Αγαπητά μέλη και επισκέπτες, καλώς ήρθατε στο ανανεωμένο μας φόρουμ!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!

"υμείς γίνεσθαι έτοιμοι"

Ανάλυση και συζητήσεις των βιβλίων της Καινής Διαθήκης

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7416
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές

"υμείς γίνεσθαι έτοιμοι"

Δημοσίευση από Νίκος »

«υμείς γίνεσθε έτοιμοι, ότι ή ώρα ου δοκείτε ο υιός τού ανθρώπου έρχεται» (Ματθ. 24, 44)
(Η Εσχατολογία ως αποπροσανατολισμός από το πραγματικό νόημα των λόγων του Χριστού για τη Μέλλουσα Κρίση)

«3 Καθημένου δε αυτού επί τού όρους των ελαιών προσήλθον αυτώ οι μαθηταί κατ' ιδίαν λέγοντες· Ειπέ ημίν πότε ταύτα έσται, και τι το σημείον της σής παρουσίας και της συντελείας τού αιώνος; 4 και αποκριθείς ο Ιησούς είπεν αυτοίς· Βλέπετε μη τις υμάς πλανήση. 5 πολλοί γάρ ελεύσονται επί τώ ονόματί μου λέγοντες, εγώ ειμι ο Χριστός, και πολλούς πλανήσουσι. 6 μελλήσετε δε ακούειν πολέμους και ακοάς πολέμων· οράτε, μη θροείσθε· δεί γάρ πάντα γενέσθαι, αλλ' ούπω εστί το τέλος. 7 εγερθήσεται γάρ έθνος επί έθνος και βασιλεία επί βασιλείαν, και έσονται λιμοί και σεισμοί κατά τόπους· 8 πάντα δε ταύτα αρχή ωδίνων. 9 τότε παραδώσουσιν υμάς εις θλίψιν και αποκτενούσιν υμάς, και έσεσθε μισούμενοι υπό πάντων των εθνών διά το όνομά μου. 10 και τότε σκανδαλισθήσονται πολλοί και αλλήλους παραδώσουσι και μισήσουσιν αλλήλους. 11 και πολλοί ψευδοπροφήται εγερθήσονται και πλανήσουσι πολλούς, 12 και διά το πληθυνθήναι την ανομίαν ψυγήσεται η αγάπη των πολλών. 13 ο δε υπομείνας εις τέλος, ούτος σωθήσεται. 14 και κηρυχθήσεται τούτο το ευαγγέλιον της βασιλείας εν όλη τή οικουμένη εις μαρτύριον πάσιν τοίς έθνεσι, και τότε ήξει το τέλος. 15 Όταν ούν ίδητε το βδέλυγμα της ερημώσεως το ρηθέν διά Δανιήλ τού προφήτου εστώς εν τόπω αγίω - ο αναγινώσκων νοείτω - 16 τότε οι εν τή Ιουδαία φευγέτωσαν επί τα όρη, 17 ο επί τού δώματος μη καταβαινέτω άραι τα εκ της οικίας αυτού, 18 και ο εν τώ αγρώ μη επιστρεψάτω οπίσω άραι τα ιμάτια αυτού. 19 ουαί δε ταίς εν γαστρί εχούσαις και ταίς θηλαζούσαις εν εκείναις ταίς ημέραις. 20 προσεύχεσθε δε ίνα μη γένηται η φυγή υμών χειμώνος μηδέ σαββάτω. 21 έσται γάρ τότε θλίψις μεγάλη, οία ου γέγονεν απ' αρχής κόσμου έως τού νύν ουδ' ου μη γένηται. 22 και ει μη εκολοβώθησαν αι ημέραι εκείναι, ουκ αν εσώθη πάσα σάρξ· διά δε τους εκλεκτούς κολοβωθήσονται αι ημέραι εκείναι. 23 τότε εάν τις υμίν είπη, ιδού ώδε ο Χριστός ή ώδε, μη πιστεύσητε· 24 εγερθήσονται γάρ ψευδόχριστοι και ψευδοπροφήται και δώσουσι σημεία μεγάλα και τέρατα, ώστε πλανήσαι, ει δυνατόν, και τους εκλεκτούς. 25 ιδού προείρηκα υμίν. 26 εάν ούν είπωσιν υμίν, ιδού εν τή ερήμω εστί, μη εξέλθητε, ιδού εν τοίς ταμείοις, μη πιστεύσητε· 27 ώσπερ γάρ η αστραπή εξέρχεται από ανατολών και φαίνεται έως δυσμών, ούτως έσται και η παρουσία τού υιού τού ανθρώπου· 28 όπου γάρ εάν ή το πτώμα, εκεί συναχθήσονται οι αετοί. 29 Ευθέως δε μετά την θλίψιν των ημερών εκείνων ο ήλιος σκοτισθήσεται και η σελήνη ου δώσει το φέγγος αυτής, και οι αστέρες πεσούνται από τού ουρανού, και αι δυνάμεις των ουρανών σαλευθήσονται. 30 και τότε φανήσεται το σημείον τού υιού τού ανθρώπου εν τώ ουρανώ, και τότε κόψονται πάσαι αι φυλαί της γής και όψονται τον υιόν τού ανθρώπου ερχόμενον επί των νεφελών τού ουρανού μετά δυνάμεως και δόξης πολλής. 31 και αποστελεί τους αγγέλους αυτού μετά σάλπιγγος φωνής μεγάλης, και επισυνάξουσι τους εκλεκτούς αυτού εκ των τεσσάρων ανέμων απ' άκρων ουρανών έως άκρων αυτών. 32 Από δε της συκής μάθετε την παραβολήν. όταν ήδη ο κλάδος αυτής γένηται απαλός και τα φύλλα εκφύη, γινώσκετε ότι εγγύς το θέρος· 33 ούτω και υμείς όταν ίδητε ταύτα πάντα, γινώσκετε ότι εγγύς εστιν επί θύραις. 34 αμήν λέγω υμίν, ου μη παρέλθη η γενεά αύτη έως αν πάντα ταύτα γένηται. 35 ο ουρανός και η γη παρελεύσονται, οι δε λόγοι μου ου μη παρέλθωσι. 36 Περί δε της ημέρας εκείνης και ώρας ουδείς οίδεν, ουδέ οι άγγελοι των ουρανών, ει μη ο πατήρ μου μόνος. 37 ώσπερ δε αι ημέραι τού Νώε, ούτως έσται και η παρουσία τού υιού τού ανθρώπου. 38 ώσπερ γάρ ήσαν εν ταίς ημέραις ταίς πρό τού κατακλυσμού τρώγοντες και πίνοντες, γαμούντες και εκγαμίζοντες, άχρι ής ημέρας εισήλθε Νώε εις την κιβωτόν, 39 και ουκ έγνωσαν έως ήλθεν ο κατακλυσμός και ήρεν άπαντας, ούτως έσται και η παρουσία τού υιού τού ανθρώπου. 40 τότε δύο έσονται εν τώ αγρώ, ο είς παραλαμβάνεται και ο είς αφίεται· 41 δύο αλήθουσαι εν τώ μυλώνι, μία παραλαμβάνεται και μία αφίεται. 42 γρηγορείτε ούν, ότι ουκ οίδατε ποία ώρα ο Κύριος υμών έρχεται. 43 Εκείνο δε γινώσκετε ότι ει ήδει ο οικοδεσπότης ποία φυλακή ο κλέπτης έρχεται, εγρηγόρησεν αν και ουκ αν είασε διορυγήναι την οικίαν αυτού. 44 διά τούτο και υμείς γίνεσθε έτοιμοι, ότι ή ώρα ου δοκείτε ο υιός τού ανθρώπου έρχεται.» (Ματθ. 24, 3-44)

Και σε μετάφραση: «3 Kι ενώ καθόταν πάνω στο όρος των Eλαιών, τον πλησίασαν οι μαθητές του ιδιαιτέρως και του είπαν: Πες μας, πότε θα γίνουν αυτά; Kαι ποιο θα είναι το σημάδι για το δικό σου ερχομό και για τη συντέλεια του κόσμου; 4 Kι αποκρίθηκε ο Ιησούς και τους είπε: Να έχετε ανοιχτά τα μάτια σας μη σας πλανήσει κανένας. 5 Γιατί πολλοί θα έρθουν στΆ όνομά μου λέγοντας: Εγώ είμαι ο Χριστός και θα παραπλανήσουν πολλούς. 6 Θα ακούτε επίσης φήμες για πολέμους και νέα από πολέμους. Προσέχετε να μην ταράζεστε, γιατί όλα αυτά πρέπει να γίνουν. Όμως δεν είναι ακόμα το τέλος. 7 Γιατί θα ξεσηκωθεί έθνος εναντίον έθνους και βασιλεία εναντίον βασιλείας και θα παρουσιαστούν πείνα και επιδημίες και θα γίνουν σεισμοί εδώ κι εκεί στον κόσμο. 8 Μα όλα αυτά θα είναι οι πρώτοι πόνοι της γέννας. 9 Τότε θα σας καταπιέσουν και θα σας σκοτώσουν, και θα είστε μισητοί απΆ όλα τα έθνη για τΆ όνομά μου. 10 Και τότε είναι που η πίστη πολλών θα κλονιστεί και θα προδώσουν ο ένας τον άλλο και θα μισήσουν ο ένας τον άλλο. 11 Και θα εμφανιστούν πολλοί ψευδοπροφήτες και θα πλανήσουν πολλούς. 12 Κι επειδή η ανομία θα πληθύνει, η αγάπη των περισσοτέρων θα ψυχρανθεί. 13 ΑλλΆ όποιος αντέξει ως το τέλος, εκείνος θα σωθεί. 14 Όμως τούτο το Ευαγγέλιο της βασιλείας θα κηρυχτεί σε όλη την οικουμένη σαν μαρτυρία σε όλα τα έθνη και τότε θα έρθει το τέλος. 15 Όταν λοιπόν, δείτε το σιχαμερό σύμβολο της ερήμωσης, που προφητεύθηκε από τον προφήτη Δανιήλ, στημένο σε τόπο άγιο - ο αναγνώστης ας καταλάβει – 16 τότε εκείνοι που βρίσκονται στην Ιουδαία, ας καταφύγουν στα βουνά, 17 εκείνος που θα βρεθεί στην ταράτσα, ας μην κατέβει να πάρει τις οικοσκευές του 18κι εκείνος που θα βρεθεί στο χωράφι, ας μην γυρίσει πίσω να πάρει το ρουχισμό του. 19 Κι αλίμονο στις εγκυμονούσες και σΆ εκείνες που θηλάζουν τις μέρες εκείνες. 20 Και να προσεύχεστε να μη γίνει η φυγή σας χειμώνα ούτε Σάββατο. 21 Γιατί θα υπάρξει μεγάλη θλίψη τότε, τέτοια που δεν έχει γίνει από την αρχή του κόσμου ως τώρα κι ούτε θα ξαναγίνει μετά. 22Kι αν δεν ήταν να συντομευτούν οι μέρες εκείνες, δεν επρόκειτο να γλιτώσει καμιά ύπαρξη. Μα για χάρη των εκλεκτών θα συντομευτούν οι μέρες εκείνες. 23 Τότε, αν κάποιος σας πει: Να, εδώ είναι ο Χριστός ή εκεί, μην τον πιστέψετε. 24 Γιατί θα εμφανιστούν ψευδόχριστοι και ψευδοπροφήτες και θα παρουσιάσουν μεγάλα θαύματα και υπερφυσικά φαινόμενα, έτσι που να παραπλανήσουν, αν είναι δυνατόν, ακόμα και τους εκλεκτούς. 25 Είδατε, σας τα προείπα όλα. 26 Έτσι, λοιπόν, αν σας πουν: Να, στην έρημο είναι, μη βγείτε. Ή: Να, μέσα στα ιδιαίτερα δωμάτια, μην πιστέψετε. 27 Γιατί, σαν την αστραπή που βγαίνει από την ανατολή και φαίνεται ως τη δύση, έτσι θα είναι και η παρουσία του Υιού του Ανθρώπου. – 28 Γιατί, Όπου είναι το πτώμα, εκεί θα μαζευτούν οι αετοί. – 29 Κι αμέσως μετά τη θλίψη των ημερών εκείνων, ο ήλιος θα σκοτεινιάσει και το φεγγάρι θα χάσει το φως του και τΆ άστρα θα πέσουν από τον ουρανό και οι ουράνιες δυνάμεις θα σαλευτούν. 30 Μόνο τότε θα φανεί το σημάδι του Γιου του Ανθρώπου στον ουρανό, και τότε θα χτυπήσουν με απόγνωση τα στήθη τους όλες οι φυλές της γης και θα δουν το Γιο του Ανθρώπου να έρχεται πάνω στις νεφέλες τΆ ουρανού με δύναμη και δόξα πολλή. 31 Και θα στείλει τους αγγέλους του με πολύ ηχηρή σάλπιγγα και θα συνάξουν σΆ έναν τόπο τους εκλεκτούς του από τα τέσσερα σημεία των ανέμων, από τις άκρες του ορίζοντα ως τις άλλες του άκρες. 32 Και την αλληγορία εννοήστε την από τη συκιά. Όταν το κλαδί της γίνει τρυφερό και αρχίζουν να βγαίνουν πια τα φύλλα, ξέρετε πως το καλοκαίρι είναι κιόλας κοντά. 33 Έτσι κι εσείς, όταν τα δείτε όλΆ αυτά, να ξέρετε πως είναι πολύ κοντά, στο κατώφλι της πόρτας. 34 Σας βεβαιώνω πως δε θα εκλείψει η γενιά αυτή, που θα τα δει αυτά, ώσπου όλα αυτά να πραγματοποιηθούν. 35 Ο ουρανός και η γη θα πάψουν να υπάρχουν, τα λόγια μου όμως, δε θα πάψουν ποτέ να ισχύουν. 36 Κι όσο για τη μέρα εκείνη και την ώρα, κανένας δεν την ξέρει, ούτε οι άγγελοι των ουρανών, παρά μονάχα ο Πατέρας μου. 37 Πάντως, ακριβώς όπως στις μέρες του Νώε, έτσι θα είναι κι όταν θα έρθει ο Υιός του Ανθρώπου. 38 Όπως ήταν, δηλαδή, οι άνθρωποι τις μέρες εκείνες, πριν από τον κατακλυσμό: έτρωγαν κι έπιναν, παντρεύονταν και παντρεύανε ως την ημέρα που μπήκε ο Νώε στην κιβωτό, 39 και δεν το πήραν είδηση μέχρι που ήρθε ο κατακλυσμός και τους αφάνισε όλους, έτσι θα είναι κι ο ερχομός του Υιού του Ανθρώπου. 40 Τότε, δύο άνθρωποι θα βρίσκονται στο χωράφι, ο ένας απΆ αυτούς θα παραληφθεί κι ο άλλος θα εγκαταλειφθεί. 41 Δύο γυναίκες θα αλέθουν στο μύλο, η μια θα παραληφθεί και η άλλη θα εγκαταλειφθεί. 42 Να αγρυπνείτε, λοιπόν, γιατί δεν ξέρετε ποια ώρα έρχεται ο Κύριός σας. 43 Μα τούτο να έχετε υπόψη σας, ότι, αν ήξερε ο σπιτονοικοκύρης ποια ώρα θα έρθει ο κλέφτης, θα αγρυπνούσε και δε θΆ άφηνε να διαρρηχτεί το σπίτι του. 44 ΓιΆ αυτό κι εσείς να είστε έτοιμοι, γιατί ο Υιός του Ανθρώπου έρχεται σε ώρα που δεν το περιμένετε.»

Ο Χριστός απαντά στους μαθητές του, που τον ρωτούν πότε θα έρθει το τέλος του κόσμου, περιγράφοντας τους πως θα είναι και πως δεν θα είναι το τέλος του κόσμου, αλλά τους τονίζει επίσης, ότι κανείς δεν ξέρει την ημέρα και την ώρα που θα συμβεί, γι αυτό να είναι πάντοτε έτοιμοι, επειδή θα συμβεί όταν δε θα το περιμένουν.

ΠαρΆ όλα αυτά πολλοί άνθρωποι σήμερα προσπαθούν με κάθε τρόπο να διαβάσουν «τα σημεία των καιρών» για να προβλέψουν πότε θα έρθει το τέλος του κόσμου. Με τον τρόπο αυτό καταστρατηγούν την ουσία των λόγων του Χριστού, που επίτηδες δεν προσδιόρισε τον χρόνο, ενώ είπε πολλά για το πώς κάθε άνθρωπος πρέπει να προετοιμάζεται γι αυτό. Επομένως ο σκοπός της συγκεκριμένης προφητείας ήταν η συνεχής προετοιμασία των ανθρώπων για την Τελική Κρίση και γι αυτό η εσχατολογία λειτουργεί αποπροσανατολιστικά.

Μάλιστα η προσπάθεια υπολογισμού του χρόνου που θα συμβεί η Δευτέρα Παρουσία υποκρύπτει την αγωνία των ανθρώπων, που έχουν ακόμη πολλές εκκρεμότητες με την παρούσα ζωή και προσπαθούν να μάθουν για πόσο ακόμη χρόνο θα μπορούσαν νΆ αναβάλουν την επίλυσή τους. Η στάση αυτή θυμίζει τη στάση ενός ανθρώπου, που χρωστά πολλά χρήματα στο δανειστή του, τα οποία δεν τα έχει ακόμη συγκεντρώσει, κι έτσι προσπαθεί με κάθε τρόπο νΆ αναβάλει τη στιγμή της αποπληρωμής ή σαν το μικρό παιδί που η μητέρα του λείπει κι εκείνο έκανε ζημιές και περιμένει ότι, όταν επιστρέψει η μητέρα του θα το μαλώσει.

Πολύ περίεργος τρόπος για νΆ αντιμετωπίζουμε τη στιγμή, που θα συναντηθούμε ξανά με τον Πατέρα μας, που μας υπεραγαπά, δε νομίζετε;

Αυτή είναι και η απάντηση στην εσχατολογία. Αντί δηλαδή να προσπαθούμε να μάθουμε πότε θα συναντηθούμε με τον Ουράνιο Πατέρα μας, καλύτερα είναι να φροντίσουμε να βελτιώσουμε τόσο τη σχέση μας μαζί Του, ώστε να αδημονούμε και να περιμένουμε με χαρά και προσδοκία τη συνάντηση μαζί Του.

«15 ός αν ομολογήση ότι Ιησούς εστιν ο υιός τού Θεού, ο Θεός εν αυτώ μένει και αυτός εν τώ Θεώ. 16 και ημείς εγνώκαμεν και πεπιστεύκαμεν την αγάπην ήν έχει ο Θεός εν ημίν. Ο Θεός αγάπη εστί, και ο μένων εν τή αγάπη εν τώ Θεώ μένει και ο Θεός εν αυτώ. 17 Εν τούτω τετελείωται η αγάπη μεθ' ημών, ίνα παρρησίαν έχωμεν εν τή ημέρα της κρίσεως, ότι καθώς εκείνός εστι, και ημείς εσμεν εν τώ κόσμω τούτω. 18 φόβος ουκ έστιν εν τή αγάπη, αλλ' η τελεία αγάπη έξω βάλλει τον φόβον, ότι ο φόβος κόλασιν έχει, ο δε φοβούμενος ου τετελείωται εν τή αγάπη. 19 Ημείς αγαπώμεν αυτόν, ότι αυτός πρώτος ηγάπησεν ημάς.» (Ιωαν. Α 4, 15-19)

Και σε μετάφραση: «15 ποιος ομολογήσει ότι ο Ιησούς είναι ο Υιός του Θεού, ο Θεός μένει μέσα του κι αυτός μέσα στο Θεό. 16 Κι εμείς έχουμε γνωρίσει κι έχουμε πιστέψει στην Αγάπη που έχει ο Θεός για μας. Ο Θεός είναι Αγάπη κι όποιος μένει μέσα στην Αγάπη, μένει μέσα στο Θεό και ο Θεός μέσα σΆ αυτόν. 17 Αυτός είναι ο σκοπός της Αγάπης (του Θεού) με μας, για να έχουμε παρρησία την ημέρα της κρίσεως, γιατί όπως είναι εκείνος, έτσι είμαστε κι εμείς στον κόσμο αυτό. 18 Φόβος δεν υπάρχει μέσα στην Αγάπη, αλλά η τέλεια Αγάπη απομακρύνει τον φόβο, επειδή αιτία του φόβου είναι η τιμωρία, γι αυτό όποιος φοβάται δεν έχει ακόμη τελειοποιηθεί στην Αγάπη. 19 Εμείς Τον αγαπάμε, επειδή Εκείνος πρώτα αγάπησε εμάς».
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Καινή Διαθήκη, New Testament”