Ομοιοπαθητική Ιατρική και Ορθοδοξία

Η Ορθοδοξία απέναντι στις προκλήσεις της σημερινής εποχής.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2082
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Ομοιοπαθητική Ιατρική και Ορθοδοξία

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Παρ Οκτ 26, 2012 8:35 pm

Ομοιοπαθητική Ιατρική και Ορθοδοξία
Γράφει ο Δημήτρης Πλατανίτης
Ψυχίατρος ( Θεσσαλονίκη )

Εικόνα

Από Ανθούσα(Ζέζα) Ιθώμης ΜεσσηνίαςΗ Ομοιοπαθητική Ιατρική εισήχθη στη Βόρειο Ελλάδα μέσω του Αγίου Όρους και μάλιστα μέσω της Ιεράς Μονής Αγίου Παντελεήμονος, αυτής που λέγεται «Ρωσικό Μοναστήρι». Την άσκησαν μοναχοί προερχόμενοι από την Ρωσία από τα τέλη του 19ου αιώνα. Η Μονή αυτή ίδρυσε 3 Νοσοκομεία. Ειδικότερα ένα Νοσοκομείο στην Θεσσαλονίκη, το λεγόμενο «Ρωσικό», το μετέπειτα Δημόσιο Μαιευτήριο θεσσαλονίκης. Ακόμη στο Άγιο Όρος υπήρχε Φαρμακείο Ομοιοπαθητικής, όπου παρασκευάζονταν τα ομοιοπαθητικά φάρμακα. Μάλιστα για να υπάρχει αυτοδυναμία καλλιεργούνταν και πολλά βότανα που χρησιμοποιούνταν στην φαρμακευτική.
Στη μονή υπάρχει ιδιαίτερο διαμέρισμα, όπου παρασκευάζονταν τα ομοιοπαθητικά φάρμακα.Το ότι η Ομοιοπαθητική Ιατρική ασκείτο στην Ορθόδοξη Ρωσία επιβεβαιώνεται και στο βίο του Στάρετς Αγίου Ιωσήφ της Όπτινα, που εξέδωσε σε βιβλίο το γυναικείο μοναστήρι του Αγίου Αμβροσίου στο Καζάν το 1911 (Μετάφραση - Επιμέλεια Πέτρου Μπότση, Αθήνα 1995). Ο Στάρετς Ιωσήφ (Ιβάν Ευθύμοβιτς Λιτόφκιν) γεννήθηκε στις 2 Νοεμβρίου το 1837 και απεβίωσε στις 9 Μαΐου 1911.Στη σελίδα 241 της Ελληνικής έκδοσης του βιβλίου αυτού αναφέρεται ότι ο Αγιος «....Υπόφερε πολύ από δίψα. Από τον πυρετό το στόμα του ήταν τελείως στεγνό και συχνά ζητούσε να πιει λίγο νερό. Μερικές φορές ζητούσε από τον μοναχό που τον πρόσεχε να βάλει στο νερό και λίγες σταγόνες από ομοιοπαθητικά φάρμακα. Επίσης στο βιβλίο του Αγίου Συμεών Κολμογκόρωφ: Γέροντας Γαβριήλ ο Αναχωρητής (1844-1915), που επίσης μετέφρασε στα Ελληνικά ο Πέτρος Μπότσης.Στην Ελληνική έκδοση, σελίδες 180-181 διαβάζουμε: «Αργότερα ο π. Γαβριήλ άρχισε να χρησιμοποιεί συχνά ομοιοπαθητικά φάρμακα. Έδινε κάψουλες και χάπια σε αρρώστους και πολλοί θεραπεύονταν από σοβαρές και πολύπλοκες αρρώστιες. Πίστευε στην Ομοιοπαθητική και την χρησιμοποιούσε κι ο ίδιος. Οι άνθρωποι που τον επισκέπτονταν για να του ζητήσουν βοήθεια ακολουθούσαν τη θεραπεία που τους σύστηνε Ο π. Γαβριήλ συνδύαζε τα ομοιοπαθητικά φάρμακα με τον παρηγορητικό και καθοδηγητικό λόγο ....»
Ο οσιολογιότατος και πολυγραφότατος Αγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, ο πιο αυστηρός της ορθοδοξίας άγιος, (που ανθολόγησε την Νομολογία της ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας στο «Πηδαλίων») γράφει στο βιβλίο του «Εορτοδρόμιον» (Εκδοσης Ορθοδόξου Κυψέλης - Θεσσαλονίκη, τόμος Α, σελίδα 176): Δυο είδη ιατρείας μεταχειρίζονται οι των σωμάτων άριστοι ιατροί. Διότι αυτοί ή τα εναντία ιατρέουσι με τα εναντία ....ή τα όμοια ιατρέουσι με τα όμοια .... Τοιουτοτρόπως ο των ψυχών και των σωμάτων Ιατρός Κύριος δυο είδη ιατρείας εμεταχειρίσθη εν τη προς ημάς ενσάρκω αυτού επιδημία. Αλλά και ο Αγιος Ιωάννης της Κλίμακος αναφέρει: «Κι είδα άλλους (ασθενείς) να ταλαιπωρούνται κι αυτοί από ασθένεια και με αυτή, σαν κάποιο επιτίμιο, να απαλλάσσονται από κάποιο πάθος της ψυχής τους. Και δόξασα Εκείνον που με τον πηλό καθάρισε το πηλό» (Κλίμαξ, Λόγος κστ' παράγραφος 16).
Επίσης ο Αγιος Συμεών ο νέος θεολόγος γράφει: «και ποίον είναι αυτό το υπερφυές και υπερούσιων, του οποίου η δύναμις έχει να ενεργήσει την υγείαν; Είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός ο θεάνθρωπος δια να θεραπεύσει με το όμοιον το όμοιον...» (Συμεών του νέου θεολόγου «Τα ευρισκόμενα», Τόμος Έκτος, έκδοση Β.Ρηγοπούλου, σελίδα 54α). Βλέπουμε λοιπόν, ότι ο νόμος των ομοίων απαντάται συχνά στα κείμενα της Ορθοδοξίας, για να ερμηνεύσει την δράση των Αγίων Αποστόλων ή ακόμη και του ίδιου του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Έτσι στην Α' επιστολή προς Κορινθίους, θ 20-22, ο Απόστολος Παύλος αναφέρεται στον «ομοιοθεραπευτικό» τόπο αντιμετώπισης των ανθρώπων: «... και εγενόμην τοις Ιουδαίοις ως Ιουδαίος, ίνα Ιουδαίους κερδίσω, τοις υπό νόμον ως υπό νόμον, ίνα τους από νόμον κερδίσω, τοις ανόμοις ως άνομος ...ίνα κερδίσω άνομους. Εγενόμην τοις ασθενέσιν ως ασθενής, ίνα τους ασθενείς κερδίσω, τοις πάσι γέγονα τα πάντα, ίνα πάντως τινάς σώσω».
Ο Αγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος αναφέρει: «ο Κύριος δι' ημάς άνθρωπος εγενέτο, ίνα τω ομοίω ιάσηται, τη ψυχή την ψυχήν, τη σαρκί την σάρκα. Όντως ο Κύριος διεκήρυξε: «Εγώ ειμί η ζωή». Όμως δεν νικά τον θάνατο ως ζωή, αλλά «θανάτω Θάνατον επάτησεν, ίνα το ομοίω το όμοιον ιάσηται».Τέλος και ο Αγιος Μάξιμος ο Ομολογητής αναφέρεται στον νόμο των ομοίων: «...Εν τω μυστηρίω της θείας οικονομίας μανθάνει ο νους μίαν θαυμαστήν και ξενότροπον Επιστήμην Ιατρικής, διότι βλέπει εις αυτήν να μην ιατρέθονται τα ενάντια δια των εναντίων, καθώς οι νόμοι και των Ιατρών και των φυσικών να διορίζονται, αλλά μάλλον να ιατρεύωνται τα όμοια δια των ομοίων. Θεωρεί γαρ ότι δια της πτώχειας του θείου λόγου ιατρεύθη η ιδική μας πτώχεια, δια του πάθους Αυτού ιατρεύθησαν τα πάθη ημών, δια του θανάτου Αυτού ο ιδικός μας θάνατος και δια της Αυτού φθοράς η ιδική μας εθεραπεύθη φθορά».Μελετώντας την Αγία γραφή και τα Πατερικά κείμενα βρίσκουμε πάνω από 80 αναφορές στον Νόμο των Ομοίων και την Ομοιοθεραπευτική. Πουθενά τα ορθόδοξα κείμενα δεν στρέφονται κατά της Ομοιοπαθητικής. Η κατά της Ομοιοπαθητικής Βιβλιογραφία είναι μόνον από άσχετους δυτικούς Ψευτοχριστιανούς, που χρηματίζονται από άτομα, των οποίων θίγονται τα συμφέροντα και από αμόρφωτους που πολεμούν «παν ό,τι Ελληνικόν».
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Μοιραστείτε το στο TwitterΜοιραστείτε το στο Facebook
Ετικέτες ΑΝΘΟΥΣΑ ΜΕΣΣΣΗΝΙΑΣ, Πλατανίτης Δημήτριος Ψυχίατρος

Πηγή: http://eklisval.blogspot.gr/2010/12/blog-post_20.html


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ομοιοπαθητική Ιατρική και Ορθοδοξία

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Παρ Οκτ 26, 2012 10:56 pm

Νομίζω ότι υπάρχει κάπου αυτό το θέμα ;) . Πάλι ίσως και όχι.

Αχιλλέα, δεν είναι τα πράγματα τόσο απλά, Υπάρχουν πολλές φωνές μέσα στην Εκκλησία, που θεωρούν την Ομοιοπαθητική, όπως ασκείται από ορισμένους εκπροσώπους της, επικίνδυνη πνευματικά.

Θα ψάξω να βρω τι έχουμε συζητήσει σχετικά, αλλιώς θα ψάξω για βιβλιογραφία για να απαντήσω σ΄αυτή τη δημοσίευση.

Πάρε μια ιδέα απ' αυτό το link:

http://www.orthodoxnet.gr/modules.php?o ... cle&sid=41


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
mark
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: Παρ Αύγ 03, 2012 7:15 pm
Τοποθεσία: Μαρία, Κοζάνη

Re: Ομοιοπαθητική Ιατρική και Ορθοδοξία

Δημοσίευσηαπό mark » Παρ Οκτ 26, 2012 11:05 pm

Απόσπασμα από το βιβλίο: Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΜΟΥ ΕΙΠΕ (Αθανασίου Ρακοβαλή)

Περί υγείας


Εικόνα

44. Αν ξέραμε τι ωφέλεια έχουμε από τις αρρώστιες, δε θα θέλαμε να γίνουμε καλά, θα θέλαμε να υπομείνουμε, για να πάρουμε μία καλύτερη θέση στον παράδεισο και δε θα παρακαλούσαμε να κάνει προσευχή ο παπα-Στέφανος να γίνουμε καλά (γέλια)…
12 Μαρτίου 1993

45. - Γέροντα τα αντιβιοτικά κάνουν ζημιά στον άνθρωπο. Αυτή τη φορά, αναγκαστήκαμε να δώσουμε στην κόρη μου (2 χρονών) αντιβίωση. Κάποιοι στο σχολείο της γυναίκας μου πήγαν στον ομοιοπαθητικό και μ' ένα χαπάκι μικρό την πέρασαν. Μας λένε μήπως θα’ πρεπε από την αρχή ν' αρχίσουμε το παιδί με ομοιοπαθητική.
Δύο καλογέρια του παπά-Σ. κάνουν ομοιοπαθητική. Ακούσαμε, δεν ξέρουμε αν είναι έτσι, ότι
ο π. Πορφύριος είπε ότι τα ομοιοπαθητικά φάρμακα, την πρώτη δόση που δίνουν, δεν την
παρασκευάζουν στην Ελλάδα αλλά τη φέρνουν από την Ολλανδία, όπου τη διαβάζουν σε ειδική τελετή. Δηλαδή μαγείες.

- Κοίταξε, για το βελονισμό υπάρχουν δύο σχολές. Η μία είναι καθαρώς ΣΑΤΑΝΙΚΗ. Η άλλη τι κάνει; Με πονάει το δάχτυλο. Ξέρει αυτός που περνάν τα νεύρα, βάζει τη βελόνα, καταστρέφει το νεύρο, σταματάει ο πόνος. Ναι αλλά το ‘κανε καλά; διόρθωσε την αιτία; Μετά θα πούμε με πονάει και το άλλο το χέρι, θα το νεκρώσει και εκείνο το νεύρο, μετά το άλλο, το άλλο, τι θα γίνει στο τέλος;
Η ομοιοπαθητική είναι μπλεγμένη. Έχουν μπλεχτεί πολλοί σ' αυτή την ιστορία, και έχουν ανακατέψει πολλά, θα πάρεις ένα φάρμακο, σου λένε, στην αρχή θα γίνεις χειρότερα, αλλά μετά θα σου περάσει. Σε πονάει ας πούμε το μάγουλο. Σου δίνει ο άλλος ένα δυνατό χαστούκι, πονάει περισσότερο, ώστε η προηγούμενη κατάσταση, σου φαίνεται... αστεία και την υπομένεις άνετα. Μετά είναι κι άλλοι που είναι άρρωστοι μόνο στο λογισμό. Πάει στο γιατρό. Φύγε, δεν έχεις τίποτα. Ξαναπάει. Φύγε δεν έχεις τίποτα. Πάει στον ομοιοπαθητικό, αυτός ξέρει ότι δεν έχει τίποτα, δεν του το λέει, του δίνει εκεί μια σκόνη για το λογισμό, να του περάσει. Έγινα καλά, λέει.

- Ε, κι αυτό γέροντα είναι καλό, του διόρθωσε το λογισμό.

- Βρε παιδί μου, αυτό είναι απάτη! Του φουσκώνει και τον εγωισμό, θα σκεφτεί μετά -Είδες;
καλά έλεγα εγώ. Δεν ήξεραν οι γιατροί. Μετά είναι και άλλοι που δεν μπορούν να βολευτούν αλλού και πάνε στην ομοιοπαθητική και βρίσκουν... μια απασχόληση.
Είναι μπερδεμένο το πράγμα. Μπλέκονται διάφοροι, δεν μπορεί να έχει κανείς εμπιστοσύνη.
Μετά τα απορρίπτουν όλα τ' άλλα... αυτό δεν είναι σωστό! Αν ο άλλος έχει πυρετό 40 C τι θα κάνεις; Αφού το φάρμακο της ιατρικής κάνει τη δουλειά του, ρίχνει τον πυρετό.
Μου κάνει εντύπωση με τον Ιπποκράτη, που βρήκε τόσα πράγματα, τόσες παρατηρήσεις, τόσες θεραπείες. Αυτό δεν ήταν τυχαίο,... είναι θείος φωτισμός. Ο άλλος από τη μούχλα έφτιαξε την πενικιλίνη. Ένα γεροντάκι στο μοναστήρι τό ‘χε παρατηρήσει αυτό και μούπε να τρώω μουχλιασμένο ψωμί, βοηθούσε, αλλά... πόσο ψωμί μπορεί να φας; Ενώ ο άλλος έκανε το φάρμακο από τη μούχλα και έσωσε τόσους ανθρώπους. Δεν είναι για πέταμα αυτό! (Ο γέροντας υποπτευόταν ότι έχει φυματίωση.)
Εγώ θα παραδεχόμουν κάποιον βοτανολόγο, επιστήμονα. Να κάποιος έγραψε ένα
βιβλίο 100 βότανα 1000 θεραπείες.

- Ο ΜΠΑΖΑΙΟΣ γέροντα!!

- Βλέπεις εκεί βότανα που τα τσαλαπατάμε και γιατρεύουν ένα σωρό περιπτώσεις.
Ήρθε εδώ κάποιος, δε θέλω να πω όνομα, γιατρός, έγραφε ένα βιβλίο, είναι και ευσεβής.
Του λέω: Η μέντα βοηθάει πολύ στο άσθμα. Δεν ξέρω, μου λέει. Βρε, του λέω, εσύ γιατρός και λες δεν ξέρω;... Βλέπεις και αυτοί δεν πάνε με καλό σκοπό, πάνε να τα κάνουν στην άκρη τα βότανα, να υπάρχουν μόνο τα φάρμακα. Εδώ στις τροφές βάζουν τόσα και τόσα και στα φάρμακα θα διστάσουν;
Αν ήταν κάποιος επιστήμονας βοτανολόγος θα τον παραδεχόμουν. Βλέπεις οι Γερμανοί έβαλαν τη μέντα σε φακελάκια τώρα και την πουλάνε.
Υπάρχουν και πολλοί απατεώνες. Άλλος, λέει, καταλαβαίνει ΟΛΕΣ τις αρρώστιες από τα μάτια, καλά μερικά περιστατικά έχουν σχέση, αλλά πως θα καταλάβει την καρδιά από το μάτι;
Άλλος, λέει, από το αυτί γιατρεύει όλες τις αρρώστιες. Βάζει κάτι βελόνες εκεί... χαζομάρες. Αυτοί είναι απατεώνες, θέλει διάκριση το πράγμα.

- Δηλαδή γέροντα να μην κάνουμε ομοιοπαθητικές στο παιδί;

- Όχι δεν είναι πράγμα να του έχεις εμπιστοσύνη.

- Ο π. Σ. που έχει μερικά καλογέρια γιατρούς τα στέλνει να μάθουν ομοιοπαθητική.

Ο γέροντας κούνησε το κεφάλι και δε μίλησε.

- Ο ίδιος ο π. Σ. έκανε θεραπεία με ομοιοπαθητική και ενώ ήταν πολύ άσχημα, έγινε στο
τέλος καλά.

Ο γέροντας κούνησε πικραμένος το κεφάλι του αρνητικά και στο τέλος ρώτησε.

- Από τι έγινε καλά ο π. Σ.; από την ομοιοπαθητική; (υπονοώντας ίσως ότι οι προσευχές τον
θεράπευσαν).

Πηγή: http://www.imdleo.gr



Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2082
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Re: Ομοιοπαθητική Ιατρική και Ορθοδοξία

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Σάβ Οκτ 27, 2012 11:33 am

Όντως η Ομοιοπαθητική Ιατρική Νίκο είναι μία αμφιλεγόμενη επιστήμη και έχει μάλιστα διαιρέσει τους ίδιους τους επιστήμονες. Το άρθρο του ψυχιάτρου κ. Πλατανίτη το ανέβασα γιατί έτυχε να τον γνωρίσω μέσω ενός συγγενικού μου προσώπου που τον επισκέπτονταν για ένα πρόβλημα υγείας και μου άφησε καλή εντύπωση σαν επιστήμονας. Από κει και πέρα και εγώ προσωπικά την Ομοιοπαθητική την αντιμετωπίζω και εγώ με καχυποψία. Χαίρομαι που θα ψάξεις παλιότερες δημοσιεύσεις, για να δούμε και άλλες απόψεις επί αυτού του θέματος.


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: Ομοιοπαθητική Ιατρική και Ορθοδοξία

Δημοσίευσηαπό aposal » Σάβ Οκτ 27, 2012 6:28 pm

Ο μακαριστός Γέροντας Παΐσιος ήταν ξεκάθαρα αναντίον της ομοιοπαθητικής και του βελονισμού.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ομοιοπαθητική Ιατρική και Ορθοδοξία

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Σάβ Οκτ 27, 2012 7:33 pm

Η δική μου άποψη είναι, ότι η Ομοιοπαθητική είναι ιατρική, όταν ασκείται από γιατρούς, που δεν την ανακατεύουν με τις ανατολικές θρησκείες και φιλοσοφίες. Η Ομοιοπαθητική έχει εφαρμογή σε ορισμένες περιπτώσεις ασθενειών, που δεν αντιμετωπίζονται καλά με τα συμβατικά φάρμακα.

Παρ΄όλα αυτά, καλά είναι να λαμβάνουμε υπόψη μας τη γνώμη των Γερόντων και να τη αποφεύγουμε, αν δεν είναι η μόνη ενδεδειγμένη λύση για την περίπτωσή μας. Άλλωστε η ελπίδα μας για καλή υγεία στηρίζεται πάντα στον Θεό και κάθε λύση πνευματικά ύποπτη, μάλλον βλάπτει παρά βοηθά την υγεία μας.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2082
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Re: Ομοιοπαθητική Ιατρική και Ορθοδοξία

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Σάβ Οκτ 27, 2012 9:59 pm

Έτσι είναι Νίκο! Έθεσες το θέμα αυτό στη σωστή του βάση.


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

Άβαταρ μέλους
Captain Yiannis
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: Σάβ Ιούλ 28, 2012 4:51 pm

Re: Ομοιοπαθητική Ιατρική και Ορθοδοξία

Δημοσίευσηαπό Captain Yiannis » Κυρ Οκτ 28, 2012 5:26 pm

Ο Γέροντας είπε κατ' αρχήν .... οτι είναι "μπερδεμένη κατάσταση" ,
Εκτιμώ λοιπόν ότι . γιά να μας προφυλάξει από κακοτοπιές , ...
-γιατί στην περιοχή της ομοιοπαθητικής υπάρχουν και κακοτοπιές- ...
λέει, ... να μην μπερδευόμαστε με κάτι το οποίον δεν ειναι ξεκάθαρο.
.... όχι γιά όλους ...
αλλά γιά μας,... τους αδαείς περί τα πνευματικά,... και εύκολους στις αποφάσεις.

Άλλωστε αυτό είναι θέμα του εκάστοτε πνευματικού,... φίλτατοι :)

Και πάντως, η καλέντουλα,... (διαπιστωμένο)... είναι ένα φάρμακο το οποίο τακτοποιεί άμεσα τα τραύματα, και τα επουλώνει .. σε χρόνο εκπληκτικό,, ... τι λέτε , να μην την χρησιμοποιήσω , και επιπλέον η αλόε βέρα , που κάνουνε στην Κρήτη , και την κάνουνε μάλιστα χυμό, εκεί , μπροστά στα μάτια σου να μην την χρησιμοποιώ γιά θεραπευτικούς λόγους , και το λαδάκι της ελίτσας που είναι απο αρχαιοτάτων χρόνων το επίθεμα στα τραύματα και τόοοσα άλλα, να μην τα χρησιμοποιούμαι γιατί είναι ομοιοπαθητική,

Γιαυτό λέω ίσως ... λέω ίσως , κάποιος ενημέρωσε μονομερώς τον Αγιασμένο αυτό Γέροντα
(φίλτατε Απόστολε) και πιθανώς να τον μπέρδεψε εκείνη την περίοδο.
Έτσι λοιπόν και αυτός γιά να μα προφυλάξει, μας λέει ότι λέει και όπως το λέει.
Άλλωστε τέλειος είναι μόνον ο Τριαδικός Θεός ταις πρεσβείες της Θεοτόκου και του Γέροντος Παισίου Κύριε ελέησον και φώτισον ημάς.



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ομοιοπαθητική Ιατρική και Ορθοδοξία

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Κυρ Οκτ 28, 2012 11:10 pm

Αγαπητέ Κάπταιν-Γιάννη, χρήση προϊόντων από φυτά γίνεται και στα συμβατικά φάρμακα και στη συμβατική ιατρική, δεν είναι όλες οι φαρμακευτικές ουσίες συνθετικές.

Η Ομοιοπαθητική όμως είναι μια άλλη ιστορία. Αυτή η θεωρία περί ολιστικής αντιμετώπισης της υγείας του ανθρώπου δεν είναι αντίθετη με τη θεώρηση της υγείας του ανθρώπου σύμφωνα με τους Πατέρες της Εκκλησίας. Ότι η πνευματική κατάσταση του ανθρώπου επηρεάζει και τη σωματική του υγεία, είναι συνηθισμένη διαπίστωση πολλών Πατέρων της Εκκλησίας. Όταν όμως η ολιστική θεωρία βασίζεται στις ανατολικές θρησκείες και πρακτικές, τότε είναι πνευματικά επικίνδυνη.

Αρκετοί ομοιοπαθητικοί γιατροί είναι και πιστοί Χριστιανοί. Η συνεργασία μαζί τους για τη θεραπεία των ασθενειών, για τις οποίες ενδείκνυται η ομοιοπαθητική, δεν ενέχει πνευματικούς κινδύνους. Εν πάση περιπτώσει την τελευταία λέξη την έχει ο Πνευματικός μας.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Captain Yiannis
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: Σάβ Ιούλ 28, 2012 4:51 pm

Re: Ομοιοπαθητική Ιατρική και Ορθοδοξία

Δημοσίευσηαπό Captain Yiannis » Δευτ Οκτ 29, 2012 9:42 pm

Νίκος έγραψε:Αγαπητέ Κάπταιν-Γιάννη, χρήση προϊόντων από φυτά γίνεται και στα συμβατικά φάρμακα και στη συμβατική ιατρική, δεν είναι όλες οι φαρμακευτικές ουσίες συνθετικές.

Η Ομοιοπαθητική όμως είναι μια άλλη ιστορία. Αυτή η θεωρία περί ολιστικής αντιμετώπισης της υγείας του ανθρώπου δεν είναι αντίθετη με τη θεώρηση της υγείας του ανθρώπου σύμφωνα με τους Πατέρες της Εκκλησίας. Ότι η πνευματική κατάσταση του ανθρώπου επηρεάζει και τη σωματική του υγεία, είναι συνηθισμένη διαπίστωση πολλών Πατέρων της Εκκλησίας. Όταν όμως η ολιστική θεωρία βασίζεται στις ανατολικές θρησκείες και πρακτικές, τότε είναι πνευματικά επικίνδυνη.

Αρκετοί ομοιοπαθητικοί γιατροί είναι και πιστοί Χριστιανοί. Η συνεργασία μαζί τους για τη θεραπεία των ασθενειών, για τις οποίες ενδείκνυται η ομοιοπαθητική, δεν ενέχει πνευματικούς κινδύνους. Εν πάση περιπτώσει την τελευταία λέξη την έχει ο Πνευματικός μας.


Νίκο είναι μεγάλη συζήτηση , συμφωνώ κατ' αρχήν ότι οι "εκάστοτε" που ασκούν την ομοιοπαθητική ενδεχομένως να έχουν άλλα στο μυαλό τους "κάποιοι" όμως, όχι όλοι.

Όταν η ευλογημένη αυτή Κρητικιά που τυχαίνει να γνωρίζω να ασκεί αυτό το επάγγελμα, έχει φόβο Θεού και σε πρώτο πλάνο στο "γραφείο" της έχει την Υπεραγία Θεοτόκο, ....
και να πλανάτε -ίσως ακουσίως κάποιες φορές- την διορθώνει Ο Κύριος διά της Υπεραγίας Μητρός Του.

Σε γενικές γραμμές θα έλεγα ότι και εδώ -όπως και παντου άλλωστε-
χρειάζεται διάκριση ... του Κυρίου συνεργούντος,

Κύριε Ελέησον




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 36 και 0 επισκέπτες