Σελίδα 1 από 1

Ιερά Σύνοδος: Δεν εγείρεται θεολογικό ή συνταγματικό ζήτημα με τον «προσωπικό αριθμό»

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιουν 13, 2025 3:47 pm
από Νίκος
Ιερά Σύνοδος: Δεν εγείρεται θεολογικό ή συνταγματικό ζήτημα με τον «προσωπικό αριθμό»
Liberal 13/6/2025

Εικόνα

ΗΔιαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος σε συνεδρίασή της αποδέχτηκε τον προσωπικό αριθμό ως τεχνική ενοποίηση στοιχείων, χωρίς θεολογικές ή συνταγματικές επιφυλάξεις ή περιορισμούς.

Αναλυτικά στην ανακοίνωσή της αναφέρει, μεταξύ άλλων:

«Συνήλθε χθες και σήμερα, Πέμπτη 12 και Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 168ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ενημερώθηκε από την Νομική Υπηρεσία της και συζήτησε για το Προεδρικό Διάταγμα 40/2025 (ΦΕΚ Α΄ 67/2025) που θεσπίζει τον «προσωπικό αριθμό» με στόχο τη σταδιακή αντικατάσταση του Αριθμού Δελτίου Ταυτότητας, του ΑΦΜ και του ΑΜΚΑ και τη διασύνδεση των μητρώων του Δημοσίου Τομέα.

Κατόπιν τούτου ενημερώνει ότι:

α) κατά τις συναλλαγές των ανθρώπων με τον Δημόσιο Τομέα δεν θα γίνεται ταυτοποίηση αποκλειστικά βάσει του «προσωπικού αριθμού», αλλά θα εξακολουθήσουν να ζητούνται και τα προσωπικά στοιχεία ληξιαρχικής φύσεως (όνομα, επώνυμο, στοιχεία γεννήσεως κλπ),

β) ο προσωπικός αριθμός υποκαθιστά υφισταμένους αριθμούς (ΑΔΤ, ΑΦΜ, ΑΜΚΑ) που ήδη κατέχουν τα φυσικά πρόσωπα. Επομένως ως προς τον «προσωπικό αριθμό» δεν μπορεί να εγερθεί ούτε επιφύλαξη θεολογικής φύσεως ούτε ισχυρισμός περί αντισυνταγματικού περιορισμού των ατομικών ελευθεριών (π.χ. προσωπικών δεδομένων) λόγω της αντικαταστάσεως τριών υφισταμένων αριθμών μητρώου από ένα ενιαίο αριθμό».

Πηγή: LIBERAL

Re: Ιερά Σύνοδος: Δεν εγείρεται θεολογικό ή συνταγματικό ζήτημα με τον «προσωπικό αριθμό»

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιουν 13, 2025 4:09 pm
από Νίκος
Γράφει ο ο π. Νεκτάριος Τσίλης, Μητροπολίτης Χονγκ Κονγκ και Νοτιοανατολικής Ασίας:

Μερικοί για να πείσουν τους χριστιανούς στην Ελλάδα να μην παραλάβουν νέες ταυτότητες χρησιμοποιούν ως επιχείρημα λόγια μοναχών και ασκητών οι οποίοι ερμηνεύουν λόγους Πατέρων της Εκκλησίας.

Διάβασα τον ισχυρισμό κάποιου ότι ένας σύγχρονος γέροντας είπε: «Το χάραγμα θα δοθεί με κάρτα καθημερινής χρήσης και θα το βαστάζουν οι άνθρωποι, πριν ακόμα γεννηθεί ο Αντίχριστος. Ο Άγιος Αρέθας επίσκοπος Καισαρείας και διάδοχος του Μ.Βασιλείου στον επισκοπικό θρόνο στο έργο του «Εξήγησις της Ιεράς Αποκαλύψεως PG 106» αναφέρει: «Το χάραγμα θα δοθεί σαν ψήφος εντριβή και εγνωσμένη ανθρώποις». Η ψήφος ερμηνεύεται ως το πλακίδιο το οποίο εχρησιμοποιείτο για τις ψηφοφορίες και τους εξωστρακισμούς.»

Διατηρώ μία αμφιβολία αν τα παραπάνω όντως ειπώθηκαν έτσι ή παραποιήθηκαν ή απλά προέρχονται από την φαντασία κάποιων και δεν έχουν καμμία σχέση με γεροντάδες.

Υπάρχει όμως σοβαρό πρόβλημα. Τι γράφει στην πραγματικότητα ο Άγιος Αρέθας;

Πρώτον: Το χάραγμα θα το επιβάλλει ο Αντίχριστος όχι πριν γεννηθεί αλλά κατά την διάρκεια της βασιλείας του. Μάλιστα θα είναι βασιλιάς στην Ιερουσαλήμ. (Τοῦτο οὖν, φησί, τό θηρίον πολεμήσει τοῖς ἁγίοις τούτοις προφήταις, καί ἀποκτενεῖ αὐτούς, καί τά σώματα αὐτῶν ἄταφα ρίψει ἐν ταῖς πλατείαις τῆς Ἱερουσαλήμ. Ἐν αὐτῆ γάρ βασιλεύσει ὡς Ἰουδαίων βασιλεύς…).

Δεύτερον: Το χάραγμα θα είναι πραγματικό χάραγμα (τατουάζ) επί του δεξιού χεριού ή επί του μετώπου. (Ἐπί τῆς χειρός αὐτῶν τῆς δεξιᾶς. Ἐπί χειρός τῆς δεξιᾶς καί ἐπί μετώπου τό γνώρισμα.)

Τρίτον: Γράφει ο Άγιος Αρέθας: «Ἀριθμόν δέ ἀνθρώπου τό ὄνομα εἶναι, ἀντί τοῦ ἐχόμενον, ἀλλά ψῆφον ἐντριβῆ καί ἐγνωσμένην ἀνθρώποις.» Πώς ερμηνεύεται στα Νέα Ελληνικά; Σε ελεύθερη απόδοση: «Το όνομα του θηρίου είναι αριθμός ανθρώπου — όχι κάτι μεταφορικό ή μυστηριώδες, αλλά ένας αριθμός που μπορεί να υπολογιστεί και είναι αναγνωρίσιμος από τους ανθρώπους.»

Το "ψῆφος" εδώ έχει την έννοια της αριθμητικής τιμής που προκύπτει από τα γράμματα ενός ονόματος, και δεν σημαίνει το πλακίδιο. Στη συνέχεια ο Άγιος Αρέθας αναφέρει διάφορα ονόματα για τον Αντίχριστο όπως Λαμπέτις, Τειτάν, Λατείνος, Νικητής.

Το πρόβλημα λοιπόν με τα λεγόμενα του γέροντα είναι ότι δεν συμφωνούν με τα όσα γράφει ο Άγιος Αρέθας. Κι αν ο γέροντας ισχυρίζεται ότι έχει τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος τότε τι να υποθέσουμε; Ότι το Άγιο Πνεύμα δεν μπορεί να ερμηνεύσει τον Αρέθα ή ότι ο γέροντας μας πουλάει φούμαρα;

Πηγή: Nektarios Tsilis : facebook