Αγαπητά μέλη και επισκέπτες, καλώς ήρθατε στο ανανεωμένο μας φόρουμ!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!

Αναστάσιμα Μηνύματα

Πνευματικά θέματα της Ορθόδοξης πίστης μας - Spiritual subjects of our Orthodox faith.

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2090
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm
12
Έχει ευχαριστήσει: 2 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 10 φορές

Αναστάσιμα Μηνύματα

Δημοσίευση από Achilleas »

Εικόνα


ΠΑΥΛΟΣ

ΕΛΕΩ ΘΕΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

ΤΗΣ ΑΓΙΩΤΑΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

ΣΕΡΒΙΩΝ ΚΑΙ ΚΟΖΑΝΗΣ




Πρός τόν εὐσεβῆ κλῆρον, τούς ἐντιμωτάτους ἄρχοντας

καί τόν εὐλαβῆ λαόν τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.



«Τήν θεοπρεπῆ σου συγκατάβασιν δοξάζοντες, ὑμνοῦμέν σε Χριστέ ˙

ἐτέχθης ἐκ Παρθένου, καί ἀχώριστος ὑπῆρχες τῷ Πατρί ˙

ἔπαθες ὡς ἄνθρωπος, καί ἑκουσίως ὑπέμεινας Σταυρόν.

ἀνέστης ἐκ τοῦ τάφου, ὡς ἐκ παστάδος προελθών,

ἵνα σώσῃς τόν κόσμον ˙ Κύριε, δόξα σοι».



Λαέ τοῦ Θεοῦ εὐλογημένε καί λαμπροφορεμένε,

Ἀπό περάτων ἕως περάτων τῆς γῆς πανηγυρίζεται, ἑορτάζεται, ψάλλεται καί μέ κωδωνοκρουσίας ἀναγγέλεται τό ἀνεπανάληπτον γεγονός τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ!

Ναί! Ἡ Ἀνάστασις τοῦ Χριστοῦ εἶναι ὄχι μόνον γεγονός ἀνεπανάληπτον ἀλλά καί ἀδιαμφισβήτητον, ἀφοῦ ἔλαβε χῶραν σέ τόπον καί χρόνον συγκεκριμένον καί γνωστόν ἱστορικῶς, ἔλαβε χῶραν μέ συγκεκριμένην καί ἱστορικῶς ἐπικυρουμένην κρατικήν διοίκησιν, ἀλλά καί θρησκευτικήν τοιαύτην. Ὅλα μά ὅλα εἶναι καταγεγραμμένα καί καταχωρημένα ὄχι μόνον ἀπό τούς ἐκκλησιαστικούς συγγραφεῖς, ἱερούς Εὐαγγελιστάς καί ἐκκλησιαστικούς Πατέρας, ἀλλά καί ἀπό τούς ἱστορικούς τῆς Ρωμαϊκῆς Πολιτείας καί τούς ἱστορικούς τοῦ Ἰουδαϊκοῦ ἱεροκρατικοῦ κατεστημένου!

Ἀδιαμφισβήτητον τό γεγονός καί ἀξεπέραστον ἱστορικῶς. Τό μόνον πού ἀπομένει εἶναι ἡ καλοδιάθετος ἔρευνα, ἀφοῦ πρόκειται γιά τήν σωτηρίαν τοῦ ἀνθρωπίνου γένους. Ἀρκεῖ ἡ ἔρευνα νά εἶναι καρπός καλῆς καί ἀγαθῆς διαθέσεως, ὅπως ἐκείνη τοῦ Θωμᾶ, τοῦ Νικοδήμου καί τόσων ἄλλων στό διάβα τῶν αἰώνων. Τό ἐπιθυμεῖ αὐτό ὁ Κύριος, διότι θέλει ὄχι ἐκβιαστικῶς τήν γνωριμίαν Του μέ τόν ἄνθρωπον ἀλλά ἐλεύθερα καί ἀβίαστα. Ἄλλως τε μή λησμονοῦμεν ὅτι ἡ ἐλευθερία εἶναι δῶρον τοῦ Θεοῦ πρός τόν ἄνθρωπον καί ὁ Θεός οὐδέποτε ἀφαιρεῖ ὅ,τι τοῦ χάρισε.

Συγκαταβαίνει, λοιπόν, ὁ Θεός, γίνεται ἄνθρωπος γιά ἐμᾶς, γιά τήν σωτηρίαν μας, γιά τήν κατάργησιν τῆς μονοκρατορίας τοῦ Διαβόλου καί τήν καταπάτησιν τοῦ πνευματικοῦ θανάτου˙ «Χριστός Ἀνέστη ἐκ νεκρῶν, θανάτῳ θάνατον πατήσας καί τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωήν χαρισάμενος».

Ἔρχεται ὡς φῶς ὁ Χριστός, ἔρχεται Ζωοδότης καί προσφέρει τόν Τάφον Του διαχρονικῶς ζωοδόχον! Ἔρχεται καί προσφέρει, ὡς ἡ πηγή τῆς Ἀληθείας, τήν Ἀλήθειαν, ὑποδεικνύει τόν σωστόν δρόμον! Καί χαίρει ὁ κόσμος καί λαμπρύνεται ἡ γῆ καί φωτίζονται τά καταχθόνια. Ὅλα γίνονται οὐρανός! Καί τοῦτο, διότι ὁ σεσαρκωμένος Λόγος τοῦ Θεοῦ, τό δεύτερον πρόσωπον τῆς Ἁγίας Τριάδος, ὁ Ἰησοῦς Χριστός, διά τῆς Ἀναστάσεως καθίσταται πλέον κυριάρχης οὐρανοῦ καί γῆς. «....Ἐδόθη μοι πᾶσα ἐξουσία ἐν οὐρανῷ καί ἐπί γῆς» (Μτθ. 28,18), ἐξαγγέλει ὁ ἴδιος ὁ ἀναστημένος Ἰησοῦς.

Δέν ὑπάρχουν πλέον αὐτόκλητοι μεσσίες, αὐτοδιοριζόμενοι σωτῆρες. Ἕνας εἶναι ὁ Σωτῆρ καί Κυβερνήτης, ὁ Ἰησοῦς, καί ὅσοι στοιχίζονται πίσω ἀπ’ Αὐτόν, σώζονται. Ἡ ἱστορία ἀποδεικνύει ὅτι τό ἔργον Του ἐπί τῶν ἀνθρώπων ἦταν ἔργον χρηστόν ἐν δικαιοσύνῃ καί μέ σεβασμόν πρός τόν ἄνθρωπον, ὡς εἰκόνα Αὐτοῦ. Ὅσοι, ὅμως, προσεπάθησαν καί προσπαθοῦν ἀφ’ ἑαυτῶν νά σχεδιάζουν πολεμοῦντες τόν Χριστόν καί τό μυστήριον τῆς Ἐκκλησίας, ἀπέτυχαν παταγωδῶς καί ἀπογοήτευσαν τούς ὀπαδούς τους, ὅπως καταγράφουν οἱ ἱστορικοί. Αὐτό ἀκριβῶς συμβαίνει καί στίς ἡμέρες μας: ἀδικίες, πλεονεξίες, σπατάλη, καταχρήσεις σέ ὅλα, παντελῆς ἔλλειψις μέτρου! Παραλογισμός, ἀνευθυνότης, ἀπαξίωσις τῶν πάντων ἀκόμη καί αὐτῶν τούτων τῶν θεσμῶν καί τῶν ἰδανικῶν, τῶν ἱερῶν καί ὁσίων τῆς φυλῆς μας!

Ἀδελφοί μου, ὁ Κύριός μας μέ τήν θέλησίν Του ἔγινεν ἄνθρωπος, μέ τήν θέλησίν Του ὑπέμεινε Σταυρόν! Διά τῆς Ἀναστάσεώς Του ἀπεκατέστησεν τήν ξεπεσμένην ἀνθρωπίνην φύσιν, προσφέροντας εἰς ὅλους καί πάλιν τήν θείαν καί οὐράνιον καταγωγήν, ὡς τό πλέον καί πλέον τελειότερον καί ἀγαπητότερον δημιούργημά Του. Ἀπό ἐμᾶς ἐξαρτᾶται ἡ ἐπανάκτησις τῆς κατά Χριστόν ἐλευθερίας, ἀπό τήν ἰδικήν μας καλήν προαίρεσιν! Ἀπό κανέναν δέν στερεῖ τήν πνευματικήν ἐλευθερίαν, τήν Ἀνάστασίν Του, τήν χαράν Του, τά ἀγαθά Του καί τήν αἰώνιον ζωήν ὁ Ἱησοῦς Χριστός, «ᾧ ἡ δόξα καί τό κράτος εἰς τούς αἰῶνας». Ἀμήν.

Χριστός Ἀνέστη! Ἀληθῶς Ἀνέστη!

Εὐχέτης πρός Κύριον

Ὁ Ἐπίσκοπος καί Μητροπολίτης σας

† Ο ΣΕΡΒΙΩΝ ΚΑΙ ΚΟΖΑΝΗΣ ΠΑΥΛΟΣ

Ἐν Κο­ζά­νῃ τῇ 19ῃ Μαρτί­ου 2012

Πηγή: http://www.imsk.gr/
Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7416
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές

Re: Αναστάσιμα Μηνύματα

Δημοσίευση από Νίκος »

"Η Εκκλησία μάς προτρέπει να συν-αναστηθούμε με τον Κύριο"
18 Απριλίου, 2012 — vatopaidifriend4

Εικόνα

του Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής π. Νικολάου

Μέσα στην αποπνικτική ατμόσφαιρα της σύγχρονης υλιστικής αποτυχίας, μετά από το βαθύ σκοτάδι, την αγία θλίψη και την απορία του πάθους του Κυρίου, Κυριακή του Πάσχα, ζούμε ως Εκκλησία τη χαρά της Αναστάσεως, τη δόξα του Αναστάντος, τη λύτρωση των αναστημένων. Αυτή είναι η λαμπρότητα της ημέρας.

Όπως θεολογικά, δοξολογικά και ποιητικά διακηρύσσει ο Ιωσήφ ο Βρυέννιος στον λόγο του «Εις την Λαμπράν»: «Πάσχα διάβασις από του σκότους εις το φως· Πάσχα εξέλευσις από του άδου εις την γην· Πάσχα ανάβασις από της γης εις τους ουρανούς· Πάσχα μετάβασις από θανάτου εις την ζωήν».

Το Πάσχα είναι πέρασμα από τον θάνατο της απιστίας στη ζωή της πίστεως, από τον θάνατο της αδικίας στη ζωή της δικαιοσύνης, από τον θάνατο της αμαρτίας στη ζωή της αγιότητος, από τον θάνατο του ψεύδους στη ζωή της αληθείας, από τον θάνατο της προσωρινότητος στη ζωή της αιωνιότητος, από τον θάνατο της κοσμικής απόγνωσης στη ζωή της θεϊκής ελπίδας, από τον θάνατο της ανθρώπινης αδυναμίας στη ζωή της χάριτος, από τον θάνατο της αποξένωσης από τον Θεό στη ζωή της κοινωνίας μαζί Του.

«Ει Χριστός ουκ εγήγερται, κενόν άρα το κήρυγμα ημών, κενή και η πίστις υμών», καθώς γράφει ο θείος Απόστολος Παύλος προς τους Κορινθίους (Α’ Κορ. ιε’ 14). Αν ο Χριστός δεν έχει αναστηθεί, τότε και ο λόγος μας και η πίστη μας είναι άδεια από νόημα και περιεχόμενο. Γι’ αυτό και αυτοί που θέλουν να αποδυναμώσουν το κήρυγμα της Εκκλησίας, διά μέσου των αιώνων με τόσο πάθος προσπαθούν να γκρεμίσουν την πίστη μας στην αλήθεια του γεγονότος της Αναστάσεως του Κυρίου.

Παρά ταύτα, «Πάσχα ανάστασις των πεπτωκότων βροτών· Πάσχα ανάκλησις των εξορίστων Εδέμ· Πάσχα ανάρρυσις των αιχμαλώτων φθορά· Πάσχα πιστών η όντως ζωή· Πάσχα παντός του κόσμου τρυφή· Πάσχα Τριάδος θεία τιμή».

Γι’ αυτό και ως Εκκλησία ψάλλουμε σαράντα μέρες το «Χριστός Ανέστη», αυτό επαναλαμβάνουμε μεταξύ μας ως χαιρετισμό, το γεγονός της Αναστάσεως εορτάζουμε πανηγυρικά κάθε Κυριακή, το ονομάζουμε «μέγα, ιερώτατον, άγιον, μυ­στικόν, πανσεβάσμιον, ανέσπερον», που σημαίνει πως αποτελεί μυστήριο που μας υπερβαίνει, δώρο που προέρχεται από τον Θεό, χάρι που δεν τελειώνει, φως που δεν σβήνει, ελπίδα που δεν διαψεύδει.

«Ακόρεστος η του Πάσχα προσηγορία, ότι πολλαπλάσιος η δια τούτου δηλούμε­νη χάρις· τούτο και γαρ ψυχών η αναψυχή, τούτο των νόων η χαρμονή, τούτο σωμάτων ο κουφισμός, τούτο ομμάτων ο φωτισμός, τούτο λαρύγγων ο γλυκασμός, τούτο θυμηδία, τούτο θερμότης, τούτο ειρήνη, τούτο χαρά», καταλήγει ο σοφός Ιωσήφ ο Βρυέννιος.

Είναι δυνατόν να αδιαφορήσουμε μπροστά σε αυτή την μοναδική ευκαιρία; Είναι δυνατόν να στερηθούμε αυτήν την ευλογία; Η Εκκλησία μάς προτρέπει να συν-αναστηθούμε με τον Κύριο. Ο Ίδιος λέγει στους μαθητές Του: «ο τον λόγον μου ακούων και πιστεύων τω πέμψαντί με έχει ζωήν αιώνιον και εις κρίσιν ουκ έρχεται, αλλά μεταβέβηκεν εκ του θανάτου εις την ζωήν» (Ιω. ε’ 24). Τί υπέροχος λόγος! Αυτός που ακούει τα λόγια μου και πιστεύει στον Πατέρα μου που με απέστειλε σε αυτόν τον κόσμο, δεν έρχεται σε κρίση, δεν κρίνεται, αλλά ήδη έχει μεταβεί από τον θάνατο στη ζωή.

Αυτό θα μπορούσαμε να το πούμε και με τη γενικότερη έννοια της κρίσεως. Ο άνθρωπος της πίστεως και της υπακοής στον λόγο και το θέλημα του Θεού δεν επηρεάζεται από καμία κρίση. Δεν απειλείται από κανένα κίνδυνο ή δυσμενές γεγονός. Ούτε και από τον θάνατο. Διότι είναι μέτοχος της όντως ζωής, του Κυρίου, ο οποίος είπε: «Εγώ ειμι η οδός και η αλήθεια και η ζωή». Η πραγματική κρίση μας είναι ότι δεν έχουμε σχέση με τη ζωή και την Ανάσταση.

Με την ευκαιρία λοιπόν της μεγάλης εορτής του Πάσχα σας καλώ όλους να γίνουμε πραγματικοί πανηγυριστές και ομολογητές της Αναστάσεως, οι ίδιοι άνθρωποι της Αναστάσεως. Τότε το «Χριστός Ανέστη» δεν θα το λένε μόνο τα χείλη μας, αλλά θα το ομολογεί η ζωή μας· ούτε θα το ψάλλουμε μόνο σαράντα μέρες, αλλά θα το διακηρύσσουμε πάντα· ούτε η χαρά της Αναστάσεως θα εκφράζεται μόνο μέσα από τους τύπους των εορταστικών συνηθειών μας και της όμορφης λαογραφίας, αλλά θα αποδεικνύεται κυρίως μέσα στις κρίσεις της ζωής μας. Φέτος περισσότερο από κάθε χρονιά καλούμαστε, μέσα στην ασφυξία της κρίσεως, να κάνουμε Πάσχα αληθινής Αναστάσεως.

Εύχομαι η ευλογία του Αναστάντος Χριστού, η χαρά και η ειρήνη Του να σκεπάζει τη ζωή σας, να στηρίζει την Εκκλησία μας και να φωτίζει τον κόσμο όλο.

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!

(Από την Πασχαλινή εγκύκλιο)

Πηγή: http://www.pemptousia.gr/
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Πνευματικά Μηνύματα - Spriritual Messages”