Αγαπητά μέλη και επισκέπτες, καλώς ήρθατε στο ανανεωμένο μας φόρουμ!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!
Είναι λατρεία η προσκύνηση;
Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge
Re: Είναι λατρεία η προσκύνηση;
Προσωπικα δεν πιστεύω πως είναι ειδωλολατρια γιατι απο λογικη αποψεως και μονο ξερω οτι η τιμη δεν πάει στην εικόνα αλλα στο προσωπο. Αυτο που με απασχολεί ειναι μηπως αυτην η προσκόλληση στον να υπαρχουν αυτα τα αντικείμενα εικόνες, σταυροι κ.τ.λ θα μπορούσε να με κανει ειδωλολατρισα ενώπιον του θεου
Re: Είναι λατρεία η προσκύνηση;
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας. Δεν θέλω να ταλαιπωρισω κανεναν και αυτο που με ευχαριστεί απολύτως ειναι οτι ολοι απαντατε με το ιδιο πνεύμα το οποιο εχω και εγω αλλα μαλλον προσπαθουν να με το διεστραβλωσουν.
Re: Είναι λατρεία η προσκύνηση;
Σου θυμίζω τις θαυματουργές εικόνες.
Επομένως αντί να κάθεσαι και να ασχολείσαι με τέτοιους λογισμούς άποψή μου είναι αντίθετα
να σκέφτεσαι ότι η μη προσκύνησή τους με τον φόβο μη τυχόν υποπέσεις σε ειδωλολατρεία είναι βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος.
Εδώ υπάρχει λαμπρή γιορτή της Ορθοδοξίας την πρώτη Κυριακή των Νηστειών της Μεγάλης Τεσσαρακοστής!
Αναστύλωση των αγίων εικόνων!
Επομένως αντί να κάθεσαι και να ασχολείσαι με τέτοιους λογισμούς άποψή μου είναι αντίθετα
να σκέφτεσαι ότι η μη προσκύνησή τους με τον φόβο μη τυχόν υποπέσεις σε ειδωλολατρεία είναι βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος.
Εδώ υπάρχει λαμπρή γιορτή της Ορθοδοξίας την πρώτη Κυριακή των Νηστειών της Μεγάλης Τεσσαρακοστής!
Αναστύλωση των αγίων εικόνων!
Re: Είναι λατρεία η προσκύνηση;
Όσον αφορά τον σταυρό ήταν σύμβολο ατιμίας.
Από τότε όμως που σταυρώθηκε ο Κύριος είναι ο Τίμιος Σταυρός.
Σου θυμίζω επίσης την εορτή που γιορτάσαμε πριν από λίγες ημέρες.
Και τους Χαιρετισμούς στον Τίμιο Σταυρό.
Εν κατακλείδι η λατρεία είναι μόνο προς την Αγία Τριάδα.
Από τότε όμως που σταυρώθηκε ο Κύριος είναι ο Τίμιος Σταυρός.
Σου θυμίζω επίσης την εορτή που γιορτάσαμε πριν από λίγες ημέρες.
Και τους Χαιρετισμούς στον Τίμιο Σταυρό.
Εν κατακλείδι η λατρεία είναι μόνο προς την Αγία Τριάδα.
- Νίκος
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 7416
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
- 12
- Τοποθεσία: Κοζάνη
- Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
- Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές
Re: Είναι λατρεία η προσκύνηση;
Πότε μια εικόνα θεωρείται είδωλο
Από Dogma 06 Νοεμβρίου 2017

Είναι αλήθεια, πως υπάρχουν πολλά εδάφια, κυρίως στην Παλαιά, αλλά και στην Καινή Διαθήκη, που καταδικάζουν την λατρεία, ακόμα και την κατασκευή ειδώλων.
Θα εξετάσουμε λοιπόν, μερικά χαρακτηριστικά Αγιογραφικά εδάφια, για να καταλάβουμε το πραγματικό νόημα αυτής τής απαγόρευσης, και τη σημασία τών λέξεων: «είδωλο» και «εικόνα».
Ένα χωρίο που κακοποιείται κατά κόρον από τους συχρόνους εικονομάχους, είναι το Ησαϊας 40/μ΄ 18-20, που αναφέρει τα εξής: «Με τίνα λοιπόν θέλετε εξομοιώσει τον Θεόν; ΄Η τι ομοίωμα θέλετε προσαρμόσει εις Αυτόν; Ο τεχνίτης χωνεύει εικόνα γλυπτήν, και ο χρυσοχόος εκτείνει χρυσόν επ’ αυτήν, και χύνει αργυράς αλύσεις. Ο πτωχός, κάμνων προσφορά, εκλέγει ξύλον άσηπτον, και ζητεί εις εαυτόν επιδέξιον τεχνίτην, δια να κατασκευάσει εικόνα γλυπτήν μη σαλευομένην.»
Σε αυτό το χωρίο, παρατηρούμε τα εξής: Η λέξη «εικόνα», χρησιμοποιείται ταυτόσημα με τη λέξη «ομοίωμα». Εδώ όμως, θα πρέπει να τονισθεί το εξής: Τα παραπάνω εδάφια αντιτίθενται στην κατασκευή ομοιωμάτων τού Θεού, και όχι ομοιωμάτων κτισμάτων.
Σε αυτό το πνεύμα, κινούνται και όλα τα εδάφια τής Αγίας Γραφής που καταδικάζουν τα είδωλα. Δεν καταδικάζεται η κατασκευή και η τιμή εικόνων κτισμάτων, παρά μόνο εάν αυτή η εικόνα σκοπεύει να απεικονίσει τον άκτιστο και αόρατο Θεό, και λατρεύεται ως Θεός. Μόνο τότε θεωρείται είδωλο.
Ησαϊας 44/μδ΄ 9-20: «Όσοι κατασκευάζουν είδωλα, πάντες είναι ματαιότης … Τις έπλασε Θεόν…Κόπτει εις εαυτόν κέδρους… και εξ’ αυτού λαμβάνει και θερμαίνεται. Προσέτι καίει αυτό, και ψήνει άρτον. προσέτι κάμνει αυτό θεόν, και προσκυνεί αυτό. Κάμνει αυτό είδωλον, και γονατίζει έμπροσθεν αυτού… Και το εναπολειφθέν αυτού κάμνει θεόν, το γλυπτόν αυτού. Γονατίζει έμπροσθεν αυτού, και προσκυνεί, και προσεύχεται εις αυτό, και λέγει: Λύτρωσόν με, διότι είσαι ο θεός μου.»
Και εδώ επίσης, η αναφορά γίνεται σε απεικόνιση θεού, και όχι σε εικόνες αγίων, όπως και σε όλα τα σχετικά εδάφια τής Αγίας Γραφής.
Ρωμαίους 1/α΄ 23, 25: «Και ήλλαξαν την δόξαν τού αφθάρτου Θεού, εν ομοιώματι εικόνος φθαρτού ανθρώπου, και πετεινών και τετραπόδων και ερπετών …και εσεβάσθησαν και ελάτρευσαν τη κτίσει παρά τον κτίσαντα…»
Κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει την Ορθόδοξη Εκκλησία πως λατρεύει τους αγίους ως θεούς. Οι άγιοι δεν λατρεύονται, παρά μόνο τιμούνται ως άνθρωποι Τού Θεού. Συνεπώς, τα εδάφια αυτά βρίσκουν εφαρμογή μόνο σε όσους κατασκευάζουν εικόνες Τού Θεού, και τις λατρεύουν.
Εφ’ όσον λοιπόν είδωλο είναι μόνο η απεικόνιση τού Θεού, το να κατηγορούν κάποιοι την Εκκλησία ότι δήθεν λατρεύει είδωλα, αποτελεί ψεύδος και άδικη κατηγορία, και οι άνθρωποι αυτοί θα δώσουν κάποτε λόγο στο Θεό για την κακοπιστία τους απέναντι στην Εκκλησία Του.
πηγή: Ορθόδοξη Ομάδα Δογματικής Έρευνας
Αναδημοσίευση από ΔΟΓΜΑ
Από Dogma 06 Νοεμβρίου 2017

Είναι αλήθεια, πως υπάρχουν πολλά εδάφια, κυρίως στην Παλαιά, αλλά και στην Καινή Διαθήκη, που καταδικάζουν την λατρεία, ακόμα και την κατασκευή ειδώλων.
Θα εξετάσουμε λοιπόν, μερικά χαρακτηριστικά Αγιογραφικά εδάφια, για να καταλάβουμε το πραγματικό νόημα αυτής τής απαγόρευσης, και τη σημασία τών λέξεων: «είδωλο» και «εικόνα».
Ένα χωρίο που κακοποιείται κατά κόρον από τους συχρόνους εικονομάχους, είναι το Ησαϊας 40/μ΄ 18-20, που αναφέρει τα εξής: «Με τίνα λοιπόν θέλετε εξομοιώσει τον Θεόν; ΄Η τι ομοίωμα θέλετε προσαρμόσει εις Αυτόν; Ο τεχνίτης χωνεύει εικόνα γλυπτήν, και ο χρυσοχόος εκτείνει χρυσόν επ’ αυτήν, και χύνει αργυράς αλύσεις. Ο πτωχός, κάμνων προσφορά, εκλέγει ξύλον άσηπτον, και ζητεί εις εαυτόν επιδέξιον τεχνίτην, δια να κατασκευάσει εικόνα γλυπτήν μη σαλευομένην.»
Σε αυτό το χωρίο, παρατηρούμε τα εξής: Η λέξη «εικόνα», χρησιμοποιείται ταυτόσημα με τη λέξη «ομοίωμα». Εδώ όμως, θα πρέπει να τονισθεί το εξής: Τα παραπάνω εδάφια αντιτίθενται στην κατασκευή ομοιωμάτων τού Θεού, και όχι ομοιωμάτων κτισμάτων.
Σε αυτό το πνεύμα, κινούνται και όλα τα εδάφια τής Αγίας Γραφής που καταδικάζουν τα είδωλα. Δεν καταδικάζεται η κατασκευή και η τιμή εικόνων κτισμάτων, παρά μόνο εάν αυτή η εικόνα σκοπεύει να απεικονίσει τον άκτιστο και αόρατο Θεό, και λατρεύεται ως Θεός. Μόνο τότε θεωρείται είδωλο.
Ησαϊας 44/μδ΄ 9-20: «Όσοι κατασκευάζουν είδωλα, πάντες είναι ματαιότης … Τις έπλασε Θεόν…Κόπτει εις εαυτόν κέδρους… και εξ’ αυτού λαμβάνει και θερμαίνεται. Προσέτι καίει αυτό, και ψήνει άρτον. προσέτι κάμνει αυτό θεόν, και προσκυνεί αυτό. Κάμνει αυτό είδωλον, και γονατίζει έμπροσθεν αυτού… Και το εναπολειφθέν αυτού κάμνει θεόν, το γλυπτόν αυτού. Γονατίζει έμπροσθεν αυτού, και προσκυνεί, και προσεύχεται εις αυτό, και λέγει: Λύτρωσόν με, διότι είσαι ο θεός μου.»
Και εδώ επίσης, η αναφορά γίνεται σε απεικόνιση θεού, και όχι σε εικόνες αγίων, όπως και σε όλα τα σχετικά εδάφια τής Αγίας Γραφής.
Ρωμαίους 1/α΄ 23, 25: «Και ήλλαξαν την δόξαν τού αφθάρτου Θεού, εν ομοιώματι εικόνος φθαρτού ανθρώπου, και πετεινών και τετραπόδων και ερπετών …και εσεβάσθησαν και ελάτρευσαν τη κτίσει παρά τον κτίσαντα…»
Κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει την Ορθόδοξη Εκκλησία πως λατρεύει τους αγίους ως θεούς. Οι άγιοι δεν λατρεύονται, παρά μόνο τιμούνται ως άνθρωποι Τού Θεού. Συνεπώς, τα εδάφια αυτά βρίσκουν εφαρμογή μόνο σε όσους κατασκευάζουν εικόνες Τού Θεού, και τις λατρεύουν.
Εφ’ όσον λοιπόν είδωλο είναι μόνο η απεικόνιση τού Θεού, το να κατηγορούν κάποιοι την Εκκλησία ότι δήθεν λατρεύει είδωλα, αποτελεί ψεύδος και άδικη κατηγορία, και οι άνθρωποι αυτοί θα δώσουν κάποτε λόγο στο Θεό για την κακοπιστία τους απέναντι στην Εκκλησία Του.
πηγή: Ορθόδοξη Ομάδα Δογματικής Έρευνας
Αναδημοσίευση από ΔΟΓΜΑ
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.