H αξία της Ιεράς Παράδοσης

Γενικότερα θέματα που αφορούν την Ορθοδοξία και το Χριστιανισμό.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm

H αξία της Ιεράς Παράδοσης

Δημοσίευσηαπό stratis » Δευτ Αύγ 27, 2012 7:22 am

Σκέφτηκα να ανοίξουμε κι ένα θέμα για την αξία της Ιεράς Παράδοσης, η οποία δεν έχει τύχει της προσοχής που πρέπει στις μέρες μας.



samsays
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:35 pm

Re: H αξία της Ιεράς Παράδοσης

Δημοσίευσηαπό samsays » Δευτ Αύγ 27, 2012 7:24 am

Θα ήθελα να γίνει η εξής διευκρίνηση. Πολλοί μπερδεύουν την έννοια της ιερής παράδοσης με τα ήθη και έθιμα των χριστιανών κατα την διάρκεια των αιώνων. Πιστεύω πώς όσοι βρίσκονται σε αυτό το forum γνωρίζουν ότι Ιερή Παράδοση είναι η Ζωή της Εκκλησίας, η Βασιλεία του Θεού επί γής, το Σώμα του Κυρίου, η Παρουσία του Αγίου Πνεύματος στον κόσμο. Ιερή παράδοση είναι όλα τα έργα του Πνεύματος του Θεού, άλλα από τα οποία μας έχουν μείνει άγνωστα, άλλα τα γνωρίζουμε από τους βίους των αγίων, άλλα πολλές φορές έχουμε την ευλογία να τα ζήσουμε οι ίδιοι αλλά και να τα αναγνωρίσουμε σε ανθρώπους της εποχής μας.

Ακούγοντας μια ομιλία του π. Μεταλληνού στο HIGH TV μιλούσε για την παράδοση και είχε πει το εξής.

"Η Ιερή παράδοση είναι όλη αυτή η σχέση του Θεού με τον άνθρωπο στην ιστορία των αιώνων. Ξεκινά από τον Αδάμ, και θα συνεχίζεται για πάντα έως την συντέλεια των αιώνων και στην αιωνιότητα. Ένα μέρος αυτής της παράδοσης, έχει καταγραφεί από πνευματοφόρους ανθρώπους, αλλά και ιστορικούς σε βιβλία. Η ίδια η Αγία Γραφή αλλά και οι βίοι αγίων δεν είναι παρά η καταγραφή ενός μέρους αυτής της παράδοσης"

Βέβαια έχει καθιερωθεί να ονομάζουμε σαν παράδοση την φανέρωση του Πνεύματος από την πεντηκοστή και μετά.

Από τα παραπάνω φαίνεται πόσο σημαντική είναι η αξία της παράδοσης. Δεν μπορούμε να την αποκόψουμε από την Γραφή, αφού στην ουσία το ένα είναι η συνέχεια του άλλου.

Στην ίδια εκπομπή ο π. Μεταλληνός είπε
"Η κατανόηση της γραφής είναι αδύνατη χωρίς την ιερή παράδοση. Με τον ίδιο τρόπο που η Κ. Διαθήκη φωτίζει την παλαιά, και η Π. τελειούται στην καινή, έτσι και η Παράδοση φωτίζει την Γραφή, αλλά και τα της Γραφής φανερώνονται μέσα στην Παράδοση".

Παλαιά Διαθήκη, Καινή Διαθήκη και παράδοση είναι αναπόσπαστα δεμένες και όταν λείψει το ένα κομμάτι οδηγούμαστε σε παρερμηνείες των άλλων.

Ας πάρουμε για παράδειγμα τους Προτεστάντες που υποστιρήζουν πως όλα είναι στην γραφή και δεν χρειάζονται τίποτα άλλο. Όντως όλα είναι στην γραφή. Αλλά πως θα φωτίσουν τα μυστήρια της γραφής αν αρνούνται το άγιο πνεύμα και την ενέργειά του στον κόσμο δια μέσου των αποστόλων των αγίων και των προφητών? Καταντούν λοιπόν να ερμηνεύουν όπως νομίζει ο καθένας την Γραφή, και τελικά από τον ένα πάπα που αποσχίστηκαν γιατί δεν δέχονταν το αλάθητο, κατάντησαν εκατομμύρια μικροί πάπες υποθέτοντας ο καθένας πως η δικιά του ερμηνία είναι η σωστή. Αποτέλεσμα είναι η συνεχής διάσπασή τους σε όλο και περισσότερες εκκλησίες και στο τέλος καταντάνε να μην έχουν και καμμία σχέση με τον χριστιανισμό.

Ας μελετάμε την παράδοση, λοιπόν, για να μπορούμε καλύτερα να καταλαβαίνουμε την γραφή.



Άβαταρ μέλους
Γεώργιος
Δημοσιεύσεις: 52
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:15 pm

Re: H αξία της Ιεράς Παράδοσης

Δημοσίευσηαπό Γεώργιος » Δευτ Αύγ 27, 2012 7:35 am

Στην ίδια εκπομπή ο π. Μεταλληνός είπε
"Η κατανόηση της γραφής είναι αδύνατη χωρίς την ιερή παράδοση. Με τον ίδιο τρόπο που η Κ. Διαθήκη φωτίζει την παλαιά, και η Π. τελειούται στην καινή, έτσι και η Παράδοση φωτίζει την Γραφή, αλλά και τα της Γραφής φανερώνονται μέσα στην Παράδοση".



Πάνε μήνες από τότε φίλε samsays και χάθηκες. Ελπίζω να είσαι καλά όμως.

Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να "ξεθάψουμε" τον πασίγνωστο πια, τουλάχιστον εδώ μέσα, βασιλέα Ιωάννη και να τεκμηριώσουμε την παράδοση, με τη Γραφή.
Ίσως και κάποιοι να μη γνωρίζουν, γι' αυτό ας επικεντρωθούν να μάθουν.

---------------

Θα θέλαμε να ρωτήσουμε τον γέροντα Μάξιμο σχετικά με τις προφητείες που αφορούν το βασιλέα Ιωάννη ή αλλιώς το μαρμαρωμένο βασιλιά που, εν συντομία, λέγεται ότι θα αναστηθεί/ αναδειχθεί από το Θεό ώστε να «συνετίσει» τους απίστους και να πάρει την Πόλη.
Ποιες είναι οι γνωστότερες θέσεις μέσα στο Άγιο Όρος για αυτό το θέμα, καθώς και ποια είναι η προσωπική στάση σας γ. Μάξιμε;
Πιστεύετε ότι υπάρχει διασύνδεση με την έλευση του αντιχρίστου που θα έλθει να πλανήσει;
Καθώς, ανάλογοι θρύλοι/ προφητείες υπάρχουν και άλλες θρησκείες/ έθνη. Για παράδειγμα, κάποιος τσάρος στη Ρωσία ή κάποιος μεσσίας στο Ισλάμ και στο Ισραήλ.
Στηρίζεται από τη Γραφή κάποια τέτοια περίοδος ‘αναλαμπής’ του χριστιανισμού/ Ορθοδοξίας/ Ελλάδας;
Υπάρχει πολλή φασαρία για αυτό το θέμα, γι’ αυτό θα θέλαμε μια όσο γίνεται πιο ξεκάθαρη απάντηση από μέρους σας, γιατί κατά τη γνώμη μου θα υπάρξει μεγάλη πλάνη σε λίγα χρόνια. Ή μάλλον, ήδη υπάρχει διάσταση απόψεων και πλάνη.
------------------


Στρατή!! Επι το έργον! ;)



Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm

Re: H αξία της Ιεράς Παράδοσης

Δημοσίευσηαπό stratis » Δευτ Αύγ 27, 2012 7:37 am

Αχ, άντε πάλι με τον Ιωάννη! Τόσες φορές τα είπαμε, τα ξαναείπαμε, φέραμε τη Γραφή μπροστά... :(

Συγγνώμη βρε Γιώργη αλλά τι σχέση έχει η Ιερά Παράδοση με το θέμα Ιωάννη; :)

Η Ιερά Παράδοση είναι η παρουσία του Αγίου Πνεύματος στην Εκκλησία από την Πεντηκοστή και μετά και η φωτισμένη μέσω Αυτού διδσκαλία των Πατέρων. Η Ιερά Παράδοση είναι η Πατρολογία των άπειρων τόμων και όχι 3-4 αμφισβητήσιμες προφητείες.

Στηρίζεται από τη Γραφή κάποια τέτοια περίοδος "αναλαμπής" του χριστιανισμού/ Ορθοδοξίας/ Ελλάδας;


Εδώ νομίζω ότι έχουμε αποδείξει περίτρανα ότι στη Γραφή δεν υπάρχει πουθενά τίποτα τέτοιο. Στη Μελέτη Προφητειών είχαμε μιλήσει σχετικά καθώς και σε ένα θέμα περί του βασιλέα Ιωάννη για να δούμε αν είναι πλάνη ή όχι, όπου συζητήθηκε ότι συζητήθηκε. Μια απλή ανάγνωση Αποκάλυψης και Ευαγγελίων αποδεικνύει ότι δεν υπάρχουν αναλαμπές. Εσύ ρε Γιώργο έχεις διαβάσει τη Γραφή, βλέπεις πουθενά αναλαμπές; Εγώ βλέπω διωγμούς και θλίψη όχι δόξες και Βυζάντια.

Έχω μιλήσει με αρκετούς ιερείς για το θέμα αυτό, κανείς δε δέχεται τον Ιωάννη, το Τραχώνι κτλ. Φυσικά θα ρωτήσω εφ'όσον μου το ζητάς το γέροντα. Όπως σκοπεύω να γράψω και στον νυν Μητροπολίτη Λεμεσού και αγιορείτη γέροντα Αθανάσιο, ο οποίος δε δέχεται τα περί Ιωάννη. Και έχω ακούσει τα καλύτερα για αυτόν από Κυπρίους και μπορείτε να βρείτε στο ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ ομιλίες του για να καταλάβετε πέρι τίνος φωτισμένου γέροντος πρόκειται.

Όσο για το μαρμαρωμένο βασιλιά, παιδιά, ας καταλάβουμε ότι το 1453 μ.Χ. έπεσε μια αυτοκρατορία και ότι κάποιοι έπρεπε να γεννήσουν και να διαδώσουν κάποιους θρύλους για να κάνει κουράγιο ο λαός κάτω από τον οθωμανικό ζυγό. Ο μαρμαρωμένος βασιλιάς δεν είναι ο Ιωάννης, προς Θεού δηλαδή. Ο Παλαιολόγος είναι όπου ξέρουμε ότι πέθανε στη μάχη.

Ας καταλάβουμε καλά ότι το Βυζάντιο μας τελείωσε. Kaputt, finished! Όπως το κράτος του Ισραήλ για την απιστία του διεσπάσθη και μετά και τα 2 βασίλεια υποδουλώθηκαν έτσι και το Βυζάντιο. Ο Θεός ανέστησε το κραταιό βασίλειο του Δαυίδ ποτέ; Γιατί να το κάνει για εμάς; Ποιοι είμαστε εμείς; Εδώ οι Εβραίοι ήταν ο περιούσιος λαός και τους τιμώρησε γιατί δηλαδή να φερθεί σε μας αλλιώς; ’λλωστε ο νυν Ισραήλ είναι οι Ορθόδοξοι όλου του κόσμου, όσοι δηλ παρέμειναν στη Μία Αγία Αποστολική και Καθολική Εκκλησία ή επέστρεψαν σε αυτή και όχι αποκλειστικά οι Έλληνες. Το Βυζάντιο εξέπεσε σε μέγιστη πνευματική πορνεία, και ξέρετε πότε; Όταν αντί για επίκληση του Κυρίου και μετάνοια για να νικήσει τους εχθρούς -όπως π.χ. έκαναν ευσεβείς βασιλείς της Π.Δ.- πήγε στη Σύνοδο της Φερράρα-Φλωρεντίας για να ενωθεί με τους παπικούς υπό την εξουσία τους. Το έχετε πάρει χαμπάρι αυτό; Ότι διαπραγματεύτηκαν το Θεό και την αληθινή πίστη με αντάλλαγμα την επιβίωση της αυτοκρατορίας; Ποιας αυτοκρατορίας δηλαδή, ένα οικόπεδο είχε απομείνει. Η μέγιστη πνευματική πορνεία! Ξεπουλούσαν το ορθό δόγμα και ουσιαστικά το αίμα των μαρτύρων! Και περιμένεις φίλε Γιώργο την Πόλη;

Ο νυν Ισραήλ θα προστατευτεί από το Θεό στα δύσκολα χρόνια που έπονται, είναι βέβαιο αυτό. Όχι όμως με δόξες αλλά με τρόπους να αντέξει τον πόλεμο του θηρίου και να εισέλθει άξια στη Βασιλεία των ουρανών.



Άβαταρ μέλους
Γεώργιος
Δημοσιεύσεις: 52
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:15 pm

Re: H αξία της Ιεράς Παράδοσης

Δημοσίευσηαπό Γεώργιος » Δευτ Αύγ 27, 2012 7:39 am

Συγγνώμη βρε Γιώργη αλλά τι σχέση έχει η Ιερά Παράδοση με το θέμα Ιωάννη;

Ίσως καμμία. Εσείς όμως εξαφανίσατε το τοπικ του Ιωάννη, και αναγκάστηκα για να μη κάνω καινούργιο να το τοποθετίσω όπου θεώρησα πιο κατάλληλα. Και λέω 'εξαφανίσατε', διότι κατ' εμέ έχει πολύ ψωμί ακόμη :) .

Εσύ ρε Γιώργο έχεις διαβάσει τη Γραφή, βλέπεις πουθενά αναλαμπές; Εγώ βλέπω διωγμούς και θλίψη όχι δόξες και Βυζάντια.


Δεν είναι το θέμα τι βλέπω έγω, αλλά θέλω να ξέρω τι παίζει και στο Άγιο Όρος. Γιατί δηλαδή να μη ρωτήσουμε αφού τον έχουμε τον γ. Μάξιμο;

Έτσι, θα μάθουν και οι πιο καινούργιοι εδω μέσα.



Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm

Re: H αξία της Ιεράς Παράδοσης

Δημοσίευσηαπό stratis » Δευτ Αύγ 27, 2012 7:40 am

Εξαφανίσαμε το τόπικ διότι τα ψωμιά του κατ'εμάς τα είχε φάει, ήταν ένα θέμα το οποίο δεν ήταν μεγάλης διάρκειας όπως άλλες θεμάτικες ενότητες του φόρουμ. Επίσης θεωρήσαμε ότι στη νέα δομή-μορφή του φόρουμ δεν είχε ιδιαίτερη θέση καθώς από πριν είχε ατονήσει και δεν προσφέρει τίποτε πνευματικά σε κάποιον όπως π.χ. το θέμα της Εξομολογήσεως. Έπειτα φίλε μου μη ξεχνάς ότι η εμμόνη στο θέμα αυτό ήταν ένα από τα βασικά αίτια που έθεσαν εκτός του Προφητείες αγίων.

Φυσικά από τη στιγμή που μου το ζήτησες ρώτησα αμέσως το γέροντα Μάξιμο, ο οποίος απάντησε πολύ γρήγορα. Βέβαια ήθελα κι εγώ τη γνώμη του γιατί πολλά αποδίδονται στους αγιορείτες σχετικά με διάφορους θρύλους. Ο γέροντας όμως έδωσε την καλύτερη απάντηση καλύπτοντάς με απόλυτα και για αυτό πιστεύω ότι είναι δώρο Θεού η παρουσία του κοντά μας.Συγκεκριμένα του έστειλα το παρακάτω e-mail:

είσαι καλά γέροντα Μάξιμε;

Κάποιο παιδί με παρακάλεσε να σε ρωτήσω τη γνώμη σου για το θέμα του
περιβόητου βασιλέα Ιωάννη που συζητήθηκε πολύ χάρη στο Λιακόπουλο και τα
βιβλία για το Τραχώνι.

Οι περισσότεροι από εμάς στο φόρουμ δεν πολυδεχόμαστε το παραπάνω διότι
έρχεται σε αντίθεση με τη Βίβλο. Στην αποκάλυψη λέει ότι το θηρίο θα ποιήσει
πόλεμο μετά των αγίων και θα νικήσει. Ο Λιακόπουλος πάλι λέει ότι στο
Τραχώνι ο Ιωάννης θα νικήσει τον αντίχριστο. Επίσης ο νυν μητροπολίτης
Λεμεσού και αγιορείτης γέροντας Αθανάσιος καθώς και η Ι.Σ. της Κύπρου είχαν
καταδικάσει το Τραχώνι ως πλάνη. Εγώ προσωπικά στη Βίβλο βλέπω τον Ιησού να
μας προειδοποιεί για διωγμούς και μαρτύρια όχι για αναλαμπές του Βυζαντίου
που έπεσε όταν αντί για προσευχή στο Θεό όπως π.χ. ο Δαυίδ ή ο Εζεκίας,
ξεπουλούσε την ορθή πίστη στη Φερράρα και χάρη σε ένα Μάρκο Ευγενικό επέζησε
η Ορθοδοξία.

Επίσης ούτε ο Πατροκοσμάς ούτε ο γέροντας Παΐσιος τον έχουν αναφέρει
μολονότι προφητεύουν για την Πόλη.

Θα ήθελα τη γνώμη σου για το θέμα του βασιλέα Ιωάννη. Με 1-2 κληρικούς που
έχω μιλήσει μου είπαν ότι απλά ήταν ένας θρύλος για να αντέξει το γένος το
ζυγό της σκλαβιάς.

Με αγάπη Θεού
Στρατής



Άβαταρ μέλους
Πατήρ_Μάξιμος
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 5:36 pm
Τοποθεσία: Καρυές - Άγιο Όρος
Επικοινωνία:

Re: H αξία της Ιεράς Παράδοσης

Δημοσίευσηαπό Πατήρ_Μάξιμος » Δευτ Αύγ 27, 2012 7:52 am

Αγαπητέ εν Χριστώ αδελφέ, χαίρε εν Κυρίω πάντοτε μετά των περί σέ.

Τό πρώτο πράγμα πού πρέπει νά μας ενδιαφέρει είναι ο Χριστός καί η σωτηρία μας. ?ν θά έρθει ο Ιωάννης (ή κάποιος άλλος) ή άν δέν έρθει, δέν έχει γιά εμάς καμμίαν αξία, εφόσον δέν έχουμε φροντίσει γιά τή σωτηρία μας. Δέν είναι σωστό νά φροντίζουμε γιά ο,τιδήποτε άλλο, καί νά παραμελούμε τήν πνευματική μας πρόοδο. Π.χ., άν κάποιος δέν προσεύχεται καθημερινά, πιστεύω ότι δέν είναι στά καλά του αν ασχολείται περί ανέμων καί υδάτων καί γιά ο,τιδήποτε άλλο.

Όσον αφορά τίς προφητείες, άν ζούμε θά τά δούμε. Καί άν δέν ζούμε, άς έχουμε σωθεί εμείς, καί από κεί καί πέρα άς τά φέρει ο Θεός όπως θέλει. Τό βασικό είναι ότι ο Θεός καί η Εκκλησία Του (πού είναι ο ίδιος ο Χριστός) δέν πρόκειται νά νικηθεί από κανέναν. Ο Χριστός δέν χρειάζεται συμμάχους γιά να νικήσει. (Όμως ο Θεός έχει πάντοτε καί τούς δικούς Του, πού -μέ τή θεία Χάρη- μπορεί νά αναδειχθούν ακόμα καί Μάρτυρες). Ο Χριστός επιβάλλεται στόν κάθε εχθρό, όπως τό φως πάνω στό σκοτάδι. (Θυμηθήτε τί έλεγε στόν Σαύλο· «αγαπητέ μου, κλωτσάς πάνω στά καρφιά»)! Αυτή τήν πίστη πρέπει νά έχουμε όλοι μας, γιά νά μήν αγωνιούμε, αλλά νά νιώθουμε ασφαλείς κοντά στόν Παντοδύναμο Πατέρα καί σίγουρο αιώνιο Νικητή.

Τά μέλλοντα νά συμβούν θά έχουν μίαν απρόβλεπτη καί αιφνίδια εναλλαγή, η οποία θά εξαρτάται καί από τήν πνευματικότητα ή αμαρτωλότητα των ανθρώπων. Προσωπικά, πιστεύω ότι, αν εγώ (καί ο κάθε πιστός) έχω τή χάρη του Θεού, δέν είναι απαραίτητο νά προγνωρίζω τί ακριβώς πρόκειται νά συμβεί.

Πάντως, επειδή τό έχουν προφητέψει οι Άγιοι, ελπίζω ότι θά μας (στήν ελληνική Ορθοδοξία) δοθεί η Πόλη, μάλλον μετά τόν Μεγάλο Πόλεμο πού θά γίνει ύστερα από λίγους μήνες. Οι ευχάριστες καί ελπιδοφόρες παραδόσεις είναι μία ευλογία του Θεού, διότι η ελπίδα είναι ζωογόνα δύναμη. Όμως περισσότερο ζωογόνα δύναμη είναι η χάρη του Θεού, γιά τήν οποία πρέπει νά ενδιαφερόμαστε κυρίως, καί όχι γιά τά παραμύθια, πού άν βγούν αληθινά ή ψεύτικα, θά τό δούμε στή συνέχεια.

πάτερ Μάξιμος Αγιορείτης του Γέροντος Ιωσήφ.



Άβαταρ μέλους
Γεώργιος
Δημοσιεύσεις: 52
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:15 pm

Re: H αξία της Ιεράς Παράδοσης

Δημοσίευσηαπό Γεώργιος » Δευτ Αύγ 27, 2012 7:52 am

Εγώ Στρατή μου, ήμουν πολύ συγκεκριμένος στο ερώτημά μου. Γιατί δε το έθεσες έτσι όπως ήταν;
Έμπλεξες Τραχώνι, Λιακόπουλο και την προσωπική σου άποψη, με συνέπεια η απάντηση του γέροντα να είναι αρκετά γενική.

Προσωπικά, ούτε τι λέει το Όρος κατάλαβα ούτε ποια είναι η άποψη του γέροντα για τον Ιωάννη.

Προσωπικά, πιστεύω ότι, άν εγώ (καί ο κάθε πιστός) έχω τή χάρη του Θεού, δέν είναι απαραίτητο νά προγνωρίζω τί ακριβώς πρόκειται νά συμβεί.

Σίγουρα, αλλά εγώ ήθελα πιο συγκεκριμένα πράγματα γι’ αυτό που ρώτησα.

Προσέξατε όμως τι λέει;

Οι ευχάριστες καί ελπιδοφόρες παραδόσεις είναι μία ευλογία του Θεού, διότι η ελπίδα είναι ζωογόνα δύναμη.


Δηλαδή θεωρεί τον Ιωάννη κάτι τέτοιο ή αναφέρεται μόνο στη Πόλη;

Όμως περισσότερο ζωογόνα δύναμη είναι η χάρη του Θεού, γιά τήν οποία πρέπει νά ενδιαφερόμαστε κυρίως, καί όχι γιά τά παραμύθια, πού άν βγούν αληθινά ή ψεύτικα, θά τό δούμε στή συνέχεια.


Παραμύθια που οδηγούν στην απώλεια και στη πιθανή προσκύνηση του Αντιχρίστου, δεν είναι και τόσο παραμύθια κατά τη γνώμη μου.

Εσύ Στρατή, πού ακριβώς καλύφθηκες στο ερώτημα ακριβώς έτσι όπως το έθεσα, δε μπορώ να καταλάβω.
Κάνε το κόπο και ζήτα του συγνώμη για τη πολλαπλή ενόχληση και στείλτο ερώτημα σε παρακαλώ, όπως το έστειλα και ‘γω, προσπαθώντας να είμαι όσο πιο αντικειμενικός και συγκεκριμένος γινόταν.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων :)



Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm

Re: H αξία της Ιεράς Παράδοσης

Δημοσίευσηαπό stratis » Δευτ Αύγ 27, 2012 7:53 am

Κάτσε ρε George! Ένα ένα να τα πάρουμε. Καταρχήν νομίζω -διόρθωσέ με αν σφάλλω- συνδέεις νομίζω τις παραδόσεις με την Ιερά Παράδοση, μέγα μέγα λάθος αυτό.

Προσωπικά, ούτε τι λέει το Όρος κατάλαβα ούτε ποια είναι η άποψη του γέροντα για τον Ιωάννη.


Αν είχε θετική άποψη δε θα την έλεγε λες; Αφού για τον Ιωάννη τον ρώτησα. Δεν έχει αξία απάντησε και μάλιστα αν έρθει ο Ιωάννης ή όποιος άλλος όπως λέει. Αυτό πάλι θα ξαναπεί. Το Όρος γενικά δε λέει τίποτα από μόνο του. Είναι τόσες μονές και σκήτες, δεν υπάρχει ενιαία γραμμή. Ο γέροντας νομίζω ότι ξεκάθαρα αφήνει σε δεύτερη μοίρα τις παραδόσεις και τις προφητείες τους που αποπροσανατολίζουν και εστιάζει εκεί που πρέπει να εστιάσει μετά από τόσα χρόνια στην υπηρεσία του Θεού. Ως προς τα μέλλοντα είναι φανερό ότι στέκεται μόνο στη σιγουριά της Γραφής αφού ομιλεί περί του γενικού πολέμου ο οποίος αναφέρεται στην Αποκάλυψη.

Για την Πόλη που με ρωτάς, προφάνως ασπάζεται τις προφητείες για την Πόλη όπως αυτές του Πατροκοσμά και του Παϊσίου που όμως πουθενά δε μιλούν για Ιωάννη, όπως για Ιωάννη δε μιλά ούτε ο Ιωσήφ ο Βατοπεδινός κι ας λένε άλλα άλλοι. Το να έρθει έτσι η συγκυρία ώστε να πάρεις ένα έδαφος δε χρειάζεται θρύλους και βασιλείς.

Δε βλέπω ουσιαστική διαφορά στο ερώτημά σου με ότι εγώ ρώτησα, αφού ουσιαστικά για τον Ιωάννη ή τον όποιο Ιωάννη ρωτάς και απαντά:

Αν θά έρθει ο Ιωάννης (ή κάποιος άλλος) ή άν δέν έρθει, δέν έχει γιά εμάς καμμίαν αξία, εφόσον δέν έχουμε φροντίσει γιά τή σωτηρία μας


Τι πιο ξεκάθαρο; Και για να το γενικεύει προφανώς υπάρχουν πολλοί πολλοί θρύλοι, όπως π.χ. οι Ρώσοι που περιμένουν κάποιο τσάρο κτλ κτλ κτλ και όλοι γενικώς κάποιον περιμένουν.

Και αυτό ακριβώς ήταν ένας ουσιαστικός λόγος που φύγαμε από το άλλο φόρουμ. Η μελέτη σοβαρών στοιχείων και όχι θρύλων, παρηγορητικών παραδόσεων κτλ. Εσύ είδες πουθενά στη Γραφή περί αναλαμπής; Στο ρώτησα και νωρίτερα. Που-θέ-να.

Δύο μάρτυρες μόνο περιμένουμε και έχει ανοιχθεί το αντίστοιχο θέμα. Κι ενώ για αυτούς θα έπρεπε να μιλάμε γιατί αυτοί θα υποδείξουν τον αντίχριστο όταν όλοι κυριολεκτικά θα πλανώνται, εμείς προσπαθούμε να αποδείξουμε αληθινά κάποια όμορφα αλλά επικίνδυνα όνειρα.

Προσωπικά δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω σε αυτό το θέμα διότι κατ'εμέ έχει εξαντληθεί και αποδειχθεί αν πρέπει να στηριχθούμε σε αυτό.

Πάραυτα αν ακόμη δεν καλύπτεσαι Γιώργη μου, γράψε μου ακριβώς να κάνω copy-paste και να το μεταφέρω στον γέροντα. :)



Άβαταρ μέλους
Γεώργιος
Δημοσιεύσεις: 52
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:15 pm

Re: H αξία της Ιεράς Παράδοσης

Δημοσίευσηαπό Γεώργιος » Δευτ Αύγ 27, 2012 7:55 am

Μου φαίνεται με παρεξηγείς Στρατή μου. Δεν έχω στόχο να αποδείξω καμία έλευση του Ιωάννη. Αντιθέτως, ασχολούμαι ίσως με το μεγαλύτερο σατανικό σχέδιο για τη έλευση του αντιχρίστου. Αυτό που θέλω να δω είναι, αν οι απόψεις στις μοναστικές πολιτείες υποστηρίζουν τον Ιωάννη (και παρόμοιες ιστορίες) ή τα καταδικάζουν.

Αυτό που διέκρινα στα λόγια του γέροντα, δεν είναι σαφή θέση απέναντι στον Ιωάννη και αυτό ίσως να οφείλεται και στη μορφή της ερώτησης που δέχτηκε.

Είναι σαν να ρωτώ αν θα έρθει ο Χριστός στη Δευτέρα παρουσία, και να απαντώ αν ζούμε θα το δούμε. Ο Χριστός θα έρθει όμως είτε ζούμε είτε όχι.

Αυτό λοιπόν ζητώ μια ξεκάθαρη απάντηση. Δε τον κατηγορώ, ούτε θεωρώ πως αποφεύγει να απαντήσει ο γέροντας.

Στείλε για αρχή αυτό:

----------------
Συγνώμη γέροντα που σας ενοχλούμε με τις ερωτήσεις μας, αλλά κατά τη γνώμη μου κρατάτε στάση επιφυλακής στο θέμα του ‘βασιλέα Ιωάννη’. Πολλά αδέλφια μας πιστεύουν ότι θα έρθει κάποιος βασιλέας που θα αναδείξει την Ελλάδα και το Χριστιανισμό. Πιστεύουν ότι θα πολεμήσει εναντίον του Αντιχρίστου.
Αυτό που ρωτώ, είναι, τι απόψεις υπάρχουν γι’ αυτό το θέμα στο Άγιο Όρος καθώς και πια είναι η δική σας άποψη. Πιστεύετε ότι θα έρθει κάποιος βασιλέας που θα μας σώσει από τις καταστροφές, πιστεύετε ότι είναι κόλπο του σατανά για να προσκυνηθεί ο αντίχριστος ή κάτι άλλο;

Αναφέρετε στην προηγούμενη απάντησή σας : «Ο Χριστός δέν χρειάζεται συμμάχους γιά νά νικήσει.»

Εδώ θα συμφωνήσω μαζί σας.

Λέτε επίσης: «Προσωπικά, πιστεύω ότι, άν εγώ (καί ο κάθε πιστός) έχω τή χάρη του Θεού, δέν είναι απαραίτητο νά προγνωρίζω τί ακριβώς πρόκειται νά συμβεί.»

Και εδώ θα συμφωνήσω μαζί σας, αλλά θα προτιμούσα να πάρετε όσο το δυνατόν μια πιο σαφή θέση, υπέρ ή κατά, καθώς θεωρώ ότι είναι από τα πιο επίκαιρα και σημαντικότερα θέματα και ίσως οδηγηθούν αδελφοί μας σε πλάνη.
Θα μπορούσε κατά τη γνώμη σας να ενταχθεί ο βασιλέας Ιωάννης σε κάποια περίοδο της Γραφής και των προφητειών; Ή ήταν θρύλοι και παραδόσεις της μεταβυζαντινής περιόδου; Καθώς, ανάλογοι θρύλοι/ προφητείες υπάρχουν και άλλες θρησκείες/ έθνη. Για παράδειγμα, κάποιος τσάρος στη Ρωσία ή κάποιος μεσσίας στο Ισλάμ, στο Ισραήλ αλλά και στο Βουδισμό. Πιστεύω πως δεν είναι τυχαία όλα αυτά και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια.

Γράφετε : «Πάντως, επειδή τό έχουν προφητέψει οι Άγιοι, ελπίζω ότι θά μας (στήν ελληνική Ορθοδοξία) δοθεί η Πόλη, μάλλον μετά τόν Μεγάλο Πόλεμο πού θά γίνει ύστερα από λίγους μήνες.»

Έχει κάποια σχέση ο βασιλέας Ιωάννης με αυτό ή όχι;

Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.
------------------




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 39 και 0 επισκέπτες