«Να βοηθήσουμε τον λαό μας με έργα»

Ειδήσεις, Συνεντεύξεις, Βιογραφίες, Σχόλια

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
ORTHODOXIA
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:09 pm
Τοποθεσία: Ομάδα Διαχείρισης

«Να βοηθήσουμε τον λαό μας με έργα»

Δημοσίευσηαπό ORTHODOXIA » Σάβ Σεπ 15, 2012 1:23 pm

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος «Να βοηθήσουμε τον λαό μας με έργα»
Κυριακή, 10 Οκτώβριος 2010 - Συντάχθηκε απο το ΒΗΜΑ

Εικόνα

Oι δύσκολες ημέρες που διέρχεται ο τόπος μας καλούν την Εκκλησία να δείξει και πάλι την προφητική διάσταση της διακονίας της, δηλαδή την εν Πνεύματι Αγίω διάγνωση των αιτίων της κρίσεως και την κλήση σε μετάνοια, προς υπέρβαση των συνεπειών του εκτροχιασμού μας από τον σωστό δρόμο.

Η οικονομική κρίση είναι το πιο επώδυνο σύμπτωμα μιας νόσου, η οποία είναι πρώτιστα πνευματική και θέτει άμεσα το ερώτημα πώς βιώνουμε την Εκκλησία εμείς οι ίδιοι και για ποιον λόγο και με ποια Εκκλησία επιθυμούν να διαλεχθούν οι σύγχρονοι φορείς της εξουσίας.

Από την Επανάσταση του 1821 μέχρι σήμερα δύο εντελώς αντίθετες τάσεις οδήγησαν στην επικράτηση του ατομοκεντρισμού.

Από τη μία πλευρά το πνεύμα του διαφωτισμού, προβάλλοντας τον αυτοπροσδιορισμό και την υποβάθμιση της Θρησκείας και της Παράδοσης.

Και από την άλλη πλευρά η συνειδητή ή ανεπίγνωστη προσπάθεια μεταλλαγής της παραδοσιακής ευσέβειας σε ευσεβισμό, που καλλιεργούσε τη νοοτροπία της ατομικής σωτηρίας και τη φοβία της συμμετοχής στα κοινά.

Αυτά είναι ξένα προς την παράδοσή μας. Η πίστη των Ορθόδοξων είναι Χριστοκεντρική και Εκκλησιοκεντρική και γι΄ αυτό καλλιεργεί ολοκληρωμένες προσωπικότητες και γεννά συλλογικά πολιτισμικά επιτεύγματα.

Για τον ορθόδοξο Χριστιανό δεν υπάρχουν εκκλησιαστικές και πολιτικές διακρίσεις όσον αφορά την ηθική υπόσταση του πολίτη ως πιστού ή του πιστού ως πολίτη.

Η λαϊκή μας παράδοση είναι ασυγχύτως και αδιαιρέτως ζυμωμένη με την εκκλησιαστική μας παράδοση. «Η μόρφωση, η παιδεία που δηλώνει ο Μακρυγιάννης, δεν είναι κάτι ξεχωριστό ή αποσπασματικά δικό του· είναι το κοινό χτήμα, η ψυχική περιουσία μιας φυλής, παραδομένη για αιώνες και χιλιετίες, από γενιά σε γενιά, από ευαισθησία σε ευαισθησία· κατατρεγμένη και πάντα ζωντανή, αγνοημένη και πάντα παρούσα- είναι το κοινό χτήμα της μεγάλης λαϊκής παράδοσης του Γένους.

Είναι η υπόσταση, ακριβώς, αυτού του πολιτισμού, αυτής της διαμορφωμένης ενέργειας, που έπλασε τους ανθρώπους και το λαό που αποφάσισε να ζήσει ελεύθερος ή να πεθάνει στα ΄21» υπογραμμίζει ο Γ. Σεφέρης.

Πώς θα ξαναβρούμε αυτό το πνεύμα; Πώς θα πείσουμε τους εαυτούς μας, τον λαό και τους άρχοντές μας να αλλάξουμε νοοτροπία; Πώς θα συνειδητοποιήσουμε ότι τα ιερά και τα όσια τοποθετούνται υπεράνω οικονομικών κρίσεων και συμφερόντων; Σήμερα, που διατυπώνονται θρασείες προτάσεις από εταίρους μας περί εκποιήσεως των μνημείων μας, ο λόγος του Μακρυγιάννη είναι αποκαλυπτικός;

«Είχα δυο αγάλματα περίφημα (...) τα ΄χαν πάρει κάτι στρατιώτες και στ΄ Αργος θα τα πουλούσαν κάτι Ευρωπαίων· χίλια τάλαρα γύρευαν (...) Πήρα τους στρατιώτες, τους μίλησα: Αυτά, και δέκα χιλιάδες τάλαρα να σας δώσουνε, να μην το καταδεχτείτε να βγουν από την πατρίδα μας. Γι΄ αυτά πολεμήσαμε».

Ιδού πώς σχολιάζει ο Γ. Σεφέρης αυτή τη στάση: «Καταλαβαίνετε; Δε μιλά ο Λόρδος Βύρων, μήτε ο λογιότατος, μήτε ο αρχαιολόγος· μιλά ένας γιος τσοπάνηδων της Ρούμελης με το σώμα γεμάτο πληγές. “Γι΄ αυτά πολεμήσαμε”.

Δεκαπέντε χρυσοποίκιλτες Ακαδημίες δεν αξίζουν την κουβέντα αυτού του ανθρώπου». Η κρίση που διαπερνά την οικουμένη δεν προέκυψε ξαφνικά. Αλλο αν, χρόνια τώρα, κωφεύουμε στις προειδοποιήσεις, αγνοούμε τα σημεία των καιρών και εθελοτυφλούμε στις ορατές επιπτώσεις της απληστίας και της αλαζονικής διαχειρίσεως του κτιστού κόσμου και των αδύναμων αδελφών μας απανταχού της γης.

Οι ειδικοί επιστήμονες μας προειδοποιούν από καιρό ότι η κρίση των θεσμών και η ηθική έκπτωση και αδιαφορία που διέπουν τη ζωή των ανθρώπων αλληλοτροφοδοτούνται, και το τελικό τους αποτέλεσμα γίνεται ορατό στις αποτυχίες και τα προβλήματα που σωρεύονται στην παγκόσμια οικονομία.

Μεταφράζοντας αυτές τις σκέψεις σε θεολογικούς όρους, θα πρέπει να συμφωνήσουμε ότι η φιλαυτία που διέπει τον σύγχρονο κόσμο συνεπάγεται μια αλαζονική διαχείριση της ζωής και της κτίσεως. Συνεπάγεται την άρνηση οιουδήποτε περιορισμού της απληστίας και ευοδώνει την αναίσχυντη ανοχή του πλουτισμού σε βάρος των πτωχών και των αδυνάτων.

Και τώρα που έγιναν αισθητές οι συνέπειες της ύβρεως, της οργάνωσης της ζωής μας σαν να μην υπάρχει Θεός- οπότε όλα επιτρέπονται- καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τις συνέπειες της αφροσύνης και του ατομικοκεντρικού πολιτισμού που οικοδομήθηκε με τα ιδεολογικά υλικά της νεωτερικής αλαζονείας.

Δεν είναι, όμως, δυνατόν να αναμετρηθούμε με τα βαθύτερα ζητήματα που θέτει η παρούσα κρίση, εάν δεν διαλεχθούμε πρώτα με τον εαυτό μας και δεν αντιμετωπίσουμε με πνεύμα μετανοίας τα ενδοεκκλησιαστικά μας προβλήματα. Χρειάζεται, επίσης, να συνειδητοποιήσουμε με νηφαλιότητα ότι σήμερα ακόμη και οι καλοπροαίρετοι άνθρωποι έχουν ανατραφεί με τη νοοτροπία της εκκοσμικευμένης νεωτερικότητας και αγνοούν ή τελούν σε σύγχυση σχετικά με το τι είναι η Εκκλησία και ποιο είναι το έργο και ο σκοπός της.

Στη σύγχυση συμβάλλουμε και εμείς οι Ιεράρχες, όταν πολιτικολογούμε ή καλλιεργούμε εντάσεις και υποθάλπουμε ιδεολογικές αντιπαλότητες. Τούτο εν τέλει διευκολύνει την πόλωση και αυτούς που την επιθυμούν και την εκμεταλλεύονται αλλά υπονομεύει την προσπάθειά μας.

Ο λαός περιμένει από εμάς νηφαλιότητα και ειρηνοποιό παρουσία. Αθόρυβη αλλά αποτελεσματική διαχείριση των μειζόνων θεμάτων που μας συνέχουν όλους. Άλλο χύνω το αίμα μου για την πατρίδα όταν χρειαστεί και άλλο ευκαίρως- ακαίρως προβάλλω μία εικόνα της Εκκλησίας ωσάν να είναι θεσμός προσόμοιος του στρατού ή των κομματικών παρατάξεων.

Ιδιαίτερα, καθώς η ιστορία των νεότερων χρόνων έχει δείξει ότι πολλές φορές, όταν η κρατική εξουσία βρέθηκε σε δύσκολη θέση, πολιτική ή οικονομική, η εύκολη λύση ήταν η μετάθεση της προσοχής του λαού προς στην Εκκλησία, διά της προβολής αρνητικών εικόνων ή μεγαλοποιώντας μεμονωμένα ατοπήματα. Ομως, ακόμη και αν κάποιες από τις ρίζες ενός δέντρου χρειάζονται εξυγίανση, με ποιους χυμούς θα θρέψει τον καρπό του αν καταστρέψουμε όλη τη ρίζα;

Η ανάγκη αλλαγής νοοτροπίας αφορά και σε υλικούς τομείς. Το 96% της εκκλησιαστικής περιουσίας έχει ξοδευτεί άλλοτε για αγαθοεργίες αλλά και πολλές φορές εξανεμιζόμενο ή απαλλοτριούμενο. Είναι καιρός να γίνει μια ενδελεχής μελέτη ώστε να γνωρίζουμε τι και πώς αξιοποιήθηκε, τι χάθηκε και τι πρέπει να κάνουμε με το εναπομείναν 4%, με σκοπό τη διακονία του πλησίον και την αλληλέγγυα στάση προς την πολιτειακή ευαισθησία στα προβλήματα του χειμαζόμενου λαού μας.

Το καθήκον μας σήμερα είναι διπλό. Έχουμε χρέος να εργασθούμε δυναμικά για τον επανευαγγελισμό του λαού μας και την αναβάθμιση της ενορίας και των κληρικών μας. Και, ταυτοχρόνως, να σηκώσουμε τα μανίκια- πρώτοι οι Αρχιερείς- και να δραστηριοποιηθούμε στην αρωγή του λαού μας με έργα και συγκεκριμένες προσφορές.

Και αν σταθούμε σωστά, όπως πάντοτε έπραξε σε κρίσιμες ώρες η Εκκλησία μας, τότε και μόνον θα έχουμε δικαιώματα απαιτήσεων, κριτικής ή και καταγγελίας όσων δεν ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της κοινωνικής και πολιτειακής τους θέσης και απέναντι στο εθνικό και ιστορικό καθήκον.

Πηγή: www.romfea.gr



Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: «Να βοηθήσουμε τον λαό μας με έργα»

Δημοσίευσηαπό aposal » Σάβ Σεπ 15, 2012 1:24 pm

Υπάρχει μια σύγχυση στον κόσμο σχετικά με τον αν η Εκκλησία θα πρέπει να έχει λόγο για ζητήματα της επικαιρότητος, ή να περιορίζεται μόνο σε καθαρά πνευματικά θέματα. Μάλιστα τα πρώτα, από κάποιους ερμηνεύονται ως πολιτική επέμβαση (συμπολιτευτική ή αντιπολιτευτική) από πλευράς Εκκλησίας, όπερ την θέτει εκτός αρμοδιοτήτων της.
Θα διαφωνήσω με όσους θέλουν να περιορίσουν την παρέμβαση της Εκκλησίας ή του οποιουδήποτε Μητροπολίτη σε θέματα που ΕΚΕΙΝΟΙ νομίζουν ως πνευματικά.
Δηλαδή το ότι οι πολιτικοί μας οδήγησαν ΔΙΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ και ΥΠΟΥΛΑ στο μασονικό ΔΝΤ δεν είναι πνευματικό;
Το ότι θα μας υποχρεώσουν να έχουμε ταυτότητες με τον κωδικό του θηρίου (666) δεν είναι πνευματικό;
Το ότι γίνεται συστηματικός αφελληνισμός και αποχριστιανισμός της παιδείας μας δεν είναι πνευματικό;
Το ότι διαλύεται ο θεσμός του γάμου (πολιτικός γάμος, αποποινικοποίηση της μοιχείας, νομιμοποίηση των εκτρώσεων, ιδιωτικά συμφωνητικά συμβίωσης) δεν είναι πνευματικό;
Η διαφθορά των κυβερνώντων δεν είναι κάτι πνευματικό; Θυμάστε για ποιο λόγο φυλακίστηκε ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος;
ΕΛΕΟΣ!
Σαφώς και προτιμώ τις τοποθετήσεις του Μητροπολίτου Πειραιά.
Το έχω γράψει και στο παρελθόν.
Η Εκκλησία ΟΦΕΙΛΕΙ να παίρνει θέση.
Κατά την άποψή μου η σιωπή, σε τόσο κρίσιμες στιγμές, είναι βλαπτική πνευματικά.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: «Να βοηθήσουμε τον λαό μας με έργα»

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Σάβ Σεπ 15, 2012 1:25 pm

O όρος πολιτική είναι γενικότερος και δεν αφορά μόνο τη διοίκηση και τη διαχείριση ενός κράτους, αλλά και την συμπεριφορά του καθενός μας ως πολίτη. Επομένως υπάρχουν θέματα πολιτικής που έχουν σχέση και με την πνευματική ζωή των πιστών και σ' αυτά οφείλει να έχει λόγο η Εκκλησία. Όμως δυστυχώς υπάρχουν πολιτικοί που εκμεταλλεύονται αυτά τα κοινά θέματα πολιτικής και Εκκλησίας για να εισέρχονται σε αμιγώς πνευματικά και εκκλησιαστικά ζητήματα, όπως και κληρικοί που εισέρχονται σε αμιγώς πολιτικά θέματα, άσχετα με τα πνευματικά και εκκλησιαστικά ζητήματα.

Χρειάζεται επομένως διάκριση, την οποία οι πολιτικοί είναι απίθανο να έχουν, αλλά οι κληρικοί οφείλουν να την έχουν.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
ORTHODOXIA
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:09 pm
Τοποθεσία: Ομάδα Διαχείρισης

Re: «Να βοηθήσουμε τον λαό μας με έργα»

Δημοσίευσηαπό ORTHODOXIA » Σάβ Σεπ 15, 2012 1:27 pm

Η «σιωπή» του Αρχιεπισκόπου
Σάββατο, 09 Οκτώβριος 2010 - Συντάχθηκε απο τον/την Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος

Εικόνα

Στην πρόσφατη Ιεραρχία, αλλά και σε άλλες περιπτώσεις, ακούσθηκε η άποψη ότι ο Αρχιεπίσκο­πος, και κατ' επέκταση η Ιεραρχία, δεν ομιλεί στην κρίσιμη αυτή περίοδο και περισσότερο σιωπά ή εφη­συ­χάζει, και ότι θα πρέπει να κάνη κοινωνικές επανα­στάσεις, να ηγηθή αγώνων, να κρίνη πολιτικούς κλπ.

Δεν συμμερίζομαι αυτήν την άποψη, γιατί η Εκκλησία, με την συνδρομή πολλών Κληρικών και λαϊκών, εξασκεί ένα μεγάλο φιλανθρωπικό έργο και κυρίως νοηματοδοτεί τον βίο πολλών ανθρώπων, έχει ένα σημαντικό πνευματικό ρόλο στην κοινωνία, δεν πρέπει να πολιτικολογή, γιατί έχει μια άλλη πνευματική και ενοποιητική αποστολή.

Έχει όμως σημασία να ερευνηθή από ποιούς διατυπώνονται τέτοιες αιτιάσεις και ποιές είναι οι ιδεολογικές και «εκκλησιολογικές» προϋποθέσεις που συγκροτούν την προσωπικότητά τους και την εν γένει συμπεριφορά τους. Μερικές από τις σκέψεις μου θα εκθέσω στην συνέχεια.

1) Είναι σοφός ο αγιογραφικός λόγος ότι υπάρχει «τοίς πάσι χρόνος και καιρός τώ παντί πράγματι υπό τον ουρανόν», και «καιρός του σιγάν και καιρός του λαλείν» (Εκκλ. γ', 1, 7).

Η μεγαλύτερη αρετή είναι η διάκριση με την οποία επιλέγει κανείς τον τρόπο της δράσεώς του, ώστε να γίνη ωφέλιμος και αποδοτικός και όχι «γραφικός». Η Εκκλησία στην ιστορία της γνώρισε και τις δύο καταστάσεις: και περιόδους λόγου, αλλά και περιόδους σιωπής.

Πάντως, και όταν ομιλούσε, ο λόγος της ήταν θεολογικός, προφητικός, παρηγορητικός, και όταν σιωπούσε, η σιωπή της ήταν ισχυρότερη του λόγου. Η Εκκλησία εργάζεται μέσα στην κοινωνία και καταφατικά και αποφατικά.

Η μεγαλύτερη, πάντως, δόξα της Εκκλησίας είναι η περίοδος του διωγμού και των κατακομβών, γιατί τότε βιώνει εντονώτερα το μυστήριο του Σταυρού του Χριστού και οπωσδήποτε τότε αποβάλλει την εκκοσμικευμένη ζωή, τα αλλότρια έργα της και αναδεικνύει τους μάρτυρες.

Χαιρόμαστε την εξωτερική ειρήνη και ελευθερία, αλλά αυτά έχουν και το τίμημά τους, ενώ οι κατακόμβες είχαν δόξα και μεγαλείο, προσέγγιζαν περισσότερο στο περιεχόμενο της χριστιανικής ζωής.

Η Εκκλησία ακόμη γνώρισε την δόξα της στην έρημο, μακρυά από εξουσιαστικές τάσεις, έξω από κοσμική εξουσία και κοινωνική δόξα, μέσα στην έγκαρπη σιωπή.

Πάντως, δεν μπορεί κανείς να αγνοή ούτε τον λόγο, όταν είναι καρποφόρος, ούτε την σιωπή, όταν είναι απο­δοτική. Κάθε επιστήμη έχει και τα ερευνητικό έργο, που γίνεται στην σιωπή των εργαστηρίων, και τον λόγο-πράξη, που συνδέεται με την ουσιαστική προσφορά.

2) Στην Εκκλησία της Ελλάδος τις τελευταίες δεκαετίες γνωρίσαμε στα πρόσωπα των Αρχιεπισκό­πων και τον λόγο και την σιωπή, και την εξωτερική δραστηριότητα και την εσωτερική παραγωγικότητα.

Ο Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ είχε ένα χαρακτήρα που βοήθησε την Εκκλησία σε κρίσιμες στιγμές του εκκλησιαστικού και πολιτικού βίου.

Η μεγαλύτερη προσφορά του, με την πηγαία και «βουνίσια» συμπεριφορά του, ήταν το να διαφυλάξη την Εκκλησία αλώβητη σε περίοδο μετάβασης από την δικτατορία στην δημοκρατία και από την μεταβίβαση της εξουσίας από ένα κομματικό σχηματισμό σε άλλον.

Αντίθετα, στο παρελθόν σε τέτοιες μεταβάσεις είχαμε και αλλαγές εκκλησιαστικής ηγεσίας, με την είσοδο της Πολιτείας στα ενδότερα εκκλησιαστικά πράγματα.

Ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, με τα οράματα που είχε, τον δυναμικό του χαρακτήρα, τον χαρισματικό και εκρηκτικό λόγο του, δημιούργησε μια άλλη κινητικότητα στα εκκλησιαστικά και κοινωνικά πράγματα του τόπου αυτού.

Από την αρχή της αρχιεπισκοπείας του ακούγονταν συχνά οι φράσεις «η Εκκλησία άλλαξε σελίδα», «ο Αρχιεπίσκοπος του εικοστού πρώτου αιώνα», «η Εκκλησία βγήκε από το περιθώριο». Φυσικά, αυτή η κινητικότητα δημιούργησε κοινωνικές, πολιτικές και ιδεολογικές αντιδράσεις, τις οποίες γνωρίσαμε όλοι μας.

Ο ιστορικός του μέλλοντος θα κρίνη αντικειμενικά τα γεγονότα αυτά, αλλά έχουμε και εμείς μια γεύση. Όλοι μπορούν να ωφελούν, αλλά πρέπει να δούμε την ποιότητα του έργου και την ουσιαστική προσφορά που αντέχει στόν χρόνο, πέρα από τα συνθήματα και την επικοινωνιακή τακτική.

Προσωπική μου πεποίθηση είναι ότι ο Κληρικός, και μάλιστα ο εκάστοτε Αρχιεπίσκοπος, τους χρόνους που ζούμε πρέπει να είναι θεολογικά κατηρτισμένος, να διαθέτη υγιές εκκλησιαστικό φρόνημα, να έχη σύνε­ση και διάκριση, να γνωρίζη πότε και πώς θα ομιλή, πότε και πώς θα σιωπά, πώς θα διαλέ­γεται και πώς θα συμπεριφέρεται ως ενοποιός δύνα­μη της Εκκλησίας, ως υγιές στοιχείο της κοινω­νίας, ως αναφορά όλων, που θα εισέρχεται στο κοινωνικό πεδίο για να ενώνη και όχι να συντηρή και να επαυξάνη την υφιστάμενη διαίρεση.

3) Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος σε μερικά σημεία, από πλευράς χαρακτήρος και εκκλησιαστικής παιδείας, διαφέρει από τoύς προκατόχους του (Σεραφείμ-Χριστόδουλο), σε άλλα συμφωνεί με αυτούς καί, βεβαίως, σε άλλα σημεία προσθέτει τα δικά του στοιχεία.

Η Εκκλησία διαθέτει ποικιλία χαρισματούχων Κληρικών. Δεν είναι δυνατόν να είναι όλοι το ίδιο. Πάντοτε το μεγαλύ­τερο πρόβλημα στους τομείς της ζωής μας είναι η εξιδανίκευση ενός τύπου ανθρώπου, πράγμα που καταλήγει σε υποκειμενισμούς, φανατισμούς και απογοητεύσεις.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν ζή σε μια γυάλα, δεν είναι απομονωμένος από την κοινωνία, δεν είναι αθέατος.

Είναι ένας ποιμενάρχης στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών, ενδιαφέρεται για την επίλυση των προβλημάτων του ποιμνίου του, λειτουργεί, ομιλεί, συμμετέχει σε κοινωνικές εκδηλώσεις, αλλά δεν προβάλλεται.

Αυτό οφείλεται σε πολλούς λόγους, ή διότι ο ίδιος δεν προκαλεί την διαφήμιση ή διότι ο λόγος του δεν είναι διχαστικός και πολι­τικός για να περάση στίς ειδήσεις ή διότι δεν επιθυμεί να πολιτικοποιή την εκκλησιαστική ζωή και να «εκκλη­σιοποιή» ένα μέρος του πολιτικού φάσματος.

Ο ίδιος είναι ανοικτός σε όλους, ασχολείται με τα προβλή­ματα του λαού, αναπαύει όσους τον πλησιάζουν.

Τελικά δεν υφίσταται η κατηγορία για σιωπή του Αρχιεπισκόπου, αφού εκφράζει μια άλλη φωνή και έναν άλλον τρόπο ποιμαντικής ζωής και προσφοράς, που διακρίνεται από θεολογικό λόγο και κοινωνική ευαισθησία.

Όσοι έχουν συνηθίσει να ζουν με ιδιαίτερες «εξαρτησιογόνες ουσίες», δεν μπορούν εύκολα να απεξαρτητοποιηθούν και γι' αυτό και αναζητούν την «ουσία» που αφιονίζει.

Πάντως, το γεγονός είναι ότι οι άνθρωποι της κοινωνίας μας, στους δύσκολους καιρούς που ζούμε, χρειάζονται το ιλαρό πρόσωπο της Εκκλησίας, την διάφανη και ευαγγελική ζωή, την «ζώσα παραίνεση», τον παρακλητικό λόγο.

Δεν επιθυμούν την παρουσία του «μεγάλου ιεροεξεταστή» του Ντοστογιέφκσι, αλλά τον άνθρωπο της θυσίας, της κένωσης, της προσφοράς, της σταυρικής αγάπης, που θεραπεύει χωρίς να προκαλή.

Μέσα στην σύγχρονη «μοναξιά του πλήθους» χρειάζονται Κληρικούς που όταν ομιλούν και σιωπούν να ενώνουν και παρηγορούν.

Ρώτησε κάποιος έναν ασκητή εάν έπρεπε να ξυπνήση κάποιον που κοιμόταν κατά την διάρκεια της ιεράς Ακολουθίας. Και εκείνος απήντησε ότι αυτός θα προτιμούσε να βάλη τα γόνατά του για να αναπαυθή καλύτερα.

(Δημοσιεύθηκε στήν Εφημερίδα «Κόσμος του Επενδυτή», 9-10/10/2010)

Πηγή: www.romfea.gr



Άβαταρ μέλους
ORTHODOXIA
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:09 pm
Τοποθεσία: Ομάδα Διαχείρισης

Re: «Να βοηθήσουμε τον λαό μας με έργα»

Δημοσίευσηαπό ORTHODOXIA » Σάβ Σεπ 15, 2012 1:27 pm

"Να κρατήσουμε τον ιστό αυτής της κοινωνίας που τρίζει"
Δευτέρα, 14 Φεβρουάριος 2011 - Συντάχθηκε απο τον/την Αιμίλιος Πολυγένης

Εικόνα

Θεμελίωσε χτες τον Ξενώνα για τους συγγενείς των Καρκινοπαθών ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, παρουσία του Σεβ. Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης Άνθιμου και του Δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. Μπουτάρη.

«Είναι ένα άνοιγμα για πρώτη φορά που από τον σταθερό προϋπολογισμό της Εκκλησίας, ξεχωρίζει από την αρχή ένα ποσοστό που θα πάει στους ανθρώπους που έχουν ανάγκη», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

Επίσης, τόνισε: «Και σήμερα είναι ο ξενώνας εδώ στην Θεσσαλονίκη, και αν του χρόνου είναι καλύτερα θα γίνει ένας ξενώνας για τους φοιτητές λίγο πιο πέρα. Αυτά θα είναι πάντοτε υπό την επίβλεψη του οικείου Μητροπολίτη και βέβαια με την βοήθεια και συμπαράσταση της Εκκλησίας της Ελλάδος».

Εν συνεχεία ο Αρχιεπίσκοπος, υπογράμμισε, ότι "Το σημερινό έργο έχει μία ιδιαιτερότητα. Δεν γίνεται με τη βοήθεια ανθρώπων που στηρίζουν την Εκκλησία αλλά από τον κεντρικό οικονομικό οργανισμό της που έχει καθορίσει ένα μέρος των πόρων που διαθέτει για να στηρίξει το οικοδόμημα της Εκκλησίας, να διατίθεται για τέτοιους κοινωνικούς και φιλανθρωπικούς στόχους"

Αξίζει να σημειωθεί, ότι κατά την διάρκεια των συνομιλιών ο Περιφερειάρχης κ. Παναγιώτης Ψωμιάδης, επεσήμανε ότι η Εκκλησία δεν πρέπει να μένει βουβή και θα πρέπει να βγαίνει μπροστά.

Όταν ο Αρχιεπίσκοπος μετά από λίγο πήρε τον λόγο, επεσήμανε ότι ο ίδιος μιλάει αλλά μιλάει μόνο όταν πρέπει και εκεί που πρέπει.

Συγκεκριμένα ο κ. Ψωμιάδης τόνισε: «Η Εκκλησία Μακαριώτατε, πρέπει να έχει φωνή και ιδιαίτερα με όλο τον σεβασμό είμαι εντυπωσιασμένος τους τελευταίους μήνες , από τις θέσεις σας.»

«Η Εκκλησία δεν μπορεί να παραμένει βουβή, είναι η Εκκλησία αυτή που θέλουμε η εκκλησία που πρέπει και πάλι να βγει μπροστά την κρίσιμη αυτή ώρα. Να σκύψει πάνω από τα σημερινά προβλήματα και να προσφέρει χείρα βοηθείας», πρόσθεσε ο κ. Ψωμιάδης.

Από την πλευρά του ο Μακαριώτατος τόνισε χαρακτηριστικά: «Μιλάω αλλά εκεί που πρέπει και όταν πρέπει».

«Εκείνο που θέλω περισσότερο απ΄ όλα είναι να μετράω τα βήματα μου με πολύ διάκριση, διότι στην θέση την οποία είμαι σήμερα με αξίωσε ο Θεός και η ψήφος των αγαπητών αδελφών, σκέπτομαι ότι έχω έναν προορισμό», πρόσθεσε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

Τέλος, υπογράμμισε: «Έχω ένα προορισμό να κρατήσω μια Ιεραρχία ενωμένη, να κρατήσω μια Ιεραρχία που να είναι οικογένεια, που να σέβεται ο ένας τον άλλον. Και να κάνουμε όχι εκείνο που θα αναδείξει εμένα αλλά αυτό που θα συγκρατήσει όλους μας. Πάνω απ' όλα αγωνίζομαι για το πως θα βοηθήσουμε να κρατήσουμε τον ιστό αυτής της κοινωνίας που τρίζει."

"Οι δυσκολίες είναι πολλές και μία λανθασμένη κίνηση οποιουδήποτε αρκεί για να ανάψει, να γίνει φλόγα. Δε μου λείπει το θάρρος κ. Ψωμιάδη, δεν μπορώ να πω πάρα πολλά σαν και εσάς. Όμως αν η πατρίδα μου μου ζητήσει να δώσω τη ζωή μου θα τη δώσω. Όμως άκριτα, χωρίς αιδώ δεν θα το κάνω..", είπε κλείνοντας ο Μακαριώτατος.

Πηγή: romfea.gr



Άβαταρ μέλους
ORTHODOXIA
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:09 pm
Τοποθεσία: Ομάδα Διαχείρισης

Re: «Να βοηθήσουμε τον λαό μας με έργα»

Δημοσίευσηαπό ORTHODOXIA » Σάβ Σεπ 15, 2012 1:28 pm

100 εκατ. ευρώ από την Εκκλησία της Ελλάδος για τους φτωχούς
Τρίτη, 12 Απρίλιος 2011 - Συντάχθηκε απο τον/την εκ της Ιεράς Συνόδου

Εικόνα

Συνήλθε σήμερα Τρίτη, 12 Απριλίου 2011, στην πρώτη Συνεδρία Της για το μήνα Απρίλιο η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία :

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της Εξουσιοδοτήσεως.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, ενημερώθηκε από την Συνοδική Επιτροπή Κοινωνικής Προνοίας και Ευποιίας, ότι για το έτος 2010 δαπανήθηκαν περισσότερα από ενενήντα έξι εκατομμύρια ευρώ, (96.234.510,47 ₠), για την συντήρηση και την λειτουργία των Ιδρυμάτων και για φιλανθρωπικούς και κοινωνικούς σκοπούς.

Η Εκκλησία της Ελλάδος ασκεί ένα τεράστιο κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο προς ανακούφιση των πασχόντων και αναξιοπαθούντων αδελφών μας, το οποίο επιτελείται με επτακόσια (700) περίπου Ιδρύματα στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και τις Ιερές Μητροπόλεις.

Ενδεικτικά, τα τελευταία χρόνια η Εκκλησία της Ελλάδος έχει δαπανήσει :

– γιά το έτος 2004 το ποσόν των 62.862.240,10 ₠,

– γιά το έτος 2006 το ποσόν των 90.723.926,13 ₠

– γιά το έτος 2007 το ποσόν των 92.605.900 ₠

– γιά το έτος 2008 το ποσόν των 92.605.900,75 ₠ και

– γιά το έτος 2009 το ποσόν των 92.023.217,75 ₠.

Επιπλέον, για το έτος 2010, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος κατέβαλε το ποσόν των 600.000 ₠ περίπου για Υποτροφίες συνολικά σε 100 Έλληνες Φοιτητές που σπουδάζουν στο Εξωτερικό και Αλλοδαπούς Φοιτητές που κάνουν τις σπουδές τους στα Ελληνικά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, καλύπτοντας παράλληλα την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε όλες τις περιπτώσεις που αυτή χρειάστηκε, μέχρι οι Φοιτητές να λάβουν την φοιτητική ταυτότητα από την Σχολή τους.

Συνεχίζοντας το πρόγραμμα της επιδοτήσεως του τρίτου τέκνου στην Θράκη, η Εκκλησία κατέβαλε για το έτος 2010 συνολικά το ποσόν του 1.086.276 ₠ σε 917 οικογένειες.

Συνοψίζοντας, η Εκκλησία για το γενικώτερο Φιλανθρωπικό της έργο, δαπάνησε για το έτος 2010 το ποσόν των 100.000.000 ₠.

Επίσης η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, ενημερώθηκε :

– Από την Έκθεση της Συνοδικής Επιτροπής επί της Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως και Επιμορφώσεως του Εφημεριακού Κλήρου για τις εκδηλώσεις της Εβδομάδος των Ιερατικών Κλίσεων.

– Από την Έκθεση της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής Μεταναστών, Προσφύγων και Παλινοστούντων για την Ημερίδα με θέμα : «Η άλλη όψη του Αφγανιστάν : Αγώνες για ελευθερία, κοινωνική δικαιοσύνη, ισότητα», η οποία πραγματοποιήθηκε στις 17 Μαρτίου, στην Αθήνα.

Τέλος η Διαρκής Ιερά Σύνοδος συζήτησε και έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.

Πηγή: romfea.gr




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 55 και 0 επισκέπτες