Αγαπητά μέλη και επισκέπτες, καλώς ήρθατε στο ανανεωμένο μας φόρουμ!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!

Γέροντας Αθανάσιος Μυτιληναίος (+ 2006)

Ιδιόγραφα κείμενα, λόγοι και συμβουλές, όπως μεταφέρθηκαν από άλλους, ηχογραφήσεις, βίντεο των αγιασμένων μορφών της εποχής μας

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7416
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές

Γέροντας Αθανάσιος Μυτιληναίος (+ 2006)

Δημοσίευση από Νίκος »

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ Π.ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΛΥΚΕΙΩΝ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Συντάχθηκε απο τον/την agioritikovima.gr - Πέμπτη, 01 Δεκέμβριος

Εικόνα

Ρ:΄Εχουν τα ζώα μεταθανάτια ζωή;
Είναι αλήθεια αυτό; Και αν ναι δεν είναι άδικο αυτό και πως θα ζήσει ο άνθρωπος στην άλλη ζωή χωρίς τα ζώα;

Απ.Δεν έχουν μεταθανάτια ζωή τα ζώα.
Η ψυχή του ανθρώπου είναι αθάνατη διότι το ΘΕΛΕΙ ο Θεός.
Όλα τα κτιστά δεν είναι αθάνατα.Ούτε οι ΄Αγγελοι (που είναι κτιστά δηλ.) είναι αθάνατοι.Ο άνθρωπος αθάνατος δεν είναι.Αθάνατη είναι η ψυχή του,διότι έτσι το θέλησε ο Θεός.Αφού ο Θεός το θέλει επομένως είναι Δίκαιο.Η έννοια του Δικαίου απορρέι από εκεί,δηλ.από το θέλημα του Θεού.
Στην άλλη ζωή,ούτε ζωϊκόν,ούτε φυτικόν βασίλειον θα υπάρχει. Τι θα υπάρχει θα μου πείτε. Θα υπάρχει αυτό που δεν μπορούμε να το φαντασθούμε. «Εκείνα ά ο Θεός ητοίμασεν τοις αγαπώσει Αυτόν».Εκεί στην αιώνιο βασιλεία ο Απ.Παύλος είδε αυτά που ανθρώπινο μάτι δεν είδε και άνθρωπος δεν επεθύμισεν.
Επομένως, δεν μπορούμε να φαντασθούμε τι θα υπάρχει στην αιώνιο Βασιλεία.Το είπε ο Απ.Παύλος,είδε αυτά που δεν είδε άνθρωπος, αυτά που δεν άκουσε και αυτά που ΔΕΝ επεθύμισε.

ΕΡ: Τι είναι η κενοδοξία,πως μπορούμε να την καταλάβουμε και πως μπορούμε να την πολεμήσουμε; Δώστε κάποιο παράδειγμα.
ΑΠ: Κενοδοξία είναι δόξαν επί κενόν,επί κούφιων πραγμάτων . Κούφια δόξα!
Ο Θεός έβαλε μέσα μας την αναζήτηση της δόξας για πράγματα αιώνια,για πράγματα που αξίζουν,για πράγματα που μένουν.
Η δόξα για κούφια πράγματα (κενά χωρίς αξία κλπ) είναι κενοδοξία.Η κενοδοξία είναι το πρώτο σκαλοπάτι της κλίμακας της υπερηφανείας.
Αν πατήσουμε το πρώτο σκαλοπάτι της υπερηφάνειας τότε είμαστε κενόδοξοι.Η υπερηφάνεια είναι κακόν πράγμα.Να ευχόμαστε να αναζητούμε την δόξαν για πράγματα που αξίζουν,που μένουν και είναι αιώνια.

ΕΡ:Πως ο Θεός θα κρίνει τα παιδιά πριν γεννηθούν λόγω της έκτρωσης που δεν προλαβαίνουν να βαπτισθούν.

Απ.Δεν είναι μόνο το θέμα της έκτρωσης είναι κι το θέμα της αποβολής και πολλά άλλα.Ο άνθρωοπος υφίσταται(=υπάρχει) από την ώρα της σύλληψης.
Όταν δηλ.ο άνθρωπος είναι ένα μπουμπουκάκι.Με την σύλληψη έχουμε τον πλήρη άνθρωπο,μόνο που δεν ξεδιπλώθηκε (δεν έγινε από μπουμπουκάκι λουλούδι).Από την ώρα εκείνη καταγράφηκε στο βιβλίο του Θεού.
Η αγάπη του Θεού δεν θα τα αφήσει αυτά τα παιδιά, επομένως και αυτά θα σωθούν,διότι δεν έφταιξαν σε τίποτε.

ΕΡ:Σε τι διαφέρει ο θρησκευόμενος από την θρησκοληψία και πως θα την αποφύγουμε.

Απ.Ο Απ.Παύλος την ονομάζει δεισιδαιμονία. Σήμερα θρησκόληπτος ή δεισιδαίμων θα πει αυτός που δεν έχει υγιά θρησκευτικότητα έχει δηλ.μια νοσηρά μορφή θρησκευτικότητας.
Εάν ψάξουμε θα βρούμε ένα ποσοστό σε πάρα πολλούς πιστούς.
Καταπολεμάται,όχι μόνο με την γνώση (δηλ.εγνώρισα ότι θρησκευτικώς υγιώς είναι αυτό και εκείνο).Είναι και υποκειμενικό.Δηλ.η γνώση της αληθείας μας ελευθερώνει
από την θρησκοληψία.Και η δευτερη είναι η ψυχολογία μας που είναι νοσηρή.Φταίει η νοσηρά ψυχή,που δυστυχώς και στην εποχή μας συμβαίνει,διότι υπάρχουν φοβίες και όλα τα περνάμε από εκεί.

ΕΡ:Τι ήταν το βάπτισμα του Προδρόμου;Για ποιο λόγο ο ΄Αγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος Βάπτιζε.Ο Ευαγγελιστής μας λέει ρητά ότι ο Χριστός ΔΕΝ βάπτιζε,ενώ οι Απόστολοι βάπτιζαν.Γιατί αυτή η διαφορά;

Απ.Το βάπτισμα του Ιωάννου ήταν βάπτισμα μετανοίας(επιστροφής των ανθρώπων στον Θεό) ενώ του Χριστού (το χριστιανικό βάπτισμα) ήταν βάπτισμα υιοθεσίας.Δηλ.αυτοί που βαπτίζονται το χριστιανικό βάπτισμα παίρνουν το΄Αγιον Πνεύμα.
Ο Απ.Παύλος ρώτησε βαπτισθήκατε;Εκείνοι είπαν ναι. Τότε τους είπε έχετε πνεύμα άγιον;Εκείνοι αγνοούσαν τι είναι αυτό «το πνεύμα το ΄Αγιον το έχετε »;Τότε τους βάπτισε με το χριστιανικό βάπτισμα.Ο Κύριος ο ίδιος είπε «… εάν δεν βαπτισθείτε εξ ύδατος και πνεύματος δεν θα σωθείτε».Το πνεύμα το ΄Αγιον το παίρνεις με το Χριστιανικό βάπτισμα «εν πνεύματι Αγίω» που αρχίζει από την ημέρα της πεντηκοστής.
Επομένως και οι Απόστολοι με το βάπτισμα του Ιωάννου εβάπτιζαν.
Ο Απ. Παύλος που απέχει χρονικά από το γεγονός της Πεντηκοστής βαπτίζεται από τον Ανανία τον μαθητή εκείνο που του είπε ο Κύριος πήγαινε να βρείς τον Σαούλ και να τον βαπτίσεις Χριστιανό.

ΕΡ:Η σωτηρία του ανθρώπου είναι ατομική υπόθεση ή όχι;

Απ.Η σωτηρία του ανθρώπου είναι «δια της εκκλησίας και εν τη εκκλησία» (δηλ.,με την βοήθεια της εκκλησίας και μέσα στην εκκλησία).Θα λέγαμε με τους γιατρούς αλλά μέσα στα Νοσοκομεία.Διότι μπορούσε να είναι και με τους γιατρούς αλλά έξω από τα Νοσοκομεία.
Πρέπει να γίνω μέλος του Χριστού,να ενωθώ με το Σώμα του Χριστου,δηλ.με την εκκλησία.Να σωθώ μέσα την εκκλησία με τους άλλους ανθρώπους και με τα μέσα που διαθέτει η Εκκλησία.
Θα σας πω κάτι το αντιφατικό.Η ιδιωτική λειτουργία.Τι θα πει αυτό;Είναι αντιφατικόν.Λειτουργία,σημαίνει δημόσιον έργον.Η λειτουργία δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνεται από ένα πρόσωπο μόνον.Η λειτουργία από τον Ιερέα ΜΟΝΟΝ δεν γίνεται εάν δεν υπάρχουν τουλάχιστον άλλα δύο πρόσωπα,έστω και το ένα να είναι και μωρόν.Δεν είναι τυπικόν είναι ουσιώδες.Κάποτε μου είπαν έχετε ιδιωτική λειτουργία.Τους είπα όχι παρακαλώ.Τι θα πει ιδιωτική.Θα έλθετε.
Θα σωθώ μέσα στην εκκλησία,όχι μόνος μου και με τα μέσα που μου παρέχει η Εκκλησία.Το αντίθετο συμβαίνει στον Προτεσταντισμό που δέχεται διάφορες ερμηνείες. Γι αυτό υπάρχουν τόσες ερμηνείες της Αγίας Γραφής όσοι και Προτεστάντες.Εμεις θα πάρουμε την ερμηνεία που δίδει η εκκλησία μας δεν θα πάρουμε την ερμηνεία που δίνουμε εμείς.Άλλη διατύπωση μπορούμε να κάνουμε,όχι όμως άλλη ερμηνεία εκτός της εκκλησία. Θα το λέγαμε: «Σώζομαι,λοιπόν μέσα στην εκκλησία και δια της εκκλησίας,με εκείνα που θα μου παρέξει η Εκκλησία,τα μυστήρια.Σώζομαι δια του Χριστού και εν Χριστώ Ιησού.Διαφορετικά δεν μπορώ να σωθώ».
Είμαι ενταγμένος μέσα στην εκκλησία αλλά πρέπει να έχω και τον δικό μου αγώνα.Αλλά ο αγώνας αυτός δεν φθάνει αν δεν υπάρχει η Χάρις του θεού.Επομένως μένει ο παράγοντας πρόσωπο,ο αγώνας και ο παράγοντας εκκλησία,αλλά μέσα στην εκκλησία.

ΕΡ:Περί καύσης των νεκρών.Δεν είναι προτιμότερο να καίμε τους νεκρούς παρά να τους θάβουμε.

Απ.Η ταφή είναι πανάρχαιον έθιμον όλων των εποχών και όλων των Θεών.Η φυσικοτέρα πράξη είναι η ταφή όχι η καύση.Οι Αγύπτιοι π.χ.ποτέ δεν έκαιγαν τους νεκρούς των.Τους ταρίχευταν μάλιστα (τους συντηρούσαν).Συνήθως δεν έχουμε καύση στην πατρίδα μας αλλά έχουμε ταφή (υπάρχουν δηλ.και εξαιρέσεις).
Είναι αστείο να λέμε εάν δεν θα αναστηθούν αυτοί που θα καούν.Είναι αστείο.Διότι το σώμα ως ύλη δεν χάνεται.
Πως θα γίνει αυτό είναι θέμα της αγάπης,της σοφίας και της δυνάμεως του Θεού ΔΕΝ είναι δικό μας θέμα.Στην αποκάλυψη λέγεται ότι και η θάλασσα και ο αέρας και η γη θα δώσουν τους δικούς τους νεκρούς.
Η ταφή είναι εικόνα,σύμβολο.Αναφέρεται η εικόνα και στην Αγία Γραφή,όπως το σιτάρι θάπτεται και ανασταίνεται.Συμβουλίζει τον θάνατο και την Ανάσταση του νεκρού.
Η Μαρία Κάλλας, θέλησε να την κάψουν.Αυτό αντίκειται στο δόγμα περί της αναστάσεως των νεκρών,όχι ότι αυτός που θα καεί δεν θα αναστηθεί.Η εκκλησία,πάντως,ουδέποτε θα δεχθεί την καύση.Αν κάποιος το θελήσει είναι άλλο πράγμα διότι αυτό δεν έχει σχέση με την εκκλησία.

ΕΡ:Πως εννοείται η τέλεια εγκατάλειψή μας στα χέρια του Θεού.(«Και πάσαν την ζωήν ημών Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα»).Τι προϋποθέτει αυτό.Πως γίνεται;

Απ.Μακάρι να ήταν τέλεια η εγκατάλειψη,όπως το μικρό παιδί επαφίεται στην προστασία των γονιών του. Το να εμπιστευθώ τον εαυτό μου στην πρόνοια του Θεού σημαίνει ότι ενεργώ κάτω από την πρόνοια του Θεού και δεν σημαίνει ότι εγώ ΔΕΝ θα κάνω τίποτε. Αυτό συμβαίνει πολλές φορές. Μας εμποδίζει ο Θεός να κάνουμε αυτό που εμείς θέλουμε. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα φροντίζω τον εαυτό μου. Πρόνοια του Θεού δεν είναι να ενεργώ παθητικά. Ο Θεός προνοούσε για τους Ισραηλίτες, έρριχνε το μάννα, αλλά έπρεπε να το μαζεύουν και να το ψένουν για να το φάνε. Αλλά τι προϋποθέτει από μας. Παιδιά προϋποθέτει πίστιν, υπακοήν και αγάπην. Δηλ. πίστιν στην πρόνοιά του,(διότι άλλως είναι αδύνατο να αφήσω τον εαυτό μου στα χέρια του),υπακοή σ΄αυτό που επιτρέπει ο Θεός (αποτυχία σε μία Σχολή) και αγάπη στον Θεό ,στον Ιησού Χριστό, διότι τότε και το μαρτύριο που μας προσφέρει ο Χριστός εξακολουθούμε να τον αγαπούμε.

Από την Σοφία Σειράχ λέω. «΄Οταν αρρωστήσεις μην το παραβλέψεις αυτό αλλά κάνε προσευχή και πήγαινε στον γιατρό».Θα πεί κάποιος αφού θα προσευχηθώ γιατί να πάω στο γιατρό. Και θα προσευχηθώ και θα πάω στον Γιατρό, διότι αυτή είναι η δική μου η ενέργεια ( κάνω αυτό που μπορώ και ο Θεός κάνει εκείνο που δεν μπορώ εγώ).Και αυτό ΜΗΝ το ξεχάσετε ποτέ.

Πηγή: agioritikovima.gr
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Κείμενα, Λόγοι και Συμβουλές των Αγιασμένων Μορφών της Εποχής μας - Texts, Words and Advices from the Sanctified Figures of Our Time.”