Abel Gkiouzelis έγραψε:Γεια σου αδελφέ μου Πέτρο! Ναι είναι σωστό να γυρνάνε οι πιστοί και να ακολουθάνε με τα μάτια τους τον ιερέα καθώς γυρίζει γύρω γύρω το ναό και θυμιατίζει, γιατί ο ιερέας είναι αντιπρόσωπος του Χριστού. Υποκλινόμαστε όταν θυμιατίζει εμας και ύστερα τον ακολουθάμε με τα μάτια μας.
Με όλο μου το σεβασμό πάτερ Άβελ επιτρέψτε μου να διευκρινίσω, ότι ο ιερέας είναι "εις τύπον και τόπον Χριστού", όχι αντιπρόσωπος (όπως λανθασμένα πιστεύουν οι ρωμαιοκαθολικοί). Δηλαδή απεικονίζει τον Χριστό ως Μέγα Αρχιερέα, που τελεί το Μυστήριο δια των χειρών του ιερέα. Γι αυτό ο ιερέας φορά την μεγάλη βασιλική στολή για να υλοποιήσει στα μάτια των πιστών αυτή την εικόνα. Ο ιερέας κινεί τα χέρια του και προσφέρει τα λόγια, που ακούν οι πιστοί, όμως άλλος ενεργεί μέσω αυτού.
Επειδή αυτή είναι μια πολύ σημαντική διαφορά μεταξύ ημών των Ορθοδόξων και των ρωμαιοκαθολικών, που πιστεύουν, ότι οι κληρικοί τελούν τα μυστήρια, αντί του Χριστού, πρέπει να είναι απόλυτα ξεκάθαρη στο μυαλό μας. Αυτός που βλέπουμε να τελεί το Μυστήριο είναι ο Χριστός δια του ιερέως (ή του Επισκόπου).
Εγώ ήθελα να ρωτήσω το εξής: Όταν υπάρχει διάκονος το θυμιάτισμα, τουλάχιστον στον Όρθρο το κάνει αυτός. Μπορούμε να πούμε και για το διάκονο, ότι είναι "εις τύπον και τόπον Χριστού";