Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τρί Φεβ 16, 2021 2:00 pm
Το θέμα ο Αχιλλέας το έθεσε με τη βιβλική του έννοια. Κατά την Παλαιά Διαθήκη ο Αυνάν ήθελε να απολαμβάνει την ηδονή της συνεύρεσης με τη σύζυγό του, αλλά να μην δέχεται το αποτέλεσμά της, που είναι η τεκνογονία, εφόσον είναι θέλημα του Θεού. Γι αυτό το αμάρτημα τιμωρήθηκε.
Βεβαίως η περίπτωση του Αυνάν ήταν ιδιάζουσα, επειδή, κατά τα εβραϊκά έθιμα εκείνης της εποχής, ο μικρότερος αδελφός ήταν υποχρεωμένος να νυμφευθεί την χήρα του αδελφού του, αν δεν είχαν αποκτήσει παιδιά και να τεκνοποιήσει αυτός μαζί της. Το έθιμο αυτό είχε πρακτική σημασία για την εποχή εκείνη, επειδή την φροντίδα για την επιβίωση των ενήλικων γυναικών την είχε ο σύζυγός τους ή τα τέκνα τους. Γι αυτό ο Χριστός στον σταυρό ανέθεσε την φροντίδα της μητέρας του στον Απόστολο Ιωάννη.
Σήμερα η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική. Επομένως το θέμα τίθεται πνευματικά και όχι ως προϋπόθεση επιβίωσης της μητέρας μετά το θάνατο του συζύγου της. Η ηδονή της σωματικής επαφής μεταξύ των συζύγων δόθηκε από το Θεό στους μεταπτωτικούς ανθρώπους για να ενισχύσει τον πνευματικό δεσμό αγάπης μεταξύ των συζύγων και έχει σαν προϋπόθεση αυτόν τον δεσμό (και τον Γάμο). Η τεκνογονία είναι αποτέλεσμα αυτής της πράξης αγάπης, εφόσον το θέλει ο Θεός. Τα παιδιά είναι συνδημιουργία Θεού και ανθρώπων και δεν είναι άμεσο αποτέλεσμα κάθε συνεύρεσης. Επίσης η αναπαραγωγική ηλικία των γυναικών τελειώνει νωρίς και πάντως πριν εκλείψει η ερωτική έλξη μεταξύ των συζύγων. Δεν είναι επομένως αμαρτία η ερωτική συνεύρεση μεταξύ συζύγων, ανεξαρτήτως της τεκνοποιίας, είναι όμως αμαρτία η αποφυγή της, εκτός αν υπάρχουν σοβαρά εμπόδια γι αυτή. Αυτό το θέμα είναι πολύ λεπτό και μπορεί να προσδιοριστεί μόνο με την βοήθεια του Πνευματικού του ζευγαριού.
Το πρακτικό μέρος της ερωτικής επαφής μεταξύ των συζύγων δεν αφορά αυτόν τον χώρο ούτε βεβαίως τον Πνευματικό, αλλά ίσως κάποια ιατρική ειδικότητα, πλην κάποιων εξαιρέσεων που έχουν οριστεί από την Εκκλησία σαν αμαρτία, επειδή προσβάλουν το σώμα του ανθρώπου, ως ναό του Αγίου Πνεύματος.
ΥΓ. Λένη, δεν είναι θέμα σκανδαλισμού, αλλά σεβασμού προς τον χώρο που μας φιλοξενεί. Κάποιοι αναφέρθηκαν σ' αυτόν τον χώρο σαν "εκκλησάκι". Όταν επομένως δημοσιεύεις, ας το έχεις αυτό στο μυαλό σου.
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.