Εσύ έχεις μέχρι τώρα 5-10 προγαμιαίες σχέσεις κτλ κτλ, ξαφνικά με μια σχέση ολοκληρωμένη και ζώντας μαζί αποφασίζεις να παντρευτείς την νυν κοπέλα σου. Η κοπέλα ας πούμε ότι είναι και αυτή μια από τα ίδια. Πάτε στην εκκλησιά λοιπόν με τα ίδια μυαλά. Την ώρα του "δόξη και τιμή στεφάνωσον αυτούς" πιστεύεις ότι όντως θα έρθει το ’γιο Πνεύμα να σε στεφανώσει, δηλ να σε επιβραβεύσει εσένα και την κοπέλα που φθάσατε αγνοί ως το γάμο;
Τα Μυστήρια εμείς είμαστε που τα ακυρώνουμε ή τα επικυρώνουμε και εξηγούμαι. Αν π.χ. κοροϊδεύω τη Θεία Κοινωνία λέγοντας πως είναι απλό κρασί και νερό, αυτή ναι μεν είναι Σώμα και Αίμα Χριστού αλλά σε μένα ως κρασί και νερό θα επιδράσει. Στην εξομολόγηση αν αμαρτάνω σκόπιμα ξέροντας ότι ο παπάς θα το σβήσει και μετά εγώ το ξανακάνω και θα του το ξαναπώ και πάει λέγοντας, τότε συγχωρούμαι;
Τα Μυστήρια απαιτούν σεβασμό. Αν εμείς είμαστε θεομπαίχτες, δε νομίζω να οφεληθούμε τίποτε. Και μη ξεχνάς ότι όλα μα όλα τα Μυστήρια συντελούνται με τη συνεργεία του Αγίου Πνεύματος. Όταν εμείς κάνουμε αυτά που κάνουμε περιπαίζοντας με τον τρόπο μας τα Μυστήρια, τότε βλασφημούμε κατά του Πνεύματος και:
Κτ Ματθαίον ΙΒ' 31 Διά τούτο λέγω υμίν, πάσα αμαρτία και βλασφημία αφεθήσεται τοίς ανθρώποις, η δε τού Πνεύματος βλασφημία ουκ αφεθήσεται τοίς ανθρώποις· 32 και ός εάν είπη λόγον κατά τού υιού τού ανθρώπου, αφεθήσεται αυτώ· ός δ' αν είπη κατά τού Πνεύματος τού αγίου, ουκ αφεθήσεται αυτώ ούτε εν τώ νύν αιώνι ούτε εν τώ μέλλοντι.
και ναι μεν:
αλλά:Όμως, Στρατή, είναι προτιμότερο να παντρεύονται τα νέα ζευγάρια στην Εκκλησία έστω από συνήθεια, έστω και χωρίς πολύ ευλάβεια, παρά να παντρεύονται με πολιτικό γάμο ή καθόλου
Κτ Λουκάν ΙΒ' 47 εκείνος δε ο δούλος, ο γνούς το θέλημα τού κυρίου αυτού και μη ετοιμάσας μηδέ ποιήσας προς το θέλημα αυτού, δαρήσεται πολλάς· 48 ο δε μη γνούς, ποιήσας δε άξια πληγών, δαρήσεται ολίγας. παντί δε ώ εδόθη πολύ, πολύ ζητηθήσεται παρ' αυτού, και ώ παρέθεντο πολύ, περισσότερον αιτήσουσιν αυτόν.