blogspot.com/2011 ... .html#more

apfilipposgrammatikous.blogspot.com

πηγή:Κύριος Ιησούς Χριστός



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ο άνθρωπος του Θεού όλα τα κάνει προσευχή

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Σάβ Σεπ 08, 2012 6:17 pm

Το αληθινό έργο του Χριστιανού

Εικόνα

Του π. Ανδρέα Αγαθοκλέους


Κάθε που ακούω τις ειδήσεις στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση, θαρρώ πως μια απογοήτευση με απόγνωση πλανιέται στην ατμόσφαιρα του κόσμου μας. Δυστυχήματα, συγκρούσεις, οικονομικές κρίσεις, αποτυχίες συνεννόησης, πόλεμοι και μάχες «εγγύς και μακράν». Λες κάποιοι να κατευθύνουν τις ζωές μας από το κακό στο χειρότερο.

Μέσα σ’ αυτή την ακαταστασία κάποιοι συνάνθρωποί μας απολαμβάνουν εγωκεντρικά τη ζωή τους, λες και ζουν σε άλλον πλανήτη, αδιαφορώντας για τα ποικίλα προβλήματα και τις ανυπέρβλητες δυσκολίες. Η οικογένειά τους, τα κέρδη τους, η εργασία τους, η διασκέδασή τους, η ζωή τους.

Είναι και άλλοι που αγωνιούν, συντρίβονται, αγχώνονται, μελαγχολούν. Δεν βλέπουν πουθενά φως, όλα γύρω και μέσα τους είναι μαύρα, πιστεύοντας ότι ο Θεός εγκατέλειψε τον κόσμο…

Σκέφτομαι πως, αν απομονώσουμε την κάθε περίπτωση, θα οδηγηθούμε αναπόφευκτα στα άκρα, με όλες τις συνέπειες που συνεπάγεται τούτο, αφού «τα άκρα είναι εκ του πονηρού».

Το ευαγγέλιο μας λέει ότι ο διάβολος είναι «κοσμοκράτορας». Αυτό σημαίνει ότι το κακό κυριαρχεί στον κόσμο. Ακόμα, μας θυμίζει ότι τα τέκνα του Θεού είναι όπως το προζύμι που «όλον το φύραμα ζημοί», μεταβάλλοντάς το σε ένζυμον άρτον, δηλαδή του δίνει ζωή.

Νομίζω ότι χρειάζεται ως Χριστιανοί να προσευχόμαστε περισσότερο για τον κόσμο, αντί να διαλογιζόμαστε για την πορεία του. Να εμπιστευόμαστε το Σταυρωμένο και Αναστάντα Κύριό μας, που μεταποίησε το θάνατο σε Ζωή αποδεχόμενος την πραγματικότητα της φθοράς, της κακίας, της αδικίας, και απαντώντας με την υπακοή, τη σιωπή, τη θυσία.

Αν δούμε τις όποιες ακαταστασίες και κρίσεις με κριτήρια ανθρωποκεντρικά και λογικά, θα οδηγηθούμε σε απόγνωση. Δεν υπάρχει, αλήθεια, ελπίδα στον κόσμο του παραλόγου και του συμφέροντος. Αν το δούμε με το φακό της πρόνοιας του Θεού, που «τα ασθενή θεραπεύει και τα ελλείποντα αναπληροί», που παιδαγωγεί τα παιδιά Του χωρίς να τα διαλύει, που ξέρει να επεμβαίνει, όταν κάθε ανθρώπινη ελπίδα θα’ χει εκπνεύσει, και που μπορεί να μας μεταφέρει από τον Άδη στο Φως, τότε η ειρήνη δεν θα μας εγκαταλείψει.

Αν η εσωτερική μας κατάσταση είναι όπως όλου του κόσμου, με άγχος και ανασφάλεια, τότε προς τι η πίστη μας στο Χριστό και η σχέση μας με την Εκκλησία; Δεν είναι άραγε χωρίς ουσία και νεκρή η ζωή μας;

Βέβαια, αν είναι αναγκαίο να ζούμε εν Χριστώ αληθινά, δεν είναι μόνο για μας, αλλά και για τον κόσμο, που χρειάζεται να δει σε μας, τα τέκνα του Θεού του αοράτου, τη ζωντανή ελπίδα και την βεβαιότητα ότι ο Θεός υπάρχει δυναμικά στη ζωή μας ως αγάπη. Γι’ αυτό το όντως έργο ας προσπαθήσουμε, ας προσευχηθούμε, ας το παλέψουμε. «Έρχεται νυξ ότε ουδείς δύναται εργάζεσθαι».

Πηγή: vatopaidi.wordpress.com


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Κατερίνα
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 3:44 pm

Re: Ο άνθρωπος του Θεού όλα τα κάνει προσευχή

Δημοσίευσηαπό Κατερίνα » Σάβ Σεπ 08, 2012 6:18 pm

Κάθε πραγματική προσευχή είναι μάχη με τον θάνατο και άρνηση του θανάτου.Και κάθε πραγματική προσευχή είναι μάχη για τη ζωή και κατοχύρωση της ζωής.
Ποια είναι η πραγματική προσευχή; Εκείνη που σε κάνει πιο δυνατό από τον θάνατο, με την οποία φέρνεις τη νίκη επάνω στον φόβο και την ανατριχίλα του θανάτου.
Όταν σηκώνεσαι από την προσευχή και κοιτάζοντας τον εαυτό σου αισθανθείς τον ίδιο φόβο από τον θάνατο όπως και πριν, τότε να ξέρεις, ότι η προσευχή σου δεν ήταν πραγματική.
Ενώ όταν σηκώνεσαι από την προσευχή και κοιτάζοντας τον εαυτό σου αισθανθείς την αδιαφορία για τον θάνατο, τότε να ξέρεις ότι η προσευχή σου ήταν πραγματική,.
Πριν από τη σταύρωσή του, ο Χριστός είχε ήδη νικήσει τον θάνατο. Τούτο έγινε στην προσευχή στον κήπο της Γεθσημανή.
Η προσευχή της Γεθσημανή είναι το μοναδικό υπόδειγμα της τέλειας μαχητικής και νικηφόρας προσευχή, που Εκείνος το έχει δείξει στην ανθρωπότητα και μας το άφησε ως ενέχυρο.

''Στοχασμοί περί καλού και κακού''
Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
εκδόσεις εν πλω

Εικόνα

Πολλοί άνθρωποι σκέπτονται λανθασμένα για την προσευχή, νομίζοντας ότι οι καλές πράξεις και η καλή διάθεση μας κάνουν ικανούς γι'αυτή, μα συμβαίνει εντελώς το αντίθετο, επειδή η προσευχή είναι εκείνη που έχει ως αποτέλεσμα τα καλά έργα και τις αρετές όλες. Αυτοί που σκέπτονται όπως είπαμε παραπάνω, θεωρούν, λανθασμένα βέβαια, ότι οι καρποί και τα αποτελέσματα είναι τα μέσα για την απόκτησή της. Έτσι όμως υποτιμούν τη δύναμή της προσευχής.

''Οι περιπέτειες ενός προσκυνητού''
εκδόσεις Παπαδημητρίου



Άβαταρ μέλους
Φοιτητής
Δημοσιεύσεις: 319
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:35 pm
Τοποθεσία: Γιάννης

Re: Ο άνθρωπος του Θεού όλα τα κάνει προσευχή

Δημοσίευσηαπό Φοιτητής » Σάβ Σεπ 08, 2012 6:21 pm

Κατερίνα έγραψε:Κάθε πραγματική προσευχή είναι μάχη με τον θάνατο και άρνηση του θανάτου.Και κάθε πραγματική προσευχή είναι μάχη για τη ζωή και κατοχύρωση της ζωής.
Ποια είναι η πραγματική προσευχή; Εκείνη που σε κάνει πιο δυνατό από τον θάνατο, με την οποία φέρνεις τη νίκη επάνω στον φόβο και την ανατριχίλα του θανάτου.
Όταν σηκώνεσαι από την προσευχή και κοιτάζοντας τον εαυτό σου αισθανθείς τον ίδιο φόβο από τον θάνατο όπως και πριν, τότε να ξέρεις, ότι η προσευχή σου δεν ήταν πραγματική.
Ενώ όταν σηκώνεσαι από την προσευχή και κοιτάζοντας τον εαυτό σου αισθανθείς την αδιαφορία για τον θάνατο, τότε να ξέρεις ότι η προσευχή σου ήταν πραγματική,.
Πριν από τη σταύρωσή του, ο Χριστός είχε ήδη νικήσει τον θάνατο. Τούτο έγινε στην προσευχή στον κήπο της Γεθσημανή.
Η προσευχή της Γεθσημανή είναι το μοναδικό υπόδειγμα της τέλειας μαχητικής και νικηφόρας προσευχή, που Εκείνος το έχει δείξει στην ανθρωπότητα και μας το άφησε ως ενέχυρο.

''Στοχασμοί περί καλού και κακού''
Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
εκδόσεις εν πλω


Πολύ ενδιαφέρον.
Όταν διάβαζα το Ημερολόγιο του π.Αλεξάνδρου Σμέμαν μου είχε κολλήσει αυτή η ιδέα περί της αιωνιότητας. Έγραφε :

Τετάρτη, 14 Μαίου, 1975

[...]

Μου φαίνεται πως αιωνιότητα δεν θα είναι το σταμάτημα του χρόνου, αλλά η ανάσταση και η σύναξη του. Ο θρυμματισμός του χρόνου, η διαίρεση του είναι η πτώση της αιωνιότητας. Ίσως τα λόγια του Χριστού ν'αναφέρονται στον χρόνο, όταν έλεγε: <<...ίνα παν ο δέδωκε μοι μή απολέσω εξ' αυτού, αλλ' αναστήσω αυτό εν τη εσχάτη ημέρα>>.

Η δίψα γι' απομόνωση, ειρήνη, ελευθερία, είναι δίψα για την απελευθέρωση του χρόνου απο τα βαριά νεκρά σώματα, απο τη βιασύνη· δίψα για μεταμόρφωση του χρόνου σ' αυτό που θα έπρεπε να είναι - σε δοχείο, σε ποτήρι της αιωνιότητας. Η Λειτουργία είναι η μεταστροφή του χρόνου, η πλήρωση του με αιωνιότητα. Υπάρχουν δύο ασυμβίβαστοι τύποι πνευματικότητας : η μια που αγωνίζεται ν' απελευθερώσει τον άνθρωπο απο τον χρόνο (Βουδισμός, Ινδουισμός, Νιρβάνα, κ.λπ.)· η άλλη που αγωνίζεται ν' απελευθερώσει τον χρόνο. Στη γνήσια αιωνιότητα, τα πάντα είναι ζωντανά. Το όριο και το πλήρωμα: όλος ο χρόνος, όλη η ζωή βρίσκονται μέσα σε κάθε στιγμή. Υπάρχει όμως και το διαρκές πρόβλημα : τι γίνεται με τις στιγμές του κακού; Με τον κακό χρόνο; Ο τρομακτικός φόβος μπροστά στον άνθρωπο που πνίγεται, στον άνθρωπο που πέφτει απο τον δέκατο όροφο για να συντριβεί πάνω στο πεζοδρόμιο; Τι γίνεται με τα δάκρυα ενός κακοποιημένου παιδιού;


Πηγή: π. Αλεξάνδρου Σμέμαν, Ημερολόγιο 1973-1983, μετάφραση Ιωσήφ Ροηλίδη, εκδόσεις Ακρίτας, Αθήνα 2004, σ. 133.




Ύστερα θυμάμαι και τα λόγια του Αγίου Θεόφάνη που λέει:

Η βιασύνη στην προσευχή

Σας έλέγχει η συνείδηση, επειδή κάνετε πολύ βιαστικά την προσευχή σας. Και είναι εύλογο. Γιατί υπακούτε στον εχθρό ; Εκείνος είναι που σας παρακινεί: “Γρήγορα… πιο γρήγορα…”. Η βιαστική προσευχή δεν έχει πνευματικό καρπό . Βάλτε, λοιπόν, κανόνα στον εαυτό σας να μη βιάζεστε. Να προσεύχεστε έτσι, ώστε ούτε μια λέξη να μην προφέρουν τα χείλη σας , που να μην την κατανοεί ο νους σας και να μην τη βιώνει η καρδιά σας. Πρέπει να ριχθείτε σ’ αυτόν τον αγώνα με αποφασιστικότητα στρατιωτική. Και όταν ο εχθρός σας ψιθυρίζει, “Κάνε τούτο ή εκείνο”, εσείς να του αποκρίνεστε : “Ξέρω τί θα κάνω. Δεν σε χρειάζομαι. Φύγε από δω! “. Την ψυχή την τρέφει μόνο η προσευχή . Η δική σας προσευχή, όμως, είναι επιφανειακή, όχι ουσιαστική. Γι ‘ αυτό η ψυχή σας μένει ανικανοποίητη, πεινασμένη …

(Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου, Χειραγωγία στην πνευματική ζωή, Εκδ. ε΄, Ι. Μ. Παρακλήτου 2005 σ. 45-46, 49)



Σχετικά με την ταχύτητα της προσευχής μου ήρθε και αυτό που διάβασα πρόσφατα και είναι του Αγίου Ἰγνάτιου Brianchaninov που απευθυνόταν βέβαια σε μοναχούς αλλά που τονίζει την ανάγκη του να γίνεται η προσευχή με προσοχή και χωρίς βιασύνη..

Στὴν ἀρχὴ προσπάθησε νὰ πεῖς ἑκατὸ φορὲς τὴν προσευχὴ τοῦ Ἰησοῦ μὲ προσοχὴ καὶ χωρὶς νὰ βιάζεσαι.




Τα παρέθεσα όλα αυτά γιατί βλέπω πως υπάρχει μια αξία στον χρόνο και πως πρέπει να γίνει μια προσπάθεια απο τον χριστιανό να δώσει στον χρόνο(στην ζωή του/στην προσευχή του) μια ποιότητα. Ο Άγιος Νικόλαος μιλάει για ζωή και θάνατο, ο π Αλέξανδρος Σμέμαν μιλάει για την αιωνιότητα και την διαίρεση του χρόνου. Νομίζω πως και οι δύο μιλάνε για το ίδιο πράγμα.



Άβαταρ μέλους
Κατερίνα
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 3:44 pm

Re: Ο άνθρωπος του Θεού όλα τα κάνει προσευχή

Δημοσίευσηαπό Κατερίνα » Σάβ Σεπ 08, 2012 6:22 pm

Πολύ ωραία αποσπάσματα Γιάννη :) Το πρώτο μου φάνηκε λίγο δύσκολο, θέλει αρκετή σκέψη, αλλά πρέπει να είναι πολύ ωραίο βιβλίο!



Άβαταρ μέλους
Γαβριήλ
Δημοσιεύσεις: 110
Εγγραφή: Τετ Αύγ 01, 2012 3:36 pm

Re: Ο άνθρωπος του Θεού όλα τα κάνει προσευχή

Δημοσίευσηαπό Γαβριήλ » Σάβ Σεπ 08, 2012 6:23 pm

Πότε εισακούεται από το Θεό η προσευχή μας;
28 Σεπτεμβρίου, 2011 — VatopaidiFriend

Εικόνα

Να πώς πρέπει να ζητάς κάτι, από το Θεό: «Κύριε, Εσύ βλέπεις ότι χρειάζομαι το τάδε πράγμα ή ότι υποφέρω από τη δείνα συμφορά. Βοήθησέ με, όπως ξέρεις και όπως θέλεις! Γενηθήτω το θέλημα Σου …;»,

Μ’ αυτή την εσωτερική τοποθέτηση, να προσεύχεσαι πολύ. Όχι μια φορά, εστω και παρατεταμένα, ούτε για μια μέρα μόνο,αλλά για εβδομάδες, μήνες, χρόνια …; Όλο να ικετεύεις, όλο να κραυγάζεις: «Κύριε, βοήθησέ με! Κύριε, λύτρωσέ με! Ωστόσο, ας μη γίνει ό,τι θέλω εγώ, μα ό,τι θέλεις Εσύ». Αυτό ακριβώς έλεγε και ο Χριστός στη Γεθσημανή, όταν προσευχόταν στον Πατέρα Του.Και η χήρα της ευαγγελικής παραβολής βρήκε τελικά το δίκιο της από τον άδικο εκείνο δικαστή, μόνο και μόνο επειδή δεν κουράστηκε να τον παρακαλάει για πολύ καιρό. Κάποιος σοφός είπε το λόγο τούτο: «Πρέπει να γίνεις φορτικός στο Θεό και στους άγιους Του!».

Γιατί ο Κύριος δεν εκπληρώνει πάντοτε τα αιτήμα τά μας;

Η προσευχή ποτέ δεν πάει χαμένη, είτε ο Θεός μας εισακούει είτε όχι. Και φυσικό είναι να μη μας εισακούει πάντα, γιατί συχνά Του ζητάμε πράγματα άχρηστα και ανώφελα. Και τότε όμως, εκτιμώντας τον κόπο της προσευχής μας, μας δίνει, χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε, κάτι άλλο, χρήσιμο και ωφέλιμο.
Αυτός που σας είπε, “Και τί κέρδισες ως τώρα από την προσευχή;”, είναι ανόητος. Εμείς όταν προσευχόμαστε, ζητάμε από το Θεό κάτι που θεωρούμε αγαθό. Αν, όμως, στην πραγματικότητα είναι ή θα αποβεί επιζήμιο – και αυτό το ξέρει ο Παντογνώστης- τότε Εκείνος δεν εκπληρώνει το αίτημά μας.

Μη εκπληρώνοντάς το, λοιπόν, μας ευεργετεί, γιατί αλλιώς θα παθαίναμε κακό, κακό που δεν είμαστε σε θέση να προβλέψουμε.

πηγή: συν-οδοιπορία



Άβαταρ μέλους
gkou
Δημοσιεύσεις: 726
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:05 pm
Τοποθεσία: Γεωργία, Κόρινθος

Re: Ο άνθρωπος του Θεού όλα τα κάνει προσευχή

Δημοσίευσηαπό gkou » Σάβ Σεπ 08, 2012 6:24 pm

Η Προσευχή των γονέων για τα παιδιά τους

« Ο άγιος Μείραξ γεννήθηκε από χριστιανούς γονείς . Αφού βαπτίσθηκε , ανατρεφόταν χριστιανικά από τους γονείς του. Ξαφνικά επισκέφθηκε τον Μουσουλμάνο Διοικητή , μπροστά στον οποίο αρνήθηκε την πίστη του Χριστού. Και όχι μόνο αυτό, αλλά και αφού έκοψε τη ζώνη του και πάτησε τον βαφτιστικό σταυρό του, πήρε στα χέρια του ένα μαχαίρι, το οποίο άρχισε να στριφογυρίζει , ενώ ταυτοχρόνως φώναζε δυνατά:
- Είμαι Αγαρηνός ( Μουσουλμάνος) και από σήμερα δεν είμαι πια χριστιανός!
Οι γονείς του , όταν έμαθαν πως ο υιός τους αλλαξοπίστησε, άρχισαν να παρακαλούν τον Θεό να του αλλάξει γνώμη.
Και πραγματικά. Ο Θεός , βλέποντας την αγαθή τους επιθυμία και τις επίμονες παρακλήσεις τους, άλλαξε την καρδιά του υιού τους και τον οδήγησε σε μετάνοια.
Ο Μείραξ επισκέφθηκε τους γονείς του και τους φανέρωσε την μετάνοιά του. Το ίδιο έκανε και στον Μουσουλμάνο Διοικητή, με αποτέλεσμα να καταδικαστεί σε θάνατο και να αποκεφαλισθεί» ( Συναξάρι 11 Δεκεμβρίου) .

Οι προσευχές των γονέων έχουν μεγάλη αποτελεσματικότητα. Υπάρχουν περιπτώσεις που οι γονείς , για σοβαρά θέματα των παιδιών τους, δεν μπορούν να κάμουν τίποτε. Τότε, η μόνη διέξοδος είναι η καταφυγή στον παντοδύναμο Θεό. Ο Θεός όχι μόνο έχει τη δύναμη να βοηθήσει τους γονείς, αλλά μπορεί και με πολλούς και διάφορους τρόπους να αλλάξει τις σκέψεις και τις διαθέσεις των παιδιών.
Ο απόστολος Ιάκωβος βεβαιώνει ότι, η προσευχή για τους άλλους ασκεί μεγάλη επίδραση ( ε΄16 ). Αυτό όμως ισχύει περισσότερο για την προσευχή που κάνουν οι γονείς για τα παιδιά τους.
Χρειάζεται μόνο επιμονή. Ο Αυγουστίνος ,στα νειάτα του ήταν άπιστος και ζούσε αμαρτωλή ζωή. Η μητέρα του όμως δεν έπαυσε να προσεύχεται με δάκρυα, για τη σωτηρία του υιού της. Και ο Αυγουστίνος όχι μόνο μετενόησε, αλλά έγινε και ο μεγαλύτερος πνευματικός οδηγός των χριστιανών της Δυτικής Ευρώπης.
Ο Θεός είναι Πατέρας και Παντοκράτωρ. Ως Πατέρας κατανοεί τους πόθους και τους προβληματισμούς των γονέων και ως Παντοκράτωρ επεμβαίνει και με τρόπους που εμείς ούτε καν μπορούμε να διανοηθούμε, πραγματοποιεί θαυμαστές αλλοιώσεις στις καρδιές και τη ζωή των παιδιών.


Από το βιβλίο: «+ Μητροπολίτου Αχελώου
ΕΥΘΥΜΙΟΥ (Κ. ΣΤΥΛΙΟΥ)
ΟΙ ΑΕΤΟΙ
Ορθόδοξο Θεολογικό Αγιολόγιο»
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΤΕΓΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ



Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2082
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Re: Ο άνθρωπος του Θεού όλα τα κάνει προσευχή

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Τρί Σεπ 11, 2012 3:09 pm

Η προσευχή ως διάλογος με το Θεό.Η εμπειρία της παρουσίας του

Εικόνα

Η ουσία κάθε προσευχής είναι ο διάλογος με το Θεό ως συνομιλητή. Από τη στιγμή που παρεμβάλλονται αποτρεπτικές από το σκοπό αυτό προθέσεις, η προσευχή βεβηλώνεται. Και αν παρ’ όλα αυτά, προσποιείται κανείς ότι μιλάει με το Θεό, τότε η προσευχή καταντάει βλάσφημη υποκρισία. Κανένας από όσους πιστεύουν πως μπορούν να απορρίψουν την αυθεντική προσευχή εξαιτίας αυτής της ψευτοπροσευχής δε χαρακτήρισε τόσο τέλεια αυτή την παραμόρφωση και δεν τη στιγμάτισε τόσο αυστηρά όσο ο Ιησούς.

Η παραβολή του τελώνη και του φαρισαίου (Λκ. 18.10 εξ) μας δίνει ένα παράδειγμα. Ο φαρισαίος παραπείθει τον εαυτό του και τους άλλους ότι αποδίδει ευχαριστία στο Θεό. Στην πραγματικότητα, όταν προσεύχεται, αποβλέπει μόνο στον εαυτό του και στους ανθρώπους. Στην προσευχή αυτή που την κατέκρινε ο Ιησούς ταιριάζει πραγματικά εκείνο που ο L. Feuerbach νομίζει πως μπορεί να προσάψει γενικά σε όσους προσεύχονται: ότι λατρεύουν τη δική τους καρδιά. Ο φαρισαίος δε μιλάει στο Θεό. Ο τελώνης, αντίθετα, που έχει συνείδηση των αμαρτιών του, ζητώντας τη χάρη του Θεού, γυρεύει την επαφή μαζί του.

Στην επί του όρους ομιλία (Μτ. 6.5), ο Ιησούς περιγράφει την αλησμόνητη εικόνα του προσευχόμενου υποκριτή στις συναγωγές και στις πλατείες, όπου θέλει να τον βλέπουν οι άνθρωποι. Παίζει θέατρο. Η αρχαία ελληνική λέξη υποκριτής σημαίνει «ηθοποιός». Θέλει να τον βλέπουν οι άνθρωποι, και τον βλέπουν, πετυχαίνει το σκοπό του: «απέχει τον μισθόν του», «πήρε την ανταμοιβή του». Αυτή ακριβώς είναι η σημασία της αρχαίας ελληνικής έκφρασης. Από το Θεό δεν έχει τίποτα να περιμένει.

Ακολουθεί η θετική διδαχή: «Συ δε όταν προσεύχη είσελθε εις το ταμιείον σου» και κλείσε την πόρτα. Η λέξη «ταμιείον» σημαίνει το απόμερο δωμάτιο του σπιτιού, που είναι προφυλαγμένο από τους κλέφτες (όπου φυλάγονται οι προμήθειες) και όπου κανείς δεν μπαίνει. Εκεί, αυτός που προσεύχεται είναι μόνος με το Θεό. Στην περίπτωση αυτή, το κείμενο δε λέει, όπως προκειμένου για την ελεημοσύνη (Μτ. 6.4), ότι ο Θεός «βλέπει εν τω κρυπτώ», αλλά (σύμφωνα με την πολύ καλά βεβαιωμένη εκδοχή, έστω κι αν όχι κατά τρόπο αποκλειστικό) ότι ο Θεός «είναι εν τω κρυπτώ». Εκεί, είναι παρών για μας με τρόπο ξεχωριστό. Είναι βέβαια παντού, αλλά υπάρχουν μέρη όπου, μακριά από κάθε διάσπαση, είναι πιο εύκολο να τον βρει κανείς και να διαλεχθεί μαζί του. Επειδή, γι’ αυτό ακριβώς πρόκειται. Το ίδιο συμβαίνει και μέσα στο ναό που η λειτουργία του ως «οίκου προσευχής», όπως λέει ο Ιησούς μαζί με τον Ησαΐα 56,7 (Μκ. 11.17 και πρλ.), καλεί σε περισυλλογή. Και εκεί, πρέπει κανείς να προσεύχεται με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να είναι μόνος με το Θεό που θέλει να είναι παρών για όσους τον αναζητούν εκεί. Γιατί εκείνος που βρίσκεται έξω από εμάς ταυτόχρονα κατοικεί μέσα μας, εν τω κρύπτω.

Μας αποκαλύπτεται εκεί που δεν τον περιμένουμε, εν τω κρυπτώ. Στο σημείο αυτό, σκέπτεται κανείς τη φανέρωση του Θεού στον Ηλία, στο χωρίο Α΄Βασ. 19, 11-12: «ιδού πνεύμα μέγα κραταιόν…. ενώπιον Κυρίου, ουκ εν τω πνεύματι Κύριος και μετά το πνεύμα συσσεισμός, ουκ εν τω συσσεισμώ Κύριος• και μετά τον συσσεισμόν πυρ, ουκ εν τω πυρί Κύριος και μετά το πυρ φωνή αύρας λεπτής». Τότε ο Ηλίας άκουσε τη φωνή του Θεού. Αυτό είναι το μέγα παράδοξο της Αγίας Γραφής. Το γεγονός ότι ο Θεός κρύβεται, πράγμα που αποτελεί συχνά πηγή σκανδάλου για την πίστη, αλλά που απορρέει από την αγιότητα του Θεού, συμβαδίζει με το γεγονός ότι ο Θεός αποκαλύπτεται μέσα στην αγάπη: ο άγιος και κεκρυμμένος Θεός συγκαταβαίνει προς το πλάσμα του όπως ένας πατέρας που αγαπά. Σ’ αυτό το παράδοξο στηρίζεται η σύσταση που κάνει ο Ιησούς να αναζητείται με την προσευχή ο διάλογος με το Θεό εν τω κρυπτώ.

Μέσα στα ευαγγέλια, ο Ιησούς δίνει το παράδειγμα, καθώς διαλέγει τον τόπο όπου προσεύχεται ο ίδιος. Το γεγονός ότι οι ευαγγελιστές το σημειώνουν συστηματικά δείχνει ότι θεώρησαν αυτή την αναζήτηση από μέρους του Ιησού της ερημικότητας και της απομόνωσης ως σχέδιο ηθελημένο. Μκ. 1,35: «Και πρωί έννυχα λίαν αναστάς εξήλθεν και απήλθεν εις έρημον τόπον, κακεί προσηύχετο» (Λκ. 4,42). Μτ. 14.13: «… ο Ιησούς ανεχώρησεν εκείθεν εν πλοίω εις έρημον τόπον κατ’ ιδίαν». Λκ. 5.16: «αυτός δε ην υποχωρών εν ταις ερήμοις και προσευχόμενος». Λκ.9.18: «…εν τω είναι αυτόν προσευχόμενον κατά μόνας». Λκ. 9,28: «ανέβη εις το όρος προσεύξασθαι» (Μκ. 9.2 και Μτ. 17.1: «εις όρος υψηλόν κατ’ ιδίαν». Ο Ιησούς, την ερημικότητα του όρους (Μκ. 3.13, Λκ. 6,12, Μκ. 6,46. Μτ. 14,23) την αναζητά επίσης και στο όρος των Ελαιών. Το εδάφιο Λκ. 22.39 σημειώνει ότι «επορεύθη» εκεί «κατά το έθος». Οι μαθητές τον ακολουθούν στη Γεθσημανή, αλλά εκείνος «προέρχεται μικρόν» (Μκ. 14.35, Μτ. 26.39. Σύμφωνα με το χωρίο Λκ. 22.41, «απεσπάσθη απ’ αυτών ωσεί λίθου βολήν» για να προσευχηθεί).

Να διαλέγεται κανείς προϋποθέτει όχι μόνο ότι ο Θεός βλέπει εν τω κρυπτώ. αλλά και ότι ακούει εν τω κρυπτώ. Άσχετο αν οι προσευχές προφέρονται με δυνατή ή σιγανή φωνή, όπως και ότι εκείνοι που προσεύχονται θέλουν εκεί να τον ακούν. Επειδή να ελπίζει κανείς πως ο Θεός ακούει σημαίνει καθαυτό: να ελπίζει πως ο Θεός εισακούει. Γι’ αυτό και στο χωρίο Μκ. 11,24, ο Ιησούς παροτρύνει τους μαθητές του να πιστεύουν, ενώ προσεύχονται, ότι έχουν ήδη λάβει εκείνο για το οποίο προσεύχονται: «πιστεύετε ότι ελάβετε». Αυτή η πίστη είναι συστατικό στοιχείο του διαλόγου. Να γεύεται κανείς την παρουσία του Θεού, ο οποίος βλέπει και ακούει, σημαίνει ήδη πως έχει εισακουσθεί.

Οι αντιγραφείς ήδη δεν κατάλαβαν ούτε αυτοί τον αόριστο έλαβεν. Αντικαθιστώντας τον με τον ενεστώτα ή το μέλλοντα, απογύμνωσαν αυτήν ακριβώς τη σύσταση του Ιησού από το βάθος της. Θα δούμε ότι στα χωρία Ρωμ. 8,15 και Γαλ. 4.6 εξ, ο Παύλος, μιλώντας για την υιοθεσία μας από το Θεό αναπτύσσει θεολογικά αυτή την αντίληψη, με το επιχείρημα ότι, στην προσευχή μας, ο Θεός μάς διακηρύσσει παιδιά του όταν το Πνεύμα του μας ωθεί να τον επικαλούμεθα ως πατέρα.

Θυμίζοντας πιο πάνω την αναγκαιότητα της περισυλλογής όταν κανείς βρίσκεται στο ναό, είδαμε ήδη πως η προτίμηση του Ιησού για την ερημικότητα και η διδαχή του στους μαθητές να προσεύχονται στο Θεό εν τω κρυπτώ καθόλου δεν αποκλείουν (όπως και η Παλαιά Διαθήκη) ότι μπορεί κανείς το ίδιο να συναντά το Θεό και στο ναό, «εν τω οίκω της προσευχής μου» (Ησ. 56,7), όπου συγκεντρώνονται πολλοί. Στο χωρίο Μτ. 18.20 ο Ιησούς υπόσχεται να είναι παρών όπου δύο ή τρεις είναι συνηγμένοι στο όνομα Του. Και όπου δύο συμφωνήσουν για να φέρουν το αίτημα τους στο Θεό, ο πατέρας θα τους το εκπληρώσει (Μτ. 18,19).

(Oscar Cullman, «Η Προσευχή στην Καινή Διαθήκη», εκδ. Άρτος Ζωής, σ. 64-68)

Πηγή:http://vatopaidi.wordpress.com/


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

Άβαταρ μέλους
Γαβριήλ
Δημοσιεύσεις: 110
Εγγραφή: Τετ Αύγ 01, 2012 3:36 pm

Re: Ο άνθρωπος του Θεού όλα τα κάνει προσευχή

Δημοσίευσηαπό Γαβριήλ » Τρί Σεπ 11, 2012 3:11 pm

Περί προσευχής
Δευτέρα, 02 Ιούλιος 2012

Εικόνα

Από το Γεροντικό

Είπε ο αββάς Ευάγριος:
“Είναι μεγάλη υπόθεση να προσεύχεται ο άνθρωπος χωρίς να
περισπάται και μεγαλύτερη είναι να ψάλλει χωρίς να περισπάται”.

* * * *

Είπε πάλι:“Όταν εμφανισθεί στην καρδιά σου λογισμός πού σε καταπολεμεί,
μη ζητάς στην προσευχή σου άλλα αντ΄ άλλων, αλλά ακόνιζε
εναντίον του εχθρού το ξίφος των δακρύων”.

* * * *
Ρώτησαν κάποιοι τον αββά Μακάριο:
“Πώς πρέπει να προσευχόμαστε;”
Και ο Γέροντας τους είπε:
“Δεν χρειάζεται να φλυαρούμε, αλλά να υψώνουμε τα χέρια και να
λέμε:
"Κύριε, όπως θέλεις και όπως γνωρίζεις, ελέησέ με".
Και αν προμηνύεται πόλεμος:
"Κύριε, βοήθει με", και γνωρίζει ο ίδιος τι μας συμφέρει και θα μας
ελεήσει”.
* * * *
Είπε ο αββάς Μωυσής:
“Εάν δεν συμφωνήσει η πράξη με την προσευχή, είναι χαμένος ο
κόπος σου”.
Και τον ρώτησε άλλος αδελφός:
“Και τι σημαίνει να συμφωνεί πράξη και προσευχή;”
“Σημαίνει -είπε ο Γέροντας- αυτά για τα οποία προσευχόμαστε να
μας απαλλάξει ο Θεός, να μην τα κάνουμε πια.
Γιατί όταν ο άνθρωπος παραιτείται από τα θελήματά του, τότε ο
Θεός γίνεται φίλος του και δέχεται την προσευχή του”.

Πηγή: http://www.agioritikovima.gr




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 30 και 0 επισκέπτες

cron