Η Εκκλησία είναι ένας θεοσύστατος οργανισμός. Πνευματικός και άγιος είναι ο σκοπός της. Πνευματικά και άγια είναι τα μέσα που μεταχειρίζεται για να πετύχει το σκοπό της. Και πνευματικοί άνθρωποι πρέπει να είναι τα όργανά της, οι κληρικοί. Ανώτεροι χρημάτων και ανθρωπίνων αδυναμιών. Έτσι θα διαψεύσουν εκείνο που λένε οι άθεοι, πως η Εκκλησία είναι ένα μαγαζί!
Οι εχθροί, εξαιτίας της φιλαργυρίας ορισμένων φιλάργυρων και πλεονεκτών κληρικών, κατηγορούν την Εκκλησία και θέλουν να την ρίξουν στη συνείδηση του λαού, να την παρουσιάσουν εμπορική επιχείρηση με ταπεινές επιδιώξεις. "Παπαδομάγαζο" ονομάζουν την Εκκλησία. Αλλά η Εκκλησία παρ' όλα αυτά τα σκάνδαλα, εξακολουθεί να νικά και να θριαμβεύει σε πείσμα όλων αυτών των δαιμόνων.
Αλλά μήπως όσοι λένε πως είναι χριστιανοί έχουν καταλάβει τι είναι Εκκλησία; Εκκλησία για τους πολλούς είναι οι παπάδες, οι δεσποτάδες, ο ναός, το κτίριο, τα ντουβάρια. Δεν είναι όμως η σωστή έννοια της Εκκλησίας. Εκκλησία είναι όλος ο χριστιανικός λαός. Είναι το σύνολο όλων εκείνων που πιστεύουν στο Χριστό πως είναι ο αληθινός Θεός, ακούνε και εκτελούν όσα ο Χριστός διδάσκει , φωτίζονται από το Πνεύμα του Θεού και μελετούν την Αγία Γραφή και τους Πατέρες της Εκκλησίας. Εκκλησία είναι όλοι οι πιστοί. Ανάμεσα σ' αυτούς υπάρχουν τα νεκρά μέλη της Εκκλησίας. Είναι εκείνοι οι χριστιανοί που έχουν βαπτισθεί στο όνομα της Αγίας Τριάδος και όταν ήταν μικρά παιδιά τρέχανε στην εκκλησία και κοινωνούσαν τακτικά, αλλά όταν μεγάλωσαν έπαψαν πια να εκκλησιάζονται τακτικά και μονάχα παρουσιάζονται σαν κομήτες στην εκκλησία σε πανηγύρια, γάμους, βαφτίσια, κηδείες και μνημόσυνα. Οι κανόνες της Εκκλησίας λένε πως όποιος λείψει από την εκκλησία τρεις συνεχόμενες Κυριακές χωρίς λόγο, αυτός πρέπει να αφορίζεται. Αν αυτή η διάταξη εφαρμοζόταν, θα βλέπαμε πως ένα μικρό ποσοστό χριστιανών είναι τα ζωντανά μέλη της Εκκλησίας. Η Εκκλησία με τα ζωντανά της μέλη, σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο, είναι ένα σώμα. Ο χριστιανικός λαός δεν έχει μόνο καθήκοντα, αλλά και δικαιώματα. Στην πρώτη Εκκλησία οι λαϊκοί εξέλεγαν τους Επισκόπους και τους ιερείς. Και ήταν αυτό δίκαιο, γιατί ο Επίσκοπος ή ο ιερέας που πρόκειται να υπηρετήσει σε μία επισκοπή ή ενορία, πρέπει να είναι πρόσωπο που να το αγαπούν και να το εκτιμούν οι χριστιανοί για την πίστη του, τις αρετές του και τα χριστιανικά του έργα.
Αλλά τώρα το δικαίωμα ατό των λαϊκών έχει καταργηθεί και οι Μητροπολίτες μαζεύονται στην Αθήνα και χωρίς καν να ρωτήσουν τον λαό εκλέγουν όποιον θέλουν και το μόνο που έχει να κάνει το πλήρωμα, είναι να φωνάξει "Άξιος"! Και αν φωνάξει "Ανάξιος";
Μήπως πρέπει να έρθει η ώρα που ο ευσεβής λαός θα πρέπει να ανακτήσει πάλι τα δικαιώματά του και να εκλέγει με φόβο Θεού τους Ποιμένες του;