Αγαπητά μέλη και επισκέπτες, καλώς ήρθατε στο ανανεωμένο μας φόρουμ!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!

Συμβολισμοί - Εκκλησία - Η Εκκλησία στην Αγία Γραφή

Συζητήσεις και μελέτη για το τι συμβολίζει συγκεκριμένες έννοιες που απαντούμε στην Αγία Γραφή

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm
12

Συμβολισμοί - Εκκλησία - Η Εκκλησία στην Αγία Γραφή

Δημοσίευση από stratis »

Μελετώντας τη Γραφή έκανα κάποιες επισημάνσεις οι οποίες δείχνουν την προεικόνιση της Εκκλησίας.

Καταρχήν στα χρόνια της Παλαιάς Διαθήκης βλέπουμε πως ο Θεός δίδει τις αρχικές κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τη λατρεία. Σε αυτό το αρχικό post δε θα μπω σε λεπτομέρειες, βλέπουμε όμως για παράδειγμα την εκλογή της φυλής των Λευιτών για να ιερατεύουν και να υπηρετούν το Θεό. Μόνο οι Λευίτες είχαν αυτά τα καθήκοντα και αργότερα -μετά την πτώση του Ιούδα- ιεράτευαν μόνο οι Σαδδουκαίοι εκ της φυλής του Λευί επειδή δεν είχαν αποστατήσει λατρεύοντας άλλους θεούς.

Επίσης στο Δευτερονόμιον και το Λευιτικόν αν θυμάμαι καλά, βλέπουμε τις διάφορες λατρευτικές ακολουθίες και τις οδηγίες του Θεού για την τέλεσή τους στο Μωυσή.

>>> Όπως τότε λοιπόν, έτσι και σήμερα μια συγκεκριμένα ομάδα ανθρώπων υπηρετεί το Θεό, τότε οι Λευίτες έπειτα οι δικοί μας ιερωμένοι, τα πρώτα χρόνια με τους διάκονους, τους πρεσβυτέρους και τους επισκόπους που χειροτονούσαν οι απόστολοι και έπειτα με την αποστολική διαδοχή με τη μορφή της Εκκλησίας μας έως σήμερα.

Αντίστοιχα έχουμε και τις λατρευτικές τελετές όπως αντίστοιχα τότε. Με τη διαφορά φυσικά ότι αυτές πληρώθηκαν, τελειοποιήθηκαν. Δε θυσιάζονται πλέον ζώα αλλά ο ίδιος ο Χριστός. Επίσης οι βασικές κατευθύνσεις δόθηκαν από Αυτόν όσον αφορά τη Βάπτιση, το Γάμο, τη Θεία Κοινωνία, την Εξομολόγηση, την Ιερωσύνη.

Κατά Ματθαίον

ΙΗ 18 Αμήν λέγω υμίν, όσα εάν δήσητε επί της γής, έσται δεδεμένα εν τώ ουρανώ, και όσα εάν λύσητε επί της γής, έσται λελυμένα εν τώ ουρανώ.(εξομολόγηση)

Γ ο δε οπίσω μου ερχόμενος ισχυρότερός μου εστιν, ού ουκ ειμί ικανός τα υποδήματα βαστάσαι· αυτός υμάς βαπτίσει εν Πνεύματι αγίω και πυρί· (Βάπτιση)

Κατά Μάρκον

ΙΣΤ Πορευθέντες εις τον κόσμον άπαντα κηρύξατε το ευαγγέλιον πάση τή κτίσει. 16 ο πιστεύσας και βαπτισθείς σωθήσεται (Βάπτιση)

Κατά Ιωάννην


Β 1 Καί τή ημέρα τή τρίτη γάμος εγένετο εν Κανά της Γαλιλαίας, και ήν η μήτηρ τού Ιησού εκεί· 2 εκλήθη δε και ο Ιησούς και οι μαθηταί αυτού εις τον γάμον...11 Ταύτην εποίησεν την αρχήν των σημείων ο Ιησούς εν Κανά της Γαλιλαίας και εφανέρωσε την δόξαν αυτού, και επίστευσαν εις αυτόν οι μαθηταί αυτού (γάμος)

Σε γάμο επέλεξε ο Χριστός μας να κάνει το πρώτο του θαύμα.

Σαφή δε προεικόνιση της Εκκλησίας με τη δομή που όλοι γνωρίζουμε έχουμε στην περίπτωση του θαύματος του πολλαπλασιασμού των 5 άρτων και των 2 ιχθύων καθώς και αργότερα με τον πολλαπλασιασμό των 7 άρτων και των ολίγων ιχθύων.

Βλέπουμε χαρακτηριστικά:

Κατά Μάρκον

ΣΤ 37 ο δε αποκριθείς είπεν αυτοίς· Δότε αυτοίς υμείς φαγείν. και λέγουσιν αυτώ· Απελθόντες αγοράσωμεν δηναρίων διακοσίων άρτους και δώμεν αυτοίς φαγείν; 38 ο δε λέγει αυτοίς· Πόσους άρτους έχετε; υπάγετε και ίδετε. και γνόντες λέγουσι· Πέντε, και δύο ιχθύας. 39 και επέταξεν αυτοίς ανακλίναι πάντας συμπόσια συμπόσια επί τώ χλωρώ χόρτω. 40 και ανέπεσον πρασιαί πρασιαί ανά εκατόν και ανά πεντήκοντα. 41 και λαβών τους πέντε άρτους και τους δύο ιχθύας αναβλέψας εις τον ουρανόν ευλόγησε, και κατέκλασε τους άρτους και εδίδου τοίς μαθηταίς ίνα παραθώσιν αυτοίς, και τους δύο ιχθύας εμέρισε πάσι. 42 και έφαγον πάντες και εχορτάσθησαν,

Η και επηρώτα αυτούς· Πόσους έχετε άρτους; οι δε είπον· Επτά. 6 και παρήγγειλε τώ όχλω αναπεσείν επί της γής· και λαβών τους επτά άρτους ευχαριστήσας έκλασε και εδίδου τοίς μαθηταίς αυτού ίνα παρατιθώσι· και παρέθηκαν τώ όχλω. 7 και είχον ιχθύδια ολίγα· και αυτά ευλογήσας είπε παρατιθέναι και αυτά. 8 έφαγον δε και εχορτάσθησαν, και ήραν περισσεύματα κλασμάτων επτά σπυρίδας. 9 ήσαν δε ως τετρακισχίλιοι· και απέλυσεν αυτούς


Κατά Λουκάν

Θ 14 ήσαν γάρ ωσεί άνδρες πεντακισχίλιοι. είπε δε προς τους μαθητάς αυτού· Κατακλίνατε αυτούς κλισίας ανά πεντήκοντα. 15 και εποίησαν ούτω και ανέκλιναν άπαντας. 16 λαβών δε τους πέντε άρτους και τους δύο ιχθύας, αναβλέψας εις τον ουρανόν ευλόγησεν αυτούς και κατέκλασε, και εδίδου τοίς μαθηταίς παραθείναι τώ όχλω

Ο Ιησούς οργανώνει τον κόσμο, δίδει τις οδηγίες του πώς θα χωριστούν σε ομάδες. έπειτα δεν πάει ο ίδιος να μοιράσει το φαγητό, ούτε καν μετέχει στο μοίρασμα μαζί με τους αποστόλος αλλά ’υτός ευλογεί και προσφέρει τα δώρα ενώ οι απόστολοι διανέμουν.

Έτσι και η Εκκλησία μας. Είναι χωρισμένη από τα πρώτα χρόνια σε επισκοπές και με το πέρασμα των χρόνων και την αύξηση του ποιμνίου χωρίστηκε περαιτέρω σε μητροπόλεις και ενορίες. Επίσης στη θέση των αποστόλων τώρα είναι οι ιερείς. Ο Ιησούς όπως τότε έτσι και τώρα, προσφέρει και στη Θεία Κοινωνία προσφέρεται ο ίδιος αλλά μέσω του ιερέως.

Αλλά και η τροφή που χορηγεί στον κόσμο, νομίζω συμβολίζει τη Θεία Κοινωνία. Τότε απλή τροφή για να χορτάσουν οι όχλοι και να μη χάσουν τις δυνάμεις τους αλλά τροφή που ο Χριστός έδωσε. Σήμερα η Θεία Κοινωνία.

Κι ο ίδιος ο Ιησούς λέει στον Πέτρο στο κατά Ματθαίον:

ΙΣΤ 18 καγώ δε σοι λέγω ότι σύ εί Πέτρος, και επί ταύτη τή πέτρα οικοδομήσω μου την εκκλησίαν, και πύλαι άδου ου κατισχύσουσιν αυτής

Εδώ βλέπουμε και την ιερωσύνη διότι σαφώς κάποιοι θα πρέπει να αποτελούν τους ποιμένες καθώς και στον Παύλο:

Προς Εφεσίους

Δ 10 ο καταβάς αυτός εστι και ο αναβάς υπεράνω πάντων των ουρανών, ίνα πληρώση τα πάντα. 11 και αυτός έδωκε τους μέν αποστόλους, τους δε προφήτας, τους δε ευαγγελιστάς, τους δε ποιμένας και διδασκάλους

αλλά και στο τέλος του Ησαΐα ο Θεός μιλώντας για το νέο Ισραήλ λέει οτί από τα έθνη θα εξελέξει καινούς Λευίτες να ιερατεύουν.

Πραγματικά λοιπόν μια πολύ όμορφη προεικόνιση-συμβολισμός που οφείλουμε εμείς οι χριστιανοί κάθε φορά που διαβαίνουμε την πύλη μιας Εκκλησίας να έχουμε στο νου μας ώστε να στεκόμαστε με σεβασμό.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Συμβολισμοί - Αποσυμβολισμοί, Symbolic words in the Bible”