Αθανάσιος,Dec 20 2006, 03:52 PM έγραψε:
Και μια δικη μου ερωτηση. Αν το βρω τι κερδιζω;
Μάλλον αυτό είναι η χαρά του σατανά Αθανάσιε. Η ερώτηση "τι κερδίζω για να βοηθήσω?"
Γιατι;
Κατ΄αρχας ξεκιναμε λαθος. Για να μιλησεις για θεωση πρεπει να εχεις κανει φυλλο και φτερο το κατ' εικονα και ομοιωση...
Δεν ξεκίνησα εγώ το θέμα θέωση. Αντέδρασα όμως στο ότι αυτός είναι "ο σκοπός της ζωής μου", ή έστω θα έπρεπε να είναι. Δεν γνώριζα ότι πρέπει να κάνω πρώτα φύλλο και φτερό το κατ εικόνα και καθ ομοιώσιν πριν ζητήσω διευκρινίσεις για τον σκοπό της ζωής μου.
Δεν ασχοληθηκαμε ομως. Αχρειαστη να ειναι. Τουλαχιστον σε ολο της το βαθος.
Ενα φορουμ και δεν φτανει και φτασαμε στη θεωση.
Ήρθες βρε καλέ μου άνθρωπε να μου πεις ότι πριν μπορέσω να καταλάβω το σκοπό της ζωής μου πρέπει να ασχοληθώ με το καθ εικόνα και ομοίωση? Και δεν το έκανα ώστε μετά να με επικρίνεις, και καλά μιλώντας στον πληθυντικό? Αν σε ρωτήσει κάποιος δηλαδή πτωχός τω πνεύματι σαν του λόγου μου περί του σκοπού της ζωής του που του λες, θα του πεις αυτά που μου λες τώρα? Και τί είναι το καθ εικόνα και ομοίωση για να ασχοληθώ σε βάθος? Μαθηματικά? Δεν μπορώ να το συλλάβω ρε φίλε το τί είναι όσο και να το ψάξω. Το μόνο που ξέρω είναι ότι πρέπει να ακολουθήσω το παράδειγμα του Κυρίου. Και μετά έρχεται κάποιος και μου λέει "δεν κατάλαβες καλά, πρέπει να το ψάξεις σε βάθος και μετά να θεωθείς, να μην πεινάς να μην διψάς, να βλέπεις το άκτιστο φως. Αυτός είναι ο σκοπός της ζωής σου". Και μετά σε πειράζει που ζητάω να βγάλω άκρη? Αυτό είναι το εικόνα και ομοίωση που δίδαξε ο Κύριος?
Συγνωμη που γινομαι αυστηρος αλλα μερικα πραγματα δεν γινονται υπο τυπου ερωτησεως (σαν τηλεπαιχνιδι), ποιος ηταν ο πρωτος Πατερας που το ειπε.
Δεν τον ξερω. Ουτε Θεολογος ειμαι αλλα και αν ημουν δυσκολα θα απαντουσα.
Ουτε εχει σημασια. Σημασια εχει τι ειπαν.
Εκει εψαξα κατι και βρηκα.
Γίνε όσο αυστηρός θέλεις. Υποκριτής μην γίνεσαι. Εσύ είσαι αυτός που έχεις σηκώσει κατεβατά ολόκληρα από το τί είπε ο κάθε πατέρας ή γιος. Εγώ άσχετος έχω δηλώσει εξ αρχής. Ειδήμονας στα της Ιεράς Παραδόσεως δεν εμφανίστηκα ποτέ, ούτε καν υπέρμαχος της απόλυτης αλήθειάς της. Να ψάξω να βρω τί?
Με ρώτησες ποτέ να σου πω σε πιο σημείο της Αγίας Γραφής γράφει κάτι και αντέδρασα όπως αντιδράς? Δύσκολο να απαντήσω ακόμα και αν ήμου θεολόγος? Δεν έχει σημασία? Ψάξε να βρεις μόνος σου? Αν εσύ που την Ιερά Παράδοση την έχεις ευαγγέλιο δεν μπορείς να βρεις, εγώ πως θα βρω?
Μας αρεσει να βαζουμε ερωτησεις και οι αλλοι να ψαχνουν να μας καλυψουν τα κενα. Ας ψαξουμε εμεις πρωτα και ας πουμε ακομα και τα λαθος συμπερασματα μας.
Και μετα βαθμολογουμε γιατι μια αντιληψη οσο ναναι την εχουμε. Τα ειπες καλα δεν τα ειπες καλα εχω αντιρρηση εδω.
Δεν παει ετσι ομως.
Σάκη, δεν ξέρω τι σας αρέσει και τι δεν σας αρέσει. Αλλά δεν σου επιτρέπω να με χαρακτηρίζεις, εμμέσως ή αμέσως με αυτόν τον τρόπο. Παρεκτρέπεσαι αδελφέ μου και τον λόγο τον γνωρίζει μόνο ο Θεός και η ψυχή σου.
Στην τελική έτσι ακριβώς πάει. Αυτός που θα έρθει να μου πει ποιος είναι ο σκοπός της ζωής μου ως προς το Θεό είναι και υποχρεωμένος να το τεκμηριώσει και να δεχτεί τις όποιες αντιρρήσεις μου. Αλλίμονο αν έρχομαι να σου πω εγώ το πως πρέπει να ζεις εν Χριστώ και όταν με ρωτάς το που το στηρίζω να σου λέω τα ευφάνταστα που λες εσύ τώρα.
Ποιος ψαχτηεκε μεσα του πριν πει οτι δεν μπορει να τον βοηθησει κανεις;
Αν υπαρχει ωστοσο η απαντηση γιατι να γινει η ερωτηση και να φερουμε τον κοσμο σε αμφιβολια;
Μάλλον τώρα φαίνεται το πρόβλημα που σε οδηγεί να αντιδράς έτσι. Μην φέρουμε τον κόσμο σε αμφιβολία. Πίστευε και μη ερεύνα δηλαδή. Και αν κάποιος ρωτήσει κάτι ερευνώντας, του αμολάμε το κατεβατό. Λυπάμαι αλλά δεν είναι αυτός ο τρόπος που πορεύομαι. Αν ο κόσμος έρχεται σε αμφιβολία με αυτά που εγώ τώρα ρωτώ, θα χάσει τον μπούσουλα όταν τον ρωτήσει ο εωσφόρος.
Η υποχρέωση της απόδειξης της αλήθειας είναι σε αυτόν που την φέρνει στο τραπέζι. Η Ιερά Παράδοση λέτε, λέει ότι σκοπός της ζωής μου είναι η θέωση. Σε ερωτώ και εσένα και τον ψηλό και τον Νίκο, ευθέως, που το λέει αυτό η Ιερά Παράδοση. Η απάντησή σου είναι "δεν είμαι θεολόγος", "έψαξα και κάτι βρήκα" και "γιατί δεν ψάχνεις από μόνος σου". Για εμένα όλα αυτά είναι ορισμός του "εκ του πονηρού".
Επαναλαμβάνω λοιπόν την αρχική μου θέση.
"Όποιος θέλει να με βοηθήσει στο ερώτημα του τόπικ είτε θα το κάνει ουσιαστικά είτε να μην το κάνει καθόλου. Αφού ο όρος πρωτοεμφανίζεται στα πατερικά κείμενα, ας ξεκινήσουμε από εκεί. Ποιος πατέρας είναι ο πατέρας του όρου και σε ποιο κείμενό του ο όρος πρωτοεμφανίζεται. Ένα καλό και ξεκάθαρο σημείο ειλικρινούς αναζήτησης."