Στρατής
Πολύ τα εξιδανικεύεις τα πράγματα, σε επικίνδυνο βαθμό, τέτοιο ώστε πέφτεις μέσα στη λούμπα
Σύμφωνοι! Αλλά προτιμώ η εξιδανίκευσή μου να πηγάζει από λόγια Θεού, παρά από λόγια ανθρώπων και τις επικίνδυνες παραδόσεις και τυπικά τους. But that, is just me of course…
Εξακολουθώ να πιστεύω ότι βλέπεις τα θρησκευτικά με οικονομικοεπιστημονικό πρίσμα, με λάθος μέθοδο.
Μπορείς σε παρακαλώ να μου δώσεις ένα τέτοιο παράδειγμα? ΕΙλικρινα το επιθυμώ, διότι το δοκάρι που έχω στο μάτι μου δε με αφήνει να δω κάτι τέτοιο. Θα ήθελα στ´αληθεια να μου υποδείξεις τουλάχιστον μία τέτοια οπτική γωνιά μου.
Νίκος
Νέστορα, φίλε μου, δεν είναι θέμα προσωποληψίας και τυπικού, είναι θέμα Ορθοδοξίας και αίρεσης.
Τσουβάλιασμα δηλαδη… Καλώς. Ας πορευθεί τελοσπάντων ο καθένας μας με τη δική του λογική. Ας κρατήσω λοιπόν κι εγώ ψηλά μια ταμπέλα «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ» για να είμαι αρεστός, καθαρός και….«ωραίος».
Ξέρεις, μου ήρθε στο μυαλό το εξής που λέει ο Παύλος και μάλλον δε θα το έχεις εντοπίσει. Μάλιστα έβαλε και «χέρι» στον Πέτρο περί αυτού. Διάβασε μαζί μου το περιστατικό και νομίζω ότι αξίζει της προσοχής όλων μας:
Γαλάτες 2
(από τη μετάφραση του Νεόφυτου Βάμβα)
1 Έπειτα μετά δεκατέσσαρα έτη πάλιν ανέβην εις Ιεροσόλυμα μετά του Βαρνάβα, συμπαραλαβών και τον Τίτον•
Απόστολος Παύλος, Βαρνάβας και Τίτος στα Ιεροσόλυμα έπειτα από «άνωθεν εντολή» που δώθηκε στον Παύλο να πάει στα Ιεροσόλυμα και να κάνει παρουσίαση (presentation) του Ευαγγελίου που διδάσκει στους εθνικούς στους «επίσημους» ώστε να πάρει τα διαπιστευτήριά τους.
2 ανέβην δε κατά αποκάλυψιν• και παρέστησα προς αυτούς το ευαγγέλιον, το οποίον κηρύττω μεταξύ των εθνών, κατ' ιδίαν δε προς τους επισημοτέρους, μήπως τρέχω ή έτρεξα εις μάτην.
3 Αλλ' ουδέ ο Τίτος ο μετ' εμού, Έλλην ων, ηναγκάσθη να περιτμηθή,
Όπως πάντα έτσι και σε εκείνη την περίσταση είχε να αντιμετωπίσει λύκους που φορούσαν προβιές.
4 αλλά διά τους παρεισάκτους ψευδαδέλφους, οίτινες παρεισήλθον διά να κατασκοπεύσωσι την ελευθερίαν ημών, την οποίαν έχομεν εν Χριστώ Ιησού, διά να μας καταδουλώσωσιν•
Κάτι που όλοι έχουμε ξεχάσει, είναι ότι η θρησκεία μας έχει προ πολλού απεμπλακεί από τα κενόδοξα δεσμευτικά τυπικά και εμπεριέχει σε τεράστιο βαθμό το αίσθημα της ελευθερίας. Εξ’ ου και η προσωπική σχέση που δυνάμεθα να έχουμε πλέον με τον Θεό, διαμέσω πάντα του Μεσσία μας Ιησού Χριστού. Αλλά με τι ασχολούμαι ε… ψιλά γράμματα μάλλον…
Από τότε λοιπόν, άνθρωποι οι οποίοι ήταν «κολλημένοι» με το γράμμα του Νόμου, τρύπωσαν στην ομαδούλα του Αποστόλου Παύλου για να κατασκοπεύσουν και να στηλιτεύσουν την «ελευθερία» της χάρης του Ευαγγελίου (για να μιλήσω με ορθόδοξους χριστιανικούς όρους κι εγώ) την οποία και διεμήνυε ο πολυαγαπημένος μας Παύλος. Φανταστείτε ότι ο Απόστολος Παύλος συναναστρεφόταν εν τη Ιουδαία με απερίτμητο εθνικό (Τίτος)! Τι ντροπή…
5 εις τους οποίους ουδέ προς ώραν υπεχωρήσαμεν υποτασσόμενοι, διά να διαμείνη εις εσάς η αλήθεια του ευαγγελίου.
Ασφαλώς ο Παύλος φερόμενος και πλήρως διακατεχόμενος από το Πνεύμα, ουδέποτε υποχώρησε σε ανθρώπινες επιταγές και πρακτικές. Αν μη τι άλλο όταν έχεις απευθείας σύνδεση με τα «Άνω».
Πάμε παρακάτω όμως όπου θα συναντήσουμε κάτι ιδιαίτερα προσφιλές…
6 Περί δε των νομιζομένων ότι είναι τι, οποίοι ποτέ και αν ήσαν, ουδόλως φροντίζω•
Ένα το κρατούμενο
6 ο Θεός δεν βλέπει εις πρόσωπον ανθρώπου•
Δεύτερο το κρατούμενο. Το ακούμε αυτό? Το διαβάζουμε?
6 διότι εις εμέ οι επισημότεροι δεν προσέθεσαν ουδέν περισσότερον,
Το οποίο μεταφράζεται ότι η «Αλήθεια του Ευαγγελίου του Χριστού» είναι αρκετή και ικανή να ευθύνει τις οδούς μας. Αλλά…
7 αλλά το εναντίον, αφού είδον ότι ενεπιστεύθην να κηρύττω το ευαγγέλιον προς τους απεριτμήτους καθώς ο Πέτρος προς τους περιτετμημένους•
8 διότι ο ενεργήσας εις τον Πέτρον, ώστε να αποσταλή προς τους περιτετμημένους, ενήργησε και εις εμέ, προς τους εθνικούς•
9 και αφού εγνώρισαν την χάριν την δοθείσαν εις εμέ Ιάκωβος και Κηφάς και Ιωάννης, οι θεωρούμενοι ότι είναι στύλοι, δεξιάς έδωκαν κοινωνίας εις εμέ και εις τον Βαρνάβαν, διά να υπάγωμεν ημείς μεν εις τα έθνη, αυτοί δε εις τους περιτετμημένους•
10 μόνον μας παρήγγειλαν να ενθυμώμεθα τους πτωχούς, το οποίον και εσπούδασα αυτό τούτο να κάμω.
Πάμε τώρα στη σύγκρουση ανάμεσα στον Παύλο και τον Πέτρο και να εξετάσουμε το γιατί έγινε:
11 Ότε δε ήλθεν ο Πέτρος εις την Αντιόχειαν, ηναντιώθην εις αυτόν κατά πρόσωπον, διότι ήτο αξιόμεμπτος.
Χωρίς δεύτερη σκέψη. Ας δούμε το γιατί:
12 Επειδή πριν έλθωσί τινές από του Ιακώβου, συνέτρωγε με τους εθνικούς• ότε δε ήλθον, συνεστέλλετο και απεχώριζεν εαυτόν, φοβούμενος τους εκ περιτομής.
Πόση αξία δίνουμε στους ανθρώπους και την εικόνα μας απέναντί τους ε? Ακόμη και ο Σίμωνας, ο Κήφας, ο Πέτρος ενήργησε υποκριτικά. Πράττοντας σαν αδερφός ο Παύλος όμως αμέσως του «έβαλε χέρι».
13 Και μετ' αυτού συνυπεκρίθησαν και οι λοιποί Ιουδαίοι, ώστε και ο Βαρνάβας συμπαρεσύρθη εις την υπόκρισιν αυτών.
Και επειδή οι ομοιότητες μας με τα ζώα είναι πολλές και μια από αυτές είναι και η μίμηση, ακόμη και ο Βαρνάβας, ενήργησε όπως και ο Πέτρος και σηκώθηκε και αυτός από το τραπέζι, προσποιούμενος ότι δε συν-έτρωγε και αυτός με τους απερίτμητους «εθνικούς».
14 Αλλ' ότε εγώ είδον ότι δεν ορθοποδούσι προς την αλήθειαν του ευαγγελίου,
Αυτή η φράση είναι ακρογωνιαία ως προς το πώς αντιμετωπίζει το θέμα της θρησκείας ο Απόστολος Παύλος. Εδώ (για ακόμη μια φορά) μας εκθέτει τον τρόπο που (ο Απόστολος Παύλος έτσι?) δια-κρίνει τους ανθρώπους. Δίχως ίχνος προσωποληψίας. Κανένας δισταγμός να την «πει» ακόμη και σε μαθητή του Ίδιου του Ιησού. Και το μέτρο αυτό ονομάζεται «Η Αλήθεια του Ευαγγελίου» Τελεία και Παύλα. Η διδασκαλία του Ιησού Χριστού. Τελεία και Παύλα.
Όστις θέλει μένει εκεί. Όστις θέλει προχωρά και παραπέρα και αρχίζει να ταμπελοποιεί και να τσουβαλιάζει και να εφευρίσκει πρακτικές. Πρακτικές που μπορεί να είναι αρεστές στο Θεό, μπορεί όμως και να μην είναι. Σε κάθε περίπτωση όμως ενέχουν ρίσκο.
14 είπον προς τον Πέτρον έμπροσθεν πάντων•
Απόλυτα ευθυγραμμισμένος και συνεπής στη διδασκαλία του. Έμπροσθεν πάντων.
14 Εάν συ Ιουδαίος ων ζης εθνικώς και ουχί Ιουδαϊκώς, διά τι αναγκάζεις τους εθνικούς να ιουδαΐζωσιν;
15 Ημείς εκ γεννήσεως Ιουδαίοι όντες και ουχί εκ των εθνών αμαρτωλοί,
Με μία λέξη. Γιατί υποκρίνεσαι βρε φουκαρά? Αφού ξέρεις άλλωστε ότι….
16 δεν δικαιούται άνθρωπος εξ έργων νόμου ειμή διά πίστεως Ιησού Χριστού, και ημείς επιστεύσαμεν εις τον Ιησούν Χριστόν, διά να δικαιωθώμεν εκ πίστεως Χριστού και ουχί εξ έργων νόμου, διότι δεν θέλει δικαιωθή εξ έργων νόμου ουδείς άνθρωπος.
Όπως σωστά έχει πει και ο Μηνάς, κι εγώ ουδέποτε θα συναναστρεφόμουν με φιλικές διαθέσεις (πόσο μάλλον να συν-κοινωνήσω) κάποιον ο οποίος δεν ομολογεί δια πίστεως, Ιησού Χριστό Υιό Του Θεού ενσαρκωθέντα δια τη σωτηρία ημών.
Αλλά, άπαξ και ισχύει αυτό το φίλτρο και άπαξ και τα μάτια του άλλου, ο λύχνος της ψυχής του δηλαδή, δεν προδίδει κακές προθέσεις, τότε, όχι. ΟΙ ανθρώπινες ταμπέλες τα ανθρώπινα ψευδοδημιουργήματα τα οποία εξυπηρετούν τις μισαλλόδοξες εγωιστικές μας ανάγκες, προσωπικά θα τα ποδοπατήσω και θα τα φτύσω και μαζί με αυτά και τον παλαιό μου εαυτό. Τα πράγματα κύριοι δεν είναι έτσι. Είτε μας αρέσει είτε όχι. Ας διαβάσουμε και παρακάτω όμως:
17 Αλλ' εάν ζητούντες να δικαιωθώμεν εις τον Χριστόν ευρέθημεν και ημείς αμαρτωλοί, άρα ο Χριστός αμαρτίας είναι διάκονος; Μη γένοιτο.
18 Διότι εάν όσα κατέστρεψα ταύτα πάλιν οικοδομώ, παραβάτην δεικνύω εμαυτόν.
19 Διότι εγώ διά του νόμου απέθανον εις τον νόμον, διά να ζήσω εις τον Θεόν.
20 Μετά του Χριστού συνεσταυρώθην• ζω δε ουχί πλέον εγώ, αλλ' ο Χριστός ζη εν εμοί• καθ' ο δε τώρα ζω εν σαρκί, ζω εν τη πίστει του Υιού του Θεού, όστις με ηγάπησε και παρέδωκεν εαυτόν υπέρ εμού.
21 Δεν αθετώ την χάριν του Θεού• διότι αν η δικαίωσις γίνηται διά του νόμου, άρα ο Χριστός εις μάτην απέθανε.
Και με αυτά που γράφουμε κατά καιρούς, δυστυχώς αυτό αποδεικνύουμε.
Νίκο, μπορείς να εκλάβεις όλα τα παραπανω ως απάντησή μου στο:
Είναι θέμα ότι Εκκλησία με κεφαλή το Χρσιτό είναι μία: η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, όπως την αναφέρουμε στο Σύμβολο της πίστεως, και μόνο σ´αυτή υπάρχει το Αγιο Πνεύμα, δια μέσου Του οποίου τελούνται τα Μυστήρια και αγιάζονται οι πιστοί. Οι υπόλοιποι ετερόδοξοι μπορεί να ισχυρίζονται ότι πιστεύουν στον ίδιο Θεό τον έχουν όμως ανα τους αιώνες προσαρμόσει στα μέτρα του εγωισμού τους και στις πλάνες τους και για να μην έχουν μέτρο και μπούσουλα απέρριψαν ή διαστρέβλωσαν και την Ιερά Παράδοση, που για μας αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα και οδηγό μας στην αλήθεια του Ευαγγελίου.
Κατά συνέπεια οι αιρετικοί στους "ναούς" τους δεν επικαλούνται τον ένα μοναδικό αληθινό Θεό, αλλά ένα θεό δικό τους όπως πιστεύουν αυτοί ότι πρέπει να είναι ο Θεός, σύμφωνα με τις πλάνες τους, επομένως είναι φυσικό το αποτέλεσμα της επίκλησής τους να είναι πενιχρό έως ανύπαρκτο, όχι γιατί ο Θεός είναι προσωπολήπτης κι έχει κάτι μαζί τους, αλλά γιατί αυτοί δεν απευθύνονται στον αληθινό Θεό. Όπως καταλαβαίνεις κι η κοινωνία σε μια αιρετική Εκκλησία δεν μπορεί να είναι Σώμα και Αίμα Χριστού, αλλά ψωμί και κρασί, αφού μόνο το Αγιο Πνεύμα μπορεί να μετουσιώσει το ψωμί και το κρασί σε Σώμα και Αίμα Κυρίου.
Όσο για την συμμετοχή σε λειτουργία αιρετικών οι Πατέρες λένε, ότι όποιος συμμετέχει σ´αυτήν γίνεται κι ο ίδιος αιρετικός και χρειάζεται ευχή για να επανέλθει στην Ορθοδοξία.
Στρατής
Καθότι νέος τη πίστη πας και περπατάς σε επικίνδυνα μονοπάτια.
Γίνεται να καταλάβεις επιτέλους πόσο λάθος είναι αυτό το «νέος»? Στρατό είμαστε βρε Στρατή ή λόγω ονόματος τα εκλαμβάνεις λίγο στρατιωτικά τα πράγματα? (χε… σου βρήκα την απάντηση στο ότι εγώ τα βλέπω λίγο οικονομοτεχνικα…) Τι πάει να πει νεός στην πίστη? Είμαστε με τα καλά μας? Ο Απόστολος Παύλος τι να πει δηλαδή? Την Τετάρτη τους σκότωνε και την Πέμπτη κήρυττε δηλαδη!!! Νιούφης κι αυτός ε? Αλλά Ισαπόστολο τον αποκαλούμε… Δεν αξιώνομαι τα γαλόνια του Παύλου για όνομα του Θεού και ούτε κάνω παραλληλισμούς και συγκρίσεις άτοπες με τον βδελυρό άνθρωπο που κατοικεί μέσα μου. Αλλά γιατί μειώνουμε τόσο πολύ το μεγαλείο και τη χάρη του Θεού και τον παραλληλίζουμε με μάθημα πυρηνικής φυσικής? Λες και «όσο περισσότερο διαβάζεις τόσο καλύτερα… τόσο καλύτερα τι??? Λϋνεις τις ασκήσεις»? Ή η πίστη μας είναι σαν το Jack Daniels να αρχίσουμε να πετάμε καπάκια και να περιμένουμε μέχρις ότου ωριμάσει?
Μπορεί ένας π.χ. εκπαιδευόμενος οδηγός να πάρει το αμάξι και να βγει το βράδυ στη βροχή στον Καρέα; Τι θα πάθει; Θα σκοτωθεί στην καλύτερη περίπτωση. Γιατί στη χειρότερη θα γίνει αιτία να σκοτωθούν και άλλοι.
100% ατυχές το παράδειγμά σου. Επιτυγχάνεται η Πίστη και η ευθυγράμμιση σου με το Λόγο του Θεού διαμέσω εμπειρίας, ωρίμανσης και μελέτης ή διαμέσω αγαπης (απέναντι στον Κύριο και Θεό σου και τον πλησίον σου), διαρκούς μετάνοιας και προσευχής? Δηλαδή να αφήσω κι εγώ μουσί μακρύ, να αποκτήσω ζάρες και ύφος, να περιμένω-σιωπήσω από το forum και μετά να επανέλθω «έτοιμος» και «ώριμος» να ομιλώ! Αυτό δε μου λές? Αυτά τα κάνουν οπαδοί του σαι μπαμπα και των ομοίων του φίλε μου. Αυτά σε Ανελέυθερες θρησκείες όπου ουδείς πλην του κρισνογκουρου δεν έχει δικαίωμα να ομιλεί γι’ αυτό ακριβώς!!! Επειδή είναι νιούφης!!! Όχι στη δικιά μας. την ελευθερίαν ημών, την οποίαν έχομεν εν Χριστώ Ιησού.
Νέος λοιπόν τη πίστη. Όλοι νέοι τη πίστη είμαστε, και οι άγιοι αν τους ρωτήσεις νέοι τη πίστη θα σου πουν. Κι έτσι πρέπει πάντοτε αυτή την ομολογία του Νες να έχουμε στο νου μας για να μην αποκτήσουμε κανένα ύφος.
Αλλαγή πλεύσης. Άλλα μας λες εδώ και δε θα μπορούσα να διαφωνήσω μαζί σου. Αλλά μη μου χρησιμοποιείς αυτό το επιχείρημα ως παράγον αποτρεπτικό ως προς το να ομιλώ. Αναρωτιέμαι αν χρησιμοποιείς τις ίδιες τρίπλες και απέναντι στον εαυτό σου… Κρίμα ρε Στρατή, κρίμα. Γιατί αυτό που μόλις έγραψες, είναι απόλυτα σωστό.
Σκέψου όμως Νέστορα! Είσαι π.χ. στην Α' Δημοτικού, ο άλλος δίπλα σου είναι στη Β' Δημοτικού, στη Ε' Δημοτικού, δε σου λέω Γυμνάσιο ή Λύκειο, σου λέω λίγο πιο μπροστά. Για να σου λέω κάποια πράγματα και από τη στιγμή που θεωρείς de facto ότι δεν επιθυμώ το κακό σου, ίσως ξέρω κάτ παραπάνω. Ή ο Νίκος ή ο Θανάσης ή ο Διονύσης ή η Χρυσούλα ή η Ζωή. Ο άλλος που είναι λίγο πιο μπροστά από εσένα έχει δει αυτά που τώρα εσύ βλέπεις. Το πιθανότερο λοιπόν είναι να θέλει να σε προφυλάξει.
Και επανερχόμεθα σύντομα στο θέμα μας. Φίλε μου. Άσε τις τάξεις και τα σχολειά και βρες μου ατράνταχτα Βιβλικα επιχειρήματα ως προς το ότι ατόπησα, ως προς το ότι έκανα λάθος, ως προς το ότι έκαψα την ψυχή μου με αυτό που έκανα. Μόνο έτσι μπορείς να με προστατέψεις, μόνο έτσι μπορώ να σε προστατέψω κι εγώ. Όλα τα άλλα είναι λόγια, λόγια, λόγια.
Θες άλλο παράδειγμα; Ξεκινάς μια διαδρομή και είσαι στο 1ο χιλιόμετρο, ο άλλος στο 5ο, ο άλλος στο 8ο, στο 3ο κτλ. Είναι κάπως πιο μπροστά, είδαν και άλλα τμήματα της διαδρομής, είδαν τις "λακκούβες", τις "επικίνδυνες" στροφές και σου φωνάζουν για να προσέξεις.
Θες κι ένα άλλο παράδειγμα? Ακολουθούμε διαφορετικές διαδρομές! (χωρίς όμως αυτό να αποκλείει το να έχουμε τον ίδιο προορισμό)
Κάνεις πολύ μεγάλο λάθος. Αν είχες πνευματικό, αν αν αν αν αν, δε θα είχες "συν-κοινωνήσει" με ευαγγελικούς.
Βρε μανία! Σωνει και καλά ότι είναι λάθος δηλαδή! Συμφωνήσαμε κιόλας! Προσωπικά, νιώθω καλύτερα που το έκανα πάντως.
Το ερώτημα δεν είναι τι θα σου έλεγε να κάνεις, αλλά σε ποιον πνευματικό να πας. Να βρεις τον κατάλληλο και να μπεις από μόνος πλήρως στο θέμα του Μυστηρίου και την αναγκαιότητα του η οποία αποδεικνύεται στη Γραφή:
Κτ Ματθ. Ιη 18 Αμήν λέγω υμίν, όσα εάν δήσητε επί της γής, έσται δεδεμένα εν τώ ουρανώ, και όσα εάν λύσητε επί της γής, έσται λελυμένα εν τώ ουρανώ.
Να βάλω σώνει και καλά μεσάζοντα δηλαδή…. Ουφ… δεν καταλαβαίνουμε τίποτα τελικά… τίποτα… Αναγκαιότητα… Άκου λέξεις…
το αίμα του Χριστού, ο οποίος με την ενέργεια του αιωνίου Πνεύματος πρόσφερε χωρίς ψεγάδι τον εαυτό του στο Θεό, θα καθαρίσει τη συνείδησή μας από νεκρά έργα, έτσι ώστε να λατρεύουμε το Ζωντανό Θεό;
15 Γι' αυτό άλλωστε είναι και μεσίτης μιας καινούργιας διαθήκης, ώστε με το θάνατό του, που συντελέστηκε για την απολύτρωση του ανθρώπου από τις παραβάσεις του στην περίοδο της πρώτης διαθήκης, να λάβουν οι καλεσμένοι την υποσχεμένη αιώνια κληρονομιά.
16 Καθόσο όπου υπάρχει διαθήκη, προϋποθέτει απαραίτητα το θάνατο του διαθέτη.
Πέθανε για εμάς ο Ένας και μοναδικός μεσάζοντας κι εμείς ακόμα ψαχνόμαστε να βρούμε και άλλους. Και καλά, να καταλάβω ότι κάποιοι από εμάς χρειαζόμαστε μεσάζοντα. Το καταλαβαίνω και το δέχομαι. Αλλά από το «Χρειαζόμαστε κατά προαίρεση» μέχρι το «Είμαστε αναγκασμένοι» η απόσταση είναι τεράστια.
Οι απόστολοι θα λύσουν, όχι ο καθένας μόνος του.
Καθολικός είσαι? Απ’ όσο ξέρω όχι. Πώς γίνεται να λές κάτι τέτοιο…?
Οι διαλεκτοί,
Από ποιόν?
οι ιερωμένοι γιατί ουσιαστικά οι πρώτοι ιερωμένοι ήταν οι απόστολοι και εν συνεχεία με την αποστολική διαδοχή οι επόμενοι κι οι επόμενοι μέχρι σήμερα. Όμως η προσωπική πραγματική μετάνοια είναι απαραίτητη προϋπόθεση.
Και αν την ώρα που μετανοείς μεταλαμβάνεις κιόλας? Δεν ακούγεται καλύτερο?
Και τα δαιμόνια ομολογούν και φρίττουν. Μήπως ανήκουν στην Εκκλησία;
Κλασσικό επιχείρημα. Και η διάκρισή μας Στρατή? Στο βρόντο? Τι βλέπεις στα μάτια μου όταν συναντιόμαστε και τι είδε ο Θανάσης στα δικά μου όταν με είδε? Στο βρόντο όλα! Αν ο άλλος δε φοράει τη μπέρτα της Ορθοδοξίας, στην πυρά! Και από επιχειρήματα!! Πάμπολλα!! Η ομολογία σε Ιησού Χριστό δηλαδή τσουβαλιασμένα απορρίψιμη. Δε μας λέει τίποτα ξαφνικά!!! Αφού και τα δαιμόνια ομολογούν, πάει!!! Δε μας λέει τίποτα!! Μα τι στο καλό θέλουμε δηλαδή!!! Α… ρε τρίπλες...
Η Αγία Γραφή είναι σαν ένα δυνατό φάρμακο. Αν πας να το πιεις δίχως να έχεις "φάει κάτι" δίχως κάποιο "βοηθητικό φάρμακο", μπορεί και να μη σε ωφελήσει. Άλλωστε έτσι ξεπήδησαν οι αιρέσεις, σε κάποιους το φάρμακο έπεσε βαρύ.
Όχι. Οι απανταχού αιρέσεις ξεπήδησαν από ανθρώπους ολοκληρωτικά δοσμένους στο σατανά. Όποιος θέλει ας καταλάβει τι εννοώ. Είσαι απολύτως λάθος σε αυτό. Μα είναι δυνατόν….???? Ολοκληρώματα είναι που πρέπει πρώτα να κάνουμε Άλγεβρα Α’ Λυκείου ώστε να μπορούμε να τα καταλάβουμε??? Ποιος σκέφτεται τώρα μαθηματικά και οικονομοτεχνικά!!!!!!!
Ο ίδιος ο Παύλος δε επιστολή του θέτει τις βάσεις της Εκκλησίας
Βασισμένη στην Αλήθεια του Λόγου του Θεού. Και σε τίποτα άλλο. Από εκεί και πέρα, εμείς οι άνθρωποι (όπως πάντα κάνουμε) το πήραμε, το σφετεριστήκαμε και του «δώσαμε να καταλάβει».
Ο Θεός εδώ είναι και όποιος θέλει έρχεται και ο Θεός λατρεύεται όπως Αυτός θέλει, όχι όπως αυτοί που για να τα καταφέρουν έκαναν δικές τους εκκλησίες ραμμένες στα μέτρα τα ανθρώπινα.
Και εμείς τη δικιά μας εκκλησία κάναμε Στρατή. Και εμείς κομμένη και ραμμένη στα μέτρα μας την έχουμε. Μια χαρά μάλιστα. Perfect fit! Ειδικα με την τρομερή συμμετοχή της Ιερής Παραδόσεως, έρχεται και «δένει» απόλυτα και το δικό μας φορεματάκι.
Και μιας και είπα δέντρο, ο Παύλος όταν μίλαγε στους εθνικούς για το τους ιουδαίους και ότι κάποτε θα επιστρέψουν μίλησε για 1 δέντρο, το οποίο είναι η Εκκλησία
Το σύνολο των αληθινά πιστών δηλαδή. Με άλλα λόγια όσοι αποδέχονται τον Ιησού Χριστό για Σωτήρα τους. Ε? Σωστα Στρατή? Δε μίλησε κάπου για «Ορθόδοξη, Ανατολική Εκκλησία». Ε?
Όλοι οι άλλοι έχουν διαστρεβλώσει πολύ τα πράγματα, ο Θεός που νομίζεις ότι βλέπεις εκεί, δεν είναι ο ίδιος, είναι κάτι που του μοιάζει αλλά όχι Αυτός
Έχουμε π.χ. ένα πίνακα αυθεντικό του Ρέμπραντ και δίπλα ένα αντίγραφο, όσο όμορφο και να είναι, όσο προσεγμένο, το αυθεντικό μια φορά δεν είναι. Είναι κάτι άλλο
Και ο αυθεντικός πίνακας είναι η Αγία Γραφή. Άπειρο ζουμί! Γάλα και κρέας αστείρευτο και ατελείωτο! Κάθε μέρα να τη μελετάς, στο τέλος θα ανακαλύπτεις πράγματα. Γιατί είναι τέλεια. Όπως και ο Θεός μας. Και στο τέλειο, η ομορφιά δεν εξαντλείται. Αντίγραφα έχουν κάνει και οι άλλοι, αντίγραφα έχουμε κάνει και εμείς οι Ορθόδοξοι. Κάποια είναι καλά αντίγραφα, κάποια μέτρια, κάποια πολύ άσχημα.
κι ο άλλος γιατί όσα δάκρυα και να έχει -όπως γλαφυρά και ψιλοεπίτηδες περιγράφεις- βρίσκεται σε ανθρώπινο οικοδόμημα και όχι του Θεού
!!!!!!!!!!!!! Βλασφημείς έτσι? Ποιο είναι το ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ του Θεού? Σε ρωτώ ευθέως, γνωρίζοντας ότι έχεις διαβάσει πάρα πολλές φορές τη Βίβλο και το γνωρίζω πολύ καλά αυτό, που κατοικεί ο Θεός και που λατρεύεται?
Εμείς θα φάμε πιο πολύ ξύλο από τους προτεστάντες γιατί ενώ κατέχουμε την Αλήθεια όπως δόθηκε, την ποδοπατάμε.
Σωστό.. Δυστυχώς για μας, σωστό.. Την ποδοπατάμε και το σημαντικότερο είναι ότι ξεχνούμε ότι ΔΕΝ είναι η κατοχή της αλήθειας που μας κάνει αληθινούς Χριστιανούς, αλλά το πώς τη χρησιμοποιούμε. Και όπως σωστά έγραψες, την ποδοπατάμε..
Το παράδειγμα της Κορίνθου είναι άτοπο διότι τότε δεν υπήρχαν αιρέσεις. Μία Εκκλησία υπήρχε, αυτή που εμείς συνεχίζουμε και ένα πλήρωμα.
Εδώ, συγχύστηκα. Δε σε πολύ-κατάλαβα. Αυτό που σου είπα ήταν ότι οι άνθρωποι τότε, προκειμένου να κοινωνήσουν έκαναν συναθροίσεις, δοξολογούσαν, υμνούσαν, λάτρευαν, προσεύχονταν και στο τέλος κοινωνούσαν. Ούτε παπάδες είχαν (Ο Απόστολος Παύλος δεν ήταν πάντα δίπλα τους) ούτε πνευματικούς, ούτε τυπικά, ούτε τίποτα. Συνεπώς δεν καταλαβαίνω τι σοι επιχείρημα είναι το ότι «τότε δεν υπήρχαν αιρέσεις». Το ξεπήδημα αιρέσεων δηλαδή επέβαλλε στη εκκλησία να εφεύρει τυπικά, προκειμένου να προστατεύσει τα Μυστήρια?
Αλλά όπως είπα και παραπάνω, είναι ψιλά γράμματα μας χαλάει την πρωτοκαθεδρία μας...
