Αγαπητά μέλη και επισκέπτες, καλώς ήρθατε στο ανανεωμένο μας φόρουμ!
Με πολλή χαρά περιμένουμε τις νέες σας δημοσιεύσεις!

Η πολιτική εκμετάλλευση του θέματος Βατοπαιδίου συνεχίζεται

Η Ορθοδοξία απέναντι στις προκλήσεις της σημερινής εποχής.

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7416
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές

Η πολιτική εκμετάλλευση του θέματος Βατοπαιδίου συνεχίζεται

Δημοσίευση από Νίκος »

Η Μονή Βατοπαιδίου θα δώσει μάχη στα Εθνικά - Ευρωπαϊκά Δικαστήρια

Εικόνα

Το Ελληνικό Δημόσιο πρόσφατα ανακοίνωσε την κατάθεση αγωγής σε βάρος της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου.

Η Ιερά Μονή, πιστεύοντας ότι οι δικαστικές υποθέσεις δεν πρέπει να μεταφέρονται εκτός των δικαστικών αιθουσών, δεν προτίθεται να προβεί σε καμία δημόσια αντίκρουση αυτής της αγωγής.

Είναι όμως υποχρεωμένη να επισημάνει ότι το Ελληνικό Δημόσιο στην ουσία επαναφέρει επιχειρήματα που ανεπιτυχώς είχαν προβληθεί από το ίδιο εδώ και ένα αιώνα σχετικά με την δήθεν απόκτηση κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου ως διαδόχου του Οθωμανικού –Βουλγαρικού Δημοσίου και την αμφισβήτηση των Χρυσοβούλων ως νόμιμων τίτλων κυριότητας.

Πιο συγκεκριμένα με τη σημερινή αγωγή του το Ελληνικό Δημόσιο, αμφισβητώντας τους καθόλα νόμιμους τίτλους κυριότητος της Ιεράς Μονής καί με την επίκληση μάλιστα της μη υποστατής απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Ροδόπης με αρ. 87/2008, (το ανυπόστατο της οποίας θα κριθεί ενώπιον του Αρείου Πάγου, μετά από άσκηση σχετικής αναίρεσης εκ μέρους της Ιεράς Μονής την 2α Νοεμβρίου 2011), επιδίδεται σε νομικούς ακροβατισμούς που δεν υπηρετούν ούτε το δημόσιο ούτε τό εθνικό συμφέρον.

Το μόνο που επιτυγχάνει είναι να συντηρεί μια ανυπόστατη σκανδαλολογία, με στόχο τον διασυρμό της Αδελφότητας της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, του συνόλου του Αγιώνυμου Όρους και γενικότερα του Ορθόδοξου Μοναχισμού.

Επιστροφή των Ακινήτων από τις ανταλλαγές

Θεωρούμε σκόπιμο να αναφερθεί ότι πρώτη η Ιερά Μονή πρότεινε την επιστροφή όλων των ακινήτων που νόμιμα είχαν περιέλθει σε αυτήν στα πλαίσια των ανταλλαγών (Οκτώβριος 2008).

Πρώτη επίσης, πρότεινε την επιστροφή του τιμήματος που έλαβε από την πώληση του προερχόμενου επίσης από τις ανταλλαγές Ολυμπιακού ακινήτου αλλά και την επιστροφή του τελευταίου στο Ελληνικό Δημόσιο, δεδομένης και της περί αυτού συναίνεσης της εταιρείας πού το αγόρασε από την Ιερά Μονή.

Η πρόταση αυτή της Ιεράς Μονής κρίθηκε νόμιμη με Γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (υπ’ αριθμ. 312/2009). Στη συνέχεια η γνωμοδότηση αυτή έγινε δεκτή από τον Υπουργό Οικονομικών της προηγούμενης Κυβέρνησης (4 Σεπτεμβρίου 2009) και ανακλήθηκε από τον Υπουργό Οικονομικών της σημερινής Κυβέρνησης (12 Φεβρουαρίου 2010).

Με την αγωγή του, λοιπόν, το Ελληνικό Δημόσιο επιχειρεί να διεκδικήσει με ατέρμονες δικαστικούς αγώνες και με αμφίβολο γι’ αυτό αποτέλεσμα ό,τι του προσφέρθηκε το 2008! Άραγε ποιος, πλήττει τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου;

Η Ιστορία

Η ιστορία των τελευταίων εκατό ετών δείχνει ότι η Ελληνική Πολιτεία υπαναχώρησε δύο φορές από τις δικές της τελειωτικές αποφάσεις, σύμφωνα με χαρακτηρισμό του τότε Πρωθυπουργού Παπαναστασίου και Υπουργού Γεωργίας Μπακάλμπαση, που ρύθμισαν το ιδιοκτησιακό καθεστώς της λίμνης Βιστωνίδας και ανεγνώρισαν υπέρ της Ιεράς Μονής την κυριότητα επ’ αυτής (Νομοθετικό Διάταγμα του 1924 και σήμερα με αποφάσεις Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Δημοσίων Κτημάτων).

Η Ιερά Μονή Βατοπαιδίου για την δικαίωσή της θα δώσει τη μάχη της ενώπιον των αρμοδίων εθνικών Δικαστηρίων – και αν απαιτηθεί και ενώπιον των αρμοδίων ευρωπαϊκών Δικαστηρίων – τα οποία βέβαια θα δώσουν οριστική και αμετάκλητη λύση σ’ αυτό το ζήτημα.

‘Έτσι, ο Ελληνικός Λαός θα αντιληφθεί ότι έπεσε θύμα συστηματικής και σκόπιμης παραπληροφόρησης πού έβλαψε όχι μόνο την τιμή, την προσωπικότητα και την υπόληψη των μοναχών πού υπηρετούν την Ιερά Μονή Βατοπαιδίου, αλλά και την αίγλη αυτής της ίδιας της Ιεράς Μονής και κυρίως, πού κλονίζει την πίστη του λαού στον ορθόδοξο μοναχισμό που διαφυλάττει ευλαβικά τις παραδόσεις του Έθνους.

Πηγή: www.romfea.gr

Η πολιτική εκμετάλλευση του θέματος της Μονής Βατοπαιδίου συνεχίζεται. Η σημερινή Κυβέρνηση εξ αιτίας των τεράστιων προβλημάτων δημοτικότητας, που έχει επιστρατεύει κάθε πρόσφορο μέσο, προκειμένου να κατευνάσει τη λαϊκή οργή. Υπόσχεται στους ενδιαφερόμενους να διεκδικήσει δικαστικά τα κτήματα που ανήκουν εδώ και εκατοντάδες χρόνια στη Μονή, ενώ γνωρίζει πολύ καλά, ότι δεν έχει καμιά πιθανότητα επιτυχίας.

Δυστυχώς το θέμα αυτό πέρα απ' ότι αποτελεί πολιτικό ακροβατισμό, είναι εθνικά επικίνδυνο, επειδή η αμφισβήτηση των χρυσόβουλων και τω ν αντίστοιχων τουρκικών τίτλων, μπορεί να οδηγήσει και σε αμφισβήτηση παρόμοιων εγγράφων του Πατριαρχείου στην Τουρκία.

Επίσης θα θέσει σε αμφισβήτηση όλους τους τίτλους όλων των παλαιών Μοναστηριών στον Ελληνικό χώρο και όχι μόνο. Αυτή είναι η επιδίωξη της Κυβέρνησης αυτής; Να επανεκκινήσει θέμα εκκλησιαστικής και μοναστηριακής περιουσίας;
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7416
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές

Re: Η πολιτική εκμετάλλευση του θέματος Βατοπαιδίου συνεχίζε

Δημοσίευση από Νίκος »

Δικαίωση για Ιερά Μονή Βατοπαιδίου
Τετάρτη, 29 Σεπτέμβριος 2010 - Συντάχθηκε απο τον/την Ελεύθερος Τύπος

Εικόνα

Προκάτ Σκάνδαλο χωρίς ίχνος στοιχείων που να αποδεικνύουν τα περί του αντιθέτου που διαλαλεί η κυβέρνηση αποδεικνύεται πλέον η υπόθεση του Βατοπαιδίου.

Οι τέσσερις εκθέσεις που υπάρχουν στη δικογραφία τεκμηριώνουν ότι δεν υπάρχει ζημιά του Δημοσίου από τις περίφημες «ιερές ανταλλαγές».

Δεν υφίσταται διασπάθιση του δημοσίου χρήματος. Με άλλα λόγια, χθες είχαμε την απόλυτη δικαίωση του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή. Για μία φορά ακόμη, με το υπόμνημά του που κατέθεσε στην Προανακριτική, δήλωνε ξεκάθαρα και με σθένος ότι ανέλαβε την πολιτική ευθύνη για την υπόθεση που τάραξε τα νερά της πολιτικής ζωής και ότι τίποτα επιλήψιμο δεν υπάρχει.

ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ που πλανάται είναι τι ακριβώς ψάχνει τώρα πλέον το ΠΑΣΟΚ; Τι θέλει να αποδείξει και πώς; Διότι, αν δεν δέχεται ως σωστές τις υπάρχουσες εκθέσεις των ορκωτών λογιστών, γιατί έχει προχωρήσει τώρα στην Προανακριτική Επιτροπή;

Οπως έγινε γνωστό από τους ιδίους τους βουλευτές που συμμετέχουν σε αυτήν, θα χρειασθούν τουλάχιστον δύο χρόνια έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία, εφόσον ζητηθούν νέες εκθέσεις.

ΕΙΝΑΙ ΕΜΦΑΝΗΣ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ. Είναι εμφανής η ανάγκη της κυβέρνησης του Γιώργου Παπανδρέου να κρατάει ένα θέμα στην επικαιρότητα, να διακηρύσσει ότι δήθεν υπάρχει σκάνδαλο ώστε να περνάει μηνύματα σε αφελείς και ανενημέρωτους πολίτες.

Σε πολίτες που δεν έχουν αντιληφθεί ακόμη ότι αυτού του είδους οι πολιτικές θα πρέπει να παταχθούν αν πραγματικά θέλουμε να κάνουμε ένα βήμα μπροστά. Θα πρέπει σύντομα να γίνει κατανοητό από όλους ότι οι λαϊκισμοί άλλων εποχών δεν έχουν καμία πέραση πλέον.

Πηγή: www.romfea.gr
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 7416
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
12
Τοποθεσία: Κοζάνη
Έχει ευχαριστήσει: 28 φορές
Έλαβε ευχαριστία: 366 φορές

Re: Η πολιτική εκμετάλλευση του θέματος Βατοπαιδίου συνεχίζε

Δημοσίευση από Νίκος »

Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός – Διωγμοί και θλίψεις – Η τελευταία απολογία του (Υπόμνημα Παροχής Εξηγήσεων)
7 Οκτωβρίου, 2009 — VatopaidiFriend

Εικόνα

Η τελευταία απολογία του Γέροντα Ιωσήφ του Βατοπαιδινού

Ο Γέροντας Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός κατόπιν παραγγε­λιών του Προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών στις 5 Μαρτίου 2009, δηλαδή 4 μήνες πριν κοιμηθεί, κατέθεσε «Υπόμνημα Παροχής Εξηγήσεων» στο οποίο έλεγε τα παρακάτω:

********

Γεννήθηκα στην Δρούσια Πάφου της Κύπρου το 1921.

Είμαι ηλικίας 88 ετών, 73 χρόνια μοναχός και ο Γέροντας Εφραίμ και όλη η αδελφότητα είναι δικά μου πνευματικά παιδιά. Λυπούμαι που στας δυσμάς του βίου μου ασχολούμαι με μία υπόθεση που δεν έχει κανένα πραγματικό υπόβαθρο για να αποδοθεί ψόγος στα πνευματικά μου παιδιά, αλλά κατασκευάσθηκε για να εξυπηρετηθούν άλλοι σκοποί.

Σε ηλικία 15 ετών με προετοίμαζαν οι γονείς μου, επειδή ήμασταν πολυμελής και πτωχή οικογένεια, για να μεταναστεύσω στην Αμερική, όπου ήδη είχαν μεταναστεύσει δύο αδελφοί μου.

Ενώ είχα έτοιμα τα εισιτήριά μου, πέρασα από τη Μονή Σταυροβουνίου της Κύπρου και χωρίς να γνωρίζω τίποτε ιδιαίτερο για το μοναχικό βίο, μου προκάλεσε δυνατή συγκίνηση η ζωή στη Μονή και ζήτησα από τους γονείς μου να μου επιτρέψουν να παραμείνω στη Μονή μέχρι την ενηλικίωσή μου, οπότε θα αποφάσιζα αν θα γινόμουν μοναχός. Πράγματι, ασπάστηκα τον μοναχικό βίο και γνώρισα πατέρες, μεγάλους ασκητές, από τους οποίους μερικοί είχαν ασκηθεί στο Άγιον Όρος και επέστρεψαν στη Μονή Σταυροβουνίου. Οι διηγήσεις τους για την υψηλή πνευματική ζωή του Αγίου Όρους και ιδιαίτερα για τη θαυμαστή ζωή των ασκητών με παρώθησαν να πάω στο Άγιον Όρος για να διδαχθώ την ασκητική ζωή και το δρόμο της αγιότητας.

Σε ηλικία 25 ετών μου έδωσε την ευλογία του ο Ηγούμενος της Μονής Σταυροβουνίου να πάω στο Άγιον Όρος και να αναζητήσω να βρω αυτό που επιθυμούσα. Έφτασα το 1946, μέσα σε δύσκολες συνθήκες και σύντομα ανακάλυψα μια μεγάλη ασκητική μορφή στις σπηλιές της Μικράς Αγίας Αννας, τον Γέροντα Ιωσήφ τον Ησυχαστή. Μαζί του ήταν και ο Γέρων Αρσένιος ο συνασκητής του. Η ζωή τους ήταν πάρα πολύ σκληρή, σε τέλεια ακτημοσύνη, νηστεία, αγρυπνία και αδιάλειπτη προσευχή. Ζήτησα να μείνω μαζί τους και μετά από προσευχή με δέχτηκαν.

Έμεινα 12 χρόνια κοντά στο Γέροντα Ιωσήφ μέχρι το θάνατό του. Στο διάστημα αυτό ήρθαν ακόμη και έμειναν μαζί μας ο γέροντας Χαράλαμπος, μετέπειτα Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Διονυσίου, ο γέροντας Εφραίμ, μετέπειτα Ηγούμενος της Μονής Φιλόθεου, ο οποίος επάνδρωσε τις Μονές Καρακάλου, Κωσταμονίτου, Ξηροποτάμου με Ηγουμένους, δικά του πνευματικά παιδιά και ο οποίος σήμερα είναι πνευματικός πατέρας των Ηγουμένων των προαναφερόμενων Μονών και έχει ιδρύσει 20 περίπου Μονές στην Αμερική.

Μετά το θάνατο του Γέροντα Ιωσήφ το 1959, μέχρι το 1979 παρέμενα στην ήσυχη ασκητική ζωή του Αγίου Όρους. Το 1979 ζήτησα την ευλογία από τον Γέροντα Παϊσιο, επειδή ήμασταν σύγχρονοι, να επιστρέψω στην Κύπρο για να ενισχύσω το φρόνημα του καταπονημένου από την εισβολή λαού της πατρίδας μου Κύπρου.

Αν και τελείωσα μόνο την τρίτη τάξη του Δημοτικού, λόγω της μακράς πνευματικής εμπειρίας μου και του πνευματικού βιώματος της μετανοίας της ασκητικής ζωής, που αποτελεί βασική προϋπόθεση της Ορθόδοξης Θεολογίας, με καλούσαν συχνά σε Σχολές, Μητροπόλεις, Συλλόγους κ.λπ., όπου επιτελούσα Ιεραποστολικό Πνευματικό Έργο.

Το όνομα του Γέροντά μου, Γέροντα Ιωσήφ του Ησυχαστή, είχε γίνει πλέον ευρέως γνωστό, όχι μόνο στο Άγιον Όρος, αλλά και εκτός αυτού και εκλεκτοί νέοι άρχισαν να στρέφονται προς το μοναχισμό, ως αποτέλεσμα της γνωριμίας τους με τα προαναφερθέντα πνευματικά του παιδιά, αλλά και της έκδοσης επιστολών του Γέροντα Ιωσήφ προς πνευματικά του παιδιά, από την Ιερά Μονή Φιλοθέου, με τίτλο «Εκφραση Μοναχικής Εμπειρίας» και λίγο αργότερα, από την έκδοση του βίου του, που συνέγραψα, αναξία χειρί, ο ελάχιστος εγώ.

Στο διάστημα που ήμουν στην Κύπρο ήρθαν κοντά μου για να διδαχθούν τη μοναχική ζωή ο νυν Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος, που τότε ήταν Ιεροδιάκονος, φοιτητής Θεολογίας και αγαπητό πνευματικό παιδί του Αρχι­ε­πισκόπου Κύπρου Χρυσοστόμου, ο νυν Γέροντας Εφραίμ, τότε καθηγητής Θεολογίας στην Ιερατική Σχολή της Εκκλησίας της Κύπρου «Απόστολος Βαρνάβας», και ο Γέροντας Γερμανός ο οποίος διετέλεσε «Πρωτεπιστάτης» του Αγίου Ὀρους. Ήρθαν και άλλοι μονα­χοί, άρχισε να μεγαλώνει ση­μαντικά η αδελφότητα και αρχίσαμε να αντιμετωπίζουμε δυσκολίες από τον τοπικό Επίσκοπο, ενώ παράλληλα οι νέοι είχαν σφοδρή επιθυμία και ζήλο να βιώσουν την ασκητική ζωή του Αγίου Όρους. Έτσι αποχωρήσαμε από την Κύπρο για να εγκατασταθούμε στο Άγιον Όρος.αρχικά, προσωρινά στην Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου, όπου κατετάγη στην αδελφότητά μας το 1982 ο νυν μοναχός Αρσένιος, και στη συνέχεια στη Νέα Σκήτη. Το 1988 μας κάλεσαν, επειδή ήμασταν ήδη μια μεγάλη αδελφότητα, με πολλές δυνατότητες, οι ελάχιστοι Γέροντες της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου και μας ζήτησαν να επανδρώσουμε τη Μονή τους, γιατί αυτοί ήταν λίγοι και μεγάλης ηλικίας. Το 1990 το Οικουμενικό Πατριαρχείο και η Ιερά Κοινότητα, μετά από αίτησή μας, μετέτρεψε την Ιερά Μονή από ιδιόρρυθμη σε κοινοβιακή και ενθρόνισε τον εκλεγέντα από την αδελφότητα πρώτο Ηγούμενο Γέροντα Εφραίμ, ο οποίος εξελέγη αφενός γιατί ήταν το πλέον εκλεκτό από τα πνευματικά μου παιδιά και αφετέρου μπορούσε να εκλεγεί Ηγούμενος, γιατί ήταν Ιερομόναχος.

Πριν ακόμη αναλάβουμε τα ηνία της διοίκησης της Μονής, επειδή συνήθιζα καθημερινά, μετά το Απόδειπνο, να νουθετώ τους αδελφούς και επειδή ως ο γεροντότερος, με μεγάλη διαφορά ηλικίας, γνώριζα το Άγιον Όρος και τις ιστορικές διαστάσεις των Μονών, έλεγα στους αδελφούς ότι «η Ιερά Μονή, όπως βλέπετε, εκτός από το τεράστιο κτιριακό μέγεθός της, έχει και τεράστιο πλήθος κειμηλίων, χειρογράφων, παλαιτύπων βιβλίων, χρυσο­κεντη­μάτων κ.λπ. Από τις επιγραφές των κειμηλίων και των αρχι­τεκτονημάτων θα διαπιστώσετε ότι η Μονή αυτή έχει πολύ μεγάλη ιστορία και η παρουσία της είναι γνωστή σε όλο τον Ορθόδοξο χώρο, διότι όλοι οι βυζαντινοί αυτοκράτορες με κάθε τρόπο την ευεργέτησαν, ο λαός των Σέρβων σέβεται και τιμά με ιδιαίτερη ευγνωμοσύνη τη Μονή, διότι οι δύο ιδρυτές του Σερβικού Κράτους, Στέφανος Νεμάνια και ο γιος του, πρίγκιπας Ράτσκο, αγίασαν στη Μονή μας και η Μονή μας τους έδωσε το χώρο για να κτίσουν το δικό τους Μοναστήρι, τη Μονή Χιλανδαρίου, με την οποία η Μονή συνεχίζει και σήμερα να έχει ιδιαίτερες πνευματικές σχέσεις. Επίσης να γνωρίζετε ότι ο Ρωσικός λαός συνδέεται πνευματικά και τιμά ιδιαίτερα τη Μονή, διότι πληθώρα ενάρετων βατοπαιδινών ανδρών βοήθησαν ιεραποστολικά την Ορθοδοξία στη Ρωσία και το ρωσικό λαό, με κορυφαίο τον Άγιο Μάξιμο τον Γραικό τον Βατοπαιδινό. Μετά την πτώση της Πόλης στα χέρια των Τούρκων, από το 1495 ο ιδρυτής του Μολδαβικού Κράτους Άγιος Στέφανος ο Μέγας έγινε προστάτης τη Μονής και στη συνέχεια οι Φαναριώτες στη Βλαχία και Μολδαβία δώρισαν στη Μονή 45 Μονές και Σκήτες, στρεμματικού μεγέθους 1.300.000 στρεμμάτων. Έτσι η Μονή αυτή έφτιαξε την Αθωνιάδα Ακαδημία το 1749 σαν Πανεπιστήμιο, από την οποία προήλθαν και δίδαξαν πολύ μεγάλες προσωπικότητες, που κατά τους ιστορικούς διαμόρφωσαν το ιδεολογικό πλαίσιο που οδήγησε στην επανάσταση του 1821. Μεταξύ αυτών ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, ο Ρήγας Φεραίος, ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, ο Άγιος Αθανάσιος ο Πάριος, ο επίσκοπος Ευγένιος Βούλγαρης κ.α. Πριν την επανάσταση του 1821 μάλιστα τα όπλα του Υψηλάντη ευλόγησε Βατοπαιδινός Επίσκοπος και τεράστιες οικονομικές ενισχύσεις δόθηκαν για τον Αγώνα.

Μεγαλώσατε πνευματικά στη Νέα Σκήτη, όπου εκεί ήμασταν ακτήμονες και ουδέποτε παραμελήσαμε το πρόγραμμα της προσευχής, των νηστειών, των αγρυπνιών και όλου του τυπικού του Ορθόδοξου μοναχισμού. Επιθυμώ το πρόγραμμα αυτό να το τηρήσετε σε όλη σας τη ζωή και επειδή η Μονή αυτή, με την πίστη, το ζήλο και την εργατικότητά σας, με την αγάπη και την ενότητά σας πιστεύω ότι θα επανέλθει στην ιστορική της διάσταση, δεν θέλω η καρδιά σας να δεθεί σε τίποτε το υλικό, αλλά να διαχειρίζεσθε την περιουσία της σαν πράγματα που ανήκουν στο Θεό και στο Έθνος υπέρ των ανθρώπων».

Σήμερα η Μονή έχει πλέον των εκατό μοναχών, έχουν γίνει μεγάλης έκτασης αναστηλώσεις, έχουν συντηρηθεί πολλά μοναδικά ιστορικά κειμήλια και τοιχογραφίες, έχουν γίνει παρά πολλές σημαντικές εκδόσεις σε δύο τομείς, πνευματικές εκδόσεις πλέον των 15, τις οποίες μέχρι πρόσφατα είχα τη δυνατότητα να συγγράφω ο ίδιος και ο Γέροντας Εφραίμ, ενώ ομάδα αδελφών παρουσιάζει σε ιστορικές εκδόσεις, την ιστορία, τα αρχιτεκτονήματα και τον κειμηλιακό πλούτο της Μονής, με βράβευση από την Ακαδημία Αθηνών, ενώ το 2008 τα ιστορικά σκευοφυλάκια στα οποία εκθέτονται με σύγχρονο τρόπο τα ιστορικά κειμήλια της Μονής πήραν έπαινο από την Europa Nostra.

Όταν πήγαμε στη Μονή, με κάλεσαν οι Γέροντες και, μεταξύ άλλων, μου ζήτησαν, αφού η αδελφότητά μας θα είχε πλέον και νέους και μορφω­μένους αδελφούς, να επιμεληθούμε τα μετόχια της Μονής, τα οποία για πολλά χρόνια δεν είχαν δυνατότητα να φροντίσουν. Μεταξύ αυτών έδιναν ιδιαίτερη σημασία στη λίμνη Βιστωνίδα, από την οποία, όπως έλεγαν, έτρωγε ψάρι όλο το Άγιον Όρος. Η λίμνη και όλη η περιοχή γύρω από αυτή είχε παραχωρηθεί στη Μονή από τους βυζαντινούς αυτοκράτορες, με χρυσόβουλλα, τα οποία υπάρχουν σε πρωτότυπα στη Μονή μας και η κτήση αυτή επιβεβαιώθηκε διαχρονικά με πατριαρχικά σιγίλια και επι­στολές, που επίσης σώζονται στη Μονή. Έχω όμως τη γνώμη ότι αφού η Μονή έδωσε το 1924, 35.000 στρέμματα στη Χαλκιδική στο Ελληνικό Δημόσιο, το Δημόσιο αναγνώρισε την κυριότητα της Μονής στη λίμνη. Εξάλλου κανείς δεν θα μεταβίβαζε 35.000 στρέμματα καλλιεργήσιμα και παραθαλάσσια στη Χαλκιδική για να λαμβάνει τη δεκαετία του 1990, 30.000.000 δρχ. το χρόνο και να παραιτηθεί από την κυριότητα του Μετοχίου στη λίμνη. Μέχρι το 1995 δεν ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με το θέμα του Μετοχίου, γιατί μας απασχολούσε πρωτίστως το κτιριακό πρόγραμμα και οι αναστηλώσεις της Μονής. Αφορμή για να ασχοληθούμε δόθηκε από τις Υπηρεσίες, όταν μας ζήτησαν να τους αποστείλουμε τους τίτλους ιδιοκτησίας μας για το Μετόχι. Αποτέλεσμα της διαδικασίας ήταν η έκδοση Γνωμοδότησης, που αναγνώριζε ότι το Δημόσιο δεν έχει δικαίωμα στη νησίδα Αντά Μπουρού.

Στη συνέχεια και επειδή ο πατέρας Αρσένιος δεν μπορούσε, λόγω της κατάστασης της υγείας του, γιατί είχε παρουσιάσει ένα σοβαρό εγκεφαλικό ανεύρυσμα, να ασχοληθεί με άλλα διακονήματα, του ανέθεσε η Γεροντία να παρακολουθήσει το θέμα του Μετοχίου. Εκδόθηκαν έτσι με αίτηση της Μονής δύο γνωμοδοτήσεις που αναγνώριζαν ότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν είχε δικαιώματα, ούτε στις παραλίμνιες εκτάσεις ούτε στη λίμ­νη Βιστωνίδα. Για τις ενέργειές μας είχαμε ενημερώσει και τον Οικου­μενικό Πατριάρχη, ο οποίος προκειμένου να ενισχύσει την προσπά­θειά μας απέ­στειλε και σχετική επιστολή στον τότε Υπουργό Γεωργίας, Γιώργο Ανω­μερίτη, υποστηρίζων τα δίκαιά μας.

Μετά λύπης μας αντιληφθήκαμε ότι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ξάν­θης δημιουργούσε προβλήματα σε βάρος της Μονής, οπότε αποτανθή­καμε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, που ανταποκρίθηκε στην έκκλησή μας με επιστολή. Ήταν για μας αδιανόητο πως ο Μητροπολίτης ένωσε τους φορείς εναντίον της Μονής μας, ώστε και σήμερα να πρωτοστατεί εναντίον μας, προστατεύοντας δήθεν τους ψαράδες, ενώ οι τελευταίοι αγαπούν τη Μονή, θέλουν τη συνεργασία με τη Μονή και αναγνωρίζουν τα δικαιώματά μας.

Όλοι αυτοί λοιπόν πίεζαν εναντίον της Μονής και ανάγκασαν το Δημόσιο να καταλήξει στην πρόταση ανταλλαγής της λίμνης με άλλες εκτάσεις του Δημοσίου, η οποία έγινε δεκτή από τη Γεροντία μας, όχι γιατί θέλαμε να αφήσουμε τη λίμνη, αλλά για χάρη της ειρήνης και της αγάπης.

Συγχαίρω τα παιδιά μου γιατί ακολουθούν τις πνευματικές μου συμβουλές, φροντίζουν για τη Μονή και όχι για τον εαυτό τους, προστατεύουν και φροντίζουν τους αδελφούς της Μονής, που δεν είναι στη Διοίκηση, με κόπους και αυτοθυσίες, δεν έχουν καμία προσωπική περιουσία, αγαπούν το Θεό, τίμησαν και φρόντισαν μέχρι το θάνατό τους τους παλαιούς πατέρες της Μονής, παρουσίασαν ένα πολύπλευρο πνευματικό έργο, που έκανε σημαντικές προσωπικότητες, Έλληνες και ξένους, να θαυμάζουν τον ελληνικό ορθόδοξο πολιτισμό και να σέβονται την ορθοδοξία.

Γι’ αυτό ζητώ να εννοήσετε τον κόπο και την αυτοθυσία των παιδιών μου και να τα απαλλάξετε από την άδικη ταλαιπωρία που υφίστανται.

Εύχομαι ο Θεός να σας δίνει υγεία και να ευλογεί το έργο σας.

Πηγή: www.voreini.gr
Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ορθοδοξία και σύγχρονη κοινωνία, Orthodoxy and modern society”