Σελίδα 12 από 65

Re: Νέα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης

Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 10, 2015 7:32 pm
από ΜΑΝΩΛΗΣ
Εκδήλωση από την Πατριαρχική Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Κρήτης για τα σαράντα έτη αρχιεροσύνης του Σεβ. Αχιεπισκόπου κ.κ. Ειρηναίου.
Εικόνα
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ
ΙΕΡΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΤΥΠΟΥ
Ηράκλειο, 9 Φεβρουαρίου 2015
ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ

Ἀπό τήν Πατριαρχική Ἀνώτατη Ἐκκλησιαστική Ἀκαδημία
Κρήτης μέ ἀφορμή τή συμπλήρωση σαράντα ἐτῶν ἀρχιερωσύνης τοῦ
Σεβ. Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης κ. κ. Εἰρηναίου, Προέδρου τῆς Ἱερᾶς
Ἐπαρχιακῆς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης (Φεβρουάριος 1975 –
Φεβρουάριος 2015) διοργανώνει ἐπετειακή ἐκδήλωση τήν Δευτέρα 16
Φεβρουαρίου 2015 καί ὥρα 6.00 μ.μ. στήν αἴθουσα Τελετῶν τῆς
Ἀκαδημίας, σύμφωνα μέ τό ἐπισυναπτόμενο πρόγραμμα.
Στήν ἐκδήλωση θά ὁμιλήσουν ὁ Πρόεδρος τῆς Πατριαρχικῆς
Ἀκαδημίας Σεβ. Μητροπολίτης Ἀρκαλοχωρίου, Καστελλίου καί
Βιάννου κ. Ἀνδρέας, Καθηγητής Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης, ὁ
Σεβ. Μητροπολίτης Κυδωνίας καί Ἀποκορώνου κ. Δαμασκηνός καί ὁ
Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτης τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου κ. Μακάριος
Γρινιεζάκης, Καθηγητής τῆς Πατριαρχικῆς Ἀκαδημίας καί
Ἱεροκήρυκας τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Κρήτης. Τήν ἐκδήλωση θά
πλαισιώσει ἡ Χορωδία τῆς Πατριαρχικῆς Ἀκαδημίας, ἡ ὁποία θά
ἀποδώσει ἐκκλησιαστικούς ὕμνους καί παραδοσιακά τραγούδια.
Στό τέλος τῆς ἐκδήλωσης ὁ Σεβ. Πρόεδρος τῆς Πατριαρχικῆς
Ἀκαδημίας κ. Ἀνδρέας ἐξ ὀνόματος τῆς Διοικούσας Ἐπιτροπῆς, τῶν
Καθηγητῶν, τοῦ Διοικητικοῦ Προσωπικοῦ καί τῶν Φοιτητῶν θά
ἐπιδώσει στόν Σεβ. Ἀρχιεπίσκοπο Κρήτης κ.κ. Εἰρηναῖο τήν Ἐπετηρίδα
τῆς Πατριαρχικῆς Ἀκαδημίας, ἡ ὁποία φέτος εἶναι ἀφιερωμένη στό
σεπτό πρόσωπό του σέ ἔνδειξη ἀγάπης, τιμῆς καί σεβασμοῦ.
Παρακαλοῦνται ὅσοι κληρικοί καί λαϊκοί ἐπιθυμοῦν καί μποροῦν
νά μετέχουν στήν Ἐκδήλωση γιά νά τιμήσουν μέ τήν παρουσία τους τό
Σεπτό πρόσωπο τοῦ τιμωμένου Σεβ. Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης κ.κ.
Εἰρηναίου, τοῦ καί Ποιμενάρχου μας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΕΤΕΙΑΚΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΣ
ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
ΚΥΡΙΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ
ΕΠΙ ΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΤΑ ΕΤΩΝ
ΑΡΧΙΕΡΩΣΥΝΗΣ
- Ἀνάγνωση Σεπτοῦ Πατριαρχικοῦ Γράμματος ὑπό τοῦ Σεβ.
Μητροπολίτου Ἀδριανουπόλεως κ. Ἀμφιλοχίου, ἐκ Προσώπου τῆς
Α.Θ.Π. τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Κυρίου Κυρίου Βαρθολομαίου
Α´.
- Χαιρετισμός ἐκ μέρους τῆς Ἱερᾶς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου τῆς
Ἐκκλησίας Κρήτης ὑπό τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Λάμπης, Συβρίτου καί
Σφακίων κ. Εἰρηναίου.
- Χαιρετισμοί Ἐπισήμων.
- Προσλαλιά – Παρουσίαση τοῦ Τόμου τῆς Ἐπετηρίδος ὑπό τοῦ
Σεβ. Μητροπολίτου Ἀρκαλοχωρίου, Καστελλίου καί Βιάννου κ.
Ἀνδρέου, Καθηγητοῦ τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης,
Προέδρου τῆς Πατριαρχικῆς Ἀνωτάτης Ἐκκλησιαστικῆς Ἀκαδημίας
Κρήτης.
- Ὁμιλία ὑπό τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Κυδωνίας καί Ἀποκορώνου
κ. Δαμασκηνοῦ μέ θέμα: «Οἱ ποιμαντικές ἀγωνίες τοῦ Ἀρχιεπισκόπου
Κρήτης κ. Εἰρηναίου ὡς Μητροπολίτου Κυδωνίας καί Ἀποκορώνου
(1975-2006)»
- Ὁμιλία ὑπό τοῦ Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτου τοῦ Οἰκουμενικοῦ
Θρόνου κ. Μακαρίου Γρινιεζάκη μέ θέμα: «Τό τοῖς ἔμπροσθεν
ἐπεκτείνεσθαι - Ἡ πορεία καί τό ἔργο τοῦ Σεβ. Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης
κ. Εἰρηναίου».
- Παρουσίαση ἐκκλησιαστικῶν ὕμνων καί παραδοσιακῶν
τραγουδιῶν ἀπό τή Χορωδία τῆς Πατριαρχικῆς Ἀκαδημίας ὑπό τή
διεύθυνση τῶν κ.κ. Ἀνδρέου Γιακουμάκη καί Ἀντωνίου Πλαΐτη.
- Επίδοση τοῦ Τόμου τῆς Ἐπετηρίδας στόν τιμώμενο
Πρωθιεράρχη Σεβ. Ἀρχιεπίσκοπο Κρήτης κύριο κύριο Εἰρηναίο ἀπό
τόν Πρόεδρο τῆς Πατριαρχικῆς Ἀκαδημίας Σεβ. Μητροπολίτη
Ἀρκαλοχωρίου Καστελλίου καί Βιάννου κ. Ἀνδρέα, Καθηγητή τῆς
Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης.
- Καταληκτήρια προσλαλιά τοῦ Σεβ. Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης
κυρίου κυρίου Εἰρηναίου.
- Λήξη Τελετῆς.
Ἀπό τό Γραφεῖο Τύπου
http://www.iak.gr/gr/grafeio_tipou/delt ... naiou.html

Re: Νέα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης

Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 11, 2015 9:51 pm
από ΜΑΝΩΛΗΣ
Εγκαίνια Εκκλησιαστικού Μουσείου από τον Μητροπολίτη Ρεθύμνης
Εικόνα
Την Κυριακή 8η Φεβρουαρίου 2015 ο Σεβ. Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ. Ευγένιος τέλεσε τον Αγιασμό και τα Εγκαίνια του Εκκλησιαστικού Μουσείου (Κειμηλιαρχείου) της Ενορίας Αγίας Σοφίας Μελιδονίου Μυλοποτάμου.
Εικόνα
Στα Εγκαίνια παρευρέθηκαν η Αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνης κ. Μαίρη Λιονή, ο Δήμαρχος Ρεθύμνης κ. Γεώργιος Μαρινάκης, ο Δήμαρχος Μυλοποτάμου κ. Δημήτριος Κόκκινος, ο Άρχων Ιερομνήμων της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας κ. Μιχαήλ Τρούλης και πολύς κόσμος.
Εικόνα
Στην ομιλία του ο Εφημέριος της Ενορίας Μελιδονίου Αιδεσ. Πρωτ. Σταύρος Γοργοράπτης ευχαρίστησε όλους όσοι συνέβαλαν στη δημιουργία του Μουσείου, το οποίο θα φιλοξενεί τα κειμήλια της Ενορίας.
Εικόνα
Στην αντιφώνησή του ο Σεβ. Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ. Ευγένιος επήνεσε τον Εφημέριο και το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο για την φιλοκαλία και το ζήλο που επέδειξαν με στόχο τη διαφύλαξη και ανάδειξη των τεχνουργημάτων του Ορθόδοξου Πολιτισμού του τόπου μας και εξέφρασε την επιθυμία και την ευχή το εγχείρημα αυτό να βρει και άλλους μιμητές.
Εικόνα
Ο Επίσκοπός μας προσέφερε στον π. Σταύρο επιστήθιο Σταυρό, ως αντίδωρο για το έργο και τους κόπους του.
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
http://www.romfea.gr/oikoumeniko-patria ... 9-17-48-31

Re: Νέα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 13, 2015 9:56 pm
από ΜΑΝΩΛΗΣ
Εκδήλωση για τα 40 χρόνια Αρχιερωσύνης του Αρχιεπισκόπου Κρήτης Ειρηναίου
Εικόνα
Ἀπό τήν Πατριαρχική Ἀνώτατη Ἐκκλησιαστική Ἀκαδημία Κρήτης μέ ἀφορμή τή συμπλήρωση σαράντα ἐτῶν ἀρχιερωσύνης τοῦ Σεβ. Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης κ. κ. Εἰρηναίου, Προέδρου τῆς Ἱερᾶς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης (Φεβρουάριος 1975 – Φεβρουάριος 2015) διοργανώνει ἐπετειακή ἐκδήλωση τήν Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015 καί ὥρα 6.00 μ.μ. στήν αἴθουσα Τελετῶν τῆς Ἀκαδημίας, σύμφωνα μέ τό ἐπισυναπτόμενο πρόγραμμα.

Στήν ἐκδήλωση θά ὁμιλήσουν ὁ Πρόεδρος τῆς Πατριαρχικῆς Ἀκαδημίας Σεβ. Μητροπολίτης Ἀρκαλοχωρίου, Καστελλίου καί Βιάννου κ. Ἀνδρέας, Καθηγητής Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης, ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Κυδωνίας καί Ἀποκορώνου κ. Δαμασκηνός καί ὁ Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτης τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου κ. Μακάριος Γρινιεζάκης, Καθηγητής τῆς Πατριαρχικῆς Ἀκαδημίας καί Ἱεροκήρυκας τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Κρήτης. Τήν ἐκδήλωση θά πλαισιώσει ἡ Χορωδία τῆς Πατριαρχικῆς Ἀκαδημίας, ἡ ὁποία θά ἀποδώσει ἐκκλησιαστικούς ὕμνους καί παραδοσιακά τραγούδια.

Στό τέλος τῆς ἐκδήλωσης ὁ Σεβ. Πρόεδρος τῆς Πατριαρχικῆς Ἀκαδημίας κ. Ἀνδρέας ἐξ ὀνόματος τῆς Διοικούσας Ἐπιτροπῆς, τῶν Καθηγητῶν, τοῦ Διοικητικοῦ Προσωπικοῦ καί τῶν Φοιτητῶν θά ἐπιδώσει στόν Σεβ. Ἀρχιεπίσκοπο Κρήτης κ.κ. Εἰρηναῖο τήν Ἐπετηρίδα τῆς Πατριαρχικῆς Ἀκαδημίας, ἡ ὁποία φέτος εἶναι ἀφιερωμένη στό σεπτό πρόσωπό του σέ ἔνδειξη ἀγάπης, τιμῆς καί σεβασμοῦ.

Παρακαλοῦνται ὅσοι κληρικοί καί λαϊκοί ἐπιθυμοῦν καί μποροῦν νά μετέχουν στήν Ἐκδήλωση γιά νά τιμήσουν μέ τήν παρουσία τους τό Σεπτό πρόσωπο τοῦ τιμωμένου Σεβ. Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης κ.κ. Εἰρηναίου, τοῦ καί Ποιμενάρχου μας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΕΠΕΤΕΙΑΚΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΣ

ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

ΚΥΡΙΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ

ΕΠΙ ΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΤΑ ΕΤΩΝ ΑΡΧΙΕΡΩΣΥΝΗΣ

- Ἀνάγνωση Σεπτοῦ Πατριαρχικοῦ Γράμματος ὑπό τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ἀδριανουπόλεως κ. Ἀμφιλοχίου, ἐκ Προσώπου τῆς Α.Θ.Π. τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Κυρίου Κυρίου Βαρθολομαίου Α´.

- Χαιρετισμός ἐκ μέρους τῆς Ἱερᾶς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης ὑπό τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Λάμπης, Συβρίτου καί Σφακίων κ. Εἰρηναίου.

- Χαιρετισμοί Ἐπισήμων.

- Προσλαλιά – Παρουσίαση τοῦ Τόμου τῆς Ἐπετηρίδος ὑπό τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ἀρκαλοχωρίου, Καστελλίου καί Βιάννου κ. Ἀνδρέου, Καθηγητοῦ τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης, Προέδρου τῆς Πατριαρχικῆς Ἀνωτάτης Ἐκκλησιαστικῆς Ἀκαδημίας Κρήτης.

- Ὁμιλία ὑπό τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Κυδωνίας καί Ἀποκορώνου κ. Δαμασκηνοῦ μέ θέμα: «Οἱ ποιμαντικές ἀγωνίες τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης κ. Εἰρηναίου ὡς Μητροπολίτου Κυδωνίας καί Ἀποκορώνου (1975-2006)»

- Ὁμιλία ὑπό τοῦ Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτου τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου κ. Μακαρίου Γρινιεζάκη μέ θέμα: «Τό τοῖς ἔμπροσθεν ἐπεκτείνεσθαι - Ἡ πορεία καί τό ἔργο τοῦ Σεβ. Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης κ. Εἰρηναίου».

- Παρουσίαση ἐκκλησιαστικῶν ὕμνων καί παραδοσιακῶν τραγουδιῶν ἀπό τή Χορωδία τῆς Πατριαρχικῆς Ἀκαδημίας ὑπό τή διεύθυνση τῶν κ.κ. Ἀνδρέου Γιακουμάκη καί Ἀντωνίου Πλαΐτη.

- Επίδοση τοῦ Τόμου τῆς Ἐπετηρίδας στόν τιμώμενο Πρωθιεράρχη Σεβ. Ἀρχιεπίσκοπο Κρήτης κύριο κύριο Εἰρηναίο ἀπό τόν Πρόεδρο τῆς Πατριαρχικῆς Ἀκαδημίας Σεβ. Μητροπολίτη Ἀρκαλοχωρίου Καστελλίου καί Βιάννου κ. Ἀνδρέα, Καθηγητή τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης.

- Καταληκτήρια προσλαλιά τοῦ Σεβ. Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης κυρίου κυρίου Εἰρηναίου.

- Λήξη Τελετῆς – Μικρή Δεξίωση.
http://www.amen.gr/article20562

Re: Νέα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Φεβ 14, 2015 9:33 pm
από ΜΑΝΩΛΗΣ
Ενημέρωση από την Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης
Εικόνα
Από 16 έως 19 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθεί ο Τρίτος Κύκλος των Εκπαιδευτικών Σεμιναρίων Επιμόρφωσης και δια Βίου Εκπαίδευσης των Κληρικών της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης και των Ιερών Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Κρήτης, με θέμα «Εισαγωγή στο ιερό Μυστήριο της Εξομολογήσεως».

Το Πρόγραμμα αυτό της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης (ΟΑΚ) πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, στο πλαίσιο μιας συνεχούς προσπάθειας της Εκκλησίας για παροχή υψηλού επιπέδου επιμόρφωσης των κληρικών και των λαϊκών στελεχών της.

Το Σεμινάριο είναι πιστοποιημένο σύμφωνα με το «Σύστημα Πιστοποίησης Επιμόρφωσης» (ΦΕΚ 1592/30.9.2010).

Οι συμμετέχοντες στα Εκπαιδευτικά Προγράμματα, ύστερα από την υποχρεωτική παρακολούθηση και την κατάθεση εργασίας, λαμβάνουν Βεβαίωση Πιστοποίησης και μοριοδότηση με βάση το καθεστώς μοριοδότησης των Δημοσίων Υπαλλήλων.

Στο τρίτο παραπάνω Ιερατικό Σεμινάριο εισηγήσεις θα κάνουν ο Σεβ. Μητρ. Θερμοπυλών κ. Ιωάννης, ο Καθηγητής Θεολογικής Σχολής του Γκράτς κ. Γρηγόριος Λαρεντζάκης, ο π. Γεώργιος Δορμπαράκης, Καθηγητής-Συγγραφέας, ο π. Αλέξανδρος Καρυώτογλου, Σύμβουλος Θεολόγων, ο π. Χρύσανθος Παπαποστόλου, Συνεργάτης του Δικτύου του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την Ποιμαντική Διακονία στο Χώρο της Υγείας, οι π. Νήφων Βασιλάκης και π. Αυγουστίνος Μπαϊραχτάρης από την Πατριαρχική Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Κρήτης και ο Κων. Β. Ζορμπάς, Γενικός Διευθυντής της ΟΑΚ.

ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΤΗΣ ΟΑΚ «ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΚΑΤΑΛΛΑΓΗΣ»

Η πρώτη περίοδος του Περιοδικού «Διάλογοι Καταλλαγής» άρχισε τον Απρίλιο του 1986 και ολοκληρώθηκε μετά από 91 τεύχη το Δεκέμβριο του 2008.

Ακολούθησε η δεύτερη περίοδος, με την έκδοση ενός και μόνου τεύχους, αφιερωμένο στην επίσκεψη του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου στην ΟΑΚ και τη Συνέλευση της Ολομέλειας της Επιτροπής «Πίστις και Τάξις» του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών, το 2009.

Το πρώτο τεύχος της τρίτης περιόδου εκδίδεται πλέον ηλεκτρονικά και περιλαμβάνει το πρώτο εξάμηνο του 2014.

Το Περιοδικό από την αρχή της έκδοσής του περιγράφει τις δράσεις και τις δραστηριότητες της ΟΑΚ, μέσα από Συνέδρια, Σεμινάρια, κ.ά. εκδηλώσεις.

Στην ευλογία του ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος, Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΑΚ, σημειώνει ότι «η Εκκλησία, που βασικό μέλημά της είναι η καταλλαγή του ανθρώπου με το Θεό και τον πλησίον (Ρωμ.5:10) πορεύεται και αυτή προς τα έσχατα, αλλά με βασικό καθήκον να στηρίζει και να προάγει τον Διάλογο ανάμεσα στους ανθρώπους, μέσα από την αμοιβαία κατανόηση και εμπιστοσύνη…».

Η προβολή όλων των δράσεων της ΟΑΚ, τις οποίες μπορεί να διαβάσει ο αναγνώστης, επιβεβαιώνουν τη συνεχή πορεία της Εκκλησίας μέσα στον κόσμο.

Η Εκκλησία κομμάτι αυτού του κόσμου διαλέγεται μαζί του και, με τη βοήθεια του Θεού, ο διάλογος αυτός εμπλουτίζει τον άνθρωπο με δείκτες και κριτήρια ζωής, ώστε να μπορεί, είτε ως απλός πολίτης, είτε ως διανοούμενος, είτε ως δάσκαλος και επιστήμονας, είτε ως μαθητής να διακρίνει το αληθινό από το ψευδές, το μείζον από το έλασσον, το μέγιστο από το ευτελές.

Οι φίλοι αναγνώστες μπορούν να διαβάσουν το Περιοδικό στην ιστοσελίδα της ΟΑΚ, www.oac.gr, ή εάν το επιθυμούν μπορούν να ζητήσουν από τη Γραμματεία του Ιδρύματος να τους αποσταλεί ηλεκτρονικά.
http://romfea.gr/oikoumeniko-patriarxei ... 4-10-48-11

Re: Νέα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης

Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 16, 2015 4:26 pm
από ΜΑΝΩΛΗΣ
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Θεατρική Παράσταση «Άϊ-Γιάννης: Πρόδρομος Χριστού» (ΦΩΤΟ και VIDEO)
Εικόνα
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Κυριακής της Απόκρεω, 15ης Φεβρουαρίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Μασταμπά Ηρακλείου, η Θεατρική Παράσταση «Άϊ-Γιάννης: Πρόδρομος Χριστού», απο τη Θεατρική Ομάδα της Σύναξης Νέων και Φοιτητών της Ιεράς Μητροπόλεως Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου.
Εικόνα Εικόνα Εικόνα
Η Θεατρική Ομάδα, με την ευχή και την ευλογία του Σεβ. Μητροπολίτου Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ. Ευγενίου και την άοκνη προσπάθεια αλλά και το πηγαίο ταλέντο του κ. Γεωρίου Καλογεράκη, συντονιστή και υπεύθυνου της Ομάδας, παρουσίασε με εξαιρετική επιτυχία τη ζωή του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου και έδωσε επίκαιρα μηνύματα στους θεατές που κατέκλεισαν την αίθουσα.
Εικόνα Εικόνα
Εικόνα Εικόνα Εικόνα
Την εκδήλωση τίμησαν μέ τήν παρουσία τους ο Σεβ. Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ.κ. Ειρηναίος, ο Σεβ. Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ. Ευγένιος, ο Αντιδήμαρχος Ηρακλείου κ. Πέτρος Ινιωτάκης, ο Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων και Πρόεδρος του Παγκρητίου Συνδέσμου Θεολόγων κ. Γεώργιος Στριλιγκάς, οι οποίοι, απευθύνοντας κατάλληλο χαιρετισμό, τόνισαν τη σημασία της θεατρικής παράστασης, τήν ανάγκη αξιοποίησης των χαρισμάτων των ανθρώπων και μάλιστα των νέων και τήν πρόσκληση της Εκκλησίας πρός κάθε άνθρωπο να βρει την αξία του προσώπου και το χάρισμά του και να το μοιρασθεί με όλους «εν κοινωνίᾳ αγάπης».
Εικόνα Εικόνα Εικόνα
Εικόνα Εικόνα
Την εκδήλωση, τη οποία παρουσίασε ο Πανοσιολ. Αρχιμ. Πρόδρομος Ξενάκης, Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης, χαιρέτισε, επίσης, ο Αιδεσιμολ. π. Αντώνιος Φραγκιαδάκης, Προϊστάμενος του φιλοξενούντος Ιερού Ναού.
[youtube]xiEVrduSf4M[/youtube]
[youtube]meKUXsxovtE[/youtube]
[youtube]IbQhg3m-PHw[/youtube]
http://www.iak.gr/gr/1302086360/1305124 ... istou.html

Re: Νέα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης

Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 17, 2015 7:32 pm
από ΜΑΝΩΛΗΣ
Η Εκκλησία της Κρήτης αποκτά δική της...Πολεοδομία

Εικόνα

Γράφει ο Κ. Μπογδανίδης

Αυθαιρεσίες, ναοδομίες και κολπάκια με «χριστιανικές επαύλεις» τέλος! Και η Εκκλησία της Κρήτης αποκτά επισήμως πλέον τη δική της πολεοδομική υπηρεσία αφού δημοσιεύθηκε ο σχετικός νόμος με τον οποίο αποκαθίσταται η τάξη.

Με το ΦΕΚ 23/2015 που δημοσιεύθηκε πρόσφατα δημιουργείται και στην Εκκλησία της Κρήτης αντίστοιχο με την Εκκλησία της Ελλάδος Συμβούλιο Εκκλησιαστικής Αρχιτεκτονικής Κρήτης και Δωδεκανήσου (ΣΕΑΚΔ), αλλά και υπηρεσία δόμησης που θα είναι αρμόδια για όλες τις άδειες και τον έλεγχο ιερών ναών, εκκλησιών, παρεκκλησιών, ησυχαστηρίων ό,τι έχει σχέση με τα λατρευτικά και θρησκευτικά μας ήθη!

Το σημαντικό με την ίδρυση της ΣΕΑΚΔ και της υπηρεσίας δόμησης είναι ότι από τη μια αποκαθίσταται η τάξη αφού έγινε το ίδιο με την Εκκλησία της Ελλάδας, αλλά κυρίως κράτος και Εκκλησία δείχνουν ότι είναι αποφασισμένοι να βάλουν τάξη στο...χάος που επικρατούσε πριν και στο μεσοδιάστημα με τις ναοδομίες.

Ορισμένοι έξυπνοι ξεκινούσαν με τη δόμηση μικρών ναϊσκων για να χτίσουν βίλες!

«Λύνεται ένα πρόβλημα που αφορούσε τις εκκλησίες της Κρήτης και της Δωδεκανήσου, που ανήκουν στο πατριαρχείο καθώς είχε ιδρυθεί αντίστοιχη υπηρεσία στην εκκλησία της Ελλάδος» τόνισε ο πρωτοσύγγελος της Αρχιεπισκοπής Κρήτης Μεθόδιος Βερνιδάκης.

«Πήραμε το ΦΕΚ και θα ξεκινήσουμε την οργάνωση της υπηρεσίας» τόνισε ο πρωτοσύγκελος προσθέτοντας ότι θεωρεί πως δεν θα αλλάξει και κάτι με την αλλαγή της κυβέρνησης.

Το συμβούλιο

Σύμφωνα με το νόμο που εδώ και δύο χρόνια ψηνόταν το ΣΕΑΚΔ στεγάζεται στην Αρχιεπισκοπή Κρήτης και συγκροτείται από συγκεκριμένα στελέχη που είναι:

-Ο πρόεδρος που είναι κληρικός και δεν λαμβάνει καμία αντιμισθία ή καθηγητής Αρχιτεκτονικής σε πολυτεχνική σχολή κατά προτίμηση στο Πολυτεχνείο Κρήτης.

-Αρχιτέκτονας υπάλληλος του ΥΠΕΚΑ που ορίζεται από τον υπουργό

-Αρχιτέκτονας εκπρόσωπος του ΤΕΕ

-Αρχιτέκτονας μηχανικός μέλος ΔΕΠ ΑΕΙ

-Αρχιτέκτονας υπάλληλος του υπουργείου Πολιτισμού

Στο ΣΕΑΔΚ επίσης συμμετέχουν:

Ένας πολιτικός μηχανικός και ανάλογα με τα θέματα ένας αγιογράφος.

Ο πρόεδρος και τα μελη ορίζονται για διετή θητεία και πρέπει να εγκριθούν και από τη Συνοδο του Πατριαρχείου.

Η υπηρεσία δόμησης

Στην Εκκλησία της Κρήτης και τις μητροπόλεις της Δωδεκανήσου συστήνεται υπηρεσία δόμησης η οποία ασκεί τις αρμοδιότητες που έχουν οι αντίστοιχες υπηρεσίες του υπουργείου.

Η υπηρεσία αποτελείται από τμήμα έκδοσης αδειών δόμησης και τμήμα αυθαιρέτων που στελεχώνονται από ένα κληρικό ως προϊστάμενο που τον ορίζει η Ιερά Συνοδος, ένα υπάλληλο αρχιτέκτονα μηχανικό με δυνατότητα πρόσληψης και δεύτερου- οι προσλήψεις γίνονται μετά από απόφαση της Συνόδου.

Επίσης προβλέπεται και γραμματέας κληρικός ή λαϊκός ενώ για υποβοήθηση του έργου μπορεί να ανατίθεται υπηρεσία και σε ελεύθερους επαγγελματίες.

Με βάση το νέο νόμο οι αρμοδιότητες της υπηρεσίας δόμησης και του τμήματος έκδοσης αδειών δόμησης:

• Τα Μητροπολιτικά Οικήματα, ένα για κάθε Εκκλησιαστική Επαρχία.

• Τους Ιερούς Ναούς των Ενοριών και των προσκτισμάτων τους, που ανήκουν αποκλειστικά και μόνο σε Εκκλησιαστικά Νομικά

Πρόσωπα του Ν. 4149/1961 (Φ.Ε.Κ. 41/Α΄/16.3.1961), όπως αυτός τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε εκτενέστερα, τις Ιερές Μητροπόλεις Δωδεκανήσου και την Πατριαρχική Εξαρχία της Πάτμου.

•Τις Ιερές Μονές και τα Ιερά Μετόχιά τους, της κανονικής δικαιοδοσίας της Εκκλησίας της Κρήτης, των Ιερών Μητροπόλεων Δωδεκανήσου και της Πατριαρχικής Εξαρχίας της Πάτμου, ειδικά δε σε ό,τι αφορά τον περίβολό τους και σε ό,τι περικλείεται εντός αυτού και εξυπηρετεί την κοινοβιακή και μοναστηριακή ζωή.

•Τις Ιερές Πατριαρχικές και Σταυροπηγιακές Μονές και τα Μετόχιά τους, των οποίων η αίτηση περί έκδοσης άδειας δομήσεως πρέπει να συνοδεύεται εκτός των άλλων και από την έγκριση της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

•Το τμήμα έκδοσης αδειών δόμησης της Υ.ΔΟΜ.Κ.Δ. εκδίδει την «άδεια δόμησης» για κάθε οικοδομική εργασία, η οποία αφορά:

•Τα Μητροπολιτικά Οικήματα ένα (1) για κάθε Εκκλησιαστική Επαρχία της Εκκλησίας της Κρήτης και των Ιερών Μητροπόλεων Δωδεκανήσου, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες για Επισκοπικό Παρεκκλήσιο, χώρο διαμονής του αρχιερέως χώρους φιλοξενίας, γραφεία διοίκησης και επιπλέον στο ίδιο οίκημα χώρους εκδηλώσεων, κοινωνικών, ποιμαντικών, πολιτιστικών, εκπαιδευτικών, φιλανθρωπικών δραστηριοτήτων, χώρους κατηχήσεως, βιβλιοθήκης, μαγειρείων, Η/Μ εγκαταστάσεων, στεγασμένων χώρων στάθμευσης καθώς και βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, αρχεία κ.λπ.).

• Τους Ιερούς Ναούς των Ενοριών και τα προσκτίσματά τους, όπως αναφέρονται στην παρ. 1.β., του παρόντος άρθρου.

Ως πρόσκτισμα νοείται κάθε οικοδόμημα, το οποίο αποτελεί ενι-αίο με τον Ιερό Ναό αρχιτεκτονικό σύνολο και η χρήση του οποίου εξυπηρετεί τον Ιερό Ναό (ως λ.χ. κωδωνοστάσιο, πρεσβυτέριο, πνευματικό ή πολιτιστικό κέντρο, βιβλιοθήκη, γραφεία, χώροι κατήχησης, φιλανθρωπικών και προνοιακών δομών, μαγειρείων, εστίασης, άθλησης, εκπαιδευτικών, επιμορφωτικών δραστηριοτήτων, αποθηκών, υγιεινής, Η/Μ εγκαταστάσεων και στεγασμένων χώρων στάθμευσης).

• Στις Ιερές Μονές και στα ανήκοντα σε αυτές Μετόχια, τον περίβολο και ό.τι περικλείεται μέσα σε αυτόν και εξυπηρετεί την κοινοβιακή και μοναστηριακή ζωή.

• Στα Ησυχαστήρια, τα οποία υπάγονται και εποπτεύονται από τα οικεία εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα, τον περίβολο αυτών και ό,τι περικλείεται μέσα σε αυτόν που εξυπηρετεί την ησυχαστική ζωή.

Εικόνα

http://www.romfea.gr/oikoumeniko-patria ... 7-11-32-27

Re: Νέα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης

Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 18, 2015 4:38 pm
από ΜΑΝΩΛΗΣ
Εκδήλωση - Ομιλία από τον διεθνούς φήμης κ. Νικόλαο Λυγερό με θέμα «ΤΟ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ»

Εικόνα

Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2015, ώρα 18:00
ΙΕΡΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΚΡΗΤΗΣ

Ιερός Ενοριακός Ναός

ΓΕΝΕΣΙΟΥ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

ΜΠΕΝΤΕΒΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Αίθουσα διαλέξεων Ιερού Ναού Γενεσίου Θεοτόκου Μπεντεβή

Ηράκλειο Κρήτη

Πηγή

Re: Νέα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 19, 2015 6:49 pm
από ΜΑΝΩΛΗΣ
«Ἡ θέση τοῦ Κοινωνικοῦ στὴ θεία Λειτουργία» του Αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβυτέρου του Οικουμενικού Θρόνου Γεωργίου Λαδουκάκη.

Εικόνα

February 19, 2015

Κοινωνικὸν ὀνομάζεται ὁ ψαλμικὸς ὕμνος ὁ ὁποῖος συνοδεύει τὴ μετάδοση τῆς θείας Κοινωνίας στὸν Κλῆρο καὶ τὸν λαό. Φαίνεται ὅτι κατ’ ἀρχὰς ἡ μετάδοση τῆς θείας Κοινωνίας γινόταν χωρὶς συνοδία ὕμνου. Πολὺ νωρὶς ὅμως κρίθηκε σκόπιμο, νὰ τὴ συνοδεύει καὶ κάποιος ψαλμός, ποὺ θεωροῦνταν ἁρμοδιότερος καὶ καταλληλότερος γιὰ τὴ θεία κοινωνία. Ἔτσι γύρω στὸν Δ' αἰώνα ἀπαντοῦν οἱ πρῶτες μαρτυρίες «περὶ εἰσαγωγῆς εἰς τὴν θείαν λατρείαν τοῦ κοινωνικοῦ», ποὺ ταυτιζόταν πάντοτε μὲ τὸν 33ο ψαλμό: «Εὐλογήσω τὸν Κύριον ἐν παντὶ καιρῷ...».

Ὁ ψαλμὸς αὐτὸς ψαλλόταν ἀπὸ τὸν Ψάλτη, ἐνῶ συγχρόνως ὁ λαὸς ἔψαλλε τὸν στίχο· «Γεύσασθε καὶ ἴδετε...» ἢ τό· «Ἀλλη­λούϊα», ἦταν δὲ ἀρκετὰ ἐκτενής, ὥστε νὰ καλύπτει τὸν χρόνο τῆς κοινωνίας τοῦ Κλήρου καὶ τοῦ λαοῦ. Ἂν πάλι αὐτὴ παρατεινόταν γιὰ μακρότερο χρονικὸ διάστημα, προσθέτοντα καὶ ἄλλοι εὐχαριστιακοὶ ψαλμοί, ὅπως μποροῦμε νὰ ἀντιληφθοῦμε ἀπὸ τὴ λειτουργία τοῦ Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου, ὅπου πλὴν τοῦ 33ου μαρτυροῦνται ὡς ψαλμοὶ κοινωνικοῦ καὶ οἱ 22ος· «Κύριος ποιμαίνει με...», 144ος· «Ὑψώσω σε, ὁ Θεός μου...» καὶ 116ος· «Αἰνεῖτε τὸν Κύριον πάντα τὰ ἔθνη...».

Ὅταν ἀργότερα τὸ δικαίωμα «τοῦ ψάλλειν ἐπ’ ἐκκλησίαις» περιορίσθηκε μόνο στὸν χορὸ τῶν Ψαλτῶν καὶ ἡ συμμετοχὴ τοῦ λαοῦ μειώθηκε στὸ ἐλάχιστο, ἔγινε δυνατὴ ἡ εἰσαγωγὴ μεγαλύτερης ποικιλίας ὡς πρὸς τὴν ἐκλογὴ καὶ τὴν ψαλμωδία τοῦ κοινωνικοῦ. Στὴν Ἀνα­τολὴ καὶ στὴ Δύση ἄρχισε σιγὰ σιγὰ ἡ ἀντικατάσταση τοῦ 33ου ψαλμοῦ μὲ περισσότερους ψαλμούς, ποὺ λαμβάνονταν κατὰ σειρὰ ἀπὸ τὸ Ψαλτήριο, εἴτε κατ’ ἐπιλογή.

Ἔτσι στὴ Ρώμη κατὰ τὴν περίοδο τῆς Τεσσαρακοστῆς ψάλλονταν ὡς κοινωνικά, οἱ ψαλμοὶ 1ος ἕως καὶ 26ος. Στὴν Ἀνατολὴ προτιμοῦνταν ψαλμοί, τῶν ὁποίων στίχοι ἢ καὶ κάποιες λέξεις θεωροῦνταν ὅτι ἀναφέρονται στὴ θεία Κοινωνία, τὴν ἑορτὴ ἢ τὴν ἰδιότητα τοῦ Ἁγίου, τοῦ ὁποίου ἡ μνήμη ἑορταζόταν.

Ἀφ’ ἑτέρου μὲ τὸν ἀποκλεισμὸ τοῦ λαοῦ ἀπὸ τὴν ψαλ­μωδία ὑπῆρξε δυνατὴ ἡ ἐκτέλεση συνθετότερων μελω­διῶν, πράγμα τὸ ὁποῖο εἶχε ὡς ἀποτέλεσμα τὴ βαθμιαία ἐλάττωση τοῦ ἀριθμοῦ τῶν στίχων μέχρι καὶ τοῦ περιορισμοῦ τους σὲ μόνο ἕνα καὶ σπουδαιότερο στίχο ἢ καὶ σὲ κάποιο ἡμιστίχιο, στὸ ἀρχικὸ δηλαδὴ ἐφύμνιο ἢ στὸν πρὸς τὴν ἑορτή ἢ τὸν Ἅγιο προσαρμοζόμενο στίχο. Ἔτσι ἔχομε σήμερα κοινωνικὰ ποὺ ἀποτελοῦνται ἀπὸ μιὰ ψαλμι­κὴ φράση, ὅπως εἶναι τό· «Εἰς μνημόσυνον αἰώνιον ἔσται δίκαιος» τοῦ Προδρόμου, «Εἰς πᾶσαν τὴν γῆν ἐξῆλθεν ὁ φθόγγος αὐτῶν...» τῶν Ἀποστόλων, «Ἐπεφάνη ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ...» τῶν Θεοφανείων, «Ἀνέβη ὁ Θεὸς ἐν ἀλαλαγμῷ...» τῆς Ἀναλήψεως κλπ. Ἄλλα πάλι ἀποτελοῦν λείψανα παλαιῶν κοινωνικῶν ὅπως τό· «Γεύσασθε καὶ ἴδετε...» τῶν Προηγιασμένων, «Ποτήριον σωτηρίου λήψομαι...» τῶν Θεομητορικῶν ἑορτῶν, «Αἰνεῖτε τὸν Κύριον ἐκ τῶν οὐρανῶν...» τῶν Κυριακῶν κτλ.

Ὅλα τὰ κοινωνικὰ ἔχουν ληφθεῖ ἀπὸ τοὺς Ψαλμοὺς πλὴν ἐλαχίστων ἐξαιρέσεων ποὺ ἔχουν ληφθεῖ ἀπὸ ἄλλα βιβλία τῆς Ἁγίας Γραφῆς, ὅπως· «Ὁ τρώγων μου τὴν σάρκα...» τῆς Μεσοπεντηκοστῆς ἢ ἀποτελοῦν ἐκκλησιαστικὲς συνθέσεις, ὅπως τό· «Ἐξηγέρθη ὡς ὁ ὑπνῶν Κύριος...» τοῦ Μεγάλου Σαββάτου, καὶ τό· «Σῶμα Χριστοῦ μεταλάβετε...» τοῦ Πάσχα, ἐνῶ ἕνα εἶναι ὁλόκληρο τροπάριο· «Τοῦ δείπνου σου τοῦ μυστι­κοῦ...» τῆς Μεγάλης Πέμπτης.

Τέλος καὶ νέος παράγοντας ἐπέδρασε στὴ διαμόρφωση τῶν κοινωνικῶν· ἡ ἐλάττωση τοῦ ἀριθμοῦ τῶν προσερχομένων στὴ θεία κοινωνία πιστῶν. Αὐτὸ συντέλεσε στὴ μὲν Δύση στὴ μετάθεση του μετὰ τὴ θεία κοινωνία, ἐνῶ στὴν Ἀνατολὴ στὸν περιορισμὸ του μόνο στὴν κοινωνία τῶν Ἱερέων, δηλαδὴ ἐκεῖ μὲν ὁ ἀρχικὸς σκοπὸς καὶ ὁ προορισμὸς του λησμονήθηκε ἐντελῶς, ἐνῶ ἐδῶ περιορίστηκε στὸ μισό.

Ποιά ὅμως εἶναι ἡ θέση τοῦ κοινωνικοῦ στὴ θεία Λειτουργία; Μετὰ τὴν ἐκφώνηση τοῦ Διακόνου· «Πρόσσχωμεν», θέλει μὲ αὐτὸ νὰ ἀφυπνίσει τὴν προσοχὴ τοῦ λα­οῦ στὴν ἐπικείμενη πρόσκληση ἀπὸ τὸν τελετουργὸ γιὰ τὴ θεία κοινωνία· «Τὰ Ἅγια τοῖς ἁγίοις» ἢ στὴ θεία Λειτουργία τῶν προηγιασμένων Δώρων· «Τὰ προηγιασμένα Ἅγια τοῖς ἁγίοις» καὶ ἀποκριθεῖ ὁ λαὸς μέσω τοῦ δεξιοῦ Χοροῦ· «Εἷς Ἅγιος, εἷς Κύριος...», ἐνῶ ὁ ἀριστερὸς Χορὸς ψάλλει τὸ κοινωνικό.

Τὰ κοινωνικὰ ψάλλονται «εἰς ἀργὸν παπαδικὸν μέλος», εἶναι δὲ αὐτὰ τὰ ἑξῆς:

Γιὰ τὴν Κυριακή, ἀφιερωμένη στὴν ἀνάσταση τοῦ Κυρίου, τὸ ἡμιστίχιο· «Αἰνεῖτε τὸν Κύριον ἐκ τῶν οὐρανῶν» (ψαλ. 148ος στ.1ος) Ἀλληλούϊα.

Γιὰ τὴ Δευτέρα, ἀφιερωμένη στὴ μνήμη τῶν Ἀσωμάτων Δυνάμεων, ὁ στίχος· «Ὁ ποιῶν τοὺς Ἀγγέλους αὐτοῦ πνεύματα καὶ τοὺς λειτουργοὺς αὐτοῦ πυρὸς φλόγα» (ψ. 103, 4) Ἀλληλούϊα.

Γιὰ τὴν Τρίτη, ἀφιερωμένη στὸν τίμιο Πρόδρομο, τὸ ἡμιστίχιο· «Εἰς μνημόσυνον αἰώνιον ἔσται δίκαιος» (ψ. 111, 6β΄) Ἀλληλούϊα.

Γιὰ τὴν Τετάρτη, ἀφιερωμένη στὴ μνήμη τῆς Θεοτόκου, ὁ στίχος· «Ποτήριον σωτηρίου λήψομαι καὶ τὸ ὄνομα Κυρίου ἐπικαλέσομαι» (ψ. 115, 4) Ἀλληλούϊα.

Γιὰ τὴν Πέμπτη, ἀφιερωμένη στοὺς Ἀποστόλους, ὁ στίχος· «Εἰς πᾶσαν τὴν γῆν ἐξῆλθεν ὁ φθόγγος αὐτῶν καὶ εἰς τὰ πέρατα τῆς οἰκουμένης τὰ ρήματα αὐτῶν» (ψ. 18, 5) Ἀλληλούϊα.

Γιὰ τὴν Παρασκευή, σὲ ἀνάμνηση τοῦ σταυρικοῦ θανάτου τοῦ Κυρίου, ἡ σύμφωνη μὲ τὸ πνεῦμα τοῦ στίχου 12 τοῦ 73ου ψαλμοῦ συντεταγμένη ἐλεύθερη ποιητικὴ σύνθεση· «Σωτηρίαν εἰργάσω ἐν μέσῳ τῆς γῆς, Χριστὲ ὁ Θεός», καὶ τὸ ἡμιστίχιο· «Ἐσημειώθη ἐφ’ ἡμᾶς τὸ φῶς τοῦ προσώπου σου, Κύριε» (ψ. 4, 7) Ἀλληλούϊα.

Γιὰ τὸ Σάββατο, ἀφιερωμένο στὴ μνήμη «πάντων τῶν Ἁγίων καὶ τῶν ἀπ’ αἰῶνος κοιμηθέντων εὐσεβῶς», τὰ ἡμιστίχια· «Μακάριοι, οὓς ἐξελέξω καὶ προσελάβου, Κύριε· καὶ τὸ μνημόσυνον αὐτῶν εἰς γενεὰν καὶ γενεὰν» (ψ. 64, 4 καὶ 101, 13) Ἀλληλούϊα καὶ ὁ στίχος· «Ἀγαλλιᾶσθε, δίκαιοι, ἐν Κυρίῳ, τοῖς εὐθέσι πρέπει αἴνεσις» (ψ. 32, 1) Ἀλληλούϊα.

Γιὰ τὶς ἑορτὲς καὶ μνῆμες Ἁγίων:

Τῶν Χριστουγέννων (Δεκ. κε'), τὴν πρώτη μεθέορτη ἡμέρα τους (Δεκ. κστ') καὶ τὴν ἡμέρα τῆς ἀποδόσεως τους (Δεκ. λα') τὸ ἡμιστίχιο· «Λύτρωσιν ἀπέστειλε Κύριος τῷ λαῷ αὐτοῦ» (ψ. 110, 9) Ἀλληλούϊα. Τὴν παραμονή τους (Δεκ. κδ'), ἐὰν μὲν τύχει αὐτὴ Σάββατο· «Μακάριοι, οὓς ἐξελέξω...», ἂν ὅμως τύχει ἄλλη ἡμέρα· «Αἰνεῖτε τὸν Κύριον...».

Τῶν Φώτων (Ἰαν. στ΄) καὶ τὴν ἡμέρα τῆς ἀποδόσεως τους (Ἰαν. ιδ') ὁ καινοδιαθηκικὸς στίχος· «Ἐπεφάνη ἡ χά­ρις τοῦ Θεοῦ ἡ σωτήριος πᾶσιν ἀνθρώποις» (Τίτ. γ΄, 11) Ἀλληλούϊα.

Τῆς Μεταμορφώσεως (Αὐγ. στ') καὶ τὴν ἡμέρα τῆς ἀποδόσεως της (Αὐγ. ιγ') τὰ ἡμιστίχια· «Ἐν τῷ φωτὶ τῆς δόξης τοῦ προσώπου σου, Κύριε, πορευσόμεθα καὶ ἐν τῷ ὀνόματί σου ἀγαλλιασόμεθα εἰς τὸν αἰῶνα» (ψ. 88, 16β΄ – 17α΄) Ἀλληλούϊα.

Τοῦ Γενεσίου τῆς Θεοτόκου (Σεπτ. η΄), τῶν Εἰσοδίων (Νοεμ. κα'), τῆς Ὑπαπαντῆς (Φεβ. β'), τῆς Κοιμήσεως (Αὐγ. ιε') καὶ στὶς ἡμέρες τῆς ἀποδόσεως τους (Σεπτ. ιβ', Νοεμ. κε΄, Φεβ. θ', Αὐγ. κγ') ὅπως καὶ τὸ Σάββατο τοῦ Ἀκαθίστου, ἐὰν δὲν συμπέσει ἡ ἑορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ, ὁ στίχος· «Ποτήριον σωτηρίου...».

Τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου (Μαρτ. κε΄) ὁ στίχος· «Ἐξελέξατο Κύριος τὴν Σιών· ᾑρετίσατο αὐτὴν εἰς κατοι­κίαν ἑαυτῷ» (ψ. 131, 13) Ἀλληλούϊα.

Τῆς Ὑψώσεως τοῦ τιμίου Σταυροῦ (Σεπτ. ιδ'), στὴν ἀπόδοση της (Σεπτ. κα'), ὅπως καὶ τὴν Κυριακὴ τῆς Σταυροπροσκυνήσεως (Γ΄ Κυρ. τῶν νηστειῶν), ἐὰν δὲν συμπέσει ἡ ἑορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ, τὸ ἡμιστίχιο· «Ἐσημειώθη ἐφ’ ἡμᾶς...».

Στὴ σύναξη τῶν Ἀρχιστρατήγων Μιχαὴλ καὶ Γαβριὴλ (Νοεμ. η'), ὁ στίχος· «Ὁ ποιῶν τοὺς Ἀγγέλους...».

Τῆς Ἰνδίκτου, δηλ. τοῦ νέου ἐκκλησιαστικοῦ ἔτους (Σεπτ. α') ὁ στίχος· «Εὐλόγησον τὸν στέφανον τοῦ ἐνιαυτοῦ τῆς χρηστότητός σου, Κύριε» (ψ. 64, 12) Ἀλληλούϊα.

Τοῦ Προδρόμου (Ἰαν. ζ', ’Ιουν. κδ', ἐὰν τὸ Γενέσιον αὐτοῦ δὲν τύχει τὴν Κυριακὴ ἢ τὴ Δευτέρα τῆς Πεντη­κοστῆς ἢ τὴν Κυριακὴ τῶν ἁγίων Πάντων καὶ Αὐγ. κθ'), τὸ ἡμιστίχιο· «Εἰς μνημόσυνον αἰώνιον...».

Τῶν ἀποστόλων Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου (Σεπτ. κστ΄), Λουκᾶ (Ὀκτ. ιη'), Ματθαίου (Νοεμ. ιστ'), Ἀνδρέου (Νοεμ. λ'), Πέτρου καὶ Παύλου (Ἰουν. κθ'), τῶν ιβ' (Ἰουν. λ') καὶ τῶν τριῶν Ἱεραρχῶν (Ἰαν. λ') ὁ στίχος· «Εἰς πᾶσαν τὴν γῆν...».

Τὰ κοινωνικὰ αὐτὰ ψάλλονται ὁποιαδήποτε ἡμέρα τύχει ἡ ἑορτὴ ἢ ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου, ἐνῶ παραλείπεται τὸ κοινωνικὸ τῆς ἡμέρας ἀκόμη καὶ τῆς ἴδιας τῆς Κυριακῆς.

Γιὰ τὶς θεῖες Λειτουργίες τῶν προηγιασμένων Δώρων, ἐὰν στὸν Ὄρθρο ψάλθηκε Ἀλληλούϊα, τὸ ἡμιστίχιο· «Γεύσασθε καὶ ἴδετε, ὅτι χρηστὸς ὁ Κύριος» (ψ. 33, 9) Ἀλληλούϊα.

Γιὰ τὸ Σάββατο τοῦ Λαζάρου, τὸ ἡμιστίχιο· «Ἐκ στό­ματος νηπίων καὶ θηλαζόντων κατηρτίσω αἶνον» (ψ. 8, 3) Ἀλληλούϊα.

Γιὰ τὴν Κυριακὴ τῶν Βαΐων, τὸ ἡμιστίχιο· «Εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου» (ψ. 117, 26α΄) Ἀλληλούϊα.

Γιὰ τὴν Μεγ. Πέμπτη, τὸ τροπάριο· «Τοῦ δείπνου σου τοῦ μυστικοῦ...».

Γιὰ τὸ Μέγα Σάββατο, τὸ ἡμιστίχιο· «Ἐξηγέρθη ὡς ὁ ὑπνῶν, Κύριος» (ψ. 77, 65α΄) μαζὶ μὲ τὴν ἐλεύθερη ποιητικὴ σύνθεση· «καὶ ἀνέστη σῴζων ἡμᾶς» Ἀλληλούϊα.

Γιὰ τὸ Πάσχα καὶ τὶς μεθέορτες ἡμέρες μέχρι καὶ τὴν ἀπό­δοσή του ἐκτὸς ἀπὸ τὴν Κυριακὴ τοῦ Ἀντίπασχα, τὸ Σάββατο τῆς ἴδιας ἑβδομάδας, τὴν ἑορτὴ τῆς Μεσοπεντηκοστῆς καὶ τὴν ἀπόδοσής της, ἡ ἐλεύθερη ποιητικὴ σύνθεση· «Σῶμα Χριστοῦ μεταλάβετε, πηγῆς ἀθανάτου γεύσασθε», χωρὶς ὅμως τὸ Ἀλληλούϊα.

Γιὰ τὴν Κυριακὴ τοῦ Ἀντίπασχα καὶ γιὰ τὸ Σάββατο τῆς ἀποδόσεώς της, ὁ στίχος· «Ἐπαίνει, Ἱερουσαλήμ, τὸν Κύριον, αἴνει τὸν Θεόν σου, Σιών» (ψ. 147, 1) Ἀλληλούϊα.

Γιὰ τὴν ἑορτὴ τῆς Μεσοπεντηκοστῆς καὶ τὴν ἀπόδοσή της, ὁ καινοδιαθηκικὸς στίχος· «Ὁ τρώγων μου τὴν σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἐν ἐμοὶ μένει, κἀγὼ ἐν αὐτῷ» (Ἰω. στ', 56), συμπληρωμένος μὲ τὴ φράση· «εἶπεν (ἢ λέγει) ὁ Κύριος».

Γιὰ τὴν ἑορτὴ τῆς Ἀναλήψεως καὶ τὴν ἀπόδοσή της, ὁ στίχος· «Ἀνέβη ὁ Θεὸς ἐν ἀλαλαγμῷ, Κύριος ἐν φωνῇ σάλπιγγος» (ψ. 46, 6) Ἀλληλούϊα.

Γιὰ τὴν Κυριακὴ τῆς Πεντηκοστῆς καὶ τὴν ἀπόδοσή της, τὸ ἡμιστίχιο· «Τὸ πνεῦμά σου τὸ ἀγαθὸν ὁδηγήσει με ἐν γῇ εὐθείᾳ» (ψ. 142, 20» Ἀλληλούϊα.

Γιὰ τὴν ἑορτὴ τοῦ ἁγίου Πνεύματος, τὸ ἡμιστίχιο· «Τὸ πνεῦμά σου τὸ ἅγιον μὴ ἀντανέλῃς ἀφ’ ἡμῶν» (ψ. 50, 13β΄) συμπληρωμένο μὲ τό· «δεόμεθα, φιλάνθρωπε» Ἀλληλούϊα.

Γιὰ τὴν ἑορτὴ τῶν ἁγ. Πάντων, ὁ στίχος· «Ἀγαλλιᾶσθε, δίκαιοι, ἐν Κυρίῳ...».

Γιὰ τὶς θεῖες λειτουργίες τῶν καθημερινῶν, στὴ μνήμη Ἁγίου ποὺ ἔχει μεγάλη Δοξολογία, ψάλλονται τὰ ἑξῆς κοι­νωνικά: στοὺς Ἀσωμάτους· «Ὁ ποιῶν τοὺς Ἀγγέλους αὐτοῦ πνεύματα...», στοὺς Ἀποστόλους καὶ Ἰσαποστόλους (Κων/νο καὶ Ἑλένη)· «Εἰς πᾶσαν τὴν γῆν...», στοὺς Προφῆτες καὶ Δικαίους· «Ἀγαλλιᾶσθε δίκαιοι...», σὲ Μάρτυρες, Ἱερομάρτυ­ρες, Ἱεράρχες καὶ Ὁσίους, ἄνδρες καὶ γυναῖκες· «Εἰς μνημόσυνον αἰώνιον...», στὴν ἑορτὴ τῆς Περιτομῆς· «Αἰνεῖτε...», σὲ Ἐγκαίνια, ὁ στίχος· «Κύριε, ἠγάπησα εὐπρέπειαν οἴκου σου καὶ τόπον σκηνώματος δόξης σου» (ψ. 25, 8) Ἀλληλούϊα.

Ἡ ὥρα τοῦ κοινωνικοῦ εἶναι ἡ ὥρα τῆς γαλή­νης. Ἡ ὥρα ποὺ θὰ γευθοῦν ἐντὸς τοῦ ἁγίου Βήματος οἱ λειτουργοῦντες τὸ ἄχραντο Σῶμα καὶ τὸ τίμιο Αἷμα τοῦ Κυρίου μας, πάνω στὴν ἁγία Τράπεζα. Εἶναι ἡ ὥρα ποὺ προετοιμάζονται οἱ πιστοί, γιατὶ σὲ λίγο θὰ κληθοῦν νὰ κοινωνήσουν, ἑπομένως δὲν πρέπει νὰ διακόπτεται τὸ κοινωνικὸ ἀφοῦ πεῖ ὁ Ἱερέας· «Μετὰ φόβου Θεοῦ πίστεως...», ἀλλὰ πρέπει νὰ συνεχίζεται ἀπὸ τὸν ἀριστερὸ Χορό, μέχρι νὰ κοινωνήσει καὶ ὁ τελευταῖος πιστὸς.

Ἡ ἁγία καὶ ἱερὰ Σύνοδος τοῦ Οἰκ. Π/χείου πρὶν ἀπὸ μιὰ τριετία ἀποφάσισε ὅτι πρέπει νὰ συνεχίζεται καὶ κατὰ τὴν ὥρα τῆς θ. Μεταλήψεως τῶν πιστῶν τὸ κατὰ τὴν παράδοση κοινωνικὸ καὶ ὄχι νὰ ψάλλεται· «Τοῦ δείπνου σου τοῦ μυστικοῦ...», δηλ. τὸ κοινωνικὸ τῆς Μ. Πέμπτης τὸ ὁποῖο ἐπικράτησε κατὰ τὸν προηγούμενο αἰῶνα.

Πολὺ συχνὰ ὅμως σήμερα καὶ μάλιστα στὶς μεγάλες πόλεις, παρατηρεῖται τὸ φαινόμενο στοὺς περισσοτέρους ἱεροὺς ναοὺς κατὰ τὴ θεία Λειτουργία νὰ ψάλλονται στὸ τέλος ἀντὶ τοῦ καθιερωμένου ἀπὸ τὸ Τυπικὸ κοινωνικοῦ τῆς ἡμέρας διάφοροι ἄλλοι ὕμνοι ἢ Ψαλμοί, Παρακλητικὸς Κανὼν, Κανὼν μικροῦ Ἁγιασμοῦ, Πολυέλεοι, κρατήματα, τό· «Ἁγνὴ Παρθένε...» τοῦ ἁγίου Νεκταρίου, ἄγνωστο γιατὶ - ἴσως ἐξ αἰτίας ἀμηχανίας τοῦ Ψάλτη, ἢ ὡς δῆθεν ἄκουσμα ὡραιότερο - καὶ ἔτσι καταργήθηκε σχεδὸν τελείως τὸ κοινωνικό.

Τὸ ἐπισφράγισμα τῆς θείας Λειτουργίας εἶναι τὸ κοινωνικό. Πρέπει νὰ ἐπανέλθει καὶ πάλι ἡ παλαιὰ τάξη καὶ παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, καθότι τὸ κοινωνικὸ, τὸ ὁποῖο δίδει τὴν ἀπαραίτητη κατάνυξη στὸ τέλος τῆς θείας Λειτουργίας, εἶναι τὸ ἀντίβαρο τοῦ Χερουβικοῦ μὲ τὸ ὁποῖο καὶ ὁ ἀριστερὸς Ψάλτης παρουσιάζει τὸ μουσικό του "ταλέντο" μὲ τὸ ὁποῖο ὑμνεῖ καὶ δοξολογεῖ τὸν Θεό.

Στὸν Πατριαρχικὸ ναὸ τοῦ ἁγίου Γεωργίου στὸ Φανάρι, ποτὲ δὲν ψάλλουν τὴν ὥρα αὐτὴ τοῦ κοινωνικοῦ Ψαλμοὺς ἢ Πολυελέους ἢ καλλοφωνικοὺς εἱρμοὺς ἢ τρίσημους ῥυθμούς, κήρυγμα ἢ ὅ,τιδήποτε ἄλλο. "Εἰρήσθω ἐν παρόδῳ" ὅτι τὸ κή­ρυγμα γίνεται μετὰ τὸ Εὐαγγελικὸ ἀνάγνωσμα σύμφωνα μὲ τὴν τάξη.

Στὸ τὸ σημεῖο αὐτὸ πρέπει νὰ θυμηθοῦμε, ὅπως ἀναφέρει ὁ πατὴρ Σεραφεὶμ Φαράσογλου, τὸν ἀείμνηστο ἄρχοντα Λαμπαδάριο Θρασύβουλο Στανίτσα, ποὺ ὡς γνωστὸν διέπρεψε ὡς Λαμπαδάριος τοῦ πάνσεπτου Πατριαρχικοῦ ναοῦ. "Ἀνεπανάληπτος· ἄφησεν ἐποχὴ μὲ τὰ κοινω­νικά του, μὲ τὴ γλυκιὰ φωνή του, μ’ ἐκεῖνα τὰ "ἐκ τῶν οὐρανῶν", ποὺ δὲν ἤθελες νὰ τελειώσει, καὶ ποὺ συνέχισεν ὁ διάδοχος καὶ μαθητής του, μελιστάλακτος κι’ αὐτός, Βασίλειος ’Εμμανουηλίδης.

Καὶ μετὰ τὸ κοινωνικό, οἱ χριστιανοὶ ποὺ "ἐθεάσαντο τὸ πρόσωπον τῆς ἁγίας Ἀναφορᾶς" μὲ τὴ θεία Κοινωνία καὶ μὲ τὸ Ἀντίδωρο ποὺ παίρνουν ἀπὸ τὸ χέρι τοῦ λειτουργοῦ Ἱερέα ἢ τοῦ Ἀρχιερέα, μαζὶ μὲ τὴν εὐλογία του, ἥσυχοι καὶ εἰρηνικοὶ πλέον ἐπιστρέφουν στὰ σπίτια καὶ στὶς ἐργασίες τους.

Στὸ σημεῖο αὐτὸ πρέπει νὰ ἀναφέρω τὴν προσπάθεια διάσωση τῆς ψαλτικῆς παράδοσης τῆς ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας ἀπὸ τὸ Σύλλογο "ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ" ποὺ ἑδρεύει στὴ Θεσσαλονίκη καὶ ὁ ὁποῖος ἐξέδωσε μουσικὸ βιβλίο ποὺ περιέχει τὰ κοινωνικὰ παλαιῶν διδασκάλων. Τοὺς ἀξίζουν πράγματι θερμὰ συγχαρητήρια καὶ πρὲπει ὁλόψυχα νὰ ἐπαινέσομε τὴν πρωτοβουλία τους αὐτὴ ποὺ φέρνει στὸ φῶς παλαιὲς αὐθεντικὲς ἐκτελέσεις τῶν κοινωνικῶν ἀπὸ τοὺς μεγάλους διδασκάλους τῆς βυζαντινῆς μουσικῆς.

Πηγή

Re: Νέα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 20, 2015 11:56 am
από ΜΑΝΩΛΗΣ
Ηράκλειο: Στόχος ιερόσυλων η Αγία Αικατερίνη Σιναϊτών
Εικόνα
Στο στόχαστρο… ιερόσυλων μπήκε και η Αγία Αικατερίνη Σιναϊτών στο κέντρο του Ηρακλείου.

Σήμερα το πρωί, οι κάτοικοι είδαν συνθήματα να έχουν αναγραφεί με μαύρο σπρέι στους τοίχους της Αγία Αικατερίνης Σιναϊτών λίγες μέρες μετά τα εγκαίνια του χώρου ως ένα μουσείο – κόσμημα για την πόλη.

Οι άγνωστοι δράστες πιθανότατα προχώρησαν σε αυτή την ενέργεια χθες το βράδυ δημιουργώντας ένα αντιαισθητικό σκηνικό στον χώρο.

Αυτές οι κινήσεις πρέπει πλέον να σταματήσουν και οι βέβηλοι πρέπει να εντοπιστούν και να συλληφθούν.
http://www.romfea.gr/oikoumeniko-patria ... 9-11-07-40

Re: Νέα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Φεβ 21, 2015 4:03 pm
από ΜΑΝΩΛΗΣ
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Ανδριανουπόλεως κ.κ. Αμφιλόχιος στην I.M. Κυδωνίας

Εικόνα

Την Ιερά Μητρόπολη Κυδωνίας και συγκεκριμένα τον Ιερό Ναό της Μεταμορφώσεως στο Κάστρο, Μετόχι της Ιεράς Μονής Χρυσοπηγής, επισκέφτηκε την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ανδριανουπόλεως κ.κ. Αμφιλόχιος, Διευθυντής του Γραφείου του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Αθήνα.

Τον Σεβασμιώτατο υποδέκτηκαν θερμότατα ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης Κυδωνίας κ.κ. Δαμασκηνός, ο Πανοσιολογιώτατος Πρωτοσύγκελλος Αρχιμ. Δαμασκηνός Λιονάκης και η Καθηγουμένη της Μονής Θεοξένη Μοναχή.

Πηγή