Σελίδα 5 από 6

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 21, 2018 12:06 pm
από heavenandearth
Το παράξενο είναι ότι όταν πεις ότι νηστεύεις μπορεί να σε κοιτάξουν παράξενα, τη στιγμή που αν πεις ότι κάνεις δίαιτα θα σου πούνε και μπράβο. :roll:

Ναι, ο κόσμος δε συνδέει τη νηστεία με όλα τα πάθη, μόνο με τη λαιμαργία και τα σαρκικά θα έλεγα.

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 21, 2018 12:18 pm
από Νίκος
Η λέξη νηστεία βέβαια κυριολεκτικά αναφέρεται αποκλειστικά στην τροφή. Η Ορθόδοξη παράδοση όμως, όταν αναφέρεται στην νηστεία, επεκτείνεται στον πόλεμο κατά των παθών γενικότερα και όχι μόνο των σαρκικών.

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 21, 2018 2:36 pm
από Πέτρος
heavenandearth έγραψε:Το παράξενο είναι ότι όταν πεις ότι νηστεύεις μπορεί να σε κοιτάξουν παράξενα, τη στιγμή που αν πεις ότι κάνεις δίαιτα θα σου πούνε και μπράβο. ...............
Επειδή το πρώτο αναφέρεται στο πνεύμα και το δεύτερο στο σώμα.
Όλα αντικατοπτρίζουν την εποχή μας.

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 22, 2018 8:25 am
από aposal
Κι όμως, αν δηλώσεις Μουσουλμάνος που κάνει ραμαζάνι δεν θα σε χλευάσουν. Θα χλευάσουν μόνο τον Ορθόδοξο.

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 22, 2018 8:43 am
από heavenandearth
Πολύ σωστά. Αλλά εκεί γενικά δεν κατακρίνουν. Ο φόβος φυλάει τα έρημα :lol:

Πάντως, πέρα από την προσωπική μάχη που δίνει κανείς για τη νηστεία, νομίζω ότι το μεγαλύτερο εμπόδιο είναι η άμεση οικογένεια και όχι οι υπόλοιποι. Διότι αρχίζουν, θα πάθεις τίποτα, θα πέσεις κάτω, κλπ. Δεν νηστεύω 40 μέρες πάντως, δεν λέω αυτό. Αλλά προσπαθώ να ελαττώσω το κρέας κατά πολύ. Ευτυχώς μου αρέσουν πολύ τα νηστήσιμα, αλλά φυσικά πρέπει και να έχεις μέτρο στην ποσότητα όχι μόνο στο είδος του φαγητού. Αν φας όλη τη λαγάνα, δεν το λες και νηστεία :lol:

Τα βιβλία για τη μοναστηριακή διατροφή είναι μεγάλη έμπνευση, σε βάζουν και στο πνεύμα. Πολύ ωραία και υγιεινά.

Θα μπορούσα να γίνω και χορτοφάγος... αν δε μου άρεσε τόσο το κρέας :mrgreen:

Εσείς όλοι νηστεύετε κανονικά; Και το λάδι που λένε;

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 22, 2018 8:49 am
από Νίκος
Ο καθένας κατά δύναμιν. Το δύσκολο είναι σε μια οικογένεια που το κάθε μέλος έχει άλλες διατροφικές ανάγκες και πνευματικό επίπεδο. Ο Πνευματικός δίνει τη λύση.

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 22, 2018 9:11 am
από Πέτρος
aposal έγραψε:Κι όμως, αν δηλώσεις Μουσουλμάνος που κάνει ραμαζάνι δεν θα σε χλευάσουν. Θα χλευάσουν μόνο τον Ορθόδοξο.
Γιατί άραγε...

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 22, 2018 9:12 am
από aposal
Νίκος έγραψε:Ο καθένας κατά δύναμιν. Το δύσκολο είναι σε μια οικογένεια που το κάθε μέλος έχει άλλες διατροφικές ανάγκες και πνευματικό επίπεδο. Ο Πνευματικός δίνει τη λύση.
Ακριβώς. Ό,τι πει ο πνευματικός.

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 22, 2018 9:33 am
από heavenandearth
Διάδρομος Νοσοκομείου. Αναμονή. Ο άλλος τρέχει και ρωτάει τους γιατρούς· "μην έχω αυτό, εκείνο ή το άλλο; πονάω εδώ, πονάω εκεί". Ιατρικές ορολογίες. Αγωνία. Αναμονή σ’ έναν μακρύ διάδρομο. Οι θάλαμοι στο πλάι άδειοι. Δεν πρόκειται για λαϊκό νοσοκομείο, μα για πολυτελείας ... για τους λίγους. Παραδίπλα σ‘ ένα θάλαμο ο ασθενής και οι επισκέπτες· κάποιοι γνωστοί και μια γιαγιά. Προσφέρονται κεράσματα. Είναι Παρασκευή. Νηστεία. "Πάρε γιαγιά". "Ευχαριστώ νηστεύω". "Έλα γιαγιά πάρε". "Ευχαριστώ δεν τρώω". "Φάε ρε γιαγιά η αμαρτία δικιά μου ...".
Συχνά τυχαίνει σε παρέες κάποιος να μη νηστεύει και να λέει με “αυτοθυσία” στον άλλο που νηστεύει "φάε, η αμαρτία δικιά μου". Λές και η νηστεία είναι φόρος που θα μπορούσε να πληρώσει ο συνέταιρος. Η προτροπή αυτή δείχνει τη νομικιστική αντίληψη που έχουμε για τη σχέση μας με την Εκκλησία. Έγκλημα και τιμωρία. Νόμος, παράβαση, ενοχή, χρέος, ποινή, εξιλέωση, πληρωμή. Αντίληψη που οφείλεται στο μεσαιωνικό εκβαρβαρισμό που κυριάρχησε στη χώρα μας κυρίως μετά το 1821. Οι κανόνες της Εκκλησίας υποβιβάζονται σε στείρους νόμους και κυριαρχεί το άγχος μην τυχόν τους παραβεί κανείς, οπότε θα ακολουθήσει η τιμωρία.
Ο νόμος του κράτους απλώς καταπιέζει, αλλά τον ανεχόμαστε, προκειμένου να λειτουργεί στοιχειωδώς η κοινωνία. Ο νόμος της Εκκλησίας, οι κανόνες, υπάρχουν για να μας θεραπεύουν. Όποιος τους εφαρμόζει, κερδίζει τη θεραπεία ολόκληρης της ύπαρξής του· όποιος δεν τα καταφέρνει, κερδίζει τουλάχιστον τη θεραπεία της συνείδησής του. Η συνείδηση είναι "λάστιχο", προσαρμόζεται. Μπορεί ο άνθρωπος να φθάσει να κάνει τα μεγαλύτερα εγκλήματα και επειδή βρήκε ένα επιχείρημα, μια δικαιολογία, πορώνει τη συνείδηση. Το συντριβάνι μπορεί να βγάζει βρώμικο νερό ή και να έχει εντελώς αχρηστευτεί. "Έλα ρε, αφού όλοι κλέβουν". "Ου κλέψεις". Καθαρίζει η κατάσταση. Γι’ αυτό είναι έγκλημα η "φιλάνθρωπη" προσαρμογή στην κοινωνική πραγματικότητα. "Αφού κανείς ή οι περισσότεροι δεν εφαρμόζουν κάτι, ας το διαγράψουμε". Είναι έγκλημα αυτή η "ρεαλιστική" νοοτροπία, γιατί καταστρέφει τη δυνατότητα για μετάνοια. Οι κανόνες της Εκκλησίας δείχνουν την ευθεία οδό, και η "οικονομία" της, επιτρέπει στον άνθρωπο, ακολουθώντας μία ταλάντωση, σιγά σιγά να ισορροπήσει τη ζωή του, αντλώντας δύναμη εν μετανοία.
Ο Γκάλης έκαμνε την προετοιμασία του, το ίδιο και ο Πύρρος Δήμας και όλοι οι πρωταθλητές. Αν την ώρα της προπόνησης εμφανιστεί κάποιος φίλος και του πεί, "άντε ρε, πάμε να τα πιούμε, η αμαρτία δικιά μου ..." κι’ εκείνος τον ακούσει, απλώς θα χαλάσει την προετοιμασία του, και δεν θα μπορεί να τα δώσει όλα στον αγώνα. Τί μπορεί άραγε να ελπίζει από την "αυτοθυσία" του φίλου; Κάπως έτσι είναι και με τη νηστεία. Δεν είναι ζήτημα αμαρτίας-παράβασης, αλλά ζήτημα απώλειας της ευκαιρίας για προπόνηση. Η νηστεία είναι ένα είδος προπόνησης. Στην Εκκλησία όλα τα είδη της προπόνησης γενικά λέγονται άσκηση. Αν διακόπτεται η άσκηση επειδή κανείς εύκολα ξεπερνάει τον "εγωϊσμό" του και ακολουθεί τους όποιους "φιλάνθρωπους" άλλους, δε θα επιτευχθεί ο στόχος, που είναι η θεραπεία, η κάθαρση από τα πάθη, ο φωτισμός του νού, η θέωση, η θεραπεία του κόσμου όλου.
Αρκεί βέβαια η προπόνηση να μην γίνεται πρωτάθλημα. Να μην απολυτοποιείται και επικεντρώνεται η προσπάθεια απλά και μόνο στην αυστηρότερη τήρησή της, στην μεγαλύτερη δυνατή καταπόνηση. Ο νούς οφείλει να είναι στον αγώνα. Η ύπαρξη του φιλότιμου είναι απαραίτητη, η συνεχής βελτίωση αναγκαία, αλλά με κέντρο τον τελικό σκοπό και όχι τη μονόπλευρη τελείωση του μέσου. Αυτό ήταν το λάθος των Φαρισαίων, έκαμναν σκοπό το μέσο. Νηστεία για τη νηστεία, όσο πιο πολύ νηστεύω, τόσο καλύτερος είμαι, τηρώ το νόμο και μου χρωστάει πλέον ο Θεός. Έτσι λόγω της υπερηφάνειας ακυρώνεται ολόκληρη η προσπάθεια. Αντί το μέσο να φέρει Έμπνευση, πνίγει την ύπαρξη στην κόλαση της αυτοδικαίωσης.
Οι αθλητικές ομάδες (ποδοσφαίρου, μπάσκετ κ.λπ.) κάθε χρόνο κάνουν, εκτός από τις εβδομαδιαίες προπονήσεις, και την ετήσια προετοιμασία τους. Πηγαίνουν σε κάποιο αθλητικό κέντρο για να προετοιμαστούν για ολόκληρη τη χρονιά. Κάτι τέτοιο είναι για το χριστιανό η Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Κάνει μια έντονη προπόνηση, για να βγάλει ολόκληρη τη χρονιά.
Οι πρωταθλητές στην Εκκλησία λέγονται ασκητές. Φυσικά, άσκηση υπάρχει για όλους τους χριστιανούς, αλλά διαφορετική άσκηση θα κάνει ο ερημίτης και διαφορετική κάποιος "αγύμναστος" χριστιανός. Ο ένας παίρνει το απότομο μονοπάτι για την κορυφή, ο άλλος τον ομαλό δρόμο που ανεβάζει σιγά σιγά. Και οι δύο όμως κατευθύνονται προς την ίδια κορυφή. Ο σκοπός είναι κοινός για όλους, η αποκατάσταση του κατ’ εικόνα, η επίτευξη του καθ’ ομοίωσιν.
Στην εποχή που τα οικονομικά μεγέθη καθορίζουν τις σχέσεις των κρατών και όχι μόνο, η Εκκλησία παρέχει το κατ’ οικονομία, την παραχώρηση, για κάθε "αγύμναστο" καί, παράλληλα, διαφυλάττει ως κόρη οφθαλμού την ακρίβεια του κανόνα. Φιλάνθρωπα δίνει στον αρχάριο τη δυνατότητα να ξεκινήσει χωρίς να αποκρύπτει το ρεκόρ, τον ακρογωνιαίο Λίθο, το αμετάθετο Θεμέλιο, το Θεάνθρωπο. Αυτόν που δύναται και λέει και το εννοεί: "η αμαρτία σας δικιά μου".

http://www.oodegr.com/oode/psyxotherap/ ... rtia_1.htm

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 22, 2018 11:26 am
από Μάνος
Νίκος έγραψε:Ο καθένας κατά δύναμιν. Το δύσκολο είναι σε μια οικογένεια που το κάθε μέλος έχει άλλες διατροφικές ανάγκες και πνευματικό επίπεδο. Ο Πνευματικός δίνει τη λύση.
:!: :!: :!: