Αγαπητά μέλη και επισκέπτες, καλώς ήρθατε στο ανανεωμένο μας φόρουμ!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!

Η θεραπεία του παραλυτικού της Καπερναούμ

Ανάλυση και συζητήσεις των βιβλίων της Καινής Διαθήκης

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2090
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm
12
Έχει ευχαριστήσει: 2 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 10 φορές

Η θεραπεία του παραλυτικού της Καπερναούμ

Δημοσίευση από Achilleas »

Κυριακή Β’ Νηστειών – Η θεραπεία του παραλυτικού της Καπερναούμ

Εικόνα

Ευαγγέλιο Κυριακής: Μάρκ. β’ 1-12

1 ΚΑΙ εἰσῆλθε πάλιν εἰς Καπερναοὺμ δι᾿ ἡμερῶν καὶ ἠκούσθη ὅτι εἰς οἶκόν ἐστι. 2 καὶ εὐθέως συνήχθησαν πολλοί, ὥστε μηκέτι χωρεῖν μηδὲ τὰ πρὸς τὴν θύραν· καὶ ἐλάλει αὐτοῖς τὸν λόγον. 3 καὶ ἔρχονται πρὸς αὐτὸν παραλυτικὸν φέροντες, αἰρόμενον ὑπὸ τεσσάρων. 4 καὶ μὴ δυνάμενοι προσεγγίσαι αὐτῷ διὰ τὸν ὄχλον, ἀπεστέγασαν τὴν στέγην ὅπου ἦν, καὶ ἐξορύξαντες χαλῶσι τὸν κράβαττον, ἐφ᾿ ᾧ ὁ παραλυτικὸς κατέκειτο. 5 ἰδὼν δὲ ὁ Ἰησοῦς τὴν πίστιν αὐτῶν λέγει τῷ παραλυτικῷ· τέκνον, ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου. 6 ἦσαν δέ τινες τῶν γραμματέων ἐκεῖ καθήμενοι καὶ διαλογιζόμενοι ἐν ταῖς καρδίαις αὐτῶν· 7 τί οὗτος οὕτω λαλεῖ βλασφημίας; τίς δύναται ἀφιέναι ἁμαρτίας εἰ μὴ εἷς ὁ Θεός; 8 καὶ εὐθέως ἐπιγνοὺς ὁ Ἰησοῦς τῷ πνεύματι αὐτοῦ ὅτι οὕτως αὐτοὶ διαλογίζονται ἐν ἑαυτοῖς, εἶπεν αὐτοῖς· τί ταῦτα διαλογίζεσθε ἐν ταῖς καρδίαις ὑμῶν; 9 τί ἐστιν εὐκοπώτερον, εἰπεῖν τῷ παραλυτικῷ, ἀφέωνταί σου αἱ ἁμαρτίαι, ἢ εἰπεῖν, ἔγειρε καὶ ἆρον τὸν κράβαττόν σου καὶ περιπάτει; 10 ἵνα δὲ εἰδῆτε ὅτι ἐξουσίαν ἔχει ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἀφιέναι ἐπὶ τῆς γῆς ἁμαρτίας ~ λέγει τῷ παραλυτικῷ. 11 σοὶ λέγω, ἔγειρε καὶ ἆρον τὸν κράβαττόν σου καὶ ὕπαγε εἰς τὸν οἶκόν σου. 12 καὶ ἠγέρθη εὐθέως, καὶ ἄρας τὸν κράβαττον ἐξῆλθεν ἐναντίον πάντων, ὥστε ἐξίστασθαι πάντας καὶ δοξάζειν τὸν Θεὸν λέγοντας ὅτι οὐδέποτε οὕτως εἴδομεν.

Η θεραπεία του παραλύτου
Η πίστη κάνει θαύματα!


Η είδηση κυκλοφόρησε αστραπιαία: ο Κύριος βρίσκεται σε κάποιο σπίτι στην Καπερναούμ. Κι αμέσως έτρεξαν κοντά του τόσο πολλοί, ώστε γέμισε όλο το σπίτι και δεν χωρούσε πλέον κανείς άλλος εκεί. Ενώ όμως ο Κύριος δίδασκε το λαό, τέσσερις άνθρωποι μετέφεραν εκεί, πάνω σ’ ένα κρεβάτι, έναν παράλυτο. Κι επειδή δεν μπορούσαν να τον φέρουν μέσα στο σπίτι, ανέβηκαν στη στέγη του σπιτιού και την ξήλωσαν πάνω από το σημείο που βρισκόταν ο Κύριος. Κατόπιν κατέβασαν σιγά-σιγά το κρεβάτι. Και καθώς ο Κύριος είδε μπροστά του τον παράλυτο, διέγνωσε τη μεγάλη πίστη που είχε κι αυτός και οι άλλοι που τον μετέφεραν.

Διότι οι φίλοι του παραλύτου δεν θα έφερναν τον φίλο τους στον Χριστό, αν δεν είχαν μια τόσο μεγάλη και δυνατή πίστη. Και μάλιστα μετέφεραν τον φίλο τους με τόσες δυσκολίες και κόπους μπροστά στα έκπληκτα μάτια όλων. Χωρίς να υπολογίσουν τις αντιδράσεις του ιδιοκτήτη, έκαναν μία πράξη τόσο επικίνδυνη! Διότι η ανάβαση του παραλύτου στη στέγη του σπιτιού και η κάθοδός του από το άνοιγμα της στέγης ήταν δύσκολη επιχείρηση και είχε πολλούς κινδύνους. Αυτοί όμως δεν υπολόγισαν τίποτε, διότι είχαν μεγάλη πίστη. Τέτοια πίστη άλλωστε είχε κι ο παράλυτος, διότι δεν θα δεχόταν να τον μεταφέρουν με τον τρόπο αυτό, εάν δεν πίστευε ότι ο Ιησούς μπορούσε να τον κάνει καλά.

Και διδασκόμαστε έτσι πόσο μεγάλα θαύματα μπορεί να κάνει η θερμή και ακλόνητη πίστη. Μια τέτοια πίστη χρειαζόμαστε κι εμείς. Μια πίστη που δεν θα υπολογίζει εμπόδια, κινδύνους και συνέπειες, θα ξεπερνά τα όρια της περιορισμένης λογικής. Αυτή την πίστη που θα μεταμορφώνει τη ζωής μας και θα μας οδηγεί στην υπακοή του θείου θελήματος. Βέβαια η πίστη είναι θείο δώρο, ουράνιο χάρισμα, και η καλλιέργεια της πίστεως είναι έργο μιας ολόκληρης ζωής. Γι’ αυτό θα πρέπει να ζητούμε από τον άγιο Θεό με όλη τη θέρμη της καρδιάς μας να μας κάνει ανθρώπους πίστεως, για να παραθέτουμε τον εαυτό μας και τη ζωή μας ολόκληρη στα χέρια του παντοδυνάμου Θεού.
Πρώτα η ψυχή μας

Καθώς ο Κύριος διέγνωσε αυτή τη μεγάλη πίστη τους, λέει στον παράλυτο: «Παιδί μου, σου έχουν συγχωρεθεί οι αμαρτίες σου, οι οποίες είναι η αιτία της σωματικής παραλυσίας σου». Μόλις όμως άκουσαν τα λόγια του Κυρίου μας οι Φαρισαίοι, άρχισαν να σκέφτονται: Γιατί ο άνθρωπος αυτός ξεστομίζει τέτοιες βλασφημίες; Ποιος άλλος μπορεί να συγχωρεί αμαρτίες παρά μόνο ο Θεός; Ο Κύριος όμως, που κατάλαβε της πονηρές σκέψεις τους, τους είπε: Γιατί έχετε τέτοιους κακούς λογισμούς; Τι είναι ευκολότερο, να πω στον παράλυτο «είναι συγχωρημένες οι αμαρτίες σου», ή να του πω, «πάρε στον ώμο σου το κρεβάτι σου και περπάτα»; Για να μάθετε λοιπόν ότι ο υιός του ανθρώπου έχει εξουσία στη γη να συγχωρεί αμαρτίες, λέει στον παράλυτο: Σε σένα μιλώ, πάρε το κρεβάτι στον ώμο σου και πήγαινε στο σπίτι σου.

Και ο παράλυτος σηκώθηκε αμέσως, πήρε το κρεβάτι του και έφυγε από το σπίτι εκείνο. Τον είδαν όλοι με τα μάτια τους και έκπληκτοι δόξαζαν τον Θεό λέγοντας ότι ποτέ δεν είδαμε παράλυτο με μία προσταγή να σηκώνεται αμέσως και να περπατά.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Από την όλη διήγηση του θαύματος φαίνεται ξεκάθαρα ότι ο παράλυτος αυτός έπασχε από διπλή παραλυσία. Ήταν άρρωστος και στο σώμα και στην ψυχή. Οι πολλές αμαρτίες του είχαν παραλύσει και την ψυχή και το σώμα του. Και ο Κύριος ήθελε να λυτρώσει τον παράλυτο πρώτα από την παραλυσία της ψυχής του, που ήταν η αιτία της ασθενείας του.

Ο Κύριος βέβαια κάποιες φορές μπορεί να συγχωρεί τις αμαρτίες μας χωρίς να θεραπεύει τις ασθένειές μας. Ή και αντίθετα, να θεραπεύει τις ασθένειές μας χωρίς να συγχωρεί τις αμαρτίες μας, όταν εμείς μένουμε αμετανόητοι. Αλλά τότε ποια ωφέλεια μπορούμε να έχουμε όταν μείνει μέσα στην ψυχή μας το δηλητήριο της αμαρτίας; Αντίθετα, όταν με τη μετάνοια και ιερά Εξομολόγηση συμφιλιωθούμε με τον Θεό, ακόμη κι αν δεν θεραπευθούν οι ασθένειές μας, αισθανόμαστε το φορτίο των ασθενειών μας πιο ελαφρό και κερδίζουμε αιώνια σωτηρία!

Μη λέμε λοιπόν «πάνω απ’ όλα η υγεία». Λάθος! Πάνω απ’ όλα η υγεία της ψυχής μας! Τι να το κάνεις να ζήσεις υγιής πολλά χρόνια και να υποφέρεις αιωνίως φρικτούς πόνους στην κόλαση; Εμείς βέβαια, όταν αρρωστήσει το σώμα μας, τρέχουμε στους καλύτερους γιατρούς, και καλά κάνουμε. Για την ψυχή μας όμως, που είναι συχνά άρρωστη, θα πρέπει να δείχνουμε πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Να τρέχουμε τακτικά στο μυστήριο της ιεράς Εξομολογήσεως. Εκεί ο γιατρός των ψυχών και των σωμάτων μας θα μας προσφέρει την ίαση της ψυχής μας. Και εάν το κρίνει ωφέλιμο για μας, θα μας χαρίζει και την υγεία του σώματος. Εμείς πάντως ας το κατανοούμε, ας το εφαρμόζουμε και ας το λέμε: «πάνω απ’ όλα η υγεία… της ψυχής μας».

http://www.xfd.gr
Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.
Άβαταρ μέλους
Γαβριήλ
Δημοσιεύσεις: 110
Εγγραφή: Τετ Αύγ 01, 2012 3:36 pm
12

Re: Η θεραπεία του παραλυτικού της Καπερναούμ

Δημοσίευση από Γαβριήλ »

Η ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΣΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ
Σάββατο, 30 Μάρτιος 2013 - από Εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Εικόνα

Του Μητρ. Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβα
Από το ένθετο της Δημοκρατίας για την Ορθοδοξία

Τι σχέση έχει η ψυχική μας υγεία με τη σωματική; Οι νόσοι της ψυχής μας επηρεάζουν τη σωματική μας υγεία; Πόσο μας βοηθά η πίστη μας να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες μας; Στα ερωτήματα αυτά, που απασχολούν τους πιστούς όλων των εποχών, έρχεται να απαντήσει το αυριανό ευαγγελικό ανάγνωσμα (Μάρκ. 2, 1-12): Δίδασκε, λέει, ο Χριστός σε ένα σπίτι στην πόλη Καπερναούμ. Απ’ ό,τι φαίνεται, το πλήθος που είχε μαζευτεί για να τον ακούσει ήταν μεγάλο και δύσκολα μπορούσε να εισέλθει κανείς εντός της οικίας.

Από την άλλη, τέσσερις άνθρωποι είχαν αναλάβει να μεταφέρουν έναν παραλυτικό μπροστά στον Ιησού. Από την πόρτα ήταν αδύνατο να περάσουν. Η επιθυμία τους όμως να δει ο Ιησούς τον ασθενή φίλο τους ήταν τόσο μεγάλη, που σκέφτηκαν ένα τολμηρό σχέδιο: να ανεβούν στην οροφή του σπιτιού, να βγάλουν τα κεραμίδια και να κατεβάσουν από εκεί το κρεβάτι με τον παράλυτο άνθρωπο. Κι έτσι έκαναν! Η δική τους πίστη προς τη δύναμη του Χριστού και η αγάπη για τον ταλαιπωρημένο φίλο τους ήταν τόσο μεγάλες, που ξεπερνούσαν τα εμπόδια που συναντούσαν.

Ο Ιησούς, βλέποντας το παράδοξο τόλμημα των ανθρώπων αυτών, δεν προχώρησε σε διάλογο με τον ασθενή, όπως έκανε σε άλλες περιπτώσεις. Αυτό που είδε μπροστά του φανέρωνε την πίστη τόσο των τεσσάρων ανθρώπων όσο και του παραλυτικού. Γι’ αυτό και του λέει αμέσως: «Σου συγχωρούνται οι αμαρτίες!»

Με μια πρώτη ματιά, τα λόγια αυτά φαίνονται παράταιρα. Ο άνθρωπος πήγε εκεί για να γιατρευτεί και όχι για να πάρει άφεση αμαρτιών. Ο Χριστός όμως, που ήλθε στον κόσμο για να φανερώσει την αλήθεια, εξηγεί αμέσως. Βλέποντας τη δυσπιστία και την καχυποψία των παριστάμενων ανθρώπων του νόμου, των γραμματέων, που θεώρησαν βλάσφημο να συγχωρεί κάποιος άνθρωπος τις αμαρτίες και όχι ο Θεός, τους ρωτά: «Τι είναι πιο εύκολο; Να συγχωρεθούν οι αμαρτίες ή να γιατρευτεί ένας παραλυτικός;» Και αμέσως δίνει εντολή στον παράλυτο να σηκωθεί και να περπατήσει.

Δείχνει, με άλλα λόγια, ξεκάθαρα τη θεία ιδιότητά Του, ότι μπορεί δηλαδή και τα δύο να κάνει. Δείχνει όμως ακόμη και τη σύνδεση που έχει η αμαρτία με τη σωματική μας κατάσταση. Οι ασθένειες της φύσης μας και η φθορά του σώματος δεν είναι στοιχεία με τα οποία μας έπλασε ο Θεός, αλλά αποτελούν συνέπειες της ανθρώπινης αμαρτίας και αποστασίας από το θέλημά Του. Εξάλλου, και η σύγχρονη επιστήμη μιλά συχνά για ψυχοσωματικές νόσους, στις οποίες η κακή ψυχολογική κατάσταση ενός ατόμου (π.χ. το άγχος) μπορεί να προκαλέσει ένα σωματικό σύμπτωμα.

Ενας μεγάλος άγιος της Εκκλησίας μας, ο Γρηγόριος Παλαμάς, τη μνήμη του οποίου τιμά αύριο η Εκκλησία μας, παρομοιάζει τον παράλυτο με την άρρωστη ψυχή και λέει ότι οι τέσσερις άνθρωποι που τη μεταφέρουν μπροστά στον Χριστό είναι οι αρετές του μετανοούντος ανθρώπου: η αυτοκριτική, η εξομολόγηση, η διάθεση απομάκρυνσης από την αμαρτία και η θερμή προσευχή. Η οροφή που διαλύεται είναι ο επηρμένος νους που δεν επιτρέπει τη μετάνοια. Οταν, μάλιστα, η ψυχή θεραπευτεί, είναι σε θέση να κουβαλήσει μόνη της και το κρεβάτι που τη μετέφερε προηγουμένως, δηλαδή το ανθρώπινο σώμα.

Πηγή: http://www.agioritikovima.gr/eipan/18863-i-boitheia-tis
Απάντηση

Επιστροφή στο “Καινή Διαθήκη, New Testament”