Αγαπητά μέλη και επισκέπτες, καλώς ήρθατε στο ανανεωμένο μας φόρουμ!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!

Σειρά εκπομπών με τον Μητροπολίτη Λεμεσού για το Μυστήριο του Γάμου

Ομιλίες, συνεντεύξεις, ανάγνωση κειμένων από την Αγία Γραφή ή άλλα πνευματικά αναγνώσματα.

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7416
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές

Η Εκκλησία εύχεται για τον άμεμπτο βίο και πολιτεία του ζευγαριού. Υπάρχουν άμεμπτοι άνθρωποι;

Δημοσίευση από Νίκος »

#11 Η Εκκλησία εύχεται για τον άμεμπτο βίο και πολιτεία του ζευγαριού. Υπάρχουν άμεμπτοι άνθρωποι;
Εκπομπή Καρδιακός Λόγος - Πεμπτουσία TV 19/5/2023

Σειρά εκπομπών με τον Μητροπολίτη Λεμεσού με θέμα "Περί του κατά Θεόν Γάμου".



Επεισόδιο 11: Λένε τα σημερινά σύγχρονα κινήματα: «στάσου στα πόδια σου και προχώρα». Ενώ η Εκκλησία παρακαλεί τον Θεό να μας διαφυλάξει ἐν ἀμέμπτῳ βιοτῇ καὶ πολιτείᾳ. Τι διαφορά έχει το ένα από το άλλο. Στην καλογερική κουρά λέει ο υποψήφιος «Ναι.. συνεργούντος του Θεού»
Άμεμπτη βιωτή: Πως μπορεί μέσα στο γάμο το ζευγάρι να βιώσει «στην πράξη» την ευσπλαχνία του Θεού και παράλληλα την δική του αναξιότητα;
Πως συνδέεται αυτή η παράκληση για άμεμπτη βιωτή με την σύνεση μέσα στο γάμο;
Ο γέροντας Ιωσήφ μιλούσε πολύ συχνά για τα «αίτια». Ποια είναι τα «αίτια» που πρέπει να προσέχουμε κατά την περίοδο του αρραβώνα;
Δυστυχώς υπάρχουν στιγμές που βγάζουμε συμπέρασμα από ένα πάθος, ένα λάθος της συντρόφου μας και απογοητευόμαστε. Πως αυτή η συμπεριφορά μας συνδέεται με την άμεμπτη βιωτή που μας λέει η ευχή;
Παρόλο που νομίζουμε ότι βιώνουμε το έλεος του Θεού, συνεχίζουμε με το παραμικρό να κατακρίνουμε και να απορρίπτουμε τον άνθρωπο μας. Λέμε αν μου κάνεις αυτό το πράγμα ή αν το έκανες θα αυτοκτονήσω. Τι σημαίνει να βιώνουμε το έλεος του Θεού μέσα στο γάμο μας;
Γιατί χρειαζόμαστε να μας επιβεβαιώνει ο άνθρωπος μας κάθε μέρα, κάθε λεπτό που περνάει;
Σήμερα αισθάνομαι ότι έχει χαθεί εντελώς αυτή η αίσθησης του τιμίου γάμου και της αμόλυντης συζυγικής κλίνης. Τα ακούει ο κόσμος και μειδιάζει. Τι εύχεται σε αυτό το σημείο ο ιερεύς;
«Κοίτην ἀμίαντον, αμόλυντον» εύχεται η Εκκλησία. Πως εξυψώνει αυτό την Εκκλησία; Από τι μολύνεται η συζυγική κλίνη;
Γιατί οι σχέσεις μας μέσα στο γάμο πολλές φορές γίνονται σχέσεις πορνείας αντί σχέσεις ιερότητος; Μπορείτε να μας μιλήσετε για την ερωτική σχέση του ζευγαριού και πως πρέπει να την διαχειριστεί;
Γιατί ουσιαστικά η φιληδονία στο πως βλέπουμε τον άλλο μέσα στον γάμο είναι εγωισμός; Από που προέρχεται αυτή η φιληδονία;
Είπαμε ότι η φιληδονία έχει εγωισμό. Γιατί ο εγωιστής άνθρωπος δεν μπορεί ποτέ να αγαπήσει;
Τι πρέπει να κάνουμε για να προλάβουμε να μην φθάσουμε να βλέπουμε τον άνθρωπο ως αντικείμενο ηδονής αλλά με ιερότητα;

Πηγή: ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ : youtube
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7416
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να πλησιάσουμε με ιερότητα το μυστήριο του γάμου;

Δημοσίευση από Νίκος »

#12 Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να πλησιάσουμε με ιερότητα το μυστήριο του γάμου;
Εκπομπή Καρδιακός Λόγος - Πεμπτουσία TV 26/5/2023

Σειρά εκπομπών με τον Μητροπολίτη Λεμεσού με θέμα "Περί του κατά Θεόν Γάμου".



Επεισόδιο 12: Όταν ένας άνθρωπος σήμερα από την ηλικία των 12 ετών μέσω των τηλεφώνων και του διαδικτύου έχει άμεση πρόσβαση σε φιλήδονο περιεχόμενο, όταν φθάνει σε ηλικία να βρει το ταίρι του είναι δυνατόν να δει την κοπέλα του ως Πρόσωπο;
Διορθώνεται αυτό η έχει χαθεί σήμερα το παιχνίδι στην κοινωνία;
Ποιες είναι οι προϋποθέσεις οι οποίες απαιτούνται για να πλησιάσουμε με ιερότητα το μυστήριο του γάμου;
Όταν το ζευγάρι, η ένας από τους δύο, είχε πολλές σαρκικές σχέσεις με πολλούς ανθρώπους πριν τον γάμο, μπορεί να καταλάβει την θεολογία της Εκκλησίας για τίμιο και αμόλυντο γάμο;
Πως και ενώ η σχέση κατά την διάρκεια του αρραβώνα κάνει μπάμ ότι είναι καταδικασμένη πχ όλη μέρα ο ένας βρίζει τον άλλον, ζηλεύουν, φοβούνται έχουν ανασφάλειες κλπ λόγω αυτών των σαρκικών σχέσεων αναστέλλεται η λογική;
Η εύκολη πρόσβαση σε ακατάλληλα θεάματα πόσο επηρεάζουν το βλέμμα μας μέσα στο γάμο;
Έχουμε παιδιά που από 12 χρονών κορίτσια και αγόρια μπορούν μέσα από τα κινητά και την πρόσβαση σε ακατάλληλο περιεχόμενο πια να τα έχουν δει όλα. Πως αυτό το παιδί θα περάσει την εφηβική του ηλικία και πως θα φθάσει σε ωριμότητα γάμου; Τι θα περιμένει πχ. από την σύντροφο του;
Έχουμε νεαρή σύζυγο που είναι ετοιμοθάνατη από καρκίνο και ο άντρας της ήδη βιάζεται να βρει να παντρευτεί κάποια άλλη. Πως οι σαρκικές σχέσεις επηρεάζουν τέτοιες καταστάσεις;
Όταν κάνουμε το κρεβάτι του γάμου 2-3 μέρες πριν το μυστήριο, κάνουμε ολόκληρα πάρτυ, οι φίλοι του ανδρός η και της γυναικός ακόμη τους τραβολογάνε σε μέρη όπου θα περάσουν τελευταία μέρα καλά με κάποιο άλλο πρόσωπο κλπ. Στην καλύτερη περίπτωση αν υπάρχει ο ελάχιστος σεβασμός και δεν γίνουν όλα αυτά, μένουμε στο σπίτι, ρίχνουμε λεφτά στο κρεβάτι, το αρωματίζουμε, το θυμιάζουμε σαν κάτι ιερό. Μιλήστε γιαυτές τις συνήθειες;
Αν και ακούγεται πια πεπαλαιωμένο αλλά υπάρχουν ακόμη σήμερα γονείς που την επόμενη μέρα του γάμου ρωτούν την κόρης τους πως πέρασαν την νύχτα. Και η κόρη τους δίνει πλήρη αναλυτικότατη περιγραφή. Γιατί χάνεται τόσο εύκολα η ιερότητα του μυστηρίου;
Μερικοί πιο φανατικοί ας πούμε, θεωρούν ότι οι συζυγικές σχέσεις είναι ακάθαρτες και δεν πηγαίνουν Εκκλησία. Τι λέτε γιαυτό;
Άλλος ξαφνικά σταματάει να εξομολογείται γιατί φοβάται μην ο πνευματικός του βάλει κανόνα να απέχει από τις σαρκικές σχέσεις.
Φθάσαμε και στο σημείο να εκμηδενίσουμε την ερωτική την σαρκική σχέση. Κυρίως νεότερα στην ηλικία ζευγάρια λένε ότι κάναμε κάναμε το βαρεθήκαμε και αυτό. Ας κάνουμε κανά παιδί για να βρούμε εκεί την ευτυχία πια! Σχολιάστε αυτό το γεγονός σας παρακαλώ.
Παίζει ρόλο η παιδεία σε όλη αυτήν την πορεία μέχρι τον αρραβώνα και τον γάμο; Λέμε ότι πρέπει να γεμίσουμε τα σχολεία με ψυχολόγους. Εκεί είναι το ζήτημα τελικά;
Πως γίνεται καθαρό το βλέμμα μας στην περίοδο του αρραβώνα;
Έχετε πει όταν είσαι ισχυρός στην σχέση σου με τον Θεό θα γίνεις ισχυρός και στην σχέση σου με τους ανθρώπους. Συνδυάστε μας αυτό με τις σχέσεις μας μέσα στο γάμο και με αυτό το «Πάλεψε με τον Θεό στην προσευχή ο Ιακώβ» που διαβάζουμε στην Παλαιά Διαθήκη.
Ο γάμος σταματάει σε αυτούς που τον επισυνάπτουν στον άνδρα και την γυναίκα η έχει και καρπούς; Πχ τα παιδιά;

Πηγή: ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ : youtube
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7416
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές

Σ' αγαπώ πάρα πολύ αλλά δεν είμαι Θεός, δεν έχω απέραντες δυνάμεις!

Δημοσίευση από Νίκος »

#13 Σ' αγαπώ πάρα πολύ αλλά δεν είμαι Θεός, δεν έχω απέραντες δυνάμεις!
Εκπομπή Καρδιακός Λόγος - Πεμπτουσία TV 2/6/2023

Σειρά εκπομπών με τον Μητροπολίτη Λεμεσού με θέμα "Περί του κατά Θεόν Γάμου".



Επεισόδιο 13: Μέσα στην πορεία του αρραβώνος και μετά αν οδηγηθούμε στο γάμο αλλάζουν πολλά δεδομένα. Καταρχήν μπαίνεις νέος και βγαίνεις γέρος. Έρχονται παιδιά, έρχεται και καμιά δύσκολη ασθένεια, αλλάζει η επαγγελματική κατάσταση πχ εκεί που η γυναίκα σου ήταν σπίτι και μεγάλωσε τα παιδιά ξαφνικά πρέπει να βγει και να δουλεύει όλη μέρα. Πως πρέπει το ζευγάρι να διαχειριστεί όλα αυτά τα γεγονότα μέσα στο γάμο;
Πως μπαίνει ο διάβολος και μας πολεμεί με το να καταφεύγομε σε μια φανταστική κατάσταση και να λέμε, αν δεν ήμουν σε αυτόν τον τόπο, και αν δεν ήμουν σ’ αυτή τη δουλειά, και αν δεν ήμουν μ’ αυτόν τον άνθρωπο, και αν δεν ήμουν ξέρω ‘γω με τόσα παιδιά, θα ήμουν ελεύθερος και ήσυχος. Τι ήθελε και έμπλεξα; Πως το αντιμετωπίζουμε αυτό;
Πολλές φορές παλεύουμε πολύ με τα εξωτερικά πράγματα. Στην καλύτερη περίπτωση αν διορθωθούν τα εξωτερικά πράγματα, αλλάξουν προς το καλύτερο οι εξωτερικές συνθήκες, εμείς αλλάζουμε; Διορθωνόμαστε πνευματικά;
Πως μας προσγειώνει η Εκκλησία;
Στους βίους των αγίων βλέπουμε συνεχώς ότι οι άγιοι ενώ μπορούσαν να αποφύγουν πολλά δυσάρεστα πράγματα, παρέμειναν εκεί και αγωνίζονταν μετά γεναιότητος. Έτσι πρέπει να γίνεται και μέσα στο γάμο ή τα μπερδεύουμε τα πράγματα;
Πως θα γίνει συνείδηση μέσα στο γάμο ότι ο Θεός πρέπει να είναι μαζί μας. Στα έργα μας, στις ενέργειές μας;
Τι διαφορά έχει ο λόγος, η ευχή του ιερέα από μια ευχή που θα ευχηθούμε εμείς πχ σε μια γιορτή; Μιλήστε μας για τον «δημιουργικό λόγο του Θεού» μέσα στην Εκκλησία
Πως συνδέεται αυτό ο δημιουργικός λόγος του Θεού με τον τρόπο που φθάνει ο καθένας να λάβει την Θεία Κοινωνία;
Αισθανόμαστε την ανταπόκριση του Θεού σε αυτή την παράκληση; άσχετα με το αν την προσλάβουμε η όχι εννοώ.
«Ὁ Θεὸς ὁ αἰώνιος, ὁ τὰ διῃρημένα συναγαγὼν εἰς ἑνότητα». Γιατί λέει «ο Θεός ο Αιώνιος» Το ονομάζει Αιώνιο; Τι σημαίνει να πιστεύουμε σε ένα Αιώνιο Θεό;
Μας αναπαύει πραγματικά η αιωνιότητα σε σχέση με το πρόσκαιρο στην απόφαση μας να προχωρήσουμε με έναν άνθρωπο σε γάμο; Δεν ξέρω κανέναν που να την παίρνει υπόψιν του και ας γνωρίζουμε ότι είναι η μόνη ασφάλεια μας.
Πως θα είναι το ζευγάρι μετά θάνατον; Ποια θα είναι η σχέση τους; Παραμένουν έγγαμοι; Τι γίνεται με τα παιδιά;
«Έθεσες δηλαδή μέσα μας διάθεση για ενότητα άρρηκτη». Τι θέλει να τονίσει με την λέξη «διάθεση»; Πχ εγώ μπορεί να έχω την διάθεση αλλά τελικά μην προχωρώ σε τίποτε!
Ξέρουμε τελικά τι θέλουμε; Πάμε στην εξομολόγηση και είμαστε σαν ανισόρροποι. Δεν μπορούμε να εκφράσουμε πως αισθανόμαστε και χάνονται και οι πνευματική από αυτή την διάσπαση που έχουμε. Σε τι οφείλεται αυτό;
Αυτή η αίσθηση της ενότητας στην κοινωνία, ενωμένοι μέσα στην Εκκλησία, διαφέρει πάρα πολύ από την δυτική παράδοση. Δώστε μας να καταλάβουμε αυτή την ενότητα ως «παρουσία του Θεού».
Με την ενότητα γινόμαστε «απλοί» όχι «πολύπλοκοι». Τι σημαίνει μέσα στο γάμο να είναι κάποιος απλός;
Μπορεί να αποφευχθούν οι συγκρούσεις μέσα στο γάμο και ας έχουμε εκ διαμέτρου διαφορετικές απόψεις; Δηλαδή να έχουμε αγάπη και ενότητα χωρίς όμως κανένα κοινό σημείο;
Πως οι αγιασμένοι άνθρωποι συμφιλιώθηκαν όχι μόνο με τους συνανθρώπους τους αλλά μέχρι και με τα άγρια θηρία;
Αυτό που είχατε ρωτήσει τον Άγιο Παϊσιο «αν τον αγαπούν οι δαίμονες» και σας απάντησε ότι «και αυτοί ίσως κάπως να μ’ αγαπούν» μπορείτε να μας το εξηγήσετε;

Πηγή: ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ : youtube
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7416
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές

Δεν είναι τυχαίο να συναντηθώ με τον/την σύζυγό μου. Ο Θεός είναι ο προξενητής!

Δημοσίευση από Νίκος »

#14 Δεν είναι τυχαίο να συναντηθώ με τον/την σύζυγό μου. Ο Θεός είναι ο προξενητής!
Εκπομπή Καρδιακός Λόγος - Πεμπτουσία TV 9/6/2023

Σειρά εκπομπών με τον Μητροπολίτη Λεμεσού με θέμα "Περί του κατά Θεόν Γάμου".



Επεισόδιο 14: Πως ο Θεός δια της Θείας Χάριτος «ενοποιεί» τα διηρημένα που αναφέρει η ευχή;
Μπορούμε πραγματικά μέσα στον γάμο να καμαρώνουμε «εσωτερικά» τον εαυτό μας; Όχι εξωτερικά όπως κοιτάζουμε τον καθρέπτη και λέμε μπράβο σου!
Έχετε περιστατικά πολλά από το Άγιον Όρος όπου όλοι ξέρουμε ότι δεν υπάρχουν καθρέπτες όπου αγιασμένα καλογέρια δεν χρειάστηκαν ποτέ, δεν κοίταξαν ποτέ το πρόσωπο τους στον καθρέπτη για 60 και 70 χρόνια. Μπορείτε να αναφέρετε κάποιο τέτοιο περιστατικό που σας έρχετε στο μυαλό;
Γιατί σήμερα οι άνθρωποι δεν αναπαυόμαστε «στο είναι» αλλά «στο έχειν»; Δεν μας φθάνει που είμαστε άνθρωποι αλλά θέλουμε και μια καλή δουλειά και ένα μεγάλο σπίτι και μια κούκλα έξυπνη και πλούσια γυναίκα και παιδιά που θα διαπρέψουν και θα γίνουν μεγάλοι και τρανοί κλπ;
Θα ήθελα να επιμείνω σε αυτό της ευχής το «τὰ διῃρημένα συναγαγὼν εἰς ἑνότητα». Για την ενότητα, την ενοποίηση που κάνει ο Χριστός. Γυρίζουμε ψόφιοι στο σπίτι το βράδυ, στην γυναίκα μας, στα παιδιά μας και θέλουμε να κάνουμε ένα μπάνιο, να αλλάξουμε και να ξαναβγούμε αμέσως έξω. Δεν αντέχουμε την ησυχία. Γιατί;
"ὁ εὐλογήσας Ἰσαὰκ καὶ Ῥεβέκκαν, καὶ κληρονόμους αὐτοὺς τῆς σῆς ἐπαγγελίας ἀναδείξας. αὐτός πού εὐλόγησες τόν Ἰσαάκ καί τή Ρεβέκκα καί τούς ἀνέδειξες κληρονόμους τῆς δικῆς σου ἐπαγγελίας". Γιατί χρησιμοποιεί αυτά τα παραδείγματα η Εκκλησία;
Tι σημαίνει «ευλογία» στην ένωση αυτών των δύο ανθρώπων;
Όταν κανείς δεν μπορεί να μας αφαιρέσει όπως έχετε πει αυτόν τον απέραντο πλούτο, αυτή την ευλογία που μας δίνει ο Θεός πως γίνεται να φθάνουμε στο σημείο να μην μπορούμε να την αξιοποιήσουμε, να μην μπορούμε να την διαχειριστούμε και να την ενεργοποιήσουμε;
Όταν πούμε σε κάποιον φίλο μας. Μα παντρεύτηκες στην Εκκλησία και πήρες ευλογία. Και σου λέει: μα τι είναι αυτά που λες: Περάσαμε τόσες δυσκολίες, αγώνες, θλίψεις, κούραση και άσε που στο τέλος θα πεθάνουμε κιόλας ούτως η αλλιώς! τι σόι ευλογία είναι αυτή;
Αυτή η ειρήνη, η χαρά, η δικαιοσύνη, η αγάπη που επικαλείται συνέχεια η Εκκλησία είναι απλά συναισθήματα που βιώνουμε στον ψυχικό μας κόσμο;
Ειρήνη πάσι. Γύρω μας γίνεται στην κυριολεξία ένα χάος. Πανδημίες, πόλεμοι, οι οικονομίες διαλύονται, ακρίβεια, ήδη άρχισαν και αμφισβητούνται μεγάλες αλήθειες. Μπορεί η ζωή μας να μας παράσχει ασφάλεια;
«Τὰς κεφαλὰς ὑμῶν τῷ Κυρίω κλίνατε» Γιατί ζητάει η Εκκλησία να χαμηλώσουμε το κεφάλι μας. Η γιατί μας ζητάει να γονατίσουμε; Σε τι βοηθάνε αυτές οι σωματικές κινήσεις στις παρακλήσεις μας στον Θεο;
"Κάλεσες σε γάμο πνευματικό την νύμφη σου την Εκκλησία που προερχόταν από ειδωλολατρικά έθνη και την ανάδειξε παρθένον αγνή". Γιατί πήρε την Εκκλησία ώς Νύμφη και την καθάρισε από την ειδωλολατρία. Τι θέλει να μας πει;
Πως βλέπει η Εκκλησία την παρθενία και την αγνότητα;
Στην πορεία της αναζήτησης του ανθρώπου μας πολλές φορές γινόμαστε σκληροί και ανακρίνουμε εξευτελιστικά τον άλλον για το τι έχει κάνει στην ζωή του χωρίς να κοιτάμε τα δικά μας τα χάλια. Πως θα εξετάσουμε σωστά τις προϋποθέσεις για να συνεχίσουμε σε γάμο με έναν άνθρωπο η όχι;
Τι θα συμβουλεύατε να κάνει μια κοπέλα αν το αγόρι της την φέρνει σε τόση δύσκολη θέση αναγκάζοντας την να περιγράψει οδυνηρά περιστατικά της ζωής της;
Σε αυτήν την διαδικασία της δοκιμής, στην περίοδο του αρραβώνα πρέπει να είναι περισσότερο το πόδι μας στο γκάζι η στο φρένο; Και πως αυτό συνδέεται με την αντίστοιχη δοκιμή στον μοναχισμό;
«εὐλόγησον τὰ μνῆστρα ταῦτα, καὶ ἕνωσον καὶ διαφύλαξον τοὺς δούλους σου τούτους ἐν εἰρήνῃ καὶ ὁμονοίᾳ» Γιατί ο Θεός θέλει να ενώσει τους ανθρώπους; Τι σημαίνει αυτή η ενότητα;
Και διαφύλαξε τους να ζουν μέσα στην ειρήνη και την ομόνοια. Αυτή την ειρήνη και ομόνοια θα την δούμε και αλλού στις ευχές. Από τι κινδυνεύουν αν χάσει το ζευγάρι την ειρήνη και την ομόνοια και πρέπει η Εκκλησία να παρακαλεί το Θεό να τους τα διαφυλάξει;
Πως μπορούν και ζουν δυο άνθρωποι μέσα σε ένα σπίτι για 40-50 χρόνια όταν είναι διαφορετικές προσωπικότητες και με βασικές διαφορές στην ιδιοσυγκρασία τους;
Πως θα υπάρχει ειρήνη και ομόνοια αλλά διατηρώντας παράλληλα ο καθένας μέσα στον γάμο την προσωπικότητα του;
Είχατε πει κάποτε ότι το φως όταν διαθλάται στην βροχή φαίνεται ότι αποτελείται από πολλά διαφορετικά χρώματα αλλά όταν ενώνονται γίνονται φως. Μπορείτε αυτό να μας το βάλετε στο πλαίσιο του αρραβώνα δύο ανθρώπων;
Πως συνδέονται εδώ η ειρήνη και ομόνοια με την ελευθερία του ζευγαριού;

Πηγή: ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ : youtube
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7416
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές

Θα παντρευτούμε και αν χωρίσουμε χωρίσαμε! Η αθέτηση της υπόσχεσης του ζευγαριού ενώπιον του Θεού.

Δημοσίευση από Νίκος »

#15 Θα παντρευτούμε και αν χωρίσουμε χωρίσαμε! Η αθέτηση της υπόσχεσης του ζευγαριού ενώπιον του Θεού.
Εκπομπή Καρδιακός Λόγος - Πεμπτουσία TV 16/6/2023

Σειρά εκπομπών με τον Μητροπολίτη Λεμεσού με θέμα "Περί του κατά Θεόν Γάμου".



Επεισόδιο 15: Πολλές φορές διαταράσσουμε την ομόνοια μέσα στο σπίτι μας και πληγώνουμε τον άνθρωπο μας από αδιακρισία. Είμαστε αθεράπευτα άγαρμποι! Πως θα αποκτήσουμε λεπτότητα μέσα στον γάμο.

Γυρίζουμε στην ακολουθία και ο ιερέας έχει φθάσει στο σημείο όπου γίνεται η επίδοση των δακτυλιδιών του ζευγαριού που θα αρραβωνιαστεί.

Μιλήστε μας για την μεγάλη σημασία της αναφοράς στην Αγία Τριάδα.

Μπορείτε να μας υπενθυμίσετε πως ο άνθρωπος μπορεί να πάρει δύναμη από την Παρουσία του Θεού γενικότερα αλλά και ειδικότερα σε αυτή την περίοδο της δοκιμής για τον γάμο;

Αυτή την παρουσία του Θεού στην διαδικασία της δοκιμής του ζευγαριού την αισθανόμαστε με την ψυχή η με το μυαλό η και με τα δύο; Ή ποια είναι διαφορά μεταξύ ψυχής και μυαλού στην πρόσληψη, στην αίσθηση της παρουσίας του Θεού στην ζωή μας;

Που συγγενεύει ο έγγαμος βίος με τον μοναχισμό όσων αφορά στην Παρουσία του Θεού ως δύναμη; Τι παραδείγματα μπορούμε να πάρουμε από τον μοναχικό βίο; Πολλοί λένε με τα μπερδεύεις δεν έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο αλλά όσο μεγαλώνω καταλαβαίνω ότι έχουν πάρα πολλά κοινά στοιχεία.

Καταλαβαίνουμε πραγματικά ότι όλα αυτά είναι μια «υπόσχεση» που δίνουμε ενώπιον του Θεού; Λέμε θα παντρευτούμε και αν χωρίσουμε χωρίσαμε. Ούτε οι πρώτοι είμαστε ούτε οι τελευταίοι. Μιλήστε μας για την «αθέτηση της υπόσχεσης ενώπιον του Θεού» και την κατάργηση ουσιαστικά του μυστηρίου.

Ο ιερέας κάνει το σημείο του Σταυρού με τα δακτυλίδια. Γιατί η Εκκλησία αγιάζει πάντα με το σημείο του Σταυρού και ειδικά εδώ στον αρραβώνα;

Γιατί όμως αυτή η σχέση πρέπει να είναι μια σταυρική πορεία αυτοθυσίας όπως μας έχετε πει. Κανένας μας δεν μπαίνει σε αυτή την διαδικασία με αυτό το σκεπτικό.

Λέμε επίσης ότι η σχέση αυτή είναι ιερή. Πως γίνεται ιερή;

Έχετε πει όταν πεθαίνουμε παίρνουμε αυτή την ιερότητα μαζί μας. Μπορείτε να μας το εξηγήσετε αυτό;

Έχετε αναφέρει πολλές φορές ότι μέσα στο θόρυβο των πραγμάτων χάσαμε τον άνθρωπο. Η κοινωνία, η επικοινωνία μέσα στον γάμο είναι μια πορεία; Η πρέπει να έχουμε εκπαιδευτεί πριν τον γάμο; Πχ στην περίοδο της δοκιμασίας στον αρραβώνα;

Πηγή: ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ : youtube
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7416
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές

Ποιες είναι οι «ώρες του Θεού» μέσα σε αυτή την διαδικασία της γνωριμίας του ζευγαριού;

Δημοσίευση από Νίκος »

#16 Ποιες είναι οι «ώρες του Θεού» μέσα σε αυτή την διαδικασία της γνωριμίας του ζευγαριού;
Εκπομπή Καρδιακός Λόγος - Πεμπτουσία TV 23/6/2023

Σειρά εκπομπών με τον Μητροπολίτη Λεμεσού με θέμα "Περί του κατά Θεόν Γάμου".



Επεισόδιο 16: Διαφέρει η διαδικασία εκμάθησης της επικοινωνίας μέσα στον γάμο σε σχέση με τον μοναχικό βίο; Μπορείτε να μας δώσετε κάποια παραδείγματα αυτών των δύο τρόπων;

Το «σε ανέχομαι» σε σχέση με το «σ’ αγαπώ» πως εφαρμόζεται στον γάμο σε σχέση με τον μοναχικό βίο;

Φταίει τελικά η Εκκλησία που δεν έχει ίσως ενημερώσει σωστά η έγκαιρα για τις θέσεις της για να είμαστε καλύτερα μυημένοι η είναι αποκλειστική δική μας ευθύνη;

Αρχίζει η ευχή με το Κύριε ὁ Θεὸς ἡμῶν

Πόσο σημαντικό είναι ο άνθρωπος να απευθύνεται απευθείας στον Θεό και τι σημαίνει πραγματικά αυτό;

Έχετε πει πολλές φορές ότι ανεξαρτήτως από τα χάλια μας ο Θεός μας ακούει πάντοτε. Πως θα το καταλάβουμε αυτό ειδικά μέσα στον αρραβώνα. Πως θα το αισθανθούμε την σιγουριά ότι αυτό είναι γεγονός;

Μας εγκαταλείπει ποτέ ο Θεός; Ειδικά όταν του ζητούμε δύσκολα πράγματα;

Ποιες είναι οι περιπτώσεις μέσα σε αυτή την πορεία της γνωριμίας που ανθρωπίνως δεν μπορεί να βοηθηθεί ο άνθρωπος από μόνος του.

Ποιες είναι οι «ώρες του Θεού» μέσα σε αυτή την διαδικασία της δοκιμής της γνωριμίας του ζευγαριού;

Μας έχετε πει ότι ο Θεός γνωρίζει τα πάντα αλλά δεν τα καθορίζει, σέβεται την ελευθερία μας. Γιατί φέρνει το παράδειγμα με την Ρεβέκκα η ευχή και τι θέλει να μας δείξει μέσα στον αρραβώνα;

Τι πρέπει να κάνουμε για να αφήσουμε τον Θεό να προπορευθεί η να συμπορευθεί στην πορεία μας μέσα στον γάμο; Καθόμαστε με σταυρωμένα χέρια και περιμένουμε ο Θεός να κάνει κάτι. Μιλήστε με κάποια πρακτικά παραδείγματα γιατί μπερδευόμαστε πάρα πολύ με αυτό.

Τι είναι το θέλημα του Θεού γενικότερα και πως αυτό εφαρμόζεται στην απόφαση δυο ανθρώπων να ενωθούν εις γάμον κοινωνίαν;

Πως πρέπει να ζητώντας από τον Θεό να μας φέρει έναν άνθρωπο η να μας δείξει αν ο άνθρωπος που είναι κοντά μας είναι τελικά αυτός ο οποίος πρέπει να παντρευτούμε;

Φθάνουμε στο σημείο και βρίσκουμε τον άνθρωπο μας και μπαίνουμε στο γάμο πιστεύοντας ότι ο Θεός μας τον έστειλε. Η πορεία μας μέσα στον γάμο αποδεικνύεται ότι δεν είναι γεμάτη ευδαιμονία και αρχίζουμε να τα ρίχνουμε στον Θεό. Μην σας πω τι γίνεται αν έχει δώσει ευλογία και ο πνευματικός και πάνε στραβά τα πράγματα. Γιατί λακίζουμε στην πίστη μας σε αυτή την περίπτωση;

Ο Θεός δεν μας εγκαταλείπει ποτέ έχουμε πει. Είναι όλοι οι γάμοι θέλημα Θεού; Γιατί φθάσαμε και πάνω από το ένα τρίτο των γάμων αποτυγχάνουν;

Έχει διαφορά να κάνει το πρώτο βήμα ο άνδρας ή η γυναίκα;

Πάμε στον πνευματικό και του λέμε πάτερ βρες μου μια καλή κοπέλα να βρω και εγώ τον δρόμο μου. Είναι κακό να ζητάμε μια καλή κοπέλα η μια γυναίκα ένα καλό άνδρα;

Έχουμε πολλές περιπτώσεις που προχωρούμε εν γνώση μας με έναν άνθρωπο που δεν είναι μέσα στην Εκκλησία ο οποίος τελικά σπρώχνει τη σύζυγο του και φθάνει να μην επιτρέπει να συνεχίσει αυτή την πνευματική ζωή που είχε πριν τον γνωρίσει. Τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις;

Έχουμε και περιπτώσεις που η κοπέλα στο γάμο τρέχει με 300 χιλιόμετρα την ώρα και ο άνδρας είναι ένα πρόβατο. Είναι σωστό τελικά να προχωρήσουν σε γάμο δυό άνθρωποι που είναι απολύτως ανόμιοι;

Έχουμε και τις περιπτώσεις διαφοράς ηλικίας; Μέχρι τώρα είχαμε πολύ μεγαλύτερους άνδρες να παντρεύονται πολύ νεότερες κοπέλες. Τώρα έχουμε και γυναίκες μεγαλύτερες να παντρεύονται πολύ νεαρότερους άνδρες. Κρατάει μια τέτοια σχέση;

Πηγή: ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ : youtube
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7416
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές

Είναι αμαρτία να γνωρίσω πολλούς ανθρώπους μέχρι να βρω τελικά τον σύντροφο της ζωής μου;

Δημοσίευση από Νίκος »

#17 Είναι αμαρτία να γνωρίσω πολλούς ανθρώπους μέχρι να βρω τελικά τον σύντροφο της ζωής μου;
Εκπομπή Καρδιακός Λόγος - Πεμπτουσία TV 30/6/2023

Σειρά εκπομπών με τον Μητροπολίτη Λεμεσού με θέμα "Περί του κατά Θεόν Γάμου".



Επεισόδιο 17: Όταν μπαίνουμε μέσα στην διαδικασία του αρραβώνα αισθανόμαστε μια απόλυτη έλξη στον σύντροφό μας. Αυτή η έλξη πρέπει; μπορεί; να διατηρηθεί; και πώς; η φθίνει και είναι πολύ φυσιολογικό αυτό και δεν πρέπει να μας ανησυχεί;

Επειδή ίσως να την αγνοήσαμε η δεν ασχοληθήκαμε σοβαρά με την διδασκαλία της Εκκλησίας , τις περισσότερες φορές κοιτάζουμε τον άλλο μέσα στον γάμο «μόνο» ως σώμα. Σε άλλες περιπτώσεις κοιτάζουμε «μόνο» τον εσωτερικό κόσμο και ας μας απωθεί η εμφάνιση της. Πχ ψάχνουμε μια κοπέλα της Εκκλησίας και την βρήκαμε. Η λατρεύουμε το μυαλό της την ευφυία της. Τα άλλα έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Κινδυνεύουμε αν κάνουμε το ένα η το άλλο να καταλήξουμε σε προδοσία;

Αγαπάω μια κοπέλα που έχει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα υγείας αλλά το αποδέχομαι και μπαίνω στον γάμο, δίνω υποσχέσεις , δεσμεύομαι και μετά από λίγο καταρρέω διότι δεν μπορώ το αντέξω και τα γκρεμίζω όλα. Τι γίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις;

Είναι ένας από τους δύο στην Εκκλησία οι και οι δύο και μόλις μπαίνουμε στον αρραβώνα αρχίζουμε και ψάχνουμε για αρετές. Είναι σωστό αυτό;

Και ακόμη περισσότερο ψάχνουμε και για τις αρετές των πεθερικών μας και όλου του γενεαλογικού μας δένδρου.

Πολλοί θεωρούν ότι είναι αμαρτία να γνωρίσω πολλούς ανθρώπους μέχρι να βρω τελικά τον σύντροφο της ζωής μου. Είναι μόνο ο κίνδυνος των σαρκικών σχέσεων η και άλλοι; Πως θα το κάνω αυτό χωρίς να αμαρτάνω;

Ο σκοπός του γάμου είναι η υπέρβασης του γάμου. Ποιος είναι ο τρόπος να υπερβεί το ζευγάρι τα αισθητά και να δει ο ένας τον άλλον από την αρχή στην προοπτική της ζωής του Χριστού;

Κάποιοι λένε ότι είναι καλύτερο στην αρχή να πούμε στον άλλον ξερά κοφτά, ότι κοίτα να δεις αυτό που έχουμε είναι μόνο γνωριμία, ούτε έρωτες, ούτε αγάπες. Φθάνει αυτό για να μπει το ζευγάρι στην διαδικασία της αξιολόγησης η είναι άγαρμπο;

Μπορούμε να διακρίνουμε το θέλημα του Θεού στην περίοδο της γνωριμίας; Στραβώνει κάτι και καταρρέουμε, απογοητευόμαστε και αν η πόρτα δεν ανοίξει την σπάμε για να μπούμε μέσα.

Πως θα ανακαλύψουμε μέσα από τον γάμο την πραγματική αξία της ζωής μας;

Πως φθάνει ο γάμος και είναι μόνο κούραση πια και για τους δύο; Μπορεί να αλλάξει η κατάσταση αν φθάσει σε αυτό το σημείο;

Πείτε ότι χάνουμε το παιχνίδι της υπομονής στην σχέση μας στον γάμο μας εντελώς όμως και ενώ έχουμε και ένα παιδί πάμε σε διαζύγιο. Λέει ο ένας η ο άλλος η συμφωνούν και οι δύο ότι μεταξύ δύο κακών πάμε στο μικρότερο κακό. Πχ είναι σωστό ένα παιδί να μεγαλώνει μέσα σε μια κόλαση;

Από την πνευματική σας πείρα πιστεύετε ότι ο κύριος λόγος που φθάνει κάποιο ζευγάρι στο διαζύγιο είναι οι λανθασμένες προϋποθέσεις της απόφασης για το γάμο η κάτι άλλο; Πείτε μας εισαγωγικά δυο κουβέντες διότι γιαυτή αυτήν την μάστιγα θα μιλήσουμε πάρα πολλές φορές φέτος σε αυτές τις εκπομπές.

Κάποιες φορές οι ίδιοι οι γονείς ή και ο περίγυρος, φίλοι, συγγενείς ωθούν το ζευγάρι προς το διαζύγιο. Τι είδους κότσια θέλει εδώ για να αντισταθείς;

Έχετε πει ότι οι ηθικοί αυτουργοί αυτών των πραγμάτων είναι κατά ένα τεράστιο ποσοστό, 90-95%, οι άνδρες, οι οποίοι δεν μπόρεσαν να καταλάβουν, ή δεν θέλουν ή δεν ασχολήθηκαν, να καταλάβουν πως πρέπει να ζουν με μια γυναίκα. Μιλήστε μας γιαυτό.

Τι διαφορά έχει ο ψυχισμός της γυναίκας από του άνδρα; Και τι σημαίνει αυτή η διαφορά πνευματικά; Τι θα λέγατε σε αυτούς που υποστηρίζουν ότι δεν έχει καμία σχέση η φυσιολογία του εγκεφάλου ανδρός και γυναικός και μπορεί να αγαπήσει το ίδιο ο ένας τον άλλον σε ένα ομόφυλο ζευγάρι.

Το ρόλο παίζει ο πνευματικός στην απόφαση να χωρίσει ένα ζευγάρι;

Πηγή: ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ : youtube
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7416
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές

Καλό είναι στον αρραβώνα να κάνουμε και κάποια λάθη!

Δημοσίευση από Νίκος »

#18 Καλό είναι στον αρραβώνα να κάνουμε και κάποια λάθη!
Εκπομπή Καρδιακός Λόγος - Πεμπτουσία TV 7/7/2023

Σειρά εκπομπών με τον Μητροπολίτη Λεμεσού με θέμα "Περί του κατά Θεόν Γάμου".



Επεισόδιο 18: Τι διαφορά έχει ο ψυχισμός της γυναίκας από του άνδρα; Και τι σημαίνει αυτή η διαφορά
πνευματικά;

Πότε και πως πρέπει ο άνθρωπος να εκπαιδευτεί για να μάθει τον ψυχισμός του ενός και του άλλου. Και μέσα στο γάμο περνάνε 40-50 χρόνια και δεν θέλουμε να καταλάβουμε την διαφορά. Ευγένεια και ψυχισμός.

Λέγατε ότι Άγιος Παΐσιο έλεγε, αφήστε τον να κάμει λάθη. Εμείς αν κάνουμε λάθη μέσα στο γάμο μας τρομάζουμε, λυγίζουμε και σπάμε. Πως το ζευγάρι θα διαχειριστεί τα λάθη του μέσα στο γάμο;

Τελικά το λάθος είναι ο τρόπος μας, το ίντερνετ, το κουμάρι, το γήπεδο, οι σπατάλες, η ασυνεννοησία, η ζήλεια η ο ίδιος ο άνθρωπος; Ψάχνουμε πάντα να βρούμε το λάθος σε κάτι τρίτο.

Πως οι Άγιοι άνθρωποι διαχειρίζονταν τα λάθη τους;

Πως θα διαφυλάξουμε το να μην χάσουμε την ειρήνη μας στον αρραβώνα;

Νομίζω ότι από μικρά παιδιά αποκτούμε τη νοοτροπία να ψάχνουμε λάθη και ένοχους παντού εκτός από τον εαυτόν μας. Και μετά μας φταίει ο άλλος. Μήπως τουλάχιστον σαν γονείς μέσα σε ένα γάμο μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας μην γίνουν σαν και εμάς; Η χάθηκε το παιχνίδι;

Αν εμείς δεν έχουμε γίνει καλά πως θα βοηθήσουμε τα παιδιά μας να είναι καλά;

Σε αυτό στο σημείο που έρχεται η Εκκλησία να βοηθήσει με το θεραπευτικό της ρόλο; Αυτό νομίζω είναι που δεν καταλαβαίνει ο κόσμος κυρίως στον ρόλο της Εκκλησίας ότι όταν έχει θεραπευόμενους ανθρώπους, τότε αυτοί οι άνθρωποι, οι σωστοί, οι υγιείς άνθρωποι, οι άνθρωποι οι ολοκληρωμένοι, οι θεραπευμένοι, γίνονται και σωστοί οικογενειάρχες, σωστοί στην κοινωνία κλπ Μιλήστε μας γι αυτό.

Έχετε πεί ότι το έργο της Εκκλησίας είναι σημαντικό όταν είναι έργον καθαρά Ορθόδοξο Εκκλησιαστικό. Μπορείτε να μας το εξηγήσετε αυτό;

Ένας διαλυμένος γάμος δημιουργεί κοινωνικά και πνευματικά προβλήματα και ποια είναι αυτά; Πχ άκουσα ότι πριν καμιά δεκαριά χρόνια 20.000 παιδιά στην Κύπρο είναι από μονογονεϊκή οικογένεια λόγω διαζυγίου.

Μπορεί η αύξηση των διαζυγίων να αλλάξει το εθνικό DNA;

Η κρατική εξουσία καταλαβαίνει αυτό το πρόβλημα;

Για να γυρίσουμε στην ευχή, γιατί ο Αβραάμ δεν πήγε ο ίδιος και έστειλε τον υπηρέτη του;

Πως μπήκε, γιατί μπήκε στο σχέδιο του Θεού, στην πρόνοια του Θεού ο Ισαάκ για να βρει γυναίκα; Τι ρόλο έπαιξε ο Αβραάμ σε αυτό;

Eὐλόγησον τὸν ἀῤῥαβῶνα τῶν δούλων σου (τοῦδε) καὶ (τῆσδε) και «στήριξον τὸν παρ᾿ αὐτοῖς λαληθέντα λόγον, στήριξε την υπόσχεσή, τον λόγο που έδωσε ο ένας στον άλλο». Γιατί πρέπει ο άνθρωπος στην πορεία της δοκιμασίας να περάσει από κλυδωνισμούς και δυσκολίες και να επικαλείται την Θεία Χάρη για να κρατήσει την υπόσχεση του;

Πολλές φορές λόγω της λανθασμένης κατανόησης αυτών των υποσχέσεων θεωρούμε τον άνθρωπο μας λάφυρο, απόκτημα. Έχουμε μια αρρωστημένη πρόσληψη της υπόσχεσης. Που είναι το μπέρδεμα και πως διορθώνεται;

Ποιος η ποιοι τελικά πληρώνουν το τίμημα του να μην τηρούμε αυτή την υπόσχεση, όπως όμως η Εκκλησία μας διδάσκει;

Είναι φυσιολογικό αυτή η υπόσχεση προϊόντος του χρόνου να περάσει από χίλια κύματα;

Τι πρέπει να κάνουμε για να μην ξεχάσουμε ότι η Εκκλησία ενδυναμώνει, στηρίζει αυτήν την υπόσχεση που δώσαμε. Ότι είναι εντελώς οντολογική η ευχή δηλαδή ότι θα ευλογηθεί ούτως η αλλιώς.

Μπορείς να σωθείς από τον γάμο σου αλλά όλα τα άλλα να δυαλυθούν; Πχ η γυναίκα να λακίσει, τα παιδιά να είναι αλλού γιαλλού. Γιατί να μην είναι πρωταρχικός στόχος να πρέπει να σωθεί όλη οικογένεια και όχι κάποιος ξεχωριστά;

Αὐτός, εὐλόγησον τὸν ἀῤῥαβῶνα τῶν δούλων σου Νικόλαο καὶ Ελένη καὶ στήριξον τὸν παρ᾿ αὐτοῖς λαληθέντα λόγον. Γιατί έχει μεγάλη σημασία για την Εκκλησία να ακουστούν σε αυτό το σημείο τα ονόματα του ζευγαριού και δεν λέει απλά τους δούλους σου;

Γιατί είναι σημαντικό όταν παρουσιάζουμε την αρραβωνιαστικιά μου μας να μην λέμε από εδώ η αρραβωνιαστικιά μου αλλά από εδώ η αρραβωνιαστικιά μου η Λένα;

Γιατί είναι σημαντικό όταν παρουσιάζουμε την αρραβωνιαστικιά μου μας να μην λέμε από εδώ η αρραβωνιαστικιά μου αλλά από εδώ η αρραβωνιαστικιά μου η Λένα;

Σε αυτή την σύγχρονη κοινωνία που ζούμε κακοποιούμε τα ονόματα μας η μας τα κακοποιούν οι γονείς μας η και ο ίδιος ο σύζυγος η ή σύζυγος. Τι δείχνει όλα αυτό;

Έχετε συνδέσει το όνομα με την προσωπικότητα μας. Πως χάνεται μέσα στα πάθη η προσωπικότητα μας; Δώστε μας κάποια παραδείγματα;

Έχετε πει ότι ο Άγιος Σωφρόνιος δεν άφηνε τους γονείς να πάνε οι ίδιοι τα παιδάκια τους να τα κοινωνήσουν αλλά να φθάνουν στο Άγιο Ποτήριο να περπατούν μόνα τους. Τι ήθελε να δείξει με αυτό και πως αυτό το παράδειγμα μας βοηθάει στην διατήρηση της προσωπικότητας μας μέσα στην διαδικασία του αρραβώνα;

Πηγή: ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ : youtube
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7416
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές

Να προσέχει το ζευγάρι, όταν στην εξομολόγηση γράφουν χαρτάκια!

Δημοσίευση από Νίκος »

#19 Να προσέχει το ζευγάρι όταν στην εξομολόγηση γράφουν χαρτάκια!
Εκπομπή Καρδιακός Λόγος - Πεμπτουσία TV 14/7/2023

Σειρά εκπομπών με τον Μητροπολίτη Λεμεσού με θέμα "Περί του κατά Θεόν Γάμου".



Επεισόδιο 19: Γιατί η Αποκάλυψη λέει ότι στην Δευτέρα Παρουσία θα λάβουμε «καινούργιο όνομα», δεν θα είμαστε μάζες.

«Βεβαίωσον αὐτοὺς τῇ παρὰ σοῦ ἁγίᾳ ἑνότητι». Και εδώ έχετε πει ότι ο λόγος του Θεού είναι τέλειος. Μπορείτε να μας το εξηγήσετε;

Πως θα το αισθανθούμε βαθιά μέσα μας ότι ο Θεός «μας βεβαιώνει» στην καρδιά μας για την ενότητα;

Μπορούμε να πούμε ότι αυτή η βεβαιότητα είναι μια «πληροφορία» που έρχεται στην ψυχή μας;

Πολλές φορές μέσα στην περίοδο της αναζήτηση της συντρόφου μας έχουμε άγχος και δεν υπάρχει πραγματική εμπιστοσύνη στον Θεό και ας είμαστε και καλά της Εκκλησίας. Λέμε: θέλω μια κοπέλα της Εκκλησίας, να μυρίζει λιβάνι. Η λέει η κοπέλα: ένα καλό παιδί θέλω. Ποια είναι αυτά τα στοιχεία που πρέπει να ελκύουν τελικά έναν άνθρωπο να κάνει τελικά ένα σωστό γάμο;

Κύριε ὁ Θεὸς ἡμῶν, ὁ τῷ παιδὶ τοῦ Πατριάρχου Ἀβραὰμ συμπορευθεὶς ἐν τῇ Μεσοποταμίᾳ.
Δηλαδή έστειλε τον άνθρωπο να βρει μια κοπέλα από τον τόπο του. Ήταν τοπικιστής δηλαδή; Έχει σημασία να πάρεις κοπέλα από τον τόπο σου;

Πρέπει να γνωρίσεις την οικογένεια της κοπέλας η του αγοριού που θέλεις να παντρευτείς πριν πάρεις την τελική απόφαση;

Λέει ο άνδρας στην γυναίκα του: μην έχεις πολλά πολλά με την μάνα σου γιατί σου ασκεί μεγάλη επιρροή, μου κάνει συνέχεια μούτρα, δεν με χωνεύει κλπ και φθάνουμε να απαιτούμε από την σύζυγο ας να κόψει την σχέση με την μάνα της. Πως πρέπει να είναι μέσα στο γάμο η επικοινωνία, σχέση του ζευγαριού με τους γονείς τους;

Πείτε μας σας παρακαλώ και λίγα λόγια για την ειλικρίνεια μέσα στον γάμο

Τίθεται στην ειλικρίνεια ανάμεσα στο ζευγάρι θέμα διακρίσεως. Δηλαδή τα λέμε όλα μα όλα ο ένας στον άλλο;

Λέμε τις αμαρτίες που εξομολογηθήκαμε στη σύντροφό μας μέσα στον γάμο;

Αλλάζει αυτό στην περίοδο του αρραβώνα;

Γνωρίζοντας το περιστατικό στην παλαιά Διαθήκη η ευχή μας λέει ότι: έκανες φανερό τό θέλημά σου νά μνηστευθεῖ ὁ Ἰσαάκ τή Ρεβέκκα μέ τή μεσολάβηση τοῦ γεγονότος τῆς ὕδρευσης, ὅταν δηλαδή ὁ ὑπηρέτης τοῦ Ἀβραάμ ζήτησε ἀπό τή Ρεβέκκα νερό νά ξεδιψάσει και ἐκείνη πρόθυμα καί μέ τό παραπάνω ἀνταποκρίθηκε. Αυτό ξέρουμε ότι ήταν ένα σημάδι. Εξηγήστε μας αυτό το σημείο.

Πως συνδέεται αυτό με το σήμερα;

Πρέπει να ψάχνουμε κινήσεις για να δούμε αν η ανταπόκριση είναι σημάδι;

Μπορεί ο Θεός να έχει δείξει ένα σημάδι πραγματικά το οποίο και διακρίνατε ως σημάδι του Θεού, πρέπει αυτό μετά εσείς ως πνευματικός να το μεταφέρετε στο ζευγάρι;

Πως συνδέεται εδώ αυτό το περιστατικό με την προσευχή μας κατά την διάρκεια αναζήτησης του ανθρώπου μας;

Θα μπορούσαμε εύκολα να πούμε ότι αυτό το περιστατικό με την Ρεβέκκα είναι μια λεπτομέρεια. Αλλά έχετε πει ότι τόσο κατά την διάρκεια της αναζήτησης συντρόφου όσο και μέσα στο γάμο πρέπει να προσέχουμε τις λεπτομέρειες. Ποιες είναι αυτές οι λεπτομέρειες και έχουμε την διάκριση να προσέχουμε τις λεπτομέρειες;

Όταν έχουμε αργήσει να βρούμε τον σύντροφο μας και τον βρήκαμε υπάρχει κίνδυνος στην βιασύνη μας να μην την χάσουμε να μην δούμε αυτές τις λεπτομέρειες;

Αν τυφλωθούμε που μετά από 20 χρόνια αναζήτησης τελικά βρήκαμε τον άνθρωπο μας υπάρχει κίνδυνος να ξεχάσουμε και τον Θεό τον ίδιο; Πως θα το χειριστούμε αυτό και με τον πνευματικό;

Υπάρχει περίπτωση να βρει τελικά κάποιος τον σύντροφο του στα 40 η στα 50;

Αναφέρεστε συχνά στο γεροντικό στις ομιλίες σας, και έχετε πει ότι μπορεί να μας βοηθήσει ιδιαιτέρως εμάς τους ανθρώπους για να έχουμε τον τέλειο γάμο. Μα πως ένα καλογερικό βιβλίο με ιστορίες μεγάλων ασκητών της ερήμου μπορεί να είναι πολύ καλό βοήθημα μέσα στο γάμο;

Αντί να παίρνουμε τοστιέρες και αποχυμωτές στους γάμους, το γεροντικό είναι το καλύτερο δώρο;

Πηγή: ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ : youtube
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7416
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές

Η Εκκλησία για την ερωτική ζωή του ζευγαριού.

Δημοσίευση από Νίκος »

#20 Η Εκκλησία για την ερωτική ζωή του ζευγαριού.
Εκπομπή Καρδιακός Λόγος - Πεμπτουσία TV 21/7/2023

Σειρά εκπομπών με τον Μητροπολίτη Λεμεσού με θέμα "Περί του κατά Θεόν Γάμου".



Επεισόδιο 20: «Σὺ γὰρ ἀπ᾿ ἀρχῆς ἐδημιούργησας ἄρσεν καὶ θῆλυ». Είναι ο σημερινός τρόπος αναπαραγωγής των ανθρώπων όπως καταρχήν τον έπλασε ο Θεός; Ο Χριστός γεννήθηκε από Παρθένον και ο ίδιος δεν παντρεύτηκε ποτέ. Τι θέλει να μας θυμίσει με αυτό η ευχή;

Μπορούμε να πούμε ότι ο τρόπος αναπαραγωγής των ανθρώπων είναι ένας κανόνας; Παρόλο που έχει ευλογηθεί;

Τους έπλασε «εἰς βοήθειαν καὶ διαδοχὴν τοῦ γένους τῶν ἀνθρώπων». Βοήθεια του γένους των ανθρώπων τι σημαίνει;

Τους έπλασε και για διαδοχή του γένους των ανθρώπων. Η διαδοχή είναι να κάνουμε παιδιά;

Κάνουμε το πρώτο μας παιδί. Καταλαβαίνουμε ότι αυτό είναι Εικόνα του Θεού; Η τι πρέπει να κάνουμε για να μην το ξεχάσουμε ποτέ αυτό;

Πότε σταματάει η ευθύνη του γονιού απέναντι στο παιδί του;

Για να έρθουν παιδιά απαραίτητη είναι να υπάρχει ερωτική ζωή στο ζευγάρι. Η αποχή από την ερωτική ζωή είτε για προσωπικούς λόγους είτε για πνευματικούς λόγους πρέπει να είναι απόφαση του ενός;

Η Εκκλησία δεν έχει κόμπλεξ να μιλήσει γιαυτά τα πράγματα. Μιλήστε μας γιαυτό.

Όταν υπάρχει στέρηση αρχίζουν οι εξωγενείς επιθυμίες. Αφού δεν έχω ερωτικές επαφές με τον άνδρα μου λέει η γυναίκα τότε θα πάω με κάποιον άλλον.

Κάποιοι πνευματικοί λένε ότι δεν συζητάμε τα σαρκικά ζητήματα άλλοι λένε ότι πρέπει να τα συζητούν. Τελικά ποιο είναι το σωστό;

Είναι κίνδυνος να φθάσει στο διαζύγιο το ζευγάρι από την αδικαιολόγητη αποχή από την ερωτική σχέση;

Πολλοί έχουν την άποψη ότι πρέπει να εκπαιδεύονται οι άνθρωποι στις ερωτικές σχέσεις έτσι ώστε να πάνε έτοιμοι στον γάμο. Πχ έχουμε σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία (αν και τα παιδιά τα ξέρουν όλα πια); Ποια είναι η γνώμη σας;

«ἁρμόζεται» ἀνδρὶ γυνὴ. Μπορείτε να μας μιλήσετε γιαυτό το «αρμόζεται»; Τι εννοεί;

Είναι απόλυτο από τον Θεό να ταιριάξει μια γυναίκα με έναν άνδρα;

Η Εκκλησία αφού παντρευτεί το ζευγάρι παύει πια να χρησιμοποιεί την λέξη άνδρας και γυναίκα αλλά λέει το «ανδρόγυνον» Τι σημαίνει αυτό πραγματικά;

Σχέσεις με το ίδιο φύλο υπήρχαν από πολύ παλιά στην ιστορία της ανθρωπότητας. Βλέπουμε τα τελευταία μια τάση στους ακαδημαϊκούς Θεολογικούς κύκλους η οποία προσπαθεί να περάσει ότι η Εκκλησία πρέπει να αποδεχθεί και να επευλογήσει αυτές τις σχέσεις και όταν καταλήγουν σε πολιτικό γάμο κλπ. Θα πούμε πολλά για αυτό το ζήτημα μέσα στις εκπομπές αλλά ποια είναι η άποψη σας εισαγωγικά;

Τελικά έχουμε διαφορετικές θεολογίες ή η θεολογία είναι μία;

Σε μεγάλο συνέδριο ακούστηκε από ακαδημαϊκό θεολόγο ότι πρέπει να εξαλειφθεί από τον όρο μητρότητα το γεγονός ότι ο όρος αφορά την γυναίκα. Επίσημη πρόταση που καταγράφηκε στα πρακτικά. Τι έχετε να πείτε;

Πολλοί λένε ότι όλα αυτά προέρχονται και από την διδασκαλία των πατέρων και εξαρτάται από την ερμηνεία.

Υπάρχει διεθνή τάση που έρχεται από την δύση όπου εξαλείφεται ο χαρακτηρισμός μητρικό από το μητρικό γάλα. Τελικά ασκεί επιρροή η δύση στους θεολόγους και στην θεολογική έρευνα;

Στο ίδιο θέμα τείνει να επευλογηθεί και η υιοθεσία παιδιών κλπ. Τι λέτε;

Σας έχουμε ακούσει να λέτε ότι η αγάπη σου για τον άλλον πρέπει να περάσει πρώτα «δια του Θεού». Πως αυτό θα γίνει μέσα στο ζευγάρι που ετοιμάζεται για το γάμο του;

Ο Θεός μας έπλασε όλους ανόμοιους. Το αποδεικνύει η επιστήμη. Γιατί το έκανε αυτό, ενώ παράλληλα μας διδάσκει το αρμολόγημα και την ενότητα;

Σε μια πολύτεκνοι οικογένεια μπορεί να υπάρχεουν 11 άνθρωποι εντελώς ανόμοιοι και πολλές φορές επικρατεί το χάος των απόψεων. Πως αρμόζονται 2 ενήλικοι και 9 έφηβοι στο ίδιο σπίτι;

Πως συνδέεται μια μοναστική οικογένεια 100 αδελφών με μια υπερπολύτεκνη οικογένεια με 12 παιδιά;

Γιατί τελικά είναι διεθνής τάση ο φόβος να κάνεις πολλά παιδιά;

Πολλοί λένε δεν θέλουμε να κάνουμε πολλά παιδιά για οικονομικούς λόγους άλλοι λένε ότι όταν κάνεις πολλά παιδιά γίνεσαι γραφικός. Τι έχετε να πείτε;

Πηγή: ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ : youtube
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Πνευματικα Θεάματα και Ακούσματα - Spiritual speaches”