ΦΩΤΕΙΝΗ έγραψε:Anastasios68 έγραψε:Πήγα στην τάξη (Πέμπτη) του γιου μου πριν λίγες μέρες σε συνεννόηση με τη δασκάλα του για να μιλήσω στα παιδιά για τους αγωγούς, τους μονωτές και τους ημιαγωγούς στα πλαίσια του μαθήματος «Φυσικά» και να κάνουμε και κάποια απλά σχετικά πειράματα.
Έκατσα εκεί περίπου 1 ώρα.
Στο τέλος είχα χάσει τη φωνή μου σχεδόν (η δασκάλα παρούσα όλη την ώρα στην τάξη) καθώς προσπαθούσα να κρατήσω τα παιδιά χωρίς να μιλάνε ΔΙΑΡΚΩΣ μεταξύ τους.
.
.
.
Έτσι και ξανακούσω κανένα να λέει για τους δασκάλους πως δεν δουλεύουν, ειλικρινά θα τον αποστομώσω μετά από αυτήν την εμπειρία!
Να φανταστείς Τάσο μου, πως από την μεγάλη μου προσπάθεια να κρατήσω τα παιδιά ήσυχα, γίνομαι μούσκεμα στον ιδρώτα από το να φωνάζω. Κουράζομαι περισσότερο από αυτό, παρά από το να κάνω μάθημα... Φαινομενικά δεν δουλεύω τόσες ώρες όσο κάποιοι άλλοι, αλλά πολλές φορές φτάνω στο σπίτι εντελώς εξουθενωμένη...
Επιτέλους και ένας άνθρωπος που αναγνωρίζει τον κόπο του εκπαιδευτικού, διότι η άποψη που επικρατεί ευρέως είναι "έλα μωρέ, και τι κάνουν οι δάσκαλοι;" Κι όμως οι δάσκαλοι είναι αυτοί με τις περισσότερες κρίσεις ημικρανίας και τα αυχενικά! Τυχαίο δεν είναι σίγουρα!
Μπορεί να μην είμαι καθηγητής, αλλά έχω κάνει αρκετά χρόνια εκπαιδευτής ενηλίκων, που είναι χειρότεροι κι από τα παιδιά. Έτσι καταλαβαίνω απολύτως τι εννοείτε.
Η μόνη λύση για τον εκπαιδευτικό για να κρατήσει τα παιδιά συγκεντρωμένα είναι:
1. Να κάνει το μάθημα συναρπαστικό και διαδραστικό προσθέτοντας σ' αυτό πράγματα που ενδιαφέρουν τα παιδιά, ανάλογα με την ηλικία.
2. Να μην απαιτεί η προσοχή τους να είναι συγκεντρωμένη για μια ολόκληρη διδακτική ώρα, αλλά να σπάει κατά διαστήματα τη συγκέντρωσή τους προγραμματισμένα. Ας πούμε μετά από την εξέταση και πριν την παράδοση να συζητάνε ένα άλλο ενδιαφέρον επίκαιρο θέμα εκτός μαθήματος για 5 λεπτά. Μετά ακολουθεί η παράδοση 15 λεπτά και μετά ξανά 5 λεπτά ...την μπάλα στην κερκίδα και τέλος 5 λεπτά συνοψίζουμε και δίνουμε τις κατευθύνσεις για το σπίτι και το επόμενο μάθημα και τελείωσε η διδακτική ώρα. Η διαδικασία αυτή απαιτεί προσεκτικό χειρισμό από τον εκπαιδευτικό για να μπορέσει να επαναφέρει την τάξη μετά το προγραμματισμένο "διάλειμμα" προσοχής και να μη συνεχιστεί ο χαβαλές. Για αυτό μπορεί να γίνει συμφωνία με τα παιδιά και τα θέματα του διαλείμματος να είναι ενδιαφέροντα, αλλά όχι χαζά. Μπορούμε να δώσουμε πρωτοβουλία και στα παιδιά για την επιλογή των θεμάτων του "διαλείμματος".
3. Για να μη μιλάει ο εκπαιδευτικός όλη τη διάρκεια του μαθήματος, μπορεί ν΄αναθέσει στα παιδιά να κάνουν ένα μέρος της δουλειάς. Ας πούμε ένα ή περισσότερα παιδιά να μελετήσουν και να παρουσιάσουν αυτά ένα μέρος της παράδοσης του νέου μαθήματος.