Στρατής έγραψε:Τις προάλλες είχαμε λίγους φίλους στο σπίτι μετά το ετήσιο μνημόσυνο ενός συγγενικού μας προσώπου, παρατήρησα λοιπόν 1-2 άτομα που δε μελετούν τη Γραφή, που δεν έχουν διαβάσει βιβλία περί της πίστης παρά 1-2 να μιλούν και να μορφώνουν άποψη. Πού πάτε ωρέ απαίδευτοι σκέφτηκα να μιλήσετε για την Εκκλησία; Με τι βάσεις;
Έχοντας κι εγώ αρχίσει να «βλέπω» και να δια-κρίνω τους ανθρώπους με άλλο «μάτι» το τελευταίο 8μηνο της ζωής μου, θα έλεγα ότι πλέον έχω αναγνωρίσει στο χαρτοφυλάκιο των γνωριμιών μου μια μεγάλη δεξαμενή απόψεων και θέσεων. Η μέχρι στιγμής εμπειρία μου, έχει δείξει ότι ακόμη και η μελέτη της Γραφής, δύναται να ισοδυναμήσει με το απόλυτο μηδέν. Με το κενό. Με το τίποτα. Θα μπορούσα μάλιστα να τολμήσω να πω ότι σε ορισμένους ανθρώπους δρα και αρνητικά, επικίνδυνα, καθώς τονώνει το υπερφύαλο του χαρακτήρα τους το οποίο πηγάζει από την αίσθηση της κατοχής μια μερίδας γνώσης.
Ως άνθρωπος, προσπαθώ να διαβαθμίζω τους ανθρώπους που έχω απέναντι μου ως προς το βαθμό επικινδυνότητας που αυτοί φέρουν. Και πλέον, έχω καταλήξει ότι οι πιο επικίνδυνοι λύκοι κρύβονται σε αυτούς που είναι διαβασμένοι και όχι σε αυτούς που δεν είναι διαβασμένοι. Διότι η δεύτερη κατηγορία, έχει όρια ως προς το που θα φτάσει την κουβέντα και μέσ’ τις άκρες θα κινηθεί λίγο πολύ εντός κάποιων ορίων cliché. Λίγο «παπάδες», λίγο «δεν κάνει να διαβάζουμε τη Γραφη», λίγο «εγώ πιστεύω στους εξωγήινους» και ως εκεί. Ο διαβασμένος όμως στη Γραφή λύκος, φέρει και άλλα χαρακτηριστικά που τον καθιστούν πραγματικά επικίνδυνο και ύπουλο σαν ύαινα. Ξέρει που θα κάνει την τρίπλα, ξέρει πώς να κατευθύνει την κουβέντα, ξέρει να διαβάζει τους «συνομιλητές» του και ξέρει πώς να μας κάνει να τον «θαυμάζουμε» και να τον ακούμε όλοι αποσβολωμένοι. Κι εσύ, κι εγώ. Και – πιστέψτε με – θέλει πολύ ισχυρά φίλτρα και πολύ καλές κεραίες για να αντιληφθείς με ποιον έχεις απέναντι σου. Μία λέξη αρκεί. Αλλά πρέπει να είσαι σίγουρος και πάντα έτοιμος να την εντοπίσεις. Πάνω απ’ όλα όμως, πρέπει να είσαι έτοιμος να αποκολληθείς από αυτόν, να φύγεις μακριά του, όσο και αν τα λόγια του σε γοητεύουν. Και αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη δυσκολία.
Ως εκ τούτου, προσωπικά, προτιμώ να ακούω cliché εκφράσεις όπως «Δεν υπάρχει Θεός, ο κόσμος δημιουργήθηκε από το big bang», παρά ότι «Υπάρχει Θεός, η εξέταση του κόσμου μας τόσο μακροκοσμικά όσο και μικροσκοπικά σε πείθει γι΄αυτό. Και είμαστε όλοι παιδιά αυτού του Θεού και είμαστε και εμείς εν δυνάμει μικροί Θεοί και ένας τέτοιος ήταν και ο Ιησούς». Και πόσα ακόμα…
Ας έρθουμε όμως λίγο και στο θέμα αυτού του topic. Δε θα μπορούσε παρά να είναι ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός το ότι εσονται παντες διδακτοι του Θεου Ο Απόστολος Παύλος μας περιγράφει το ίδιο πράγμα που διαβάζουμε στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη με περισσότερα λόγια, ξεδιπλώνοντας το μυστήριο του Θεού σε όλο του το μεγαλείο:
1Co 2:6 σοφιαν δε λαλουμεν εν τοις τελειοις σοφιαν δε ου του αιωνος τουτου ουδε των αρχοντων του αιωνος τουτου των καταργουμενων
1Co 2:7 αλλα λαλουμεν σοφιαν θεου εν μυστηριω την αποκεκρυμμενην ην προωρισεν ο θεος προ των αιωνων εις δοξαν ημων
1Co 2:8 ην ουδεις των αρχοντων του αιωνος τουτου εγνωκεν ει γαρ εγνωσαν ουκ αν τον κυριον της δοξης εσταυρωσαν
1Co 2:9 αλλα καθως γεγραπται α οφθαλμος ουκ ειδεν και ους ουκ ηκουσεν και επι καρδιαν ανθρωπου ουκ ανεβη α ητοιμασεν ο θεος τοις αγαπωσιν αυτον
1Co 2:10 ημιν δε ο θεος απεκαλυψεν δια του πνευματος αυτου το γαρ πνευμα παντα ερευνα και τα βαθη του θεου
1Co 2:11 τις γαρ οιδεν ανθρωπων τα του ανθρωπου ει μη το πνευμα του ανθρωπου το εν αυτω ουτως και τα του θεου ουδεις οιδεν ει μη το πνευμα του θεου
1Co 2:12 ημεις δε ου το πνευμα του κοσμου ελαβομεν αλλα το πνευμα το εκ του θεου ινα ειδωμεν τα υπο του θεου χαρισθεντα ημιν
1Co 2:13 α και λαλουμεν ουκ εν διδακτοις ανθρωπινης σοφιας λογοις αλλ εν διδακτοις πνευματος αγιου πνευματικοις πνευματικα συγκρινοντες
1Co 2:14 ψυχικος δε ανθρωπος ου δεχεται τα του πνευματος του θεου μωρια γαρ αυτω εστιν και ου δυναται γνωναι οτι πνευματικως ανακρινεται
1Co 2:15 ο δε πνευματικος ανακρινει μεν παντα αυτος δε υπ ουδενος ανακρινεται
1Co 2:16 τις γαρ εγνω νουν κυριου ος συμβιβασει αυτον ημεις δε νουν χριστου εχομεν
Μέσα σε 20 γραμμές τόσα μυστήρια! Μυστήρια που ό Απόστολος Παύλος αν μη τι άλλο, δείχνει να κατέχει. Είναι γεγονός, ότι σχεδόν όλοι μας και σχεδόν πάντα, νομίζουμε ότι έχουμε κάτι να πούμε. Μάλιστα, όσο περισσότερο εμβαθύνουμε στη γνώση διαβάζοντας και μελετώντας, η ενδόμυχη και πολλές φορές σιωπηρή μας παρρησία (γιατί όλοι μας έχουμε απ’ αυτό το πράμα, οι ποσότητες διαφέρουν μόνο) ολοένα και φουσκώνει. Υπάρχει κάτι λοιπόν που σχεδόν κανείς μας δεν έχει βάλει καλά στο μυαλό του. Και αυτό το κάτι ονομάζεται «Να μάθω να ακούω τον Πατέρα μου, τον Δημιουργό μου, τον Κύριό μου». «Να μάθω να αναγνωρίζω την παρουσία του Παρακλήτου, του Αγίου Πνεύματος μέσα μου».
Και αυτό είναι σημαντικό, διότι τότε και ΜΟΝΟΝ τότε έχω λόγο να μιλώ, να γράφω, να πράττω. Μόνον ο πνευματικος ανακρινει τα παντα, αυτος δε υπ ουδενος ανακρινεται. Και πνευματικός άνθρωπος είναι αυτός ο οποίος ου το πνευμα του κοσμου ἐλάβε αλλα το πνευμα το εκ του θεου ινα εἰδεί τα υπο του θεου χαρισθεντα εις εαυτον.
Ο πνευματικός άνθρωπος έχει νουν Χριστού. Είναι ο καινός άνθρωπος. Αυτός που λαλεί σοφία Θεού. Και αυτός ο άνθρωπος δε χρειάζεται να κάνει πολλά για να εισακουσθεί. Αυτός ο άνθρωπος μιλάει καθ’ υπαγόρευσιν και κατ’ εντολίν του Παρακλήτου. Και αυτός ο άνθρωπος, ότι και να πούμε εμείς εδώ, ξέρει πότε και ποίον θα ακονίσει, πότε και ποιόν θα χαϊδέψει, πότε και ποιόν θα πελεκήσει, πότε και ποιόν θα απαλήνει Ξέρει πώς να συμπεριφερθεί στον εκάστοτε. Όμως όπως είναι γραμμένο και γνωστό, α οφθαλμος ουκ ειδεν και ους ουκ ηκουσεν και επι καρδιαν ανθρωπου ουκ ανεβη α ητοιμασεν ο θεος τοις αγαπωσιν αυτον. Γιατί ακόμα είμαστε τυφλοί, κουφοί και διαστακτικοί στην καρδιά μας. Γιατί έχουμε πάψει να είμαστε σαν τα παιδιά. Καλοπροαίρετοι και εύπιστοι.
Σε αυτά λοιπόν οφείλουμε να είμαστε εστιασμένοι. Αλλιώς, απαίδευτοι κι εμείς που τάχα μου διαβάζουμε, απαίδευτοι και αυτοί που μιλούν δίχως να διαβάζουν. Επικίνδυνοι κι εμείς, επικίνδυνοι και αυτοί. Ας είναι η επικοινωνία με τον Πατέρα το μέλημα μας λοιπόν, ας μάθουμε να ακούμε το θέλημά Του και ας μάθουμε να υπακούουμε εις αυτό και όλα τα’ άλλα θα έρθουν… Ο καθένας στο ρόλο του και σε αυτό που του έχει οριστεί.
1Co 14:1 διωκετε την αγαπην ζηλουτε δε τα πνευματικα μαλλον δε ινα προφητευητε
1Co 14:2 ο γαρ λαλων γλωσση ουκ ανθρωποις λαλει αλλα τω θεω ουδεις γαρ ακουει πνευματι δε λαλει μυστηρια
1Co 14:3 ο δε προφητευων ανθρωποις λαλει οικοδομην και παρακλησιν και παραμυθιαν
1Co 14:4 ο λαλων γλωσση εαυτον οικοδομει ο δε προφητευων εκκλησιαν οικοδομει
1Co 14:5 θελω δε παντας υμας λαλειν γλωσσαις μαλλον δε ινα προφητευητε μειζων γαρ ο προφητευων η ο λαλων γλωσσαις εκτος ει μη διερμηνευη ινα η εκκλησια οικοδομην λαβη